Hvorfor tror jeg på C-17 Globemaster til Danmark?
Side 1 af 1
Hvorfor tror jeg på C-17 Globemaster til Danmark?
Danmark, Tyskland og Finland omtalt positivt i anti-Trump pressen.
Det korte svar er: Fordi Løkke er et nummer bedre begavet end de fleste - og så er han en krejler af Guds nåde.
Det er kringlet; men netop den slags kabaler er Løkke en mester i at få til at gå op. Han siger ikke noget; men ....
Det korte svar er: Fordi Løkke er et nummer bedre begavet end de fleste - og så er han en krejler af Guds nåde.
- Han har fået Merkel med på en handel - hvorfor hun er pjattet med Løkke. At Merkel skulle holde op som Kanzelrin ved næste valg - lad os nu se: Der er længe til næste valg i Tyskland. Først skal Løkke genvælges; men mon ikke det sker? Tulletåben er på vej gennem sigten som en overkogt kartoffel.
- Jeg har nævnt det før men Kuweit, De Forenede Arabiske Emirater og Qatar har henholdsvis 2, 8 og 8 = 18 C-17 Globemaster III, som de ikke har noget at bruge til. En Globemaster koster ca. 3-4 gange så meget som en Rafale eller en Taifun: Det giver mellem 48 og 64 Typhoon/Rafale. Araberne vil være skide ligeglade med alt andet end bytteforholdet. De betaler så at sige bestikkelsen 2 gange - MEN med de samme penge.
- Det giver så problemet med hvad man dog stiller op med den Guds velsignelse af fly.
RAF kan nok tage 8 som en ekstra eskadrille til nr. 99 på Brize Norton.
Canada kan nok tage et par stykker. Men der bliver 8 stykker tilbage ca. til en eskadrille.
At Tyskland og Frankrig skulle bide i det sure æble? Ikke skide sandsynligt! Der bliver dermed Danmark tilbage. - Her skal man huske på, at Boeing har hangar 243 i Kastrup til vedligehold - ikke at der bliver noget særligt: Militære fly flyver så at sige ikke.
Tilsvarende får vi nogle piloter til overs efterhånden som SAS nedlægges.
Det er kringlet; men netop den slags kabaler er Løkke en mester i at få til at gå op. Han siger ikke noget; men ....
- Jeg hæftede mig ved, at Løkke omtalte, at man nok skal have nogle flere kampvogne.....
I første omgang tolkede jeg det som om, at han her ville have Piranha med 105 mm L7 kanonen. Det kan så også godt være; men det kan også være, at nu ordren til Saudi Arabien på 4-600 Leopard 2 ikke bliver til noget, så går Frankrig og Tyskland sammen om en Leopard 3, hvor chassis og motor er gode nok; men tårnet (der snildt står for 1/3 af vægten) kunne være fransk med én mand mindre og en afflæskning på nogle tons, hvilket vil gøre, at det tyske broslagningsudstyr kan klare dem. Om Løkke så får indsparket en fodnote dér - aner det ikke. - Liberal Alliance er efter en henstilling fra Birthe Rønn Hornbæk formentlig faldet til patten (eller var det Nye Borgerlige - kan ikke huske det). Tulletåben skal nok kalde til orden hos sine tropper - man har for meget på ham - personligt. Så idioter som Martin Henriksen og landsforræderen Nazi-Marie finder ud af, at de nok skal bruge mere tid på familien. Pia Kjærsgaard er nu 71 år, så hun kan sige, at hun har aftjent sin værnepligt. Ingen af dem genopstiller vel - når den tid kommer.
Thomas- Antal indlæg : 34542
Der er et interessant tal i denne video.
Omkostninger pr. flyvetime:__ | USD/time__ | Løfteevne/tons |
C-5 Galaxy | 78.000 | 130 |
C-17 Globemaster III | 21.000 | 77½ |
Som sædvanlig skal tallene tages med forbehold; men det fundamentale forhold er nok godt nok:
En Globemaster koster faktisk kun halvdelen pr. kg af hvad en Galaxy koster.
Startbanen, der kræves er for Galaxy 1600 meter og for Globemaster 2300 meter. Det betyder ikke det store, for de fleste landingsbaner er overdimensionerede - det er faktisk sjældent, at man bruger hele længden - eller rettere: For at spare på motoren, så bruger man hvad der er af startbane.
Det med at stå for en eskadrille er faktisk noget, vi kan gøre.
Vi skal så glemme alt om flyvende tanks, fordi de kommer ikke frem og på plads i tide. Det sker IKKE. Hvad vi kan præstere er at deployere lette styrker på "Øgler" - og samtidig få en tilstækkelig styrke til at gøre et indtryk - INDEN fjenden får sko på om morgenen.
Thomas- Antal indlæg : 34542
Lignende emner
» Hvad er det, der sker?
» Dødsrallen fra NIB
» Euroens endeligt?
» Mette Frederiksen
» Russisk ubåd sænket.
» Dødsrallen fra NIB
» Euroens endeligt?
» Mette Frederiksen
» Russisk ubåd sænket.
Side 1 af 1