Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Har Ukraine hugget ca. 200 tons af GULD?

Go down

Har Ukraine hugget ca. 200 tons af GULD? Empty Har Ukraine hugget ca. 200 tons af GULD?

Indlæg af Thomas Man Apr 08, 2024 5:25 am

Som Rusland har hugget fra Belarus.

Normalt vil jeg ikke henvise til sådan en "nyhedskilde", fordi de rygter er lidt for meget "Indiana Jones" - og noget, vi ikke kan få be- eller afkræftet.

Nu er 200 tons til en pris af 75.000 USD/kg = 75 mio.USD/ton.= 15 mia. USD. Er i sig selv småpenge; men vi så at Venezuela's salg på ca. den mængde forårsagede en halvering af guldprisen på en formiddag. Dette er så alvorligt for den Russiske Centralbank, at jeg kolporterer dette rygte. Fordi rygter er det eneste, der holder guldprisen på det sindsyge niveau, det indtager.

Vi får se, om bare truslen er nok til at vælte guldprisen?

Men vi kan ellers se bort fra dette indlægs propaganda pladder.

Kunne Budanov have interesse i at sætte sådanne rygter i cirkulation? Ja, MON ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Har Ukraine hugget ca. 200 tons af GULD? Empty Agurketid!

Indlæg af Thomas Man Apr 08, 2024 7:54 am

Thomas skrev:Som Rusland har hugget fra Belarus.

Normalt vil jeg ikke henvise til sådan en "nyhedskilde", fordi de rygter er lidt for meget "Indiana Jones" - og noget, vi ikke kan få be- eller afkræftet.

Nu er 200 tons til en pris af 75.000 USD/kg = 75 mio.USD/ton.= 15 mia. USD. Er i sig selv småpenge; men vi så at Venezuela's salg på ca. den mængde forårsagede en halvering af guldprisen på en formiddag. Dette er så alvorligt for den Russiske Centralbank, at jeg kolporterer dette rygte. Fordi rygter er det eneste, der holder guldprisen på det sindsyge niveau, det indtager.

Vi får se, om bare truslen er nok til at vælte guldprisen?

Men vi kan ellers se bort fra dette indlægs propaganda pladder.

Kunne Budanov have interesse i at sætte sådanne rygter i cirkulation? Ja, MON ikke!

Der sker ikke nogen reportage i weekenden. Noget skal journalister jo skrive. Men dybsindigheder - det er det sgu ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum