Ford-klassen
Side 1 af 1
Ford-klassen
Det lyder ikke særlig seriøst.
Det er som om, man hiver denne investering i halen - den må ikke blive operativ endnu.
Det er som om, man hiver denne investering i halen - den må ikke blive operativ endnu.
Thomas- Antal indlæg : 34593
Join date : 27/10/08
Løsningen af Nordatlanten
kom belejligt for USNavy, fordi det har reelt frigjort et hangarskib, hvilket gør:
At man i ro og mag kan indføre en helt ny klasse af hangarskibe - uden at beredskabet i øvrigt lider under det.
Det gør, at CVN-79 Kennedy skulle være klar her næste år.
Dertil kommer, at CVN-74 Stennis under sit midt-livs store værftsophold kan få det nye katapultsystem. Stennis er fra 1995 og vil som sådan "kun" være 30 år gammel, når hun kommer fra værft. Så stor en ombygning kan ikke svare sig på f.eks. CVN-68 Nimitz, som har 3-4 år tilbage i aktiv tjeneste.
Man overser, hvor megen ekstra kampkraft de nye systemer rent faktisk giver. Det er rigtigt, at kineserne har flere skibe; men de nyere amerikanske hangarskibe slår altså en hel del hårdere. Der kommer F-35 om bord - og samtidig slipper Marines for deres F-18 A/C. Man skal ikke undervurdere, at udskiftningen er af de ældste og mindre kapable fly, der erstattes af de nyeste og mest kapable.
Tag heller ikke fejl, der er i øjeblikket 3 hangarskibe omkring Kina:
ad 5) Vi ser, at i Sortehavet sejler destroyere ud og ind - de er formentlig taget fra skærmen på et af hangarskibene i dok. Der er 2 hangarskibe uden fly i øjeblikket.
At man i ro og mag kan indføre en helt ny klasse af hangarskibe - uden at beredskabet i øvrigt lider under det.
Det gør, at CVN-79 Kennedy skulle være klar her næste år.
Dertil kommer, at CVN-74 Stennis under sit midt-livs store værftsophold kan få det nye katapultsystem. Stennis er fra 1995 og vil som sådan "kun" være 30 år gammel, når hun kommer fra værft. Så stor en ombygning kan ikke svare sig på f.eks. CVN-68 Nimitz, som har 3-4 år tilbage i aktiv tjeneste.
Man overser, hvor megen ekstra kampkraft de nye systemer rent faktisk giver. Det er rigtigt, at kineserne har flere skibe; men de nyere amerikanske hangarskibe slår altså en hel del hårdere. Der kommer F-35 om bord - og samtidig slipper Marines for deres F-18 A/C. Man skal ikke undervurdere, at udskiftningen er af de ældste og mindre kapable fly, der erstattes af de nyeste og mest kapable.
Tag heller ikke fejl, der er i øjeblikket 3 hangarskibe omkring Kina:
- CVN-70 Vinson
- CVN-76 Reagan i Japan
- CVN-72 Lincoln som operativ reserve - hvis kineserne skulle finde på at gøre noget dumt.
- Desuden er der CVN-68 på beredskab.
- Endnu et hangarskib på beredskab, hvis nu Putin skulle finde på, at gøre noget dumt - han er så hitte-på-som.
ad 5) Vi ser, at i Sortehavet sejler destroyere ud og ind - de er formentlig taget fra skærmen på et af hangarskibene i dok. Der er 2 hangarskibe uden fly i øjeblikket.
Thomas- Antal indlæg : 34593
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Ford-klassen
» 3. Knud Rasmussen klasse bestilt - selvfølgelig på Karstensens.
» CVN78 Gerald R. Ford på vej til Norge ud for Esbjerg.
» Flyvefisken-klassen
» River-klassen
» 3. Knud Rasmussen klasse bestilt - selvfølgelig på Karstensens.
» CVN78 Gerald R. Ford på vej til Norge ud for Esbjerg.
» Flyvefisken-klassen
» River-klassen
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum