Og her ryger den første....
+6
SortKaffe
dkguy66
klogeaage 35
Thomas
Shintai
Cirb
10 deltagere
Side 2 af 4
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Og her ryger den første....
Shintai skrev:Det bliver grimmere og grimmere. Pludselig orlov. Men hvorfor nu? Han får jo nok 2 år til den slags snart. Men hvor mange skal med? Spinddoktoren ligner en sikker efterfølger bag tremmerne. Men hvordan ser det ud med Hjort, Per Christensen og Løkke? Sådan noget har han næppe været ene om.
Det eneste der er en skam er, at man kun kan få 2 år for sådan noget. Vi snakker jo reelt korruption, undergravning af demokratiet og landsskadelige handlinger.
Jeg synes sammenligningerne med Tamil sagen er helt ude i hampen.
Nu kommer der en undersøgelses kommision, hvis redegørelse vi må vente på.
Men hvis (hvis !) TLP har misbrugt sin position som minister til et angreb på og forsøg på af miskreditering af en politisk modstander er det en svinestreg, der er helt uden sammenlignelige fortilfælde i det demokratiske Danmarks historie.
Det eneste jeg kan komme i tanke om, der er i nærheden, er interneringen af de kommunistiske folketingsmedlemmer, og selv det skete i en helt anderledes tvangssituation.
Hvis han er skyldig, har Troels Lund Poulsen rettet et svigagtigt og potentielt katastrofalt slag mod demokratiets inderste væsen. Han har svigtet som minister, som politiker, som samfundsborger og som menneske, og de 2 års fængsel som en rigsret vist giver mulighed for er efter min mening alt, alt for lidt.
Såfremt Troels Lund Poulsen er skyldig må det også foranledige dyb selvransagelse i det påstået demokratiske parti Venstre. Det vil være svært at tro at så eklatant et brud med de mest basale demokratiske spilleregler fra partiets inderkerne ikke, som minimum, afspejler en særdeles problematisk politisk kultur og diskurs. Partiet vil skylde danmark en forklaring på, hvordan det kunne lade det ske ?
Med hensyn til partiets øvrige top har den et betydeligt forklaringsproblem - fra Lars Løkke, til Claus Hjort over Søren Pind til Lykke Friis vil mistanken om medvirken og medvidenhed - passiv eller aktiv - klæbe til dem i en grad, der efter mening, bør få dem alle til overveje deres fremtidige politiske karrierer. For Lars Løkkes vedkommende er der, hvis TLP er skyldig, ikke mere at gøre. Hvis han ikke vidste hvad TLP foretog sig, burde han, som øverste chef, have vist det - han bliver nødt til at træde tilbage og forlade politik.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Cirb skrev:Thomas skrev:
På den anden side er der tale om MEGET få, der overhovedet kan skrive dette notat.
Ja, meget få - men mon ikke hende her kunne.
Den eneste i det politiske miljø, der har forsøgt at komme TLP til undsætning. Og indtil fornylig indehaver af et lukreativt politisk ben, som hun havde fået af - ja gæt, hvem.......
Mvh
Cirb
Tjo; men har hun noget motiv?
Så er jeg heller ikke sikker på, hun har den praktiske sagsbehandlingserfaring.
Vi kan jo vende og dreje Thornings sag som vi vil; men det er en sagsbehandler på et højere niveau, der har skrevet notatet - alene det, at forfatteren går ud fra oplysninger som ikke må viderebringes - og som derfor skal dokumenteres ad anden vej.
Det skulle ikke overraske mig, hvis årsagen til at Trolex rodes ind i sagen nu skyldes at jorden begynder at brænde under nogen.
De ræsonnementer jeg har gjort er ikke mere komplicerede end at mange andre kan lave dem. Det gør at kredsen, der kan have lækket og misbrugt oplysninger er stærkt begrænset. Det ved de berørte også, hvorfor det drejer sig om at aflede opmærksomheden ved at få postuleret, at andre også kan have brugt oplysningerne.
Jeg hæfter mig ved, at det er afgørelsen som Trolex har lækket - ikke de bagvedliggende oplysninger og angivelser.
Jeg tror så at en undersøgelseskommission kommer Helle T nogenlunde belejligt.
En ting er, at den kan bringe Venstre i vanskeligheder fordi Løkke ikke har haft styr på Trolex - og det har han ved gud ikke.
En anden ting er at - efter Helle T's behag - så kan illoyale partikammerater komme i svære vanskeligheder. Hvor hårdt skal hun stramme tommelskruerne?
Sass Larsen er jo helt klart utilfreds med den exit han har fået og truer med at sabotere. Det er lige en Sass Larsen metode. Spørgsmålet er så om det er kommet så vidt, at han har lavet så megen ballade, at det kan være lige meget med det, der blev lagt låg på.
Uanset hvad, så er der ikke nogen, der kommer til at se tilbage på deres rolle i denne sag med glæde.
Sidst rettet af Thomas Man Dec 05, 2011 7:17 am, rettet 1 gang
Thomas- Antal indlæg : 34540
Shintai skrev:Præcis klogeaage, det forsætter med a pege mod Trolex, og formentligt også Løkke.
http://ekstrabladet.dk/112/article1668752.ece
Venstre kan vidst godt glemme alt om at komme tilbage i regering foreløbig.
Der er INGEN tvivl om at Trolex har dummet sig. På samme hjernedøde måde som hans accepteren af Rolex uret.
Trolex har det motiv, at han ville holde fast i sin ministerpost - som han helt klart ikke var dygtig nok til.
Det kan godt være, han får revet Løkke med sig; men jeg tror ikke Løkke har noget motiv til at skade Helle T personligt - tværtimod: Helle T kan han tumle, fordi hun hele tiden skal undgå knive i ryggen fra sine nærmeste.
Her kommer så en interessekonflikt mellem Løkke og Trolex: Løkke er ikke specielt interesseret i regeringsmagten - han er interesseret i magten; men den ligger uden for regering som han ser det (hvis jeg ikke tager fejl). De slagsmål, der skal tages - de skal tages i socialdemokratiet (og navnlig i deres bagland).
Løkke kan ikke gå ind og knække fagbevægelsen for at få lønniveauet ned - og pensionerne væk.
Trolex VIL have regeringsmagten, fordi det er det eneste han har. Det ville så også være fint nok, hvis han var i stand til at skifte sin egen ble.
Jeg hæfter mig ved at Nørby Trane var ude at sige, at Helle T's sag kommer Venstre meget på tværs - det tror jeg er en rigtig vurdering. Endnu mere fordi den førerhund, man havde bevilget Trolex ikke var et hak bedre end Trolex - og det er ringe.
Hvad Løkke gennem tiden har sagt til Trolex vil blive svært at opklare; men det er nok sådan at uanset hvad, så har Trolex ikke forstået hverken fine hentydninger eller vink med vognstænger.
[quote="klogeaage 35"]
Meget tyder på, at Peter Arnfeldt og Troels Lund Poulsen kan ende med at blive et meget dyrt bekendtskab for Venstre
Det tror jeg så også!
Meget tyder på, at Peter Arnfeldt og Troels Lund Poulsen kan ende med at blive et meget dyrt bekendtskab for Venstre
Det tror jeg så også!
Snebolden ruller .....
Lars Løkke skulle være rystende usikker her kl 14
http://sputnik.tv2.dk/live/tv-2-news/
Og
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2627843.ece
http://sputnik.tv2.dk/live/tv-2-news/
Og
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2627843.ece
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1669452.ece
Ja, han er helt ude i torvene og nærmest panisk.
Det er da også noget skidt, når man som "ansvarlig" parti potentielt skal have flere fra partitoppen, incl formand bag tremmer.
Ja, han er helt ude i torvene og nærmest panisk.
Har du deltaget i møder om denne sag i Venstre-regi?
- Det er ikke noget præcist spørgsmål, du stiller. Jeg beklager meget... forsøgte Lars Løkke flere gange, inden han til sidst kaldte spørgsmålet for uklart.
Det er da også noget skidt, når man som "ansvarlig" parti potentielt skal have flere fra partitoppen, incl formand bag tremmer.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet
Sagde Lille Lars. Og hvis der var blevet sagt noget om Thornings skattesag på de møder han deltog så hørte han det ikke. Under sagsbehandlingen sad han nemlig og spillede lidt kryds og bolle med sig selv.
Så der er ikke noget snavs fra gulvtæppet på Lille Lars.
Så der er ikke noget snavs fra gulvtæppet på Lille Lars.
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
Jeg synes egentlig ikke, han gør det så skidt. Han prøver at være saglig, og selvfølgelig har Lars Løkke deltaget i møder om, hvordan venstre bedst muligt kunne udnytte Thornings skattesag. IMHO fuldstændig legitimt og naturligt - sålænge man altså ikke blander sig i forvaltningen eller bruger/misbruger fortrolige oplysninger. Problemet kommer, når man bruger sin purpur kappe til at prøve at beholde den...
Jeg tror faktisk ikke, at Løkke er direkte indblandet i Trolexs angreb på demokratiet (hjorten og pinden derimod....) - men derfor er det alligevel hans banesår. Det er formentlig også ved at gå op for Løkke - det kan ikke være let, for en uge siden var han "king of the world" nu er han "dead man walking".
Mvh
Cirb
Jeg tror faktisk ikke, at Løkke er direkte indblandet i Trolexs angreb på demokratiet (hjorten og pinden derimod....) - men derfor er det alligevel hans banesår. Det er formentlig også ved at gå op for Løkke - det kan ikke være let, for en uge siden var han "king of the world" nu er han "dead man walking".
Mvh
Cirb
Cirb skrev:Jeg synes egentlig ikke, han gør det så skidt. Han prøver at være saglig, og selvfølgelig har Lars Løkke deltaget i møder om, hvordan venstre bedst muligt kunne udnytte Thornings skattesag. IMHO fuldstændig legitimt og naturligt - sålænge man altså ikke blander sig i forvaltningen eller bruger/misbruger fortrolige oplysninger. Problemet kommer, når man bruger sin purpur kappe til at prøve at beholde den...
Mvh
Cirb
Du har ret, selvfølgelig har man drøftet Thornings skattesag alt andet ville da være total tosset. Men at han har gjort det er jo IKKE ensbetydende med at han står bag lækagen eller har lagt pres på, som Traktor-Troels muligvis har gjort.
Desuden har Thor Möger også spillet højt spil, ved at indikere at de allerede er skyldige.
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Lars_HH skrev:
Du har ret, selvfølgelig har man drøftet Thornings skattesag alt andet ville da være total tosset. Men at han har gjort det er jo IKKE ensbetydende med at han står bag lækagen eller har lagt pres på, som Traktor-Troels muligvis har gjort.
Desuden har Thor Möger også spillet højt spil, ved at indikere at de allerede er skyldige.
Det vil faktisk være nok, hvis de på møderne har drøftet personfølsomme oplysninger om HTS, som de ikke har rimelig afstedkomst til at kende. I den sammenhæng vil det derfor være meget uforsigtigt, hvis personer med detailkendskab til HTS´ skattesag har deltaget - hvis det er sket, er det IMNSHO Venstre, der står med bevisbyrden for, at sandsynliggøre at disse oplysninger ikke har spillet en rolle på møderne.
Og da Arnfeldt åbenbart (helt ulovligt) har kendt HTS skattesag i detaljer, og deltaget i møderne, har hele Venstres top et helvedes forklaringsproblem. Løkke er, som nævnt, en færdig mand i politik, hvis Trolex til slut findes skyldig i magtmisbrug. Men de her møder vil gøre det svært for ham at fortsætte, selv hvis Trolex slipper for en rigsret.
Smoking Gun
Forsåvidt angår Peter Christensen tror jeg, han er holdt med grine hånligt. Han må trøste sig med at der altid er arbejde til dem, der vil arbejde - også elektrikere i Åbenrå uden erhvervserfaring de sidste 15 år.
Mvh
Cirb
Famous Last Words
Det han mener er " jeg er ikke sikker på, at det ikke kan bevises, at jeg har haft drøftelser om sagen med Arnfeldt".
Og den her er kongelig
Hvis Lars Løkke selv tror, der et eneste større medie i Danmark , der vil være interesseret i hvad Lars Løkke har at sige om noget, som helst andet end Arnfeldtgate fra nu af og mindst til undersøgelses kommisionen kommer med sin konklusion, så har jeg et central beliggende tårn i Kbh, han kan købe billigt.
Hvad var det nu Lars Løkke sagde om Trolex´s orlov - åh, jo : her var det
Og selv hvis du ikke er direkte indblandet Lars Løkke, hvordan tror du så dine muligheder for at varetage din rolle som formand for venstre bliver den næste tid (=for altid) ?
Mvh
Cirb
Det han mener er " jeg er ikke sikker på, at det ikke kan bevises, at jeg har haft drøftelser om sagen med Arnfeldt".
Og den her er kongelig
»Og så har jeg ikke - og jeg siger det bare for en god ordens skyld - så har jeg ikke flere kommentarer. Så kan I komme i den næste lange tid og spørge om dén og dén også har haft et møde. Jeg har ikke flere kommentarer til denne sag. Den er tjent ved at blive afdækket i dét, der er den rette ramme: Og det er en undersøgelseskommission,« sagde Løkke og takkede farvel.
Hvis Lars Løkke selv tror, der et eneste større medie i Danmark , der vil være interesseret i hvad Lars Løkke har at sige om noget, som helst andet end Arnfeldtgate fra nu af og mindst til undersøgelses kommisionen kommer med sin konklusion, så har jeg et central beliggende tårn i Kbh, han kan købe billigt.
Hvad var det nu Lars Løkke sagde om Trolex´s orlov - åh, jo : her var det
"Jeg har fuld tillid til Troels Lund Poulsen, men har også forståelse for, at hans muligheder for at udfylde sit folketingsmandat for Venstre er begrænset, indtil sagen er fuldt belyst. Jeg har derfor taget hans beslutning om at søge orlov til efterretning,"siger Venstres formand til Lars Løkke Rasmussen i en pressemeddelelse til meldingen om Troels Lund Poulsens orlov.
Og selv hvis du ikke er direkte indblandet Lars Løkke, hvordan tror du så dine muligheder for at varetage din rolle som formand for venstre bliver den næste tid (=for altid) ?
Mvh
Cirb
Jeg tror faktisk ikke at man har drøftet oplysninger der er omhandlet af udtrykket - personfølsomme og "hemmelige" - når man i V har drøftet HT skattesagen på eks. gruppemøder, eller i partiets koordinationsudvalg.
Grunden til at jeg ikke tror der har været nævnt disse personlige informationer på gruppemøder, er ene og alene Birthe Rønn Hornbeck.
Hun er kendt for ikke at holde sin mund, hvis hun havde kendskab til at disse ting var blevet omtalt. Særligt med udgangspunkt i at hun er jurist.
Hvis noget ulovligt var foregået, og eks Troels eller andre havde oplyst om meget personlige info i denne sag, ville hun ikke kunne holde sin mund over for pressen, af rent principielle grunde.
Dertil kommer, at det vil være så unaturligt, hvis man i V's gruppe ikke havde drøftet sagen, af politiske grunde. For hvad nu hvis HT's mand var blevet pålagt skattepligt med tilbagevirkende kraft, og HT dermed var blevet udråbt som skattesnyder ? Så villle man være et særdeles dårligt parti, såfremt man ikke havde drøftet en strategi mht til det´kommende valg. Alle vidste jo at valget skulle afholdes inden den 11. nov i år. Og det er jo ikke noget man blot forbereder et par måneder før valget, eller når valget er udskrevet. Det er vist ikke helt forkert, at man i V og de andre partier har forberedt valget de sidste 2 år, og dermed også div politiske tema'er, herunder de personlige.
Schlüter var jo heller ikke direkte indblandet i Tamil sagen, udover at hans departement havde modtaget information, der førte til den famøse tale, om "intet under gulvtæppet".
( Havde Schlüter udskrevet valg, havde han sandsynligvis genvundet magten)
Grunden til at jeg ikke tror der har været nævnt disse personlige informationer på gruppemøder, er ene og alene Birthe Rønn Hornbeck.
Hun er kendt for ikke at holde sin mund, hvis hun havde kendskab til at disse ting var blevet omtalt. Særligt med udgangspunkt i at hun er jurist.
Hvis noget ulovligt var foregået, og eks Troels eller andre havde oplyst om meget personlige info i denne sag, ville hun ikke kunne holde sin mund over for pressen, af rent principielle grunde.
Dertil kommer, at det vil være så unaturligt, hvis man i V's gruppe ikke havde drøftet sagen, af politiske grunde. For hvad nu hvis HT's mand var blevet pålagt skattepligt med tilbagevirkende kraft, og HT dermed var blevet udråbt som skattesnyder ? Så villle man være et særdeles dårligt parti, såfremt man ikke havde drøftet en strategi mht til det´kommende valg. Alle vidste jo at valget skulle afholdes inden den 11. nov i år. Og det er jo ikke noget man blot forbereder et par måneder før valget, eller når valget er udskrevet. Det er vist ikke helt forkert, at man i V og de andre partier har forberedt valget de sidste 2 år, og dermed også div politiske tema'er, herunder de personlige.
Schlüter var jo heller ikke direkte indblandet i Tamil sagen, udover at hans departement havde modtaget information, der førte til den famøse tale, om "intet under gulvtæppet".
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Ja, det bliver spændende, tror dog ikke det vil rykke så mange stemmer. Tamil-sagen rykkede intet rent vælgermæssigt. Vi bare håbe på at undersøgelseskommissionen for vendt hver en sten.
Et andet aspekt af sagen er: Med hvilken begrundelse søger Trolex orlov?
Er han syg, eller skal han i krig? bør han overhovedet bevilliges orlov..
Det kunne jo være at en gang "politiker på hjul og stejle" kunne være lige den forsonende gestus halvdelen af befolkningen mangler efter et sort årti..
R
Er han syg, eller skal han i krig? bør han overhovedet bevilliges orlov..
Det kunne jo være at en gang "politiker på hjul og stejle" kunne være lige den forsonende gestus halvdelen af befolkningen mangler efter et sort årti..
R
ren_øko- Antal indlæg : 60
dkguy66 skrev:Jeg tror faktisk ikke at man har drøftet oplysninger der er omhandlet af udtrykket - personfølsomme og "hemmelige" - når man i V har drøftet HT skattesagen på eks. gruppemøder, eller i partiets koordinationsudvalg.
Det er dælemig mange år siden jeg mistede alle illusioner om Birthe Rønn Hornbeck´s integritet.. Den mødom blev grundigt taget da hun tog imod ministerposten..
R
ren_øko- Antal indlæg : 60
Tjaaa. Jeg tænker altid på "javel hr. minister" når jeg hører ordet undersøgelseskommision.
Men problemet er dog altid, at der i sådanne sager yderst sjældent er dokumentation, der kan bevise, hvem der vidste hvad hvornår, og hvem, der sagde hvad, hvornår.
MAn skriver jo eksempelvis ikke et notat i skatteministeriet, om at ministeren har bedt sin særlige rådgiver om at lække disse dokumenter til pressen. Ofte er disse beslutniger eller handlinger sket via en indforståethed, på baggrund af en uformel drøftelse. Hvor nogen så har ment at de i en misforstået loyalitet har begået en sådan læk, eller ment at man som embedsmand skulle deltage i møder, man ikke normalt deltager i.
Men problemet er dog altid, at der i sådanne sager yderst sjældent er dokumentation, der kan bevise, hvem der vidste hvad hvornår, og hvem, der sagde hvad, hvornår.
MAn skriver jo eksempelvis ikke et notat i skatteministeriet, om at ministeren har bedt sin særlige rådgiver om at lække disse dokumenter til pressen. Ofte er disse beslutniger eller handlinger sket via en indforståethed, på baggrund af en uformel drøftelse. Hvor nogen så har ment at de i en misforstået loyalitet har begået en sådan læk, eller ment at man som embedsmand skulle deltage i møder, man ikke normalt deltager i.
ren-øko
Ja det gav lidt ridser i lakken. Men ikke desto mindre, så ville hun være en af dem, der klart ville påpege problemerne ved en drøftelse af personfølsomme oplysninger, og de strafferetlige aspekter.
Ja det gav lidt ridser i lakken. Men ikke desto mindre, så ville hun være en af dem, der klart ville påpege problemerne ved en drøftelse af personfølsomme oplysninger, og de strafferetlige aspekter.
Mht. orlov er det uddannelsesorlov han skal gøre historiestudiet færdigt. Det kommer til at tage et par år med mandens begavelser. Dette ved jeg fra et par nære venner der studerede sammen med ham.
Lars_HH skrev:Cirb skrev:Jeg synes egentlig ikke, han gør det så skidt. Han prøver at være saglig, og selvfølgelig har Lars Løkke deltaget i møder om, hvordan venstre bedst muligt kunne udnytte Thornings skattesag. IMHO fuldstændig legitimt og naturligt - sålænge man altså ikke blander sig i forvaltningen eller bruger/misbruger fortrolige oplysninger. Problemet kommer, når man bruger sin purpur kappe til at prøve at beholde den...
Mvh
Cirb
De centrale figurer kan jo ikke medvirke i en undersøgelseskommission: De skal faktisk afhøres af politiet med en sigtets rettigheder. Det er nok dér den ligger.
Det er derfor jeg tror, det er den gamle sag med Sass Larsen. Möger (der netop har fået ny narresut) er jo SF - så han er så dejligt ude af det slagsmål.
Drama på Venstres gruppemøde
Løkke truer partifæller:
Ingen bagtaler Troels Lund = Der er ikke brug for bodsgang, bondeanger eller andet flæberi fra Trolex ,da det i sidste ende ,kunne ramme mig
http://www.bt.dk/politik/loekke-truer-partifaeller-ingen-bagtaler-troels-lund
Ingen bagtaler Troels Lund = Der er ikke brug for bodsgang, bondeanger eller andet flæberi fra Trolex ,da det i sidste ende ,kunne ramme mig
http://www.bt.dk/politik/loekke-truer-partifaeller-ingen-bagtaler-troels-lund
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Ja så længe, at han selv bliver en naturlig del af samme historie......Lars_HH skrev:Mht. orlov er det uddannelsesorlov han skal gøre historiestudiet færdigt. Det kommer til at tage et par år med mandens begavelser. Dette ved jeg fra et par nære venner der studerede sammen med ham.
Trolex problem er ganske enkelt, at han er dum.
Ja, det er interessante tider vi lever i - som en kineser ville sige det...Thomas skrev:Ja så længe, at han selv bliver en naturlig del af samme historie......
Finanskrisen og Danmarks egen lille økonomiske krise er ved at være fuldt på højde med 20erne og 30ernes, og Trolex har måske sørget for, at hans eget navn (og hans statsministers) huskes og nævnes i folkeskolens gundpensum, også om 90 år - ligesom Alberti. Spørgsmålet er om ikke historien potentielt kan dømme Trolex væsentlig hårdere end Alberti - sidstnævnte svindelede trods alt kun med penge.
Mvh
Cirb
http://www.økonomidebatten.dk/Cirb skrev:Ja, det er interessante tider vi lever i - som en kineser ville sige det...Thomas skrev:Ja så længe, at han selv bliver en naturlig del af samme historie......
Finanskrisen og Danmarks egen lille økonomiske krise er ved at være fuldt på højde med 20erne og 30ernes, og Trolex har måske sørget for, at hans eget navn (og hans statsministers) huskes og nævnes i folkeskolens gundpensum, også om 90 år - ligesom Alberti. Spørgsmålet er om ikke historien potentielt kan dømme Trolex væsentlig hårdere end Alberti - sidstnævnte svindelede trods alt kun med penge.
Mvh
Cirb
Jeg tror rent faktisk, at alle parter er glade for at pressen beskæftiger sig med en lille plattenschlager som Trolex!
Som jeg ser rentekurverne - og specielt de renter, man IKKE umiddelbart kan se - så har ledende politikere mere end travlt bag kulisserne. Det minder om Jytte Abilstrøms gamle opførelse af "Svend, Knud og Valdemar":
Farce:
Sved, Knus og Vildrede!
Thomas skrev:
Jeg tror rent faktisk, at alle parter er glade for at pressen beskæftiger sig med en lille plattenschlager som Trolex!
Som jeg ser rentekurverne - og specielt de renter, man IKKE umiddelbart kan se - så har ledende politikere mere end travlt bag kulisserne. Det minder om Jytte Abilstrøms gamle opførelse af "Svend, Knud og Valdemar":
Farce:
Sved, Knus og Vildrede!
Hele venstretoppen potentielt uhjælpeligt filtret ind i det er.
Løkke politisk overlever affæren ikke, jeg tror - og hvis man hans ansigtsudtryk på skal se, den ved at sive ind hos ham selv også er.
Mvh
Cirb
Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor Thornings selvangivelse og afgørelsen fra skattevæsnet skal være så TOPHEMMELIGT.
Jeg mindes ikke at skattevæsnet på nogen måde kunne komme i besiddelse af oplysninger der vedrører min selvangivelse, som jeg på nogen måde ville værge om, som om det var den højeste statshemmelighed.
Den sag kan hurtigt vende sig som en boomerang mod Thorning, hvor befolkningen kræver at få at vide om Thorning på nogen måde er blevet favoriseret i skatteafgørelsen. Hvorfor lægger hun ikke bare fakta frem.
Hvis det er en retfærdig dom, så er der jo ikke noget at skjule?
Men det er måske netop der, den sidste sten i denne sag skal vendes.
Jeg mindes ikke at skattevæsnet på nogen måde kunne komme i besiddelse af oplysninger der vedrører min selvangivelse, som jeg på nogen måde ville værge om, som om det var den højeste statshemmelighed.
Den sag kan hurtigt vende sig som en boomerang mod Thorning, hvor befolkningen kræver at få at vide om Thorning på nogen måde er blevet favoriseret i skatteafgørelsen. Hvorfor lægger hun ikke bare fakta frem.
Hvis det er en retfærdig dom, så er der jo ikke noget at skjule?
Men det er måske netop der, den sidste sten i denne sag skal vendes.
doctor- Antal indlæg : 1673
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Lignende emner
» Danske Banks dødedans.
» Pihl & Søn går konkurs
» Statsobligationer ryger i bankerne.
» Nykredit kan ikke finansiere opkøbet af eget flexlort
» Så ryger Anette Vilhelmsen!
» Pihl & Søn går konkurs
» Statsobligationer ryger i bankerne.
» Nykredit kan ikke finansiere opkøbet af eget flexlort
» Så ryger Anette Vilhelmsen!