Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Dansk-Norsk samarbejde.

Go down

Dansk-Norsk samarbejde. Empty Dansk-Norsk samarbejde.

Indlæg af Thomas Tirs Apr 04, 2023 8:01 am

En lille donation på 8000 granater til Ukraine.

Det er imidlertid ikke perspektivet.

Nu bliver jeg nødt til at spekulere, fordi jeg - underligt nok - ikke har adgang til klassificeret materiale, som Forsvarskommandoen (I véd: De stupide flextumper i Nordsjælland) heller ikke har adgang til. Men tag mit hjernespin for hvad det er værd:

Det jeg tror sker er: Danmark og Norge går sammen om et storindkøb af Zuzana-2 til både Danmark og Norge. Her vil man nok købe rigeligt ind. Det betyder at en lille knallert af en fabrik i Slovakiet kan investere i moderne produktionsudstyr. Dertil kommer, at Slovakiet producerer ammunition til 153 mm russiske kanoner. De skal også have moderne maskiner, så de kan producere til en overkommelig pris.
Norge får så ordre på nogle missiler, der skal afløse Harpoon. Danmark? Tjo... vi får materiellet til en hæderlig pris.
Norge har desuden depotfaciliteter, der nu bliver ryddet med eFP (enhanced Forward Presence) og amerikansk tungt materiel flyttes til Polen. Det rydder nogle depoter inde i de norske fjelde. Hvis russerne kan finde dem, så er det lige meget: En træffer af et mindre atomvåben vil være ubelejligt; men ikke mere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum