Februar 2018
Side 1 af 1
Februar 2018
USD fortsætter sin vigende tendens. En del af det skyldes formentlig at likviditeten er søgt over mod råvarer og presser prisen op på futures. Det sker der formentlig ikke noget med.
Mere lokalt er likviditet på vej ud af landet og over i NOK og SEK. Det er der så ikke noget at gøre ved. Tilsyneladende er der ikke gjort mine til at rokke ved kronen - den danske altså. Den faldende USD og kronen limet til EUR giver naturligt nok så en stigende kurs på NOK og SEK.
Mere lokalt er likviditet på vej ud af landet og over i NOK og SEK. Det er der så ikke noget at gøre ved. Tilsyneladende er der ikke gjort mine til at rokke ved kronen - den danske altså. Den faldende USD og kronen limet til EUR giver naturligt nok så en stigende kurs på NOK og SEK.
Thomas- Antal indlæg : 34593
19/2 2018
USD har tilsyneladende stabiliseret sig ifht EUR.
At SEK og NOK ikke rigtigt véd, hvad de skal gøre er ikke så mærkeligt.
Nordea er i svære vanskeligheder i Finland, som de er flyttet til - eller blevet flyttet til - i håb om mere "forstående" behandling.
I Letland er SEB i klemme med en pengevask, som de har fået Nationalbankdirektøren rodet ind i.
Det skal sgu give anledning til en smule ubehag blandt valutahandlere.
At SEK og NOK ikke rigtigt véd, hvad de skal gøre er ikke så mærkeligt.
Nordea er i svære vanskeligheder i Finland, som de er flyttet til - eller blevet flyttet til - i håb om mere "forstående" behandling.
I Letland er SEB i klemme med en pengevask, som de har fået Nationalbankdirektøren rodet ind i.
Det skal sgu give anledning til en smule ubehag blandt valutahandlere.
21/02 2018
Guuuud, nu er jeg olieprisekspert.
Pointen er, at med de nuværende "markedspriser" er der penge at tjene ved at købe olie og blande den med højkvalitetsolie og sælge det til raffinaderierne.
Pointen er, at med de nuværende "markedspriser" er der penge at tjene ved at købe olie og blande den med højkvalitetsolie og sælge det til raffinaderierne.
22/2 2018
Hmm... SEK glider, hvilket sådan set også var at forvente - ud fra en betragtning om de problemer Nordea er i.
24/2 2018
Det ser så småt ud til, at SEK for alvor er på vej i lokummet.
Om det har noget at gøre med afsløringen af at visse politikere i Europa står på Putins lønningsliste?
En ting er Gerhard Schröder en anden er Carl Bildt.
Jeg ved det ikke!
Om det har noget at gøre med afsløringen af at visse politikere i Europa står på Putins lønningsliste?
En ting er Gerhard Schröder en anden er Carl Bildt.
Jeg ved det ikke!
27/2 2018
Nettostillingen nede på 135 mia. Gad vide, hvor Danske Banks kontanter er løbet hen?
Måske møntvaskeriet ikke har samme charme længere?
Det er jo ikke fordi interessen for skatkammerbeviser er blevet mindre. Danske Bank og Nordea må vel snart til at give flextumperne nakkeskuddet?
Alt andet end EUR går op i kurs.
Måske møntvaskeriet ikke har samme charme længere?
Det er jo ikke fordi interessen for skatkammerbeviser er blevet mindre. Danske Bank og Nordea må vel snart til at give flextumperne nakkeskuddet?
Alt andet end EUR går op i kurs.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum