Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Døende generaler.

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Døende generaler. Empty Døende generaler.

Indlæg af Thomas Tors Nov 15, 2018 8:17 am

Ledelseskultur?

Hmm... næppe som sådan; men det er nok nærmere: Når man vil fyre en general - formentlig i denne sammenhæng hærchefen, så kommer der gerne en sværm af bagatelsager - eftersom skiderikken vil forsvare sig - og ikke helt har forstået, at går han ikke frivilligt, så har man en forræderisag mod ham.

Nu vil man jo ikke have nogen skandale, så hærchefen kan få lov til at forsvinde - lempeligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Det er nok rigtigt nok

Indlæg af Thomas Fre Maj 13, 2022 8:25 am

at russiske generaler bliver slået ihjel af "deres egne".

Da sikkerhedsofficeren på Karup begik selvmord, så erindrer jeg ikke nogen overvældende hulken blandt de værnepligtige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Udrenser Putin generaler?

Indlæg af Thomas Fre Maj 13, 2022 4:48 pm

Formentlig.

Ingen tvivl om, at den vilde og frådende jagt på syndebukke er gået ind. Kan Nazi-Marie Krarup ikke komme på den liste, så Putin kan slå hende ihjel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Rusland indrømmer

Indlæg af Thomas Tors Maj 19, 2022 1:25 pm

Tab.

Det hører til sjældenhederne, at ingeniør officerer falder.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Generalmajor Roman Kutuzov

Indlæg af Thomas Man Jun 06, 2022 2:53 pm

er død?

Det begynder sgu at blive ensformigt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Endnu en russisk general er kreperet

Indlæg af Thomas Tirs Jun 07, 2022 2:21 am

i Syrien.

Det kan så ikke forklare, hvordan det gik til at han kom under beskydning fra morterer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Også i Ukraine fortsætter pensioneringen af russiske generaler.

Indlæg af Thomas Tirs Jun 07, 2022 2:26 am

Man har ikke navnet på fjolset?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Putin fyrer 5 generaler, der har svigtet i Ukraine.

Indlæg af Thomas Tirs Jun 07, 2022 3:28 am

Det er den første indirekte indrømmelse af at offensiven er gået frygteligt galt.

Kampvognene kan ikke holde befalet fremrykke hastighed, hvis de gør det rigtige og smider infanteriet af og sikrer. Derfor kører man på - indtil man ryger i et ildoverfald. Generalerne kan vælge mellem at være med i front, når fremrykninger går i stå. De bliver så slået ihjel. ELLER de kan holde sig i nogenlunde sikkerhed - og blive fyret for uduelighed. ELLER modsige foresatte og blive smidt i fængsel for ulydighed.

Man skal - som altid - læse mellem linjerne.

Zalensky siger, at Ukraine mister mellem 40 og 100 mand om dagen. Det er så ikke så mærkeligt, hvis fjenden udviser offensiv adfærd. Nogle af alle de kugler man affyre må ramme et eller andet. Med det antal angreb ukrainerne siger, de har afvist, så angriber russerne overalt og får en blodtud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Jeg har mistet overblikket

Indlæg af Thomas Ons Jun 08, 2022 6:02 pm

Men antallet af dødsmeldinger den sidste uge tyder på, at den russiske offensiv er gået ikke bare noget ringere, men ubeskriveligt meget ringere - for russerne.

Det er ikke bare generaler; men også oberster og oberstløjtnanter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Endnu en korrupt general begår selvmord!

Indlæg af Thomas Tors Jun 16, 2022 6:09 am

Idioten var også flextumpe!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Ham her var bare

Indlæg af Thomas Tors Jun 16, 2022 6:19 am

IDIOT!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Endnu en russisk oberst kreperer

Indlæg af Thomas Fre Jun 24, 2022 8:14 am

fundet skudt på sin bopæl.
Han skød sig mens hans bror var på lokum.
Mon vi snart ser bøssesvinet Søren Pape Poulsen gøre det samme?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty For ikke at tale om velnærede generaler:

Indlæg af Thomas Tirs Jun 28, 2022 7:18 am

Lige macho imaget.

Som Putin så overbevisende projekterer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty To for prisen for én.

Indlæg af Thomas Lør Jul 16, 2022 7:29 am

Principielt ikke noget kvalitativt nyt her.

Det, jeg bare hæfter mig ved er: Denne generalløjtnant havde også været i Syrien. Nu får vi aldrig hans forbrydelser i Syrien at vide: Han er blevet lavet til Boef Stroganov i Ukraine. Naaaj, hvor ærgerligt.

Det kunne landsforræderne godt tænke lidt over.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Endnu en russisk generalmajor kreperet.

Indlæg af Thomas Søn Jul 17, 2022 8:02 am

Jeg begynder at spekulere på:

Om det med at henrette russiske generaler egentlig ikke hjælper Putin. De har jo ikke vist sig specielt kompetente: Mon ikke de kunne lave flere ulykker ved at forblive i live? På den russiske hær - altså?

Det minder mig lidt om min eskadrillechef på FSN Karup og også NK. For ikke at tale om sikkerhedsofficeren, der begik selvmord umiddelbart efter en snak og en melding fra mig.
Sikkerhedsofficeren: Jeg har i årene der er gået spekuleret på om årsagen til selvmordet var, at han virkelig var landsforræder, småkriminel eller bare skammede sig over sin uduelighed. For en del år siden nåede jeg til den konklusion, at det var sådan set lige gyldigt bare svinet kreperede, så han end ikke af inkompetent vanvare lavede flere ulykker på landets forsvar.

Det jeg stadig heller ikke fatter her 40 år senere er hvordan det kunne være, at kæmpeidioten til NK kunne finde på, at henvende sig til mig i toget nogle år senere. Der var en omfattende brevveksling med værnepligtsnævnet bl.a., der i absolut tydelige vendinger redegjorde for sagen - ligesom min melding til sikkerhedsofficeren var blevet logført - om den side i logbogen overlevede? Aner det ikke! Jeg véd heller ikke om den tyske oberstløjtnant blev fyret og infamt kasseret. Der er meget man ikke har fortalt mig.
Men ét eller andet var gået frygteligt galt - for dem altså.
Hvilken indflydelse jeg har/har haft - om nogen - aner jeg ikke!

Det kan være svært at vurdere, hvilken indflydelse, man har. Som Gunnar Thorlund Jepsen engang sagde, da  han blev spurgt hvilket parti han evt. ville stille op for til folketingsvalg: "Jeg kunne ikke drømme om at sætte min politiske indflydelse over styr ved at blive valgt til Folketinget."

Jeg ved f.eks. ikke om donationen af Harpoon missilerne har noget som helst med mig at gøre:
For nu ca.12 år siden blandede jeg mig i polemikken omkring de Mistral-klasse, som Rusland havde bestilt (og betalt for) på et fransk værft. Nyligt afdøde Uffe Ellemann tordnede alvorligt med truslen mod de baltiske lande og russisk invasion deraf. Han havde så meget ret i vurderingen af Putins onde vilje; men tillagde Putin mere kompetence og åndsevner end vi så tydeligt og uhyggeligt ser demonstreret for tiden.
Jeg bemærkede så, at det ville være en smal sag at forhindre det ved f.eks. at beskyde hangarskibet med landbaserede Harpoon-missiler. En pseudoekspert bemærkede så, at russerne bare kunne sejle udenom. Med slet skjult hovedrysten returnerede jeg, at det kunne ikke lade sig gøre, fordi Harpoon havde en rækkevidde 40 sømil og strædet mellem Finland og Estland var 30 sømil (det er som jeg husker tallene; men betragtningen er holdbar) - og det finske færdselspoliti - formentlig - ville se med megen alvor på at man skubbede et hangarskib rundt på villa-vejene i Helsingfors forstæder.
Nu er betragtningen ikke specielt original; men indlysende korrekt. Om den så er holdt i live som en vandrehistorie og oprindelsen fortaber sig i de politisk hashtåger - det er meget muligt eller andre har fået den lyse idé. Det er ikke til at vide.

At jeg heller ikke kan afvise indflydelsen skyldes to tildragelser:

  1. I min tid i DSB fremhævede jeg, at vi i Rederidivisionen havde overvejet at gå ind i narkotikahandel og - smugling. Vi havde dog opgivet tanken, fordi dækningsbidraget langt fra var godt nok - sammenlignet med færgedrift.
    Mange år senere traf jeg i anden sammenhæng Zinkernagel, der huskede, at jeg var kommet med bemærkningen.
  2. En af Enhedslistens perverse repræsentant (der er jo ikke nogen anden kategori i Enhedslisten!) påstod, at spildevands udledningerne fra Gentofte kommune forringede badevandskvaliteten i Københavns Havn.
    Jeg bemærkede så tørt (hvis man må bruge det udtryk i forbindelse med badevand?), at det var slet og ret forkert, fordi der i Øresund er en ret stærk nordgående strøm som følge af, at alle floder i Østersøen skal ud gennem de danske bælter (som jeg husker det er den strøm oppe på et par knob - hvilket faktisk er ret meget).
    Så holdt narkoluderen sin kæft.


Men det er kendsgerninger, jeg nogenlunde har affundet mig med - hvis de har været underholdende, så har betragtningerne da været godt for noget.
Jeg opnår så ikke hensigten - ikke fuldt ud - f.eks. lever landsforræderen Nazi-Marie stadig - det samme gør den pædofile seksualforbryder Søren Pape Poulsen (plus i øvrigt et bredt sortiment af andre uhumske og ulækre personligheder - hvis ordet personlighed i forbindelse med de to kriminelle ellers kan anvendes?).

Har jeg medvirket til - evt. forårsaget - at russiske krigsforbrydere er blevet slagtet? Aner det ikke; men jeg håber det så sandeligen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Foruden generaler

Indlæg af Thomas Lør Aug 06, 2022 6:44 am

men også de lavere officersgrader som løjtnanter og kaptajner har haft mandefald.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Putin blev rasende!

Indlæg af Thomas Ons Aug 10, 2022 8:54 am

Thomas skrev:Jeg begynder at spekulere på:

Om det med at henrette russiske generaler egentlig ikke hjælper Putin. De har jo ikke vist sig specielt kompetente: Mon ikke de kunne lave flere ulykker ved at forblive i live? På den russiske hær - altså?

Det minder mig lidt om min eskadrillechef på FSN Karup og også NK. For ikke at tale om sikkerhedsofficeren, der begik selvmord umiddelbart efter en snak og en melding fra mig.
Sikkerhedsofficeren: Jeg har i årene der er gået spekuleret på om årsagen til selvmordet var, at han virkelig var landsforræder, småkriminel eller bare skammede sig over sin uduelighed. For en del år siden nåede jeg til den konklusion, at det var sådan set lige gyldigt bare svinet kreperede, så han end ikke af inkompetent vanvare lavede flere ulykker på landets forsvar.

Det jeg stadig heller ikke fatter her 40 år senere er hvordan det kunne være, at kæmpeidioten til NK kunne finde på, at henvende sig til mig i toget nogle år senere. Der var en omfattende brevveksling med værnepligtsnævnet bl.a., der i absolut tydelige vendinger redegjorde for sagen - ligesom min melding til sikkerhedsofficeren var blevet logført - om den side i logbogen overlevede? Aner det ikke! Jeg véd heller ikke om den tyske oberstløjtnant blev fyret og infamt kasseret. Der er meget man ikke har fortalt mig.
Men ét eller andet var gået frygteligt galt - for dem altså.
Hvilken indflydelse jeg har/har haft - om nogen - aner jeg ikke!

Det kan være svært at vurdere, hvilken indflydelse, man har. Som Gunnar Thorlund Jepsen engang sagde, da  han blev spurgt hvilket parti han evt. ville stille op for til folketingsvalg: "Jeg kunne ikke drømme om at sætte min politiske indflydelse over styr ved at blive valgt til Folketinget."

Jeg ved f.eks. ikke om donationen af Harpoon missilerne har noget som helst med mig at gøre:
For nu ca.12 år siden blandede jeg mig i polemikken omkring de Mistral-klasse, som Rusland havde bestilt (og betalt for) på et fransk værft. Nyligt afdøde Uffe Ellemann tordnede alvorligt med truslen mod de baltiske lande og russisk invasion deraf. Han havde så meget ret i vurderingen af Putins onde vilje; men tillagde Putin mere kompetence og åndsevner end vi så tydeligt og uhyggeligt ser demonstreret for tiden.
Jeg bemærkede så, at det ville være en smal sag at forhindre det ved f.eks. at beskyde hangarskibet med landbaserede Harpoon-missiler. En pseudoekspert bemærkede så, at russerne bare kunne sejle udenom. Med slet skjult hovedrysten returnerede jeg, at det kunne ikke lade sig gøre, fordi Harpoon havde en rækkevidde 40 sømil og strædet mellem Finland og Estland var 30 sømil (det er som jeg husker tallene; men betragtningen er holdbar) - og det finske færdselspoliti - formentlig - ville se med megen alvor på at man skubbede et hangarskib rundt på villa-vejene i Helsingfors forstæder.
Nu er betragtningen ikke specielt original; men indlysende korrekt. Om den så er holdt i live som en vandrehistorie og oprindelsen fortaber sig i de politisk hashtåger - det er meget muligt eller andre har fået den lyse idé. Det er ikke til at vide.

At jeg heller ikke kan afvise indflydelsen skyldes to tildragelser:

  1. I min tid i DSB fremhævede jeg, at vi i Rederidivisionen havde overvejet at gå ind i narkotikahandel og - smugling. Vi havde dog opgivet tanken, fordi dækningsbidraget langt fra var godt nok - sammenlignet med færgedrift.
    Mange år senere traf jeg i anden sammenhæng Zinkernagel, der huskede, at jeg var kommet med bemærkningen.
  2. En af Enhedslistens perverse repræsentant (der er jo ikke nogen anden kategori i Enhedslisten!) påstod, at spildevands udledningerne fra Gentofte kommune forringede badevandskvaliteten i Københavns Havn.
    Jeg bemærkede så tørt (hvis man må bruge det udtryk i forbindelse med badevand?), at det var slet og ret forkert, fordi der i Øresund er en ret stærk nordgående strøm som følge af, at alle floder i Østersøen skal ud gennem de danske bælter (som jeg husker det er den strøm oppe på et par knob - hvilket faktisk er ret meget).
    Så holdt narkoluderen sin kæft.


Men det er kendsgerninger, jeg nogenlunde har affundet mig med - hvis de har været underholdende, så har betragtningerne da været godt for noget.
Jeg opnår så ikke hensigten - ikke fuldt ud - f.eks. lever landsforræderen Nazi-Marie stadig - det samme gør den pædofile seksualforbryder Søren Pape Poulsen (plus i øvrigt et bredt sortiment af andre uhumske og ulækre personligheder - hvis ordet personlighed i forbindelse med de to kriminelle ellers kan anvendes?).

Har jeg medvirket til - evt. forårsaget - at russiske krigsforbrydere er blevet slagtet? Aner det ikke; men jeg håber det så sandeligen.

Truer med at fyre generalstaben.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Det forlyder

Indlæg af Thomas Fre Okt 14, 2022 5:31 am

At en russisk general, der gemte sig Lyman er taget til fange.

Det er næppe planer, man får ud af ham - dem kender man - og de virkede kun mådeligt. Russerne er for stereotype.
Men han kan have så mange andre oplysninger, der kan være stærkt interessante. At Putin skulle ville slå ham ihjel: Naturligvis vil han det - på samme måde som enhver anden gangster vil slå en kammerat ihjel, som han tror "samarbejder" med politiet.

Flere år efter min værnepligtstid blev jeg opsøgt af NK i eskadrillen i toget. Da det gik op for ham, at jeg ikke alene foragtede ham; men også afskyede, så stormede han ud af kupeen. Jeg fatter bare ikke til denne dag, hvordan det kunne falde ham ind, at jeg - trods omfattende korrespondance - kunne have noget ønske om en "forsoning": Idiot.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Det forlyder også: Medvedev

Indlæg af Thomas Fre Okt 14, 2022 5:36 am

Thomas skrev:At en russisk general, der gemte sig Lyman er taget til fange.

Det er næppe planer, man får ud af ham - dem kender man - og de virkede kun mådeligt. Russerne er for stereotype.
Men han kan have så mange andre oplysninger, der kan være stærkt interessante. At Putin skulle ville slå ham ihjel: Naturligvis vil han det - på samme måde som enhver anden gangster vil slå en kammerat ihjel, som han tror "samarbejder" med politiet.

Flere år efter min værnepligtstid blev jeg opsøgt af NK i eskadrillen i toget. Da det gik op for ham, at jeg ikke alene foragtede ham; men også afskyede, så stormede han ud af kupeen. Jeg fatter bare ikke til denne dag, hvordan det kunne falde ham ind, at jeg - trods omfattende korrespondance - kunne have noget ønske om en "forsoning": Idiot.

skudt ned i Moskva.

Putins luder sprængt i luften. Det kan man da kalde et knald.

Men er bevæger vi os ud i løse rygter. De kan være rigtige; men at deres personnummer er nulstillet, det kræver nærmere dokumentation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty En har begået selvmord?

Indlæg af Thomas Lør Okt 15, 2022 2:20 am

Jeg er i stand til at holde tårerne tilbage.

Men normalt er generaler som skolelærere: De lider af den vrangforestilling, at de har en ret til at leve, så de begår alt for sjældent selvmord.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Nu er de russiske generaler i håndgemæng.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 18, 2022 6:08 pm

Det er bestemt ikke kønt; men meget, meget russisk.

Når en mindre meningsuoverensstemmelse ender i al fordragelighed - begge parter bliver kørt på hospitalet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Hvem den "commander" så end var?

Indlæg af Thomas Tors Okt 20, 2022 10:32 am

Bekræftelse kommer først senere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Den nye øverste russiske general er

Indlæg af Thomas Fre Okt 21, 2022 3:12 am

forsvundet.

Jeg véd ikke, hvad man skal stille op med den video. Det kan udmærket være, at det er rigtigt; men.... hvad så???

Det mest interessante er, at det påstås, at han findes senest om to dage. Det får vi så at vide (måske) enten den ene eller den anden vej.
Formålet er nok så meget, at skabe mere panik i de russiske rækker....?

Han er en led karl, som vide kredse ønsker, at han holder op med at trække vejret.
Man kunne nævne Israel.... her vil man nok gerne betale rundeligt for, at det svin holder bliver væk - helt væk - som Hallandsen i "Olsen Banden" siger. Russerne har allerede trukket flere tusind tropper fra Syrien - det er i hvert fald noget, Israel ikke er ked af. Om Assad bliver helt væk? Svært at sige. Noget vil også afhænge af om Sverrig får gjort noget ved det "helle" som PKK har i Sverrig.

Det har også været dyrt for USA, at olieindustrien på det kraftigste har været koncentreret om at holde olieprisen oppe. Dermed har Rusland fået et ben til jorden og har kunnet skabe sig en magtposition igen som leverandør af gas til Tyskland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Erhvervslivet i Rusland har også en epidemi.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 03, 2023 11:04 am

Hvornår kommer turen til banksvinene?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty 12 højt rangerende russiske generaler.

Indlæg af Thomas Fre Jan 06, 2023 7:12 pm

Døde en naturlig død - for en russisk general. De blev smasket af HIMARS raketter.

En ting er så generalerne; men når man skal flytte større styrker hurtigt, så er der en masse stabsarbejde, der skal laves - ordrer skal udgives osv.

Når koordineringen mangler opstår der fejl som at indkvartere alt personellet ovenpå ammunitions depotet. En HIMARS i den bygning og begge dele ryger i luften.
Jeg tror at meget af den russiske underrapportering af egne tab skyldes, at det simpelt hen ikke er muligt at finde identificerbare rester.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Døende generaler. Empty Sv: Døende generaler.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum