Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er Putin syg?

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Er Putin syg? Empty Er Putin syg?

Indlæg af Thomas Fre Apr 22, 2022 4:56 pm

Muligvis.

Mit bud er, at FSB er i færd med at forgive ham: Putins gamle venner i FSB er ved at være træt af ham. Det er næppe hæren, fordi her garderer Putin sig med de kilometerlange borde, så man ikke uden videre kan hive en pistol frem og plaffe ham ned.

Men det er spekulation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty To oligarker døde i "selvmord?"

Indlæg af Thomas Lør Apr 23, 2022 7:37 am

Hvad gør en mistænksom?

  1. De dør samtidigt.
  2. Geografisk spredt (den ene i Spanien, den anden i Rusland)
  3. I begge tilfælde er det ikke bare oligarken; men også et par døtre.
  4. Et dobbelt selvmord med fortilfælde.


Hmmm... nu har Putin også et par døtre..... og mange har motiv til at pløkke Putin. Putin er helt klart nervøs ved tanken om et snigmord - har en mundskænk til at smage hans mad først. Putin sørger i almindelighed for en komfortabel påfaldende afstand til sine nærmeste og kæreste medarbejdere.
Den form for koordination tyder på FSB - simpelt hen fordi det kræver en del organisation at arrangere sådanne tilfældige sammentræf. I Rusland må man sige, at skudsår falder ind under naturlige dødsårsager.



Men jeg finder det påfaldende, at Nazi-Marie Krarup - rabler det nonsens af sig fra Folketingets talerstol - uden sammenhæng i øvrigt.
Der er fortilfælde: Tidl. minister og bøssekarl Torben Lund sagde fra Folketingets talerstol, at politiet intet fandt i "Ungbo-sagen", fordi der ikke var noget at finde. En folkevalgt er ikke forpligtet til at sige sandheden fra Folketingets talerstol - og kan ikke retsforfølges - i tilfælde af løgn.
Nu var der masser at finde i "Ungbo-sagen" - ikke bare underslæb overfor fagbevægelsen; men også momssvig - og momssvig er under alle omstændigheder strafbart.
Har Nazi-Marie grund til at hun er ubelejlig for Putin?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Hmmm....

Indlæg af Thomas Søn Apr 24, 2022 7:35 am

  • "Mange siger", at hvad Putin er nok morderisk, men ikke selvmorder.
  • Rygter siger, at Putin er syg - strubecancer er en af de diagnoser, som skødsløat kastes ikke op; men ud.
  • Putin er enten paranoid eller også har en abnorm smag i mødeborde.
  • Putin "formodes" primært at være interesseret i sit eftermæle.


For nu at tilslutte mig universet af "Kloge Aager", lad mig lufte den spekulation:

Putin er vitterligen alvorligt syg, han er 70, han er bekymret for sit eftermæle - simpelt hen fordi det er det eneste han har tilbage. Hans tid er begrænset - og han véd det - han løber om kap med manden med leen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Skulle Putin være forgiftet af Thallium?

Indlæg af Thomas Lør Apr 30, 2022 11:44 pm

Det ville i hvert fald passe med FSB's "sjove" metoder! Give ham ROTTEGIFT! Fidusen er, at der er ikke nogen modgift.
Putin er blevet tyndhåret, og ikke bare på issen; men også langs siderne.

Bare et vildt gæt fra min side?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Er der et kup mod Putin i gang?

Indlæg af Thomas Tors Maj 05, 2022 1:16 pm

FSB og hæren er åbenbart enige om en ny ledelse?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty En leukemi?

Indlæg af Thomas Fre Maj 13, 2022 7:48 pm

Det kan forklare en ting:
Nemlig, at Putin har travlt - den rigtige mand med leen står bag ham - og griner?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Hvad Putin fejler?

Indlæg af Thomas Fre Maj 20, 2022 10:41 am

Det er svært at sige.

I den hær af læger, der omgiver Putin, så er der formentlig nogle, der skubber til med lidt forgiftning (f.eks.), bevidst fejldosering osv.

Hitler var jo også miljøfanatiker, anti-ryger og vegetar. Himmler havde også en læge, som han svor til og som "behandlede" hans hypokondri.
Putin udviser også symptomer, der er meget uspecifikke. At Biden er stammer - det er så til at tage og føle på og gør, at fortalelser kan forklares.

Men det er sgu ikke Vestens intriger, der skal bekymre Putin (jeg tror heller ikke, at de gør); men de andre hajer i akvariet.

Om Putin bliver fjernet er sådan set af mindre betydning, fordi der bryder så en magtkamp ud blandt de "trofaste", der vil redde egen røv: Göring forsøgte at lave et kup, Himmler ligeledes o.s.v.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Putin overlevede et attentatforsøg for et par måneder siden.

Indlæg af Thomas Tirs Maj 24, 2022 11:44 am

Hævder den ukrainske efterretningstjeneste.

Det er måske sandt, måske ikke. Det kunne jo være ukrainsk disinformation. Men er det nok ikke. Hitler overlevede også en hel del attentater.

Det kunne så også være derfor Zelensky går ud med kravet om total russisk tilbagetrækning (inklusiv Krim): Ikke fordi han regner med at få Putin i tale - end sige følge!
Nej, jeg tror publikum til den tale er dem, der vil nakke Putin: Det er dem Zelensky forhandler med.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Hvordan Putin ser sig selv?

Indlæg af Thomas Tors Maj 26, 2022 6:18 am

Fiona Hill: 16:00
Putin er som en ondsindet dværg, der sjokker rundt med et badehåndklæde og leger Superman - og samtidig har omfattende studier af russisk historie - skrevet af Anders And i "læs let" udgave for skolelærere. (min udlægning)
Problemet med den tilgang og forudsætninger er, at den historie vi lærte i folkeskolen er, at den mangler videnskabelig metode og er så dybdesindig som en bordelanmeldelse i Ekstrabladet (holdt Ekstrabladet sig så til fodbold, hvor de lejlighedsvis har haft journalister, der vidste, hvad de skrev om - man kan så kritisere dem for at beskæftige sig med noget ligegyldigt; men de har i det mindste en opfattelse af, hvad de skriver om.

Som Bob Hope engang sagde om tidligere vicepræsident (under Nixon) Spiro Agnew: "Spiro Agnew's bibliotek brændte! Begge bøger! Også den han ikke havde fået malet i endnu! Sad "

For at illustrere, hvad jeg mener: Vi har alle i skolen hørt om Jellingestenen, der er Danmarks "dåbsattest". Det er en indsigt, man kan have erhvervet sig i sin ungdom ved at læse tilstrækkeligt mange Tuborg etiketter. Det interessante er hvorfor? Kristendommen var i hvert fald kendt i Danmark siden Ansgar, som dør mindst 100 år før Harald Blåtand blev født!
Det næste er: Hvad er sammenhængen over til vikingeborgene, der er samtidige med Harald Blåtand (sidst i regeringstiden) - og hvorfor ligger de jordvolde, hvor de gør? Er der en sammenhæng over til guldgubberne (der godt nok er flere hundrede år tidligere? (men som i min udlægning er, at der bestod en pengeøkonomi - på et eller andet plan).
Dåbsattesten stiller altså langt flere spørgsmål end den besvarer - hvilket er altid er tilfældet. Et svar er altid et fornyet spørgsmål.

Fiona Hill noterede sig de statuer, som Putin omgiver sig med (de kommer i det mindste ikke med næsvise kendsgerninger):

  1. Peter den Store, der besejrede Carl den 12. (det dumme svin) og bygger den første Sortehavsflåde.
  2. Katerina den Store. Der annekterer Krim og er tyskfødt.
  3. Nikolaj 1. Sanktificerer sig i den ortodokse kirke som - "staten, det er MIG" - og tabte Krimkrigen mod tyrkerne, englænderne og franskmændene.
  4. Alexander 2., der reformerer efter nederlaget i Krimkrigen.


Nicolaj 1. dør under Krimkrigen, han bliver syg; men søger ikke behandling, fordi han véd at krigen er tabt.
Minder lidt om Nixon, der under Watergate snakker med forgængernes portrætter (dér var forbindelsen til Spiro Agnew...).

Med hensyn til Putins helbred: Den enorme afstand ved konferencebordet kunne være et tegn på dårligt helbred? Og dermed, at Putin nok vil være præsident på livstid; men det er måske en stakket frist?

Det er mit udvalg af Fiona Hills betragtninger, der i sig selv er et udvalg (men Fiona Hill er heller ikke dum....)

Håber det har stillet spørgsmål hos læseren (den ene, der er fulgt med så langt?).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Har Putin overlevet et attentatforsøg?

Indlæg af Thomas Søn Maj 29, 2022 4:00 am

Sandsynligvis!

Hitler overlevede adskillige - nogle tættere på at lykkes end andre.
Så kommer vi til spørgsmålet, hvad er et attentatforsøg - mange vil naturligvis gerne have, at han dør (mig f.eks.) og på et tidspunkt får vi ønsket opfyldt.

Jeg har f.eks. spekuleret over at dræbe Putin ved at skrive noget så morsomt, at han døde af grin (hvilket er en dødsmåde, som er teoretisk mulig - der er eksempler på at folk rent faktisk har grinet så meget, at det medførte et totalt kollaps). Jeg har imidlertid opgivet tanken: Putin har en så absolut mangel på humoristisk sans, at han ikke ville fatte vittigheden - så den plan faldt til jorden.

Det næste problem er, at planlægningen antageligt ville blive så omstændelig, at hans formentlig skrøbelige helbred vil komme én i forkøbet. Tænk bare, hvor ærgerligt det ville være: At bruge så megen tid og kræfter på at udrette noget, som han selv klarer?

Endelig er der fordelene ved ikke at gøre noget: Nemlig, han er ikke specielt kompetent, så det vil være til russernes fordel, at han bliver siddende for enden af det ret så lange bord. Om ikke andet, så kommer der en afsindig magtkamp internt i hierakiet, der vil være meget effektiv - til at få lortet til at bryde sammen uanset.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Er Putin døende?

Indlæg af Thomas Søn Maj 29, 2022 6:48 pm

Hmm... ja, selvfølgelig er han døende ligesom alle os andre.

Fidusen i den melding er: Det nytter ikke noget at forhandle med Putin - slet ikke at give indrømmelser - andre skal forestå implementeringen af hans løfter. Det gider de bare ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Om Putin er syg er sådan set ligegyldigt.

Indlæg af Thomas Man Jun 20, 2022 11:28 pm

Laver Bodinikov (chef for FSB) et kup?
Se det er alvorligt, for FSB er den egentlige magthaver i Rusland - ligesom forgængerne Tjekaen og KGB var det før de skiftede navn til FSB.
Om Putin er syg eller bliver gjort syg af DSB (undskyld: FSB) er sådan set lige meget.
FSB ser det som sin hovedopgave at undgå at Rusland falder fra hinanden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Kan man stole på Lukashenko fra Belarus?

Indlæg af Thomas Tirs Jun 21, 2022 2:28 am

Tja... det passer nok, at Putin ikke har humoristisk sans.

Selvfølgelig myrdede Putin Litvinenko!

Det er nok også rigtigt nok, at det bliver FSB, der slår Putin ihjel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Måske - måske ikke

Indlæg af Thomas Søn Jul 17, 2022 3:43 pm

Spørgsmålet er nærmest irrelevant, fordi hvem samler magten op efter ham?
Jeg tror den ukrainske efterretningstjeneste har ret i sin vurdering.
Nemlig, at man myrder ikke en moribund.
Ukraine giver sig ikke: Russerne taber og er derfor indstillet på at "forhandle".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Som en tidligere CIA chef sagde:

Indlæg af Thomas Tors Jul 21, 2022 2:20 pm

Putin er alt for rask.
Manden bliver 70 år og med alderen støder naturligvis småskavanker til.... officielt ikke ved Putin ... Putin er ved fremragende helbred iflg talsmanden Peskov: "Yeah, right...."
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Attentatforsøg på Putin?

Indlæg af Thomas Tirs Aug 02, 2022 5:51 pm

Det er højst sandsynligt rigtigt!

Med en diktator som Putin, så vil der være mange, der ønsker at se ham ryddet af vejen.

Jeg kan ikke huske, hvor mange attentatforsøg Hitler talte. Men det var mange.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Mislykket attentatforsøg.

Indlæg af Thomas Ons Aug 03, 2022 2:33 pm

Thomas skrev:Det er højst sandsynligt rigtigt!

Med en diktator som Putin, så vil der være mange, der ønsker at se ham ryddet af vejen.

Jeg kan ikke huske, hvor mange attentatforsøg Hitler talte. Men det var mange.

Hmm.... det er nok rigtigt nok; men hvis et sådant skal lykkes, så skal det være andre, der gør det: FSB f.eks.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Når Peskov benægter

Indlæg af Thomas Ons Aug 03, 2022 5:32 pm

at Putin er syg, så....

Spørgsmålet er, hvornår al den sundhed forløber fatalt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Kræft?

Indlæg af Thomas Fre Aug 05, 2022 2:21 pm

"HIgh claim to accuray" og Peskov benægter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Putin forsøgt forgivet?

Indlæg af Thomas Fre Aug 05, 2022 4:14 pm

Prøvesmageren blev syg.

Hmm... her står man i samme situation som jeg stod i med min ex. Jeg fandt aldrig ud af om hun ville forgive mig eller bare ikke skulle komme i nærheden af fødevarer. Det er endnu uopklaret; men af forsigtighedsgrunde lavede jeg maden.

Putin er paranoid - hvilket er forståeligt, da alle er ude på at slå ham ihjel.

Putin kan også bruge en stand-in. Her er problemet så, at denne stand-in kan være alvorligt syg.

Det er også muligt, at en "body-double" kun bliver benyttet ved lejligheder, hvor der er frit skud.
Putin bevæger sig kun udenfor Kreml i en konvoj. En organisation, som i Ukraine har vist sig ikke at fremme helsen.

Putin kan allerede være død - helt seriøst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Prøvesmageren er DØD.

Indlæg af Thomas Fre Aug 05, 2022 7:03 pm

Thomas skrev:Prøvesmageren blev syg.

Hmm... her står man i samme situation som jeg stod i med min ex. Jeg fandt aldrig ud af om hun ville forgive mig eller bare ikke skulle komme i nærheden af fødevarer. Det er endnu uopklaret; men af forsigtighedsgrunde lavede jeg maden.

Putin er paranoid - hvilket er forståeligt, da alle er ude på at slå ham ihjel.

Putin kan også bruge en stand-in. Her er problemet så, at denne stand-in kan være alvorligt syg.

Det er også muligt, at en "body-double" kun bliver benyttet ved lejligheder, hvor der er frit skud.
Putin bevæger sig kun udenfor Kreml i en konvoj. En organisation, som i Ukraine har vist sig ikke at fremme helsen.

Putin kan allerede være død - helt seriøst.

Tænk sig, omkomme af sure opstød?

Det er formentlig FSB, der har afprøvet en af deres eksotiske giftstoffer.
  • Polonium som giftstof må siges at være usædvanlig medicin.
  • Novishok nervegas er mildest talt eksotisk.


Forløbet minder mig om en eksotisk svampeforgiftning. Igen, jeg har aldrig spist svampe tilberedt af min Ex.

Fidusen ved mange svampeforgiftninger er, at der er en latenstid inden symptomerne indtræder - når symptomerne indtræder er det for sent.
Her har man så regnet galt, fordi symptomerne indtrådte godt nok med en forsinkelse, bare ikke stor nok forsinkelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty For russere er forgiftning en

Indlæg af Thomas Tirs Aug 09, 2022 3:04 am

naturlig dødsårsag.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Tilsyneldende

Indlæg af Thomas Tirs Aug 09, 2022 9:04 am

Blindtarmsbetændelse??
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Syg?

Indlæg af Thomas Ons Aug 10, 2022 8:56 am

Jeg ved det ikke; men helt sikkert i meget dårligt humør!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Er Putins evt. sygdom irrelevant?

Indlæg af Thomas Tors Aug 25, 2022 3:21 pm

Formentlig: Ja.
Der foregår en magtkamp nu i Kreml, som holder sin bøtte indtil videre. Det er også det klogeste. Det er lige så sandsynligt, at nogen er i færd med at slå Putin ihjel - i Rusland altså.

Det er nok mere væsentligt, at der begynder at komme modstandsbevægelser - ikke bare i randområder, som Tjetjenien; men i "kerne-nazistiske" områder som Sct. Petersborg og Moskva.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Putin syg? Empty Sv: Er Putin syg?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum