Billige FPV kamikaze droner.
Side 1 af 1
Billige FPV kamikaze droner.
Det påstås at 2/3 af alle kampvognstab i de seneste måneder skyldes ukrainske selvmordsdroner.
Jeg kan ikke kontrollere de oplysninger.
Men uanset hvad, så er de en hel del billigere en artillerigranater. Er det så bare 1/10 af de russiske tab af køretøjer, så er det smart. Det er så også rimeligt ufarligt for operatøren. Om ikke andet, så kan artilleriet koncentrere sig om mere lønnende mål.
Fidusen er så også med forsyningskøretøjer, at det er ikke sprængladningen i dronen; men den sekundære eksplosion af ammunition i køretøjet.
Hvor meget, der reelt er om det, véd jeg ikke.
Men jeg har bemærket, at de daglige russiske tab rimelig konsekvent når nye højder. I 2022 lå de daglige russiske tab på 400 dræbte, i 2023 kravlede de op på 800 dræbte om dagen. Her i 2024 ligger de på ca. 1200 om DAGEN.
Karakteristisk nok følger tabene af køretøjer med både pansrede mandskabsvogne, artilleripjecer og lastbiler/tankbiler/diverse.
Jeg kan ikke kontrollere de oplysninger.
Men uanset hvad, så er de en hel del billigere en artillerigranater. Er det så bare 1/10 af de russiske tab af køretøjer, så er det smart. Det er så også rimeligt ufarligt for operatøren. Om ikke andet, så kan artilleriet koncentrere sig om mere lønnende mål.
Fidusen er så også med forsyningskøretøjer, at det er ikke sprængladningen i dronen; men den sekundære eksplosion af ammunition i køretøjet.
Hvor meget, der reelt er om det, véd jeg ikke.
Men jeg har bemærket, at de daglige russiske tab rimelig konsekvent når nye højder. I 2022 lå de daglige russiske tab på 400 dræbte, i 2023 kravlede de op på 800 dræbte om dagen. Her i 2024 ligger de på ca. 1200 om DAGEN.
Karakteristisk nok følger tabene af køretøjer med både pansrede mandskabsvogne, artilleripjecer og lastbiler/tankbiler/diverse.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Hamish de Bretton-Gordon
Pragtfuldt skotsk adelsnavn! Minder om Asteriks og de gale gallere.
Mere væsentligt:
Mere væsentligt:
- Det lyder troligt, at det Ukraine gør nu er, at forme kamppladsen. Man trækker sig tilbage for at få russerne til at styrte frem, hvor man med alle våben kan smadre dem. Det ukrainske forsvar har dybden til at gøre det. Russerne laver tilsyneladende det samme som Hitler gjorde i Ardenner-offensiven - OK, det skabte "bulen"; men destruerede de sidste tyske reserver.
- Ukrainerne har trukket deres Abrams tanks væk fra fronten, dels for at vedligeholde dem; men nok så meget for at forme manøvre enheder til et mere afgørende modangreb. Russerne har ved Avdiivka smidt en division VÆK.
- Ukrainerne spiller det politiske spil med situationen er alvorlig og det er synd for os - begge dele er for så vidt rigtige; men det er en udmærket måde at vinde tid. At de så i skyttegravene har en anden opfattelse, det er sgu forståeligt.
- Det vi i Europa skal gøre er at opruste. For Danmarks vedkommende med stampersonel, der roterer ind og ud af Polen og de baltiske lande. Corona-farcen viste med al ønskelig tydelighed, at værnepligtige ikke dur. Det koster nogle penge i ordentligt grej og depoter, der ikke bare dækker vore behov; men også allierede - tilsvarende med Norge! Norge har nogle fremragende depotfaciliteter i fjeldene - de skal bare ryddes for gammelt ragelse.
- Danmark er den perfekte til distribution af forsyninger: Til vands, i luften og på land. Det skal bare defineres bedre og mere officielt. Forsyningslinjerne skal sikres, hvorfor missilluftforsvaret af Danmark skal være langs de Baltiske Landes kyst.
- De danske militære styrker skal være reaktionsstyrker, der kommer på plads inden russerne får snøvlet sig færdige. Lad os sige det sådan, at den russiske planlægning helt åbenbart har brug for forbedringer, hvor meget de er parat til at forbedre og i stand til? De foreløbige erfaringer tyder på: Ikke ret meget.
- Vi er ved at forme vores kampplads: Pengene er ikke noget problem; men svenskerne skal devaluere med yderligere 10%, den svenske industri (specielt for våben er udmærket); men de er for dyre - helt generelt - og det betyder, at en fornuftig pris skal komme ved en general devaluering af SEK (og til dels NOK). Det kommer også til at ske, hvis Nationalbanken ikke sover i timen - og det er der ikke noget der tyder på, at de gør.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Lignende emner
» De billige droner.
» Billige lån
» F5 lån billige
» Boligkrisen er laaangtfra slut
» For 2 mia. billige pantebreve.
» Billige lån
» F5 lån billige
» Boligkrisen er laaangtfra slut
» For 2 mia. billige pantebreve.
Side 1 af 1