Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gad vide hvilke buler det har givet

+11
SortKaffe
Aarhus78
Nærigfryns
guldimund
peter777
klogeaage 35
wh
Jomsviking
tommyjo
Trader
Thomas
15 deltagere

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 8:36 pm

guldimund skrev:
klogeaage 35 skrev:
I må være her,Vi skal være her
Hvis ikke I forstår at der er slået ring om Thomas ,med alle de meninger om ham der nu kan haves ,bliver I sat på køl med straf om kun deltagelse på boligdebattens juhuuu sider ;-))
+1000. Ren trolleri.
Det er så fint nok; men jeg er sådan set bare en ligegyldig særling. Problemet er, at Danske Bank har lagt sig ud med ganske andre kræfter! Det er så kræfter, der ikke accepterer: "Jamen, chefen sagde!"
Det er heller ikke dem, der gav Straarup korporlige tæsk inden en generalforsamling - de er også forholdsvis harmløse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 8:47 pm

Nåja, det havde jeg næsten glemt, jeg er jo ansat i Danske Banks presse afdeling, med ansvar for at stille et pensionsspørgsmål på en hjemmeside med 35 daglige besøgende.

Nej nej, Thomas er da ikke rablende sindsyg, han er bare den eneste der har se lyset :-D

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Nærigfryns Fre Okt 11, 2013 9:04 pm

Trader og WH. Jeg personligt er skideligeglad med hvor mange debattører et givent forum har. Det rager mig også en høstblomst om de opfører sig efter flinkeskolens internetkommunikationshåndbog.

Jeg er også fuldstændig uinteresseret i hvor urimeligt og uretfærdigt folk sviner hinanden. Mit kriterie er hvorvidt der på et forum bidrages med læseværdige bidrag, samt hvem der bidrager. De få tosser der hænger ud her har set flere analyser realiseret over en årrække.

Thomas tromler gerne objektivt konstaterbare kendsgerninger ned med sine postulerende analyser. F.eks udsagnet om ingen salg af ejerlejligheder i Kbh eller at der ikke eksisterer likvide (fornuftige) flekslånsindehavere.

Så WH's ellers fornuftige forslag om en metode til at konstatere hvorvidt der eksisterer ægte mennesker bag ejendomshandler i Kbh, er for mig uinteressant. Ganske enkelt fordi Thomas postulat om at priserne pt er masseret/svindlet/manipuleret er interessant i lyset af de mangfoldige fuskerier og dumheder der allerede ER kommet for dagens lys. Disse konstaterede dumheder var bare et groft postulat fra Thomas i 2008. I dag er det en kendsgerning.

Jeg læser med og gør status igen i 2018 istedet for at interessere mig for WH's skingre piberi. Manden bidrager aldrig med analyser af interesse. Så trader du er velkommen til at læse med. Hvis du skriver og Thomas sviner dig, så rager det mig ikke det fjerneste. Så pak det følelsesbaserede pis af vejen og bidrag med nogle interessante analyser.

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 11, 2013 9:14 pm

peter777 skrev:Jeg var også lidt overrasket, da jeg hørte at min svoger rent faktisk havde fået fortjeneste på sin lejlighed, købt på toppen, og solgt for nylig.
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=873658

Personligt gider jeg ikke at læse boligdebattens debat. Om der så er 10* flere læsere. Jeg kommer herinde, fordi jeg ved, at Thomas gør sit hjemmearbejde. Og flere med ham. Og så kan man vel spørge, hvad I laver, Trader og wh? Er det ikke også for at læse Thomas' skarpe analyser at I er her?

Stort tillykke med din familie Peter ,han har haft heldet på sin side da det vi ser er et
http://www.investopedia.com/terms/d/deadcatbounce.asp hop fra højere etager. ;-))

Den med at der skulle være 10* på møglere sitet skal tages med et gran salt, tælleren for annoncørernes øje skal jo tælle,og det gør den,tælleren altså,i aller højeste grad ;-)))))))))))))))))))
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 9:17 pm

Nærrigfryns, du har jo nok ret.

De fleste (alle) herinde ved jo nok at Thomas har en mental og social brist (jo i virkeligheden synd for ham). Så ja
, hans indlæg skal nok bare læses med dette filter.

Mht kommentaren omkring følelsesmessigt pladder, så kan jeg berolige dig med at jeg ikke bliver det mindste påvirket af den slags :-)

Havde nok undervirderet folk herinde.. man siger det åbenbart bare ikke højt.

God aften

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 11, 2013 9:23 pm

Trader skrev:Nærrigfryns, du har jo nok ret.

De fleste (alle) herinde ved jo nok at Thomas har en mental og social brist (jo i virkeligheden synd for ham). Så ja
, hans indlæg skal nok bare læses med dette filter.

Mht kommentaren omkring følelsesmessigt pladder, så kan jeg berolige dig med at jeg ikke bliver det mindste påvirket af den slags :-)

Havde nok undervirderet folk herinde.. man siger det åbenbart bare ikke højt.

God aften

Du har intet tilført, kun spurgt ,håbet var du havde nogle guldkorn , det/du var en nitte.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 9:24 pm

klogeaage 35 skrev:
peter777 skrev:Jeg var også lidt overrasket, da jeg hørte at min svoger rent faktisk havde fået fortjeneste på sin lejlighed, købt på toppen, og solgt for nylig.
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=873658

Personligt gider jeg ikke at læse boligdebattens debat. Om der så er 10* flere læsere. Jeg kommer herinde, fordi jeg ved, at Thomas gør sit hjemmearbejde. Og flere med ham. Og så kan man vel spørge, hvad I laver, Trader og wh? Er det ikke også for at læse Thomas' skarpe analyser at I er her?
Stort tillykke med din familie Peter ,han har haft heldet på sin side da det vi ser er et
http://www.investopedia.com/terms/d/deadcatbounce.asp hop fra højere etager. ;-))

Den med at der skulle være 10* på møglere sitet skal tages med et gran salt, tælleren for annoncørernes øje skal jo tælle,og det gør den,tælleren altså,i aller højeste grad ;-)))))))))))))))))))
Nu har vi andetsteds en diskussion om økonomiens metodik. Et af metodeproblemerne er, at tallene ikke følger definitionerne. Som da f.eks. Villy Søvndal ville investere i velfærd. Vi ser det også med ejendomsvurderingerne, der uanset hvilken betragtningsvinkel, man anlægger ikke kan være rigtige.
I Pankovas tilfælde var der tale om helt klart urigtige tal. Der rejser sig tilsvarende betænkeligheder, hvor man overfor offentligheden, herunder aktionærerne, kommer med tal, der åbenlyst ikke kan være rigtige - og de rene postulater gennemtvinges til accept. Vi kan af - dårlig oplyst - aktiviteter omkring Danske Bank se, at den påståede tillid ikke kan være til stede. En investor som ATP, RealDania Fonden og PFA smider ikke deres aktier på den måde, hvis ikke de (bla. med bestyrelsesposter) har en begrundet formodning om, at de bliver fyldt med løgn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 9:37 pm

klogeaage 35 skrev:
Trader skrev:Nærrigfryns, du har jo nok ret.

De fleste (alle) herinde ved jo nok at Thomas har en mental og social brist (jo i virkeligheden synd for ham). Så ja
, hans indlæg skal nok bare læses med dette filter.

Mht kommentaren omkring følelsesmessigt pladder, så kan jeg berolige dig med at jeg ikke bliver det mindste påvirket af den slags :-)

Havde nok undervirderet folk herinde.. man siger det åbenbart bare ikke højt.

God aften
Du har intet tilført, kun spurgt ,håbet var du havde nogle guldkorn , det/du var en nitte.
Tja... Det jeg har læst af Traders indlæg er sporadisk. Men han åbenbart læser mine.
Det kan da godt være, jeg ikke er velforvaret - men det er Klinby ikke kvalificeret til at vurdere. Alligevel læser han mig og ikke omvendt.

Der er noget, der ikke hænger sammen med pseudonymet "Trader" - og det har der ikke gjort fra første indlæg.

Læsertal betyder sådan set ikke det store. Det er sammensætningen af skaren.

Dette forum er egentlig ikke specielt udvalgt: Man kan også se i pressen, når journalisterne har haft en ubehagelig samtale med deres bankrådgiver. Man kan se af mandefaldet - i specielt Venstres folketingsgruppe, at der ligger noget bag ved.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Aarhus78 Fre Okt 11, 2013 10:14 pm

Nu kigger jeg på post nr. 6000 og den her lugter. købt på auktion for 3,2 sat til salg igen efter ca. 6 mdr. for 4mio.  Der er i 2012 og 13 solgt 48 ejendomme i 6000 for 3mio eller derover heraf har mange fjordudsigt - bare ikke denne. Jeg har meget svært ved at tro at nogen har købt med salg for øje. Stråmandshandel???? Det sku et godt bud.
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=832675

wh skrev:Ja, det er jo efterhånden alment kendt, at Thomas mener at stort set alle ejerlejligheder i Kbh handles mellem "platugler". Alle i ejerlejligheder er insolvente flextumper ikke sandt??

Men Thomas kunne jo gøre det meget nemmere for os alle sammen ved at dokumentere denne enkle påstand således:

1) Find 50-100 tilfældige lejligheder der er handlet inden for det seneste år. Offentligt tilgængeligt på Boliga
2) Find navnene på de nye ejere i OIS - også offentligt tilgængeligt
3) Find hæftelserne i lejlighederne på tinglysning.dk og check om navnet passer med ejeren - igen offentligt tilgængeligt
4) Check om navnet i OIS og tinglysning.dk stemmer med krak.dk - ja, den er også offentligt tilgængelig

Så alt i alt burde det være den letteste sag i verden at finde et utal af disse "platuglehandler".

Så kom i gang Thomas!

Lad os nu sé dokumentationen for dine påstande. Du sidder alligevel foran din PC 24 timer i døgnet så du skulle jo nok kunne afse et par timer til denne simple øvelse og lukke munden på alle os "klakører". Ellers sæt din skødehund TumpeÅge til det for han sidder også arbejdsløs foran sin computer 24/7/365 mens han prøver at fake at han "arbejder". Jo tak, det kan sgu ikke være noget særligt krævende arbejde med al den tid han og du lægger herinde Razz 

Så kom igang

Aarhus78

Antal indlæg : 41
Join date : 15/04/13
Age : 45
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Lør Okt 12, 2013 1:57 am

Aarhus78 skrev:Nu kigger jeg på post nr. 6000 og den her lugter. købt på auktion for 3,2 sat til salg igen efter ca. 6 mdr. for 4mio.  Der er i 2012 og 13 solgt 48 ejendomme i 6000 for 3mio eller derover heraf har mange fjordudsigt - bare ikke denne. Jeg har meget svært ved at tro at nogen har købt med salg for øje. Stråmandshandel???? Det sku et godt bud.
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=832675

wh skrev:Ja, det er jo efterhånden alment kendt, at Thomas mener at stort set alle ejerlejligheder i Kbh handles mellem "platugler". Alle i ejerlejligheder er insolvente flextumper ikke sandt??

Men Thomas kunne jo gøre det meget nemmere for os alle sammen ved at dokumentere denne enkle påstand således:

1) Find 50-100 tilfældige lejligheder der er handlet inden for det seneste år. Offentligt tilgængeligt på Boliga
2) Find navnene på de nye ejere i OIS - også offentligt tilgængeligt
3) Find hæftelserne i lejlighederne på tinglysning.dk og check om navnet passer med ejeren - igen offentligt tilgængeligt
4) Check om navnet i OIS og tinglysning.dk stemmer med krak.dk - ja, den er også offentligt tilgængelig

Så alt i alt burde det være den letteste sag i verden at finde et utal af disse "platuglehandler".

Så kom i gang Thomas!

Lad os nu sé dokumentationen for dine påstande. Du sidder alligevel foran din PC 24 timer i døgnet så du skulle jo nok kunne afse et par timer til denne simple øvelse og lukke munden på alle os "klakører". Ellers sæt din skødehund TumpeÅge til det for han sidder også arbejdsløs foran sin computer 24/7/365 mens han prøver at fake at han "arbejder". Jo tak, det kan sgu ikke være noget særligt krævende arbejde med al den tid han og du lægger herinde Razz 

Så kom igang
Nu finder jeg mig ikke i, at blive kostet rundt med af et banksvin! Jeg havde ikke set den post, for det er det mindste af det den afskyvækkende bræk, der rummer noget reelt oplysende.
Tilsvarende med de "udfordringer" til at mødes - den modbydelige holdning, at hele verden bare har at stille på hans kontor - ikke på vilkår. Et besøg fra mig er det sidste Klinkby skal ønske sig.

En anden ting er, at det med at afkræve andre forklaringer og kommandere - det er slut nu for bankerne - frem for alle Danske Bank. Det er det, der har ændret sig den sidste måned eller to!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Jomsviking Lør Okt 12, 2013 9:16 am

Trader skrev:Jomsviking, ja du har normal vaeret ganske fair, og bidrager ogsaa positivt til debatten.

Men drop det der med at jeg og WH er nedladende. -Enhver taenkende kan jo godt se hvem herinde det er der er nedladende. -Og ikke bare nedladende, fuldstaendig skadelig for denne debat.

Preov fx at se hvor meget gang der er i boligdebatten.dk i sammenligning med denne. -Og se saa paa hvor lidt personfnidder der er derinde.

Eksemplet med min traad omkring pensionsopsparing er faktisk ganske glimrende. -Hvem er det der afspore debatten derinde?
Jeg synes da absolut at det er nedladende, nej fornærmende, at blive beskrevet som en tosses discipel eller hvad det er, du har gang i.

Mht. til din tråd omkring pension, så har jeg, i andet regi, udtrykt min holdning til det, men dit og WHs problem er at I fortsætter værtshusslagsmålet med thomas i andre tråde,  bl.a. denne. Det tager dig jo ikke mere end 5 indlæg i denne tråd før du slet ikke kan finde ud af at finde kammertonen, og det er vel at mærke helt uprovokeret - og læg venligst mærke til at jeg ikke var efter dig i den anden tråd

Du er yderst velkommen, ja du opfordres, til at deltage og komme med dine meninger, der meget gerne må divergere fra mine og andres. Du behøver heller ikke at være bekymret for min eller andres mentale hygenigne, vi er voksne mennesker der godt kan læse indenad og se hvornår der vrøvles og hvornår der er noget man bør overveje nærmere.

Mens boligdebatten er et fint sted, hvor venlige og vidende mennesker giver mange analyser og gode råd om boliger, så er forskellen i mine øjne at her inde bliver man gjort opmærksom på den mulige sammenhæng mellem f.eks. SKATs ejendomsvurderinger og sikkerheden bag realkreditlånene, for at tage et eksempel fra denne uge.  

Så en venlig henstilling fra mig, er at lægge bajerDanmark fra dig når du er gæst her, og finde en anden adfærd frem.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Lør Okt 12, 2013 9:32 am

Jomsviking skrev:
Trader skrev:Jomsviking, ja du har normal vaeret ganske fair, og bidrager ogsaa positivt til debatten.

Men drop det der med at jeg og WH er nedladende. -Enhver taenkende kan jo godt se hvem herinde det er der er nedladende. -Og ikke bare nedladende, fuldstaendig skadelig for denne debat.

Preov fx at se hvor meget gang der er i boligdebatten.dk i sammenligning med denne. -Og se saa paa hvor lidt personfnidder der er derinde.

Eksemplet med min traad omkring pensionsopsparing er faktisk ganske glimrende. -Hvem er det der afspore debatten derinde?
Jeg synes da absolut at det er nedladende, nej fornærmende, at blive beskrevet som en tosses discipel eller hvad det er, du har gang i.

Mht. til din tråd omkring pension, så har jeg, i andet regi, udtrykt min holdning til det, men dit og WHs problem er at I fortsætter værtshusslagsmålet med thomas i andre tråde,  bl.a. denne. Det tager dig jo ikke mere end 5 indlæg i denne tråd før du slet ikke kan finde ud af at finde kammertonen, og det er vel at mærke helt uprovokeret - og læg venligst mærke til at jeg ikke var efter dig i den anden tråd

Du er yderst velkommen, ja du opfordres, til at deltage og komme med dine meninger, der meget gerne må divergere fra mine og andres. Du behøver heller ikke at være bekymret for min eller andres mentale hygenigne, vi er voksne mennesker der godt kan læse indenad og se hvornår der vrøvles og hvornår der er noget man bør overveje nærmere.

Mens boligdebatten er et fint sted, hvor venlige og vidende mennesker giver mange analyser og gode råd om boliger, så er forskellen i mine øjne at her inde bliver man gjort opmærksom på den mulige sammenhæng mellem f.eks. SKATs ejendomsvurderinger og sikkerheden bag realkreditlånene, for at tage et eksempel fra denne uge.  

Så en venlig henstilling fra mig, er at lægge bajerDanmark fra dig når du er gæst her, og finde en anden adfærd frem.
silent 
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af wh Lør Okt 12, 2013 11:25 am

Aarhus78 skrev:Nu kigger jeg på post nr. 6000 og den her lugter. købt på auktion for 3,2 sat til salg igen efter ca. 6 mdr. for 4mio.  Der er i 2012 og 13 solgt 48 ejendomme i 6000 for 3mio eller derover heraf har mange fjordudsigt - bare ikke denne. Jeg har meget svært ved at tro at nogen har købt med salg for øje. Stråmandshandel???? Det sku et godt bud.
Æh, hvordan kan det være en stråmandshandel når den..... ikke er solgt endnu???!!!

Er de nuværende ejere ikke dem der står på krak, tinglysning.dk og ois.dk?? I såfald ser jeg gerne nærmere på den


Sidst rettet af wh Lør Okt 12, 2013 11:26 am, rettet 1 gang

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af wh Lør Okt 12, 2013 11:26 am

Thomas skrev:Nu finder jeg mig ikke i, at blive kostet rundt med af et banksvin! Jeg havde ikke set den post, for det er det mindste af det den afskyvækkende bræk, der rummer noget reelt oplysende.
Tilsvarende med de "udfordringer" til at mødes - den modbydelige holdning, at hele verden bare har at stille på hans kontor - ikke på vilkår. Et besøg fra mig er det sidste Klinkby skal ønske sig.

En anden ting er, at det med at afkræve andre forklaringer og kommandere - det er slut nu for bankerne - frem for alle Danske Bank. Det er det, der har ændret sig den sidste måned eller to!
Du ved jo udmærket, at min metode er en ganske simpel måde at afsløre svindlen på, så kom så i gang med at dokumentere dine påstande !!

Eller skulle det mon være fordi du ikke KAN??

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af SortKaffe Lør Okt 12, 2013 11:53 am

Det er da nemt nok at finde et eksempel:

Prøv at kikke på ejendommen: Vejlesøvej 96A, 2840 Holte.

Den har været på tvangsauktion den 16. juli, men på f.eks. tinglysning.dk står Mette Lykken og hendes mand stadig som ejere. Alle oprindelige fordringer ( i alt 21 millioner ) står der skam også stadig. Efter næsten 3 måneder.

Men wh: Brug nu din metode og fortæl os hvem der har købt hytten og for hvor meget

PS: det er tre dage siden jeg selv tjekkede huset, uden at finde oplysninger. Så med forbehold for at tingene er kommet frem siden da..
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af klogeaage 35 Lør Okt 12, 2013 12:08 pm

SortKaffe skrev:Det er da nemt nok at finde et eksempel:

Prøv at kikke på ejendommen: Vejlesøvej 96A, 2840 Holte.

Den har været på tvangsauktion den 16. juli, men på f.eks. tinglysning.dk står Mette Lykken og hendes mand stadig som ejere. Alle oprindelige fordringer ( i alt 21 millioner ) står der skam også stadig. Efter næsten 3 måneder.

Men wh: Brug nu din metode og fortæl os hvem der har købt hytten og for hvor meget

PS: det er tre dage siden jeg selv tjekkede huset, uden at finde oplysninger. Så med forbehold for at tingene er kommet frem siden da..

12.10.2013 11:06:17    Person med navne og adressebeskyttelse
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af SortKaffe Lør Okt 12, 2013 12:22 pm

Nå, så har de fået fjernet navnene. Men man kan dog stadig se at der er to ejere, begge på samme alder som de personer der før stod angivet som ejere.  I øvrigt er begge pantebreve oprette laaang tid før tvangsauktionen den 16. juli 2013. Så det er ikke de nye ejere der står der med navne beskyttelse. Det er de "gamle" som har fået navnebeskyttelse

Konklusion: de ting der skal holdes skjult af hensyn til "den finansielle stabilitet", de bliver holdt skjult. Også selvom der her er tale om en fogedrets handling, som jo skal være offentlig


Sidst rettet af SortKaffe Lør Okt 12, 2013 1:11 pm, rettet i alt 2 gange
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Jomsviking Lør Okt 12, 2013 12:34 pm

Foregår der "shady" transaktioner? : Ja.

Foregår der ganske alm. handel og vandel? : Ja

Mit gæt er at shady stuff, som regl sker når der er rigtig store penge involveret - der er jo andre regler for dem der har, end for os der ikke har.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Lør Okt 12, 2013 12:48 pm

Jomsviking skrev:Foregår der "shady" transaktioner?  : Ja.

Foregår der ganske alm. handel og vandel? : Ja

Mit gæt er at shady stuff, som regl sker når der er rigtig store penge involveret - der er jo andre regler for dem der har, end for os der ikke har.
Hvis en statistik bliver for afslørende, så holder man op med at bringe den!

Helt typisk med fordelingen af udlån på realkreditinstitutter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Aarhus78 Lør Okt 12, 2013 10:28 pm

Som jeg skriver solgt på auktion (d. 5.12.2012) og så sat til salg igen ca et halvt år efter. Det lugter af en parkering. Aner ikke hvordan sådan noget foregår i den virkelige verden, men jeg regner med at den skal tinglyses i de nye ejers navn. Der ligger måske en aftale om tilbagekøb efter 2 år? aner det ikke men det jo ikke meningen at alle skal kunne gennemskue svindel.

wh skrev:
Aarhus78 skrev:Nu kigger jeg på post nr. 6000 og den her lugter. købt på auktion for 3,2 sat til salg igen efter ca. 6 mdr. for 4mio.  Der er i 2012 og 13 solgt 48 ejendomme i 6000 for 3mio eller derover heraf har mange fjordudsigt - bare ikke denne. Jeg har meget svært ved at tro at nogen har købt med salg for øje. Stråmandshandel???? Det sku et godt bud.
Æh, hvordan kan det være en stråmandshandel når den..... ikke er solgt endnu???!!!

Er de nuværende ejere ikke dem der står på krak, tinglysning.dk og ois.dk?? I såfald ser jeg gerne nærmere på den

Aarhus78

Antal indlæg : 41
Join date : 15/04/13
Age : 45
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Lør Okt 12, 2013 10:59 pm

Aarhus78 skrev:Som jeg skriver solgt på auktion (d. 5.12.2012) og så sat til salg igen ca et halvt år efter. Det lugter af en parkering. Aner ikke hvordan sådan noget foregår i den virkelige verden, men jeg regner med at den skal tinglyses i de nye ejers navn. Der ligger måske en aftale om tilbagekøb efter 2 år? aner det ikke men det jo ikke meningen at alle skal kunne gennemskue svindel.

wh skrev:
Aarhus78 skrev:Nu kigger jeg på post nr. 6000 og den her lugter. købt på auktion for 3,2 sat til salg igen efter ca. 6 mdr. for 4mio.  Der er i 2012 og 13 solgt 48 ejendomme i 6000 for 3mio eller derover heraf har mange fjordudsigt - bare ikke denne. Jeg har meget svært ved at tro at nogen har købt med salg for øje. Stråmandshandel???? Det sku et godt bud.
Æh, hvordan kan det være en stråmandshandel når den..... ikke er solgt endnu???!!!

Er de nuværende ejere ikke dem der står på krak, tinglysning.dk og ois.dk?? I såfald ser jeg gerne nærmere på den
Selvfølgelig er både wh og Trader bankklakører - det har man da vidst fra første post!
INGEN interesserer sig for ejerboliger i øjeblikket. INGEN interesserer sig for "investeringer" i øjeblikket - der er kun nogen, der vil af med nogen Torm aktier..... f.eks.

Jeg er ked af at sige det Peter777: Jeg tror Din bekendte, der slap ud af en bolig, købt på toppen, har været mere end almindelig økonomisk - med sandheden.
Jeg havde et familiemedlem - finansgeni (udover at være en fremraaagende inden for sit felt) - som på et tidspunkt holdt op med at prale til familiefester med sine meritter med skibsanparter (ja, så længe er det siden). Så kom det ud mellem sidebenene, at jo, det var han da kommet nogenlunde ud af ..... Gu' var han da ej!
Enken - jo han hængte sig - havde så et meget uheldigt indbrud efter hendes mor døde og der forsvandt nogle værdier. Sjovt nok kom politiet aldrig en løsning nærmere - og der var ikke nogen udbetaling fra forsikringen.

Beklager; men flextumper klarer sig aldrig. Værdier forsvinder - gæld består.

Det, jeg synes er det alvorlige her er: Svindel med tingbogsoplysninger, som kun bringes in extenso. Princippet omkring tinglysning, som det har været siden Volmers Jordebog, er at alle og enhver véd, hvad der står i den - i detaljer. At handle uden at kende jord og fast ejendoms historie - den fulde - er imod alle retsprincipper. Princippet i tingbogen er netop, at det IKKE er beskyttede oplysninger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af SortKaffe Søn Okt 13, 2013 9:51 am

Thomas skrev: Princippet i tingbogen er netop, at det IKKE er beskyttede oplysninger.
Netop Thomas. derfor er sagen omkring ejendommen Vejlesøvej 96A så spændende.

Her er nemlig alle ingredienserne for en fusket sag til stede:

Belånt for: 21,5 million
Ejendomsvurdering: 7,7 million
Hammerslag på første auktion: 3,5 million
Sælger: Falleret ejendomsmægler
Kreditforening: BRF
Bankforbindelse: BRF bank + Ruskilde Bank + et par stykker mere

Da ejendommen er solgt på tvangsauktion den 16. juli, skulle det jo være en smal sag at finde ud af hvem der har købt huset og til hvilken pris.

Så wh, kan Du ikke lige vise alle os ignorante hvordan man gør.


Find navnene på de nye ejere i OIS. Ja wh, hvem er den nye ejer af Vejlesøvej 96A ?
Find hæftelserne på tinglysning.dk og check om navnet passer med ejeren. Er det virkeligt rigtigt wh ? Vis os lige hvordan Du finder ud af det
Check om navnet i OIS og tinglysning.dk stemmer med krak.dk. Nu er der slet ikke nogen navne nogle af stederne. Men navnene er selvfølgelig kun skjult for folk der ikke tror på finansdrengenes jubelmeldinger. Så med dit klarsyn wh, så fortæl os navnene. Og fortæl os også hvad ejendommen blev solgt for den 16. juli, og fortæl os om hvor stort et tab BRF og de øvrige kreditorer måtte lide.

På forhånd tak
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af wh Søn Okt 13, 2013 11:05 am

SortKaffe skrev:Nå, så har de fået fjernet navnene. Men man kan dog stadig se at der er to ejere, begge på samme alder som de personer der før stod angivet som ejere.  I øvrigt er begge pantebreve oprette laaang tid før tvangsauktionen den 16. juli 2013. Så det er ikke de nye ejere der står der med navne beskyttelse. Det er de "gamle" som har fået navnebeskyttelse

Konklusion: de ting der skal holdes skjult af hensyn til "den finansielle stabilitet", de bliver holdt skjult. Også selvom der her er tale om en fogedrets handling, som jo skal være offentlig
Altså, Thomas påstår at der intet boligmarked er ikke sandt?? At alle lejlighedshandler i Kbh er platuglehandler ikke sandt?

At du kan finde ét eksempel (som jeg i øvrigt slet ikke har set nærmere på) der måske eller måske ikke er "noget galt med" siger ingenting. Set i lyset af Thomas' påstande så burde man kunne dykke et tilfældigt sted ned i bunken af solgte lejligheder og fremvise 50-100 eksempler.

Så er der nogen der kan det? Thomas kan tydeligvis ikke

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af wh Søn Okt 13, 2013 11:09 am

SortKaffe skrev:
Thomas skrev: Princippet i tingbogen er netop, at det IKKE er beskyttede oplysninger.
Netop Thomas. derfor er sagen omkring ejendommen Vejlesøvej 96A så spændende.

Her er nemlig alle ingredienserne for en fusket sag til stede:

Belånt for: 21,5 million
Ejendomsvurdering: 7,7 million
Hammerslag på første auktion: 3,5 million
Sælger: Falleret ejendomsmægler
Kreditforening: BRF
Bankforbindelse: BRF bank + Ruskilde Bank + et par stykker mere

Da ejendommen er solgt på tvangsauktion den 16. juli, skulle det jo være en smal sag at finde ud af hvem der har købt huset og til hvilken pris.

Så wh, kan Du ikke lige vise alle os ignorante hvordan man gør.


Find navnene på de nye ejere i OIS. Ja wh, hvem er den nye ejer af Vejlesøvej 96A ?
Find hæftelserne på tinglysning.dk og check om navnet passer med ejeren. Er det virkeligt rigtigt wh ? Vis os lige hvordan Du finder ud af det
Check om navnet i OIS og tinglysning.dk stemmer med krak.dk. Nu er der slet ikke nogen navne nogle af stederne. Men navnene er selvfølgelig kun skjult for folk der ikke tror på finansdrengenes jubelmeldinger. Så med dit klarsyn wh, så fortæl os navnene. Og fortæl os også hvad ejendommen blev solgt for den 16. juli, og fortæl os om hvor stort et tab BRF og de øvrige kreditorer måtte lide.

På forhånd tak
Jeg har ikke kigget nærmere på din sag, men ud fra tallene alene er den jo uinteressant. Vi gentager Thomas' påstand: Priserne stiger fordi alle handler er "platuglehandler", men dit eksempel er ejendommen jo solgt LANGT under belåningen?!! Så hvordan kan en sådan sag være medvirkende til kunstigt at pumpe priserne op?? Det er jo netop DET som oraklet påstår finder sted overalt i det Kbh'ske lejlighedsmarked. Altså almindelige frie handler.

Tvangsauktioner er da totalt ligegyldige. Lad mig nu se de 50-100 eksempler på frie handler der er blevet fusket med. Kom...

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af wh Søn Okt 13, 2013 11:11 am

klogeaage 35 skrev:
I må være her,Vi skal være her
Hvis ikke I forstår at der er slået ring om Thomas
,med alle de meninger om ham der nu kan haves ,bliver I sat på køl med straf om kun deltagelse på boligdebattens juhuuu sider ;-))
Meget sødt. Sluger du også?? Razz 

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet - Page 2 Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum