Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Stoltenberg 12/1-22 og senere.

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Stoltenberg 12/1-22 og senere. - Page 2 Empty Efter mødet mellem

Indlæg af Thomas Tors Jul 06, 2023 6:26 pm

10:00 Sverrig, Finland og Tyrkiet.

Hmm... en ting er, at Sverrig har lagt sig helt ned og fremover vil blive en mindre sikker havn for terrorister og organiserede kriminelle.

Det jeg spekulerer på er: Hvad er konsekvensen for Danmark?

  1. Det vil betyde, at PKK og andre terrororganisationer vil flytte deres aktiviteter mere til Danmark, for terrororganisationer har en grundig opbakning blandt skolelærere og lignende perverse forbrydere i SF/Enhedslisten.
  2. Danske Bank og Nordea kan se frem til en mere brutal kontrol som værende terrororganisationernes og narkohandlernes bankforbindelse for overførslen af narkopenge og pengeafpresning af mindre erhvervsdrivende - specielt i Københavnsområdet. Jeg har selv - for år tilbage - set hvordan "fejlfarver" afleverede store mængder bundtede pengesedler i en filial af Danske Bank i København - som banksvinene uden spørgsmål tog imod.
  3. Forhenværende minister og bordelfatter for bøsser: Torben Lund må vel på et tidspunkt stå til regnskab for sine forbrydelser?
    Personligt er jeg ligeglad om man vil benytte hans terroristtilknytning, som han som medlem (dengang) af Europaparlamentet klart tilkendegav i sin støtte til PKK - eller andre af hans uhumske aktiviteter til at skadedyret får sin fortjente straf: Få Ubåds-Madsen som celle kammeret og blive hugget i mundrette bidder. Bare det kommer til at gøre ondt i lang tid inden han kreperer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stoltenberg 12/1-22 og senere. - Page 2 Empty Regionale forsvarsplaner.

Indlæg af Thomas Tors Jul 06, 2023 11:23 pm

Thomas skrev:10:00 Sverrig, Finland og Tyrkiet.

Hmm... en ting er, at Sverrig har lagt sig helt ned og fremover vil blive en mindre sikker havn for terrorister og organiserede kriminelle.

Det jeg spekulerer på er: Hvad er konsekvensen for Danmark?

  1. Det vil betyde, at PKK og andre terrororganisationer vil flytte deres aktiviteter mere til Danmark, for terrororganisationer har en grundig opbakning blandt skolelærere og lignende perverse forbrydere i SF/Enhedslisten.
  2. Danske Bank og Nordea kan se frem til en mere brutal kontrol som værende terrororganisationernes og narkohandlernes bankforbindelse for overførslen af narkopenge og pengeafpresning af mindre erhvervsdrivende - specielt i Københavnsområdet. Jeg har selv - for år tilbage - set hvordan "fejlfarver" afleverede store mængder bundtede pengesedler i en filial af Danske Bank i København - som banksvinene uden spørgsmål tog imod.
  3. Forhenværende minister og bordelfatter for bøsser: Torben Lund må vel på et tidspunkt stå til regnskab for sine forbrydelser?
    Personligt er jeg ligeglad om man vil benytte hans terroristtilknytning, som han som medlem (dengang) af Europaparlamentet klart tilkendegav i sin støtte til PKK - eller andre af hans uhumske aktiviteter til at skadedyret får sin fortjente straf: Få Ubåds-Madsen som celle kammeret og blive hugget i mundrette bidder. Bare det kommer til at gøre ondt i lang tid inden han kreperer.


Det vil betyde en ganske anden organisation af det danske forsvar - fordi vi er blevet bagland og skal dels være logistisk facilitet og dels være reaktionsstyrke, der med kort varsel kan komme allierede til forstærkning. Rusland er den aggressive og vælger derfor tid og sted.
Som Stoltenberg også siger, så er grænsen til Rusland fra Østersøen til Sortehavet.

Det næste er, at man vil starte på planlægningen af en ny klasse af "patruljeskibe" - hmm... vi taler nok nærmest korvetter. Fartøjer med en enorm ildkraft; men ringe udholdenhed, fordi man kan søge havn hurtigt og genforsyne. Den skal formentlig have to motorer i stedet for de 4, som Huitfeldt'erne har. En topfart på 25 knob (fordi man kan ikke sejle skide hurtigt i Østersøen - ikke uden at ramme ind i noget - eventuelt bunden. De er udmærkede til luftforsvar og beskyttelse af minefelter. Desuden ubådsjagt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stoltenberg 12/1-22 og senere. - Page 2 Empty Stoltenberg i EU parlamentet.

Indlæg af Thomas Fre Sep 08, 2023 2:25 am

Bortset fra det han har sagt før - om og om igen - ikke at det gør udsagnet mindre validt.
Én væsentlig oplysning, der var ny for mig var:

Også Europa vil øge produktionen af ammunition. Det er nok som jeg tænkte: Ammunitionsforbruget i Ukraine er så stort, at vi kun med det sorte af neglene kan følge med - og opkøbe 155 mm de underligste steder. Det kan godt lade sig gøre, fordi ikke alene vi har krudt, der nærmer sig sidste salgdato.
Men det egentlige problem er, at vi skal have producenterne til at investere i tidssvarende teknologi. Det gør de kun, hvis de har en rimelig sikkerhed for langtidskontrakter, der muliggører forrentning og afskrivning af nye værktøjer og maskiner.
Det skulle være muligt, fordi ikke alene skal Ukraine forsynes - formentlig i år frem i tiden; men depoterne skal fyldes igen - og de skal fyldes mere end de nogensinde har været. Vi begynder, at finde ud af hvilke ammunitionstyper, der er afsætning på (typisk 155 mm i forskellig "farve" og GMLRS) og hvad der er "støvsamlere" på depotet.
Det betyder et veldefineret marked, der er stort. Det betyder masseproduktion, der for alvor tvinger prisen ned. Her vil jeg påpege vigtigheden af at have råd til skyde under uddannelsen, så der opnås en rutine i våbenbetjeningen. Skal man have 4-5 granater gennem røret indenfor ét minut, så nytter det ikke at improvisere sig frem. Uddannelse på våben KOSTER penge; men sparer blod i kamp.

Det andet er at 15 Leopard 2 er blevet ramt i Ukraine; men de kan repareres. At en Challenger 2 må anses for et totalt tab - er selvfølgelig beklageligt; men jeg forstår. at HELE besætningen overlevede. Som sådan har vognen gjort præcist som den skulle! Intet er usårligt; men bare det, at det uddannede personel skal have en ny kampvogn er i sig selv en væsentlig besparelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stoltenberg 12/1-22 og senere. - Page 2 Empty Stoltenberg 1/10 2023.

Indlæg af Thomas Tors Okt 12, 2023 12:51 am

Følgende kommentarer til pressemødet:

  • Belgien er kommet med i "F-16 - mafia'en" - ikke overraskende; men det betyder at afløseren for F-16 (F-16 er for lille) kan findes i en samlet optræden af klubben af Norge, Danmark, Holland og Belgien i forhandlingerne om Taifun til alle 4.
  • Sprængning af gas- og kommunikations kablerne mellem Finland og Estland. Jeg hæfter mig ved Stoltenbergs sprogbrug. "Hvis det bliver bevist, at Rusland har rettet et angreb på den kritiske undersøiske infrastruktur, så vil det blive mødt med en forenet og beslutsomt svar fra Nato." Så kan Putler tygge på den! Under hensyntagen til Ruslands sårbarhed i Østersøen, så er det endnu en fejltagelse fra russerne.
    Det betyder også, at Jakob Ellemann kan løfte cigarføringen igen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stoltenberg 12/1-22 og senere. - Page 2 Empty Rpublikken De Kap Verdiske Øer.

Indlæg af Thomas Tors Okt 26, 2023 4:27 pm

Hele den internationale presse fattede ikke, hvad den præsident dog lavede i Nato.

De Kap Verdiske Øer er placeret ud fra Nordafrikas Vestkyst lige præcist i midten af absolut Ingenting.

Betydningen af de Kap Verdiske øer er principielt den samme som Island, der også er placeret centralt i Ingenting.

Det er ikke et spørgsmål om at gøre Østersøen og Sortehavet til en Nato sø. Heller ikke at få Nordsøen en del af Østersøen. Heller ikke at gøre Middelhavet en Nato sø.
Nej, det er om at gøre Nordatlanten til en Nato sø.

De Kap Verdiske Øer har en befolkning på godt ½ mio. mennesker - skolelærere inklusive?

Der er en lufthavn med en 10.000' landingsbane. Flere havne. Som sådan et udmærket støttepunkt.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stoltenberg 12/1-22 og senere. - Page 2 Empty Sv: Stoltenberg 12/1-22 og senere.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum