Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jeg tror russerne har givet sig!

Go down

Jeg tror russerne har givet sig! Empty Jeg tror russerne har givet sig!

Indlæg af Thomas Man Nov 20, 2017 3:32 pm

Det er jo naturligvis et gætteri fra min side, men sandheden kommer måske ud om 50 år, hvor min alder vil være ganske fremskreden. Det slutter jeg mig til ved at det er først her indenfor de sidste år, at de mere dybgående historier om Cuba-krisen er kommet frem.

Det, der giver mig vinket, er den omstændighed, at man reorganiserer Frømandskorpset og Jægerkorpset.

Hvis jeg ikke tager fejl, så har deres egentlige opgave været at fjerne russiske kernevåben. Panserformationerne kan de ikke stille noget op imod; men et veldefineret mål som en missil-launcher: Det er til at tage at føle på.
Det sidste halve år har man ikke haft krænkelser af luftrummet med Coaler el. lign.
Hvis jeg ikke tager fejl, så er Coaler den, der skal komme med polonium-tændsatsen til et kernevåbenbærende missil. Det er et par år siden at Ämari havde USAF som gæster med F-15C Eagle og en Spartan. Hvilket var et vink med en vognstang til russerne om, at man fra USA's side var parat til at gøre gengæld mod Skt. Petersborg og Moskva, hvis man fik en "episode" med atomvåben som nedskydningen af passagerflyet med hollændere om bord.

Der er andre indikationer. Nemlig:


  • Det lader til, at man har fået kineserne til at makke ret og pille atomlegetøjet fra Flæskedrengen. Trump er i Asien m.h.p., at charmere den halvklode. Kineserne vil efter det ubekræftede angreb på Latakya være klar over, at USA mener det alvorligt - hvis ellers 3 hangarskibe for næsen af kineserne ellers skulle blive overset?
    Det har så givet Mattis albuerum til at sætte servanten på plads i Europa.
    Kina kan i forvejen ikke være specielt interesseret i, at russerne har placeret atomvåben i Flæskedrengens fedtede fingre. Som sådan har Kina været holdt som gidsel for den russiske atomoprustning.
    At russernes base i Vladivostok under et evt. angreb vil - ud fra en analogislutning - få et kæmpe pulver og deres mulighed for at operere med atomvåbenbærende fly mod Kina ville dermed være ordnet.
    Kina og deres sammenbrud er så et problem for sig - et problem, hvis afklaring er udskudt et par år.
  • Tyskland (og specielt Holland) har siden årtusindskiftet flyttet deres tunge våben over mod russerne.
    Vi taler her det rigtigt tunge materiel som Leopard 2 kampvogne (til Norge, Danmark og Finland), CV90'ere til Norge, Danmark og Finland. PzH 2000 til Litauen. Man har løbende flyttet tyngde over mod russerne i det omfang de lokale hære har været i stand til at absorbere typerne.
    Danmark/Norge fik deres gamle Centurion og Leopard 1 udskiftet med Leopard 2 for at bringe det tyske antal af kampvogne ned iht. nedrustningsaftalerne. Det er nu de Leopard 1, der er sat i karantæne hos leverandøren. Derfor kan det være, at vi vitterligen også skal have kampvogne af den nye høst.
    Det vil så betyde, at Danmark skal stille med 2 brigader - eller panseret til en multinational brigade i Polen som reserven. Det lader jo til, at det går udmærket - for ikke at sige fortræffeligt - med at få danske, polske og tyske enheder til at arbejde sammen i en brigade.
    Problemet med så tungt materiel er: Det skal enten forhåndsoplægges eller kunne komme ind ad søvejen. Det broslagningsudstyr, man har, rækker ikke til andet end mindre vandløb. At ombygge alle broer i Europa til at tage disse 60-80 tons monstre - ikke bare de primære broer; men også de alternative - det er nok ikke realistisk. Der er nok en grund til, at de russiske kampvogne kun vejer godt halvdelen.
    Det går endda i Østersøen, hvor der er nok af havne; men at køre skidtet fra Spanien til Bulgarien? Det går ikke!
  • Der er truffet beslutning om en Europa-hær - specielt mellem Frankrig, Tyskland, Spanien og Italien - eller rettere: Våbenudvikling med EU-midler.
    Det umiddelbart væsentlige er, at der på hollandsk initiativ er truffet beslutning om et Schengen-samarbejde på det militære område, så amerikanernes bevægelsesfrihed i Europa ikke hindres ved administrative foranstaltninger.
  • Oprettelsen af Atlantkommandoen, der sikrer ruterne over Atlanten. Russernes flåde bliver aldrig igen det, den har været. Det frigør midler, som amerikanerne kan anvende andet steds.
  • Den små spruthysteriske Johanne melder, at hun er gravid med en ny kæreste og derfor har lagt afstand til den kriminelle terrorist.
    Vi har godt nok set nogle drab i den Københavnske bandekrig, hvilket er naturligt, når Enhedslistens Syrien-krigere vender hjem. Det var jo den lette løsning for den små spruthysteriske, at disse forbryderiske "revolitionære stormtropper" bare blev slået ihjel. De gamle kriminelle i Enhedslisten og nazisterne i SF var bestemt ikke glade og har formentlig villet lave en: "De lange knives nat" på venstrefløjen. Det havde givet et rigtigt grimt blodbad i København - med tilsvarende fald i ejendomspriserne til følge. Bestemt ikke ønskeligt.
    At det har slået en masse mennesker ihjel i Syrien, det er kommunisterne da - som altid - ligeglade med.  Der som den "Internationale Brigade" i 1930'erne - dengang var det Spanien, man sendte kommunisterne af sted for at blive slået ihjel - det er så Afrika i dag; men de forskellige populistiske fraktioner i den krig var såmænd de samme.
    Hvad der sker med indavlskonsulent Pernille Skipper er endnu uafklaret - der er næppe nogen tvivl om, at den små Spruthysteriske har "samarbejdet"
    med politiet alt det hun kunne. Indavlskonsulent Pernille Skipper har (i mere end én forstand) næppe vist sig så frugtbart samarbejdende.
    Det er næppe tilfældigt, at der er et tidsmæssigt sammenfald med, at ISIS er ved at være så nedkæmpet i Syrien. Så meget, at man har kunnet pille CVN-68 Nimitz væk fra den Persiske Golf.


Hver for sig er indikatorerne ikke andet end indikatorer og kan have andre forklaringer; men til sammen så lider de kun af den mangel, at man ubevidst noterer sig, at de kan passe ind i det billede, man synes tegner sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum