Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Agurketid

2 deltagere

Go down

Agurketid Empty Agurketid

Indlæg af Thomas Man Sep 03, 2018 1:54 pm

Det har været en meget lidt interessant sommer.

Der har været det vel obligatoriske russiske sammenbrud - målt på valutaen - ca. 10% fald.

Det store mysterie er, hvorfor Fox-news rodede Danmark ind i noget nonsens om Venezuela. Jeg forstår den ikke - ikke så meget fordi Fox-news vrøvler - det gør de altid; men hvordan kan det være, at de overhovedet har opdaget Danmark?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Agurketid Empty Sv: Agurketid

Indlæg af Nærigfryns Tirs Sep 04, 2018 11:21 am

Flere og flere demokrater bruger Danmark som en reference til, at det er muligt at skabe bedre velfærd for den brede befolkning uden at sætte hverken økonomi eller styreform i fare.

Dette betyder højere skatter til erhvervslivet og skal derfor stoppes for enhver pris - Derfor skal Danmark associeres negativt blandt den jævne republikanske vælger.

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Agurketid Empty Sv: Agurketid

Indlæg af Thomas Tirs Sep 04, 2018 2:16 pm

Nærigfryns skrev:Flere og flere demokrater bruger Danmark som en reference til, at det er muligt at skabe bedre velfærd for den brede befolkning uden at sætte hverken økonomi eller styreform i fare.

Dette betyder højere skatter til erhvervslivet og skal derfor stoppes for enhver pris - Derfor skal Danmark associeres negativt blandt den jævne republikanske vælger.

Det, der er problemet er, at republikanerne regner med at erhvervslivet betaler højere skatter. Det kommer de også til, fordi det skulle gøre skattearbitragen mindre tiltrækkende. Dvs. trække fortjenesten hjem til USA, hvor den så bliver beskattet - procenten er mindre; men beløbet er meget større.

Men det besvarer ikke det centrale spørgsmål, hvorfor Danmark er nævnt - man kunne have nævnt så mange andre.

Jeg tror, det har mere at gøre med at Løkke har drejet Trump en knap og som sådan stiller med modtagefaciliteter for LNG, hvilket gør, at de amerikanske olieselskaber kommer til at virke som pristrykkere. Den amerikanske olieindustri kommer ikke til at overtage russernes markedsandele - gratis.

Det vil være sådan, fordi Trump ikke kan komme over, at være udstillet som det skvat, han er. Jeg kan ikke glemme det dumme grin, der bredte sig på Løkkes fjæs; mens Trump så meget fåret ud.
Jeg tror så også, at man gennem Danske Banks samarbejde (og de banksvin skal nok samarbejde, fordi de ved udmærket, hvor ondt, det gør at blive slået langsomt ihjel af Putin) har erhvervet sig et pænt indblik i Trumps strafbare transaktioner. Der skulle jo nødigt komme oplysninger, der fik russerne til at hive kreditten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Agurketid Empty Det er agurketid; men burde ikke være det.

Indlæg af Thomas Søn Okt 14, 2018 2:17 pm

Det eneste, der sådan set sker, er at Dansk Folkeparti bliver sat på plads i skammekrogen.
Skolelærerne skal have rationaliseringer og fyringer.

Nazi-Marie er højtråbende og dødfornærmet - over at blive vist som den landsforrædder, hun er. Det kan ikke siges for tit:

Henret Nazi-Marie:

  • Offentligt (Vandkunsten kunne være passende, det var der Corfitz Uldfeldt blev halshugget).
  • Under tortur: Kan vi få knust hver en knogle i kadaveret inden soen kreperer?
  • Langtrukkent - i hvert fald indtil næste folketingsvalg.
  • Smertefuldt.

Specielt det sidste: Det er så morsomt for Folket at høre skadedyret skrige.

Søren Espersen er blevet sendt på specialopgave med at rense kommunister ud af Hjemmeværnet - som gammel kommunist kender han jo lusene på travet.

Uffe Ellemann har været tavs på debatten i månedsvis.
Det har muligvis en sammenhæng med, at Danmark har været specielt udvalgt som offer for et cyberangreb, som Admiral Foggo henviser til her for ganske nylig.
Der er også den omstændighed, at hangarskibet er først kommet til i sidste øjeblik.

Det jeg hæfter mig ved i denne sammenhæng er, at Foggo primært og sekundært er ubådsmand. Var Trident Juncture 2018 kun en logistisk øvelse, så havde man nok valgt en anden fra USA's side. Jeg tror denne øvelses også har til formål at lokke de rster.ussiske ubåde væk fra deres patrulje i Atlanten. Spørgsmålet er om man vil lade dem tilstøde en "ulykke"? Der er massivt med anti-ubådskapacitet til stede i hvert fald.
Hvis russerne siger et kvæk, så vil man bare sige: "Ubåde, hvilke ubåde? Kender vi ikke noget til!"

Den anden finte er Løkkes lobhudling af miljøfimseriet og fjernelse af skolelæreren som undervisningsminister. Det er så bare min tanke.

Man har også fået fjernet Danske Banks lydige og villige instrument: Brian Mikkelsen, der læner sig gevaldigt op af en længere tid i spjældet. Det ulækre perverse bøssesvin og voldtægtsforbryder til Pape holder godt nok en brægen om, hvad man osv....

Det jeg imidlertid kikker efter er, hvordan landsforræderen og banksvinet Tulletåben skal knuses. Tulletåben er vel det egentlige mål han er både landsforræder og Nordea's lydige og villige redskab.

Vælgerne? Tja, det må gå som det går.

Merkel samler sammen til at ruinere Trump og Putin - samtidig.

En underlig melding.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Agurketid Empty Det er såmænd ikke fordi, der ikke er gang i noget!

Indlæg af Thomas Fre Okt 19, 2018 10:37 pm

  • Trump er malet godt og grundigt ind i et hjørne - og han har skam selv hjulpet til. Nu skal valget lige overstås. Selvom republikanerne skulle vinde (og man kan ikke forsværge noget), så vil Trumps medskyldige have sladret så grundigt, at spørgsmålet om russernes indblanding er sekundært: Der er kriminalitet på delstatsplan nok til at ruske tremmer i meget lang tid.
  • I Danske Bank sagen, så fremgår det efterhånden, at ingen med tilknytning til Danske Bank kan være medlemmer af direktionen (eller bestyrelsen) - fordi de har begået kriminalitet. Så kan de vride og sno sig alt det de vil.
  • Øvelsen Trident Juncture 2018 er et sådant omfang, at tropperne vil være til stede - og kan flyttes - uanset næsten, hvad Putin morer sig med.
  • Kina reagerer udad med aggression - for at få billigere olie til gengæld for at pande Nordkorea ned: Den går bare ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Agurketid Empty Sv: Agurketid

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum