Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gad vide hvilke buler det har givet

+11
SortKaffe
Aarhus78
Nærigfryns
guldimund
peter777
klogeaage 35
wh
Jomsviking
tommyjo
Trader
Thomas
15 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 12:29 pm

i ejendomsprisstatistikken.

Nu er jeg så holdt op med at kikke på ejendomspriserne, for der er ganske enkelt for mange parkeringsaftaler og platugle rokader til at det giver nogen mening. Alene de jubelmeldinger om stigende priser og andet fis.

Det er noget fis, for for praktiske formål er der ikke noget ejendomsmarked i øjeblikket.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 1:14 pm

Thomas skrev:i ejendomsprisstatistikken.

Nu er jeg så holdt op med at kikke på ejendomspriserne, for der er ganske enkelt for mange parkeringsaftaler og platugle rokader til at det giver nogen mening.... .
Eller sagt paa en anden maade: "det sgu ikke saerlig sjovt naar det ikke gaar som jeg ellers har forudsagt"

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 1:22 pm

Trader skrev:
Thomas skrev:i ejendomsprisstatistikken.

Nu er jeg så holdt op med at kikke på ejendomspriserne, for der er ganske enkelt for mange parkeringsaftaler og platugle rokader til at det giver nogen mening.... .
Eller sagt paa en anden maade: "det sgu ikke saerlig sjovt naar det ikke gaar som jeg ellers har forudsagt"
Det går da helt fint som jeg har forudsagt! Danske Bank bliver nakket!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 1:30 pm

Men boligpriserne er aabenbart ikke saa sjove at foelge mere? -Ihvertfald ikke i KBH

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 1:41 pm

Trader skrev:Men boligpriserne er aabenbart ikke saa sjove at foelge mere?  -Ihvertfald ikke i KBH
Priserne skal såmænd nok blive der en rum tid endnu mens bankerne bytter glansbilleder med platugler. Men reelle salg, niks.
Der sker det samme som skete i Spanien. Priserne "hentede sig kortvarigt" - og så kollapsede de. Det er det man vil prøve at forhindre i Danmark, således at priserne får lov til at sive over en årrække.
Problemet er bare, at man ikke rigtig kan styre priserne udenfor København.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 1:51 pm

Thomas skrev:
Trader skrev:Men boligpriserne er aabenbart ikke saa sjove at foelge mere?  -Ihvertfald ikke i KBH
Priserne skal såmænd nok blive der en rum tid endnu mens bankerne bytter glansbilleder med platugler. Men reelle salg, niks.
Der sker det samme som skete i Spanien. Priserne "hentede sig kortvarigt" - og så kollapsede de. Det er det man vil prøve at forhindre i Danmark, således at priserne får lov til at sive over en årrække.
Problemet er bare, at man ikke rigtig kan styre priserne udenfor København.
Ny styre "man" heller ikke priserne i KBH min ven.

Hvor ondt det end maa goere paa dig, saa har du altsaa ogsaa her taget fejl. -Du maa ioevrigt nok lige saette dig ned, inden du laeser naeste (for dig nok meget chokerende) linje her:

DET ER FAKTA AT DER HANDLES MASSER AF HUSE/LEJLIGHEDER I KBH, MELLEM HELT ALMINDELIGE MENNESKER.

Ja vildt ikke? -Hvis du for et oejebliks skyld kunne vikle dig ud af din soelvpapirshat, ville du maaske kunne se lidt klare paa nogle af alle de andre ting du ogsaa ser paa. -Jeg syntes din bredde i de ting du ser paa, goer at du til tider spotter nogle ting... men helt aerlig, det er som om dit had mod "systemet" er ved at tage over i en grad som goer du mister overblikket.

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 2:05 pm

Trader skrev:
Thomas skrev:
Trader skrev:Men boligpriserne er aabenbart ikke saa sjove at foelge mere?  -Ihvertfald ikke i KBH
Priserne skal såmænd nok blive der en rum tid endnu mens bankerne bytter glansbilleder med platugler. Men reelle salg, niks.
Der sker det samme som skete i Spanien. Priserne "hentede sig kortvarigt" - og så kollapsede de. Det er det man vil prøve at forhindre i Danmark, således at priserne får lov til at sive over en årrække.
Problemet er bare, at man ikke rigtig kan styre priserne udenfor København.
Ny styre "man" heller ikke priserne i KBH min ven.

Hvor ondt det end maa goere paa dig, saa har du altsaa ogsaa her taget fejl.   -Du maa ioevrigt nok lige saette dig ned, inden du laeser naeste (for dig nok meget chokerende) linje her:

DET ER FAKTA AT DER HANDLES MASSER AF HUSE/LEJLIGHEDER I KBH, MELLEM HELT ALMINDELIGE MENNESKER.

Ja vildt ikke?  -Hvis du for et oejebliks skyld kunne vikle dig ud af din soelvpapirshat, ville du maaske kunne se lidt klare paa nogle af alle de andre ting du ogsaa ser paa. -Jeg syntes din bredde i de ting du ser paa, goer at du til tider spotter nogle ting... men helt aerlig, det er som om dit had mod "systemet" er ved at tage over i en grad som goer du mister overblikket.
Nå, nå.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af tommyjo Fre Okt 11, 2013 2:50 pm

Trader skrev:
Thomas skrev:i ejendomsprisstatistikken.

Nu er jeg så holdt op med at kikke på ejendomspriserne, for der er ganske enkelt for mange parkeringsaftaler og platugle rokader til at det giver nogen mening.... .
Eller sagt paa en anden maade: "det sgu ikke saerlig sjovt naar det ikke gaar som jeg ellers har forudsagt"
Hej Trader har du ikke andet at bruge din forsmåede intelligens på end at logge på 2 sek efter at en BESTEMT person har lavet en tråd rendeer 

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 3:04 pm

tommyjo skrev:
Trader skrev:
Thomas skrev:i ejendomsprisstatistikken.

Nu er jeg så holdt op med at kikke på ejendomspriserne, for der er ganske enkelt for mange parkeringsaftaler og platugle rokader til at det giver nogen mening.... .
Eller sagt paa en anden maade: "det sgu ikke saerlig sjovt naar det ikke gaar som jeg ellers har forudsagt"
Hej Trader har du ikke andet at bruge din forsmåede intelligens på end at logge på 2 sek efter at en BESTEMT person har lavet en tråd rendeer 
AV!!! gjorde sandheden saa ondt?

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af tommyjo Fre Okt 11, 2013 3:30 pm

Trader skrev:
tommyjo skrev:
Trader skrev:
Thomas skrev:i ejendomsprisstatistikken.

Nu er jeg så holdt op med at kikke på ejendomspriserne, for der er ganske enkelt for mange parkeringsaftaler og platugle rokader til at det giver nogen mening.... .
Eller sagt paa en anden maade: "det sgu ikke saerlig sjovt naar det ikke gaar som jeg ellers har forudsagt"
Hej Trader har du ikke andet at bruge din forsmåede intelligens på end at logge på 2 sek efter at en BESTEMT person har lavet en tråd rendeer 
AV!!! gjorde sandheden saa ondt?[/quote
hehehe cyclops hvad gjorde ondt, kom nu ind i kampen MR 2 sek, selverkendelse er åbenbart ikke din stærke side

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Jomsviking Fre Okt 11, 2013 3:41 pm

Hold nu op.

Det er et faktum at der handles lejligheder i kbh.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 3:44 pm

Jomsviking skrev:Hold nu op.

Det er et faktum at der handles lejligheder i kbh.
Skulle man tro... men virker som om nogen forsoeger at fornaegte virkeligheden, naar den ikke passer ind.

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af tommyjo Fre Okt 11, 2013 4:04 pm

om der handles lejligheder i kbh eller ikke skrev jeg intet og det kunne ikke være mig ret meget mere ligegyldigt, heldigvis. Trader din interesse for lejlighedsmarkedet er så åbenbart en anden virkelighed end min men god vind fremover

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 4:17 pm

tommyjo skrev:om der handles lejligheder i kbh eller ikke skrev jeg intet og det kunne ikke være mig ret meget mere ligegyldigt, heldigvis. Trader din interesse for lejlighedsmarkedet er så åbenbart en anden virkelighed end min men god vind fremover
Har nu ikke specielt stor interesse i det marked... men kan nu ikke lade vaere med at undre mig over al den falden paa halen over en mand der tilsyneladende benaegter selv helt fundamentale ting.

Hvis han sagde maanen var lavet af groen ost, ville mange herinde sikkert tro paa dette ogsaa. VAAGN OP!

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af wh Fre Okt 11, 2013 4:58 pm

Ja, det er jo efterhånden alment kendt, at Thomas mener at stort set alle ejerlejligheder i Kbh handles mellem "platugler". Alle i ejerlejligheder er insolvente flextumper ikke sandt??

Men Thomas kunne jo gøre det meget nemmere for os alle sammen ved at dokumentere denne enkle påstand således:

1) Find 50-100 tilfældige lejligheder der er handlet inden for det seneste år. Offentligt tilgængeligt på Boliga
2) Find navnene på de nye ejere i OIS - også offentligt tilgængeligt
3) Find hæftelserne i lejlighederne på tinglysning.dk og check om navnet passer med ejeren - igen offentligt tilgængeligt
4) Check om navnet i OIS og tinglysning.dk stemmer med krak.dk - ja, den er også offentligt tilgængelig

Så alt i alt burde det være den letteste sag i verden at finde et utal af disse "platuglehandler".

Så kom i gang Thomas!

Lad os nu sé dokumentationen for dine påstande. Du sidder alligevel foran din PC 24 timer i døgnet så du skulle jo nok kunne afse et par timer til denne simple øvelse og lukke munden på alle os "klakører". Ellers sæt din skødehund TumpeÅge til det for han sidder også arbejdsløs foran sin computer 24/7/365 mens han prøver at fake at han "arbejder". Jo tak, det kan sgu ikke være noget særligt krævende arbejde med al den tid han og du lægger herinde Razz 

Så kom igang

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 11, 2013 5:34 pm



Nyd nu din bedste måned i 6 år ,det kan hurtigt vende ,,ka'desværre ikke smiley på denne mobil men kommer glad tilbage :-))


wh =

HAHAHA - Dejligt den seneste bruger i rækken agamemnon/goldfinger/scott/Lumineux/stangerup/Gert Frobe/maverick/gamma/euro744038/Bolig2000 er banned. Du er og bliver en ussel multiaccount-user. Sjovt at læse dine gamle indlæg under dine forskellige profiler. Fuck hvor har du taget fejl...
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Jomsviking Fre Okt 11, 2013 5:42 pm

Wh og trader

Jeg har altid opført mig korrekt overfor jer, men jeg gider ikke at høre på den nedladende tone som i har disket op med i et par tråde på lige så mange dage.

Så hvad med at i to ændre tonen, eller finder et andet sted og underholde?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 5:52 pm

Jomsviking, ja du har normal vaeret ganske fair, og bidrager ogsaa positivt til debatten.

Men drop det der med at jeg og WH er nedladende. -Enhver taenkende kan jo godt se hvem herinde det er der er nedladende. -Og ikke bare nedladende, fuldstaendig skadelig for denne debat.

Preov fx at se hvor meget gang der er i boligdebatten.dk i sammenligning med denne. -Og se saa paa hvor lidt personfnidder der er derinde.

Eksemplet med min traad omkring pensionsopsparing er faktisk ganske glimrende. -Hvem er det der afspore debatten derinde?

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 11, 2013 6:36 pm


I må være her,Vi skal være her
Hvis ikke I forstår at der er slået ring om Thomas ,med alle de meninger om ham der nu kan haves ,bliver I sat på køl med straf om kun deltagelse på boligdebattens juhuuu sider ;-))
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 6:51 pm

klogeaage 35 skrev:
I må være her,Vi skal være her
Hvis ikke I forstår at der er slået ring om Thomas ,med alle de meninger om ham der nu kan haves ,bliver I sat på køl med straf om kun deltagelse på boligdebattens juhuuu sider ;-))
Jeg vil gerne tro at du har slået en hvis ring(muskel) om en del af Thomas, men hvordan vil du lige håndhæve din 'straf' for at påpege hvilket fjols Thomas til tider er?

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af peter777 Fre Okt 11, 2013 7:14 pm

Jeg var også lidt overrasket, da jeg hørte at min svoger rent faktisk havde fået fortjeneste på sin lejlighed, købt på toppen, og solgt for nylig.
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=873658

Personligt gider jeg ikke at læse boligdebattens debat. Om der så er 10* flere læsere. Jeg kommer herinde, fordi jeg ved, at Thomas gør sit hjemmearbejde. Og flere med ham. Og så kan man vel spørge, hvad I laver, Trader og wh? Er det ikke også for at læse Thomas' skarpe analyser at I er her?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 7:44 pm

Jomsviking skrev:Wh og trader

Jeg har altid opført mig korrekt overfor jer, men jeg gider ikke at høre på den nedladende tone som i har disket op med i et par tråde på lige så mange dage.

Så hvad med at i to ændre tonen, eller finder et andet sted og underholde?
silent 
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Thomas Fre Okt 11, 2013 7:59 pm

peter777 skrev:Jeg var også lidt overrasket, da jeg hørte at min svoger rent faktisk havde fået fortjeneste på sin lejlighed, købt på toppen, og solgt for nylig.
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=873658

Personligt gider jeg ikke at læse boligdebattens debat. Om der så er 10* flere læsere. Jeg kommer herinde, fordi jeg ved, at Thomas gør sit hjemmearbejde. Og flere med ham. Og så kan man vel spørge, hvad I laver, Trader og wh? Er det ikke også for at læse Thomas' skarpe analyser at I er her?
Jeg tror rent faktisk de gør det efter ordre, fordi Danske Bank ikke kan gennemskue, hvad der foregår. De havde egentlig ikke forestillet sig, at de ville blive pakket ned på den måde det foregik. Sagen er, at de kan ikke alle mellemregningerne i det politiske spil!
Jeg har kaldt Hellepigen en dybt mærkelig lakdåse; men hun er faktisk temmelig dygtig til det hun beskæftiger sig med - og så er hun den perfekte multitasker. Det andet er, at vi har fået en nationalbankdirektør, der på alle måder fagligt kan folde den samlede finanssektor sammen og proppe den i lommen.
Det næste er, at Danske Banks - mildest talt - hovne og uæstetiske ageren har alene haft til resultat, at de er kørt ud på et sidespor: Der er næppe én, der ikke er åben for idéer (ikke alle lige begavede) til hvordan man kan skære Danske Bank ned til rette størrelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Trader Fre Okt 11, 2013 7:59 pm

Hej Peter,

Jo læser da bl.a her for at se Thomas view på nogle ting. Herunder fx Kina. Tror sådan set ikke han er dum... men beskrivelsen på en psykopat som wh fandt frem, rammer altså helt ærligt heller ikke langt ved siden af.

'Problemet' med Thomas er så, at han ødelægger enhver debat herinde. De få debattøre der er tilbage herinde er jo direkte bange for at sige noget forkert, da Thomas så kommer efter dem. Helt ærligt, sgu nogle tøsedrenge.

Og til sidst vil jeg så lige nævne at jeg ville tillægge hans andre indlæg noget mere vægt, hvis han var istand til at se når han selv to fejl. -en ting er de åbenlyse steder som jeg her har påpeget, men hvem ved hvor mange andre steder? (måske heller ikke så interessant, men manden slår mig som virkelighedsfornægtende, når han stædigt holder fast i at huspriserne ikke stiger i kbh, at der ikke handles mellem rigtige menesker, og at rentekurven er invers).

Og til alle skødehundene der er bange for thomas: GRO NOGLE BOLLER

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af guldimund Fre Okt 11, 2013 8:15 pm

klogeaage 35 skrev:
I må være her,Vi skal være her
Hvis ikke I forstår at der er slået ring om Thomas ,med alle de meninger om ham der nu kan haves ,bliver I sat på køl med straf om kun deltagelse på boligdebattens juhuuu sider ;-))
+1000. Ren trolleri.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Gad vide hvilke buler det har givet Empty Sv: Gad vide hvilke buler det har givet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum