Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rusland

+3
guldimund
Jomsviking
Thomas
7 deltagere

Side 6 af 8 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Go down

Rusland - Page 6 Empty Putin tavs.

Indlæg af Thomas Fre Aug 29, 2014 8:02 pm

Der er mange spørgsmål, han ikke ønsker at besvare.

For mig at se er det spørgsmålet om, at hæren er ved at falde fra hinanden. Den russiske altså - hær mener jeg.

Der har formentlig været mytteri tidligt i forløbet, hvor en bataljon blev pillet ud.

Vi kan så vende det lidt op og ned; men det lader til, at en lokalforsvarsbataljon i Rostov på Don regionen klart ikke gør som resten - om det er efter ordre eller ej - det er svært at sige.

Det interessante er, at det er bataljonsniveau, der går galt.
Mytterier på delingsniveau klarer man ved at skyde folk.
På kompagni-niveau er det noget en forfremmelse kan klare - helst til noget farligt.
Bataljonsniveauet er straks vanskeligere. En moderne bataljon er bredt sammensat i våbenarter og er som sådan vanskelig at nedkæmpe: Så længe den har forsyninger!
Ca. 1/3 af en brigades personel er faglig tjeneste. Dem begynder man at mangle hen ad frokosttid.

Når man først falder fra hinanden i bataljonsvise klumper, så er der noget, der rasler så meget af, at man må frygte for om det kan holde sammen rundt i svinget.

Vi er nok derhenne, at vi skal til at holde øje med det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Barroso fordømmer Putin.

Indlæg af Thomas Fre Aug 29, 2014 9:40 pm

Det har været råben og skrigen.

I en meget ligefrem udveksling af synspunkter har formanden for EU-Kommissionen udtrykt sine dybe bekymringer over de nuværende hændelser og situationen på jorden i Ukraine, lyder det i en udtalelse fra EU-Kommissionen.

Formanden for Kommissionen gav udtryk for, at han på det kraftigste fordømmer de - ifølge beviserne - betydelige angreb og operationer på ukrainsk jord af russiske militærenheder.

Miljøkommissæren får sine problemer med den svovlstank!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Der kom truslen om anvendelse af kernevåben!

Indlæg af Thomas Fre Aug 29, 2014 11:12 pm

Jeg har ventet på den.

Die Worte waren unmissverständlich: "Ich möchte daran erinnern, dass Russland eine der führenden Nuklearmächte ist", sagte Präsident Wladimir Putin am Freitag anlässlich seines Besuchs bei einem Kreml-nahen Jugendlager. An den Westen richtete eine harte Warnung: "Legt Euch besser nicht mit uns an."

Det kan godt være, at Putin får dele af Ukraine; men til gengæld har han forspildt alt andet.
I Georgien - i sin tid - var truslen der også; men ikke offentligt udtalt. Russerne flyttede deres SS-20 raketter fra Murmansk.
Ukraine bliver i et eller andet omfang nødt til at bøje sig, som Georgien gjorde.
Det interessante er, at Putin gør det for at redde sine luftlandere i Donetsk og Lugansk? Næppe! Det er udsættelsesoperationen for spinkel til.
Putin kan næppe forhindre en nedkæmpelse; men han er formentlig klar over, at det ikke vil blive accepteret af hæren.

Jeg har nævnt, at USAF var på Ämari i Estland lige inden de danske F-16 landede - med kernevåbengutterne til en klar rekognoscering. Det var man ikke specielt forhippet på at skjule - ellers havde jeg ikke set det.

Tilsvarende har Danmark nu tilsluttet sig missilskjoldet.

Und das westliche Verteidigungsbündnis reagierte prompt: Nato-Generalsekretär Anders Fogh Rasmussen wollte eine Aufnahme der Ukraine am Freitag nicht mehr ausschließen. Man werde jede Entscheidung des Parlaments in Kiew respektieren.

Jeg tror nok vi kan konstatere, at det bliver dødsstødet for den russiske økonomi - og Rusland. Den kolde krig ender, fordi den gensidige atomoprustning ruinerede Rusland. Det nummer kan gentages - og bliver det.
Sagen er jo, at USA har Kina i snor med fødevarepriserne - det vil ikke genere USA det fjerneste at oliepriserne falder - til udpræget gavn for Kina - så bliver der det mere plads til prisforhøjelse på fødevarer.
Det vil så også åbne for at fjerne atomvåbnene fra Iran - nu er der ikke noget motiv til at holde hånden over turbantosserne.

Nu skal man lige have kineserne til at fjerne de Nordkoreanske atomvåben. Jeg tror faktisk, man har skudt missilerne af over vand - af samme grund som man afgiver salut - nemlig, at man vil demonstrere, at man har tømt våbnene.
Læg mærke til at hangarskibene er enten i havn eller på værft. Undtagelsen er CVN-77 Bush, som er i Golfen. Reelt er man på meget højt beredskab - og det er ikke Rusland; men Kina/Korea, man tager sine forholdsregler omkring.
Kina får ikke lavere oliepriser før Nordkorea er elimineret som atomtrussel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Letland: Den havde jeg ventet på.

Indlæg af Thomas Lør Aug 30, 2014 2:35 am

Sender kampvogne på øvelse.

Ca. 1 eskadron og måske et INF KMP.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Obama:

Indlæg af Thomas Lør Aug 30, 2014 2:49 am

Det KOSTER!

Men det er rigtigt, at Rusland er mere isoleret end under den kolde krig.
Det holder Ruslands økonomi - heller - ikke til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Det er smart nok.

Indlæg af Thomas Lør Aug 30, 2014 3:23 am

Det er en interessant mekanisme.

Hidtil har problemet været, at oliegakgakken har indlånt pengene i en europæisk bank (A), denne har så lånt pengene til en anden europæisk bank (B), der så igen har lånt pengene til oliegakgakkens velstjålne virksomhed.
Tanken har naturligvis været at lade virksomheden gå konkurs og slippe for gælden - herefter havde man så indlånet, som man regnede med, at ECB ville garantere.

Vesten kan også gå endnu videre og lukke for Swift-systemet, som er for verdensfinansen, hvad halspulsåren er for kroppen. Det er det system, som transporterer penge til banker og lande. Da Iran blev lukket ude af Swift, gik den iranske økonomi tilbage til tuskhandel.

Det betyder at bank B, der har en uinddrivelig fordring vil være interesseret i at sælge denne til bank A.
Det går alt sammen uden om rubler og russiske banker.

Det vil så betyde, at bank A vil kunne sige til oliegakgakken: Du kan ikke hæve Dine penge; men det skal Du slet ikke bekymre Dig om, for det kommer Du aldrig til - vi har nemlig en fordring på Dig i Rusland, som er opsagt med omgående virkning. Hvis Dine penge så bliver frigjort, så gør vi udlæg i dem.

Se sådan får man Øst og Vest til at mødes. Hvis banken (A) så går ned, så får oliegakgakken fornøjelsen af at betale sin egen gæld plus noget mere. Det var læren af Cypern og Grækenland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Tja, han må jo synes, det er det værd.....

Indlæg af Thomas Lør Aug 30, 2014 9:27 am

Thomas skrev:Jeg har ventet på den.

Die Worte waren unmissverständlich: "Ich möchte daran erinnern, dass Russland eine der führenden Nuklearmächte ist", sagte Präsident Wladimir Putin am Freitag anlässlich seines Besuchs bei einem Kreml-nahen Jugendlager. An den Westen richtete eine harte Warnung: "Legt Euch besser nicht mit uns an."

Det kan godt være, at Putin får dele af Ukraine; men til gengæld har han forspildt alt andet.
I Georgien - i sin tid - var truslen der også; men ikke offentligt udtalt. Russerne flyttede deres SS-20 raketter fra Murmansk.
Ukraine bliver i et eller andet omfang nødt til at bøje sig, som Georgien gjorde.
Det interessante er, at Putin gør det for at redde sine luftlandere i Donetsk og Lugansk? Næppe! Det er udsættelsesoperationen for spinkel til.
Putin kan næppe forhindre en nedkæmpelse; men han er formentlig klar over, at det ikke vil blive accepteret af hæren.

Jeg har nævnt, at USAF var på Ämari i Estland lige inden de danske F-16 landede - med kernevåbengutterne til en klar rekognoscering. Det var man ikke specielt forhippet på at skjule - ellers havde jeg ikke set det.

Tilsvarende har Danmark nu tilsluttet sig missilskjoldet.

Und das westliche Verteidigungsbündnis reagierte prompt: Nato-Generalsekretär Anders Fogh Rasmussen wollte eine Aufnahme der Ukraine am Freitag nicht mehr ausschließen. Man werde jede Entscheidung des Parlaments in Kiew respektieren.

Jeg tror nok vi kan konstatere, at det bliver dødsstødet for den russiske økonomi - og Rusland. Den kolde krig ender, fordi den gensidige atomoprustning ruinerede Rusland. Det nummer kan gentages - og bliver det.
Sagen er jo, at USA har Kina i snor med fødevarepriserne - det vil ikke genere USA det fjerneste at oliepriserne falder - til udpræget gavn for Kina - så bliver der det mere plads til prisforhøjelse på fødevarer.
Det vil så også åbne for at fjerne atomvåbnene fra Iran - nu er der ikke noget motiv til at holde hånden over turbantosserne.

Nu skal man lige have kineserne til at fjerne de Nordkoreanske atomvåben. Jeg tror faktisk, man har skudt missilerne af over vand - af samme grund som man afgiver salut - nemlig, at man vil demonstrere, at man har tømt våbnene.
Læg mærke til at hangarskibene er enten i havn eller på værft. Undtagelsen er CVN-77 Bush, som er i Golfen. Reelt er man på meget højt beredskab - og det er ikke Rusland; men Kina/Korea, man tager sine forholdsregler omkring.
Kina får ikke lavere oliepriser før Nordkorea er elimineret som atomtrussel.

Usmart.

Putin skrev:Vi forstærker vores atomprograms afskrækkende magt og de bevæbnede styrker. De bliver mere komprimerede og effektive på samme tid. De bliver yderligere moderniserede i forhold til deres forsyninger af de nyeste våben. Vi fortsætter med at opbygge dette potentiale og vil blive ved med det i fremtiden.

Der har altså været mytteri, som jeg formodede.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Hvordan jeg kan have den formodning.

Indlæg af Thomas Lør Aug 30, 2014 10:52 am

Thomas skrev:...

Der har altså været mytteri, som jeg formodede.

Han havde ikke lagt sig ud med dem, hvis der ikke havde været noget galt.

Det andet spor er:

Der er tilsyneladende 3 bataljoner indsat i redningsaktionen - problemet er, at man har tilsyneladende blandet manøvreenheder fra den regulære hær og lokalforsvarsbataljoner. Det ville man aldrig have gjort, hvis det ikke havde været nødvendigt. En lokalforsvarsbataljon er ikke uddannet og øvet i at samvirke i en brigade.
Tilsyneladende bruger man også den bataljon langs kystvejen mod Mariupol som flankesikring: Den har nemlig ikke nogen rækkevidde, den vil løbe tør for forsyninger. Den kunne godt tage Mariupol - det hastigt sammenflikkede hjemmeværn vil lide og tilføje tab; men vil ikke kunne gøre noget effektivt.
Sagen er bare den: Mariupol er taget - og hva' så? Ingen forsyninger, skudt tom, intet brændsel - og ingen Nutella.

Om man kan bryde igennem til Lugansk og Donetsk? tja....

Måske nok Lugansk; men det vil nok kræve begge de bataljoner man tilsyneladende har og det er den mindste af byerne.

Er forsvarerne kloge, så trækker de - i tilfælde af et beslutsomt angreb - sig tilbage til Donetsk og forstærker den omringende styrke, hvor der så kan udspares en reserve, der kan sættes ind, hvis man skulle fortsætte fra Lugansk.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Rusland vil revidere sin strategi

Indlæg af Thomas Ons Sep 03, 2014 12:06 am

Det tvivler jeg ikke på. Ja, altså, at han tror vi hopper på den!

Det bliver spændende at se, hvordan de vil skaffe pengene til det.

Den med Kina tror jeg heller ikke på! Mon ikke Kina vil Google grænseområdet mod Kina og kikke lidt på, hvad russerne laver der? Jeg tror ikke Kinas selvfølelse har det for godt med det naboskab.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Endnu en forvirrende melding

Indlæg af Thomas Tors Sep 04, 2014 12:18 am

eller forvirret?

Præsident Putin, der selv opholder sig i Mongoliets hovedstad, Ulan Bator, siger nu ifølge Reuters, at der kan indgås en aftale på fredag mellem regeringen i Kiev og oprørerne.

Der er én, der ikke ønsker at snakke med nogen - eller som nogen ønsker at have lidt af vejen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Permanent base på Wrangel

Indlæg af Thomas Tirs Sep 09, 2014 7:54 am

En ting er at være et ondsindet skadedyr. Dem er der så mange af; men....

Når man så tilmed er snotdum, så kommer der altså underlige ambitioner ud af det.
Det bliver dyrt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Man glemmer helt, at Ruslands økonomi var i lokummet

Indlæg af Thomas Tirs Sep 09, 2014 8:43 am

allerede INDEN Ukraine.

Ukraine er en konsekvens af den elendige - og stadig ringere - russiske økonomi! Ikke omvendt!

Ruslands problem med Ukraine er jo, at de fik ikke nogen penge ind for deres gas. Så bygger de Nord Stream - det hjælper jo ikke på prisen, at man øger udbuddet.
Hertil kommer så, at olieprisen skal ned - Kina har slet ikke råd til både varme og mad.

Den kommer så ned - og ruinerer så bekvemt nok Rusland.

Rusland har så brugt alle pengene til ubrugelige gasledninger, der skal forsyne Kina, som så sandelig ikke har tænkt sig at betale overpris for deres energi - og fødevarer er Rusland selv storimportør af, så......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Russerne kidnapper estisk efterretningsmand.

Indlæg af Thomas Tirs Sep 09, 2014 9:09 pm

Det bliver kostbart.
For russerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Det er lige omvendt

Indlæg af Thomas Ons Sep 10, 2014 5:39 pm

Det er Putin, der puster liv i Nato.

Det er Putin, der tvang Nato til at gå over til plan B.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Rusland får ikke lov til at lave

Indlæg af Thomas Ons Sep 17, 2014 12:18 am

Krim-nummeret én gang til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Rusland vil øge samhandlen med Kina.

Indlæg af Thomas Fre Sep 19, 2014 2:53 pm

Udmærket!

Hvordan har de så tænkt sig at få kullene til Kina fra Sibirien? De flyver vel selv - helt gratis.

Men hvis Rusland tror de får 75 USD pr. ton, så tager de nok fejl. Specielt, når verdensmarkedspriserne falder - igen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Rusland i uføret.

Indlæg af Thomas Man Sep 22, 2014 8:02 pm

Det er da godt, han råber op.

Så er vi sikre på, der ikke sker forbedringer.

I hele råberiet omkring tyvetogtet ind i Ukraine, så irriterer det mig noget, at man lader som om, at det russiske sammenbrud ikke allerede var i gang i årevis inden Ukraine. I Ukraine bliver nedgangen i indtægter tydelig, fordi gasindtægterne ikke var, hvad de "skulle" være.

Sanktionerne skal såmænd nok skubbe i den rigtige retning - nedad.

Hvis man tror at de tabte markeder i Rusland ikke var tabt under alle omstændigheder, så er man naiv. Carlsbergs ølsalg som en mulig undtagelse. Det spændende bliver om man undgår decideret sult i Rusland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Ruslands finanslov er ren fantasi.

Indlæg af Thomas Tors Okt 02, 2014 2:43 pm

Forudsætningerne holder ikke vand! - eller rettere sagt: Olie!

En oliepris på 100 USD/brl. er afgjort i den høje ende. En pris på mellem 80-90 USD/brl. er nok dels mere realistisk - og bestemt ikke Rusland-fjendtligt. Det siger jeg på baggrund af, at Japans økonomi igen er ved at kollapse. Hvis devalueringen, som er sket ikke skal have katastrofale følger for Japan, så skal olieprisen ned. Kina kan måske godt betale den højere pris; men de vil ikke have råd til mængderne.
Det vil Kina ikke, fordi så stort et dollarforbrug vil sende så mange USD på markedet, at USD vil falde - ganske grimt endda. Derfor vil Kina skære ned på importen: Det er ikke så meget prisen, som mængderne, der er problemet for Kina.

Ser vi på importsiden, så importerer Rusland ½ af sine fødevarer; men det bliver til dobbelt verdensmarkedspris plus divideret med nedskrivningen i RUB - vi forudsætter her, at Rusland i det hele taget kan låne på det internationale marked - hvilket er langt fra givet. Fødevare importen kan ikke substitueres med lokal produktion - om ikke andet, så fordi det vil kræve ganske betydelige investeringer i landbruget, som ikke vil være mulige, hvis ekspansionen af forsvaret kommer blot i nærheden af de angivelser som Putin kommer med.
En fastholdelse af prisniveauet ab gård (evt. korrigeret for inflation) er ikke mulig, når produktionen fordobles. Det mest sandsynlige er, at der vil blive tale om nogle tvangspriser, som under Stalin, hvilket yderligere vil reducere landbrugsproduktionen.

Konklusionen er rimelig klar: Økonomien excl. forsvarsudgifter og investeringer kan end ikke holdes på nærværende niveau. Investeringer i forsvar kommer reelt ikke på tale.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Virker sanktionerne?

Indlæg af Thomas Lør Okt 11, 2014 5:17 pm

Mon ikke!

Altid åbne for muligheder for at modstanderen gør noget dumt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Putin sender 17.000 mand hjem.

Indlæg af Thomas Søn Okt 12, 2014 10:02 am

Det kan være rigtigt. Det kan også være, at det er løgn.

Nu har de været på et rimeligt højt beredskab i ca. ½ år. Det bliver ikke ved: Dels er det langt fra gratis - og de skal stadigvæk forsynes under én eller anden form; men jeg tror nok snarere, at der er tale om, at man tør ikke have dem koncentrerede - aht. mytteri-faren. Derfor skal de spredes.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Tidligere EU-kommissær Siim Kallas

Indlæg af Thomas Ons Nov 05, 2014 10:37 pm

Det tror jeg er en meget realistisk vurdering!

He said the currency has depreciated, but for the vast majority of Russians the exchange rate plays no part in their lives, while there has been hunger and shortage of food in Russia for decades, and only 8 percent of Russians travel abroad each year, so the sanctions and bans will not go far.

“The most probable date for the expiration of Western sanctions is August 2015. Does anybody seriously believe that Russia will end its occupation of territory in Ukraine, Moldova or Georgia?” Kallas said.

He said if things look worse by the end of 2015, another military adventure could be turned to to boost morale.

Spørgsmålet er om Rusland har militære kræfter til et eventyr. Som det ser ud nu, så er Ukraine langt fra overbevisende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Livsfarlige provokationer i Kastrup af russerne.

Indlæg af Thomas Man Nov 10, 2014 1:27 am

Coot

Samma typ av ryska flygplan var inblandat i incidenten den 3 mars i år när ett SAS-plan lyfte från Kastrup. SAS-planet som var på väg mot Rom var nära att kollidera med det ryska signalspaningsplanet som flög utan transponder, och därmed inte syntes för den civila flygtrafikledningen. Det upptäcktes däremot av den svenska militära flygledningen som larmade om att planet fanns i området.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Det er jeg så enig med Druseberg i.

Indlæg af Thomas Man Nov 10, 2014 11:58 am

Rusland rager verden en høstblomst

»Rusland har opgivet at forsvare rublen, så den flyder nu frit. Det gør det svært for russerne at handle, for hvis de skal købe varer fra udlandet, er det blevet meget dyrt pga. den lave kurs. Putin er ved at være en presset mand, og lige nu går bekymringerne på, hvad et presset Rusland kan finde på at gøre i forbindelse med konflikten i Ukraine,« siger Henrik Drusebjerg, der er chefstrateg i Carnegie.

Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg, at man hverken har EUR eller USD at sælge.

Man har tilsyneladende prøvet at sælge noget guld og sølv; men det er ikke rigtigt blevet til noget.

Når centralbankrenten er oppe 8%, så ved man erfaringsmæssigt, at så nytter det ikke noget - de statsobligationer er usælgelige.

Jeg tror heller ikke at olieprisens fald har noget med RUB at gøre. Det er nærmere USA, der går ind og intervenerer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Sv: Rusland

Indlæg af Cirb Man Nov 10, 2014 10:49 pm

Der lagde ikke en Triple E til i Aarhus igår.

Der er ellers kommet en hver søndag aften i mere end et halvt år, blevet lastet og fortsat videre ind i Østersøen mandag aften.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Sv: Rusland

Indlæg af Thomas Man Nov 10, 2014 10:59 pm

Cirb skrev:Der lagde ikke en Triple E til i Aarhus igår.

Der er ellers kommet en hver søndag aften i mere end et halvt år, blevet lastet og fortsat videre ind i Østersøen mandag aften.

Mvh
Cirb

Ja, det er jo én indikator. Der skal ikke flere sager derind.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 6 Empty Sv: Rusland

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 6 af 8 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum