Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Putin og

3 deltagere

Go down

Putin og Empty Putin og

Indlæg af Thomas Lør Mar 28, 2015 7:07 pm

oligarkernes fald

Det kan godt være, at Putin vil have et Storrusland igen - uden hensyn til de økonomiske konsekvenser. Meget vel....

Der er bare lige det aberdabei, at det har Rusland faktisk ikke kræfter til - økonomiske eller på anden måde.

Udgangspunktet, da Yeltsin blev styrtet var, et ruineret Rusland. Et Rusland, der var nedslidt.

Ambitionerne skal nok være der; men evnerne må betvivles. Den foreliggende halvering af olieprisen - den kommer Rusland nok over: Det er den næste halvering, der bliver problematisk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Empty Samuel Rachlin

Indlæg af Thomas Søn Apr 05, 2015 1:52 pm

Et sjovt sted at høre fra ham!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Empty Sv: Putin og

Indlæg af klogeaage 35 Søn Jul 19, 2015 5:25 pm

og hans jagt på egne kritikere skærpes

Thomas skrev:oligarkernes fald

Det kan godt være, at Putin vil have et Storrusland igen - uden hensyn til de økonomiske konsekvenser. Meget vel....

Der er bare lige det aberdabei, at det har Rusland faktisk ikke kræfter til - økonomiske eller på anden måde.

Udgangspunktet, da Yeltsin blev styrtet var, et ruineret Rusland. Et Rusland, der var nedslidt.

Ambitionerne skal nok være der; men evnerne må betvivles. Den foreliggende halvering af olieprisen - den kommer Rusland nok over: Det er den næste halvering, der bliver problematisk.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Putin og Empty Sv: Putin og

Indlæg af Thomas Søn Jul 19, 2015 5:40 pm

klogeaage 35 skrev:og hans jagt på egne kritikere skærpes

Thomas skrev:oligarkernes fald

Det kan godt være, at Putin vil have et Storrusland igen - uden hensyn til de økonomiske konsekvenser. Meget vel....

Der er bare lige det aberdabei, at det har Rusland faktisk ikke kræfter til - økonomiske eller på anden måde.

Udgangspunktet, da Yeltsin blev styrtet var, et ruineret Rusland. Et Rusland, der var nedslidt.

Ambitionerne skal nok være der; men evnerne må betvivles. Den foreliggende halvering af olieprisen - den kommer Rusland nok over: Det er den næste halvering, der bliver problematisk.

Selvfølgelig!

Der er så bare det lille problem, at jeg så et eller andet sted, at Putins støtter havde på indeværende tidspunkt mistet 1/4 af deres betydelige formue. Når vi taler formuer i den størrelsesorden, så er angivelserne altid noget dubiøse.

Hvorom alting er, så er der nok ikke nogen tvivl om, at "Putins venner" er blevet en hel del fattigere det sidste års tid. Det tror jeg ikke de kan lide - slet ikke når det ser ud til at fortsætte.

Det jeg ser frem til er - efter at det nu er knæsat at indskyderne betaler for insolvensen i bankerne - at Putler og "venner" kommer til at betale for bankernes fallit - noget af den altså. Jeg kan så godt lide at opkræve skat i andre lande.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Empty Sv: Putin og

Indlæg af Cirb Søn Jul 19, 2015 9:58 pm

Spørgsmålet er vel om Rusland er så forarmet og tilbagestående at befolkningen kan påtvinges en Albansk/Nordkoreansk model ?

Jeg håber det ikke - en atommagt med hungervinter og desperat despot er ikke nogen rar tanke.....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Putin og Empty Sv: Putin og

Indlæg af Thomas Søn Jul 19, 2015 10:10 pm

Cirb skrev:Spørgsmålet er vel om Rusland er så forarmet og tilbagestående at befolkningen kan påtvinges en Albansk/Nordkoreansk model ?

Jeg håber det ikke - en atommagt med hungervinter og desperat despot er ikke nogen rar tanke.....

Mvh
Cirb
Det er netop, hvad man vil undgå.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Empty Sv: Putin og

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum