Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Februar 2019

Go down

Februar 2019 Empty Februar 2019

Indlæg af Thomas Ons Feb 06, 2019 12:48 pm

solgt for 2,8 mia. statsobligationer. Ganske rigtigt falder den svenske krone.

Det pudsige er jo, at indskudsbeviserne bruges til at købe kommunegaranterede realkreditter, så vi skal nok op på en 150-200 mia. af dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty 7/2 2019

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2019 9:01 am

Så faldt svenske rubler ned på 71,4 ører.

Bare rolig det skal nok blive dyrt for Nordea at handle i matadorpenge og spændeskiver.

Jeg er så afgjort tilhænger af, at svenskere betaler skat i Danmark.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty 7/2 2019

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2019 4:39 pm

Tja.... olieprisen holder sig. Naturligt nok med sammenbruddet af Venezuela. Gasprisen derimod falder fortsat - så russerne må sælge en hel del udenom future. Danmark? Vi køber alt det, vi kan - og sælger det videre!

Bare rolig: Rusland skal nok gå fallit.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty 8/2 2019

Indlæg af Thomas Fre Feb 08, 2019 4:29 pm

SEK går ned mod sit naturlige bundleje. Forventeligt.

Vi skal nok ned og ramme 70 øre for en svensk rubel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty 11/2

Indlæg af Thomas Man Feb 11, 2019 8:14 pm

Ganske rigtigt: SEK på vej i lokummet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty 20/2 - 2019

Indlæg af Thomas Ons Feb 20, 2019 12:51 pm

Hmm.... SEK er nede i 70½ øre.....

Det er Nordea, den er galt med. Ellers havde der været andre krydskurser, der ville have været påvirket.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty 21/2 2019

Indlæg af Thomas Fre Feb 22, 2019 1:29 am

Det er sådan set meget skægt at se, hvordan åbningen af 2029 ½% har påvirket forrentningen af lange papirer, nemlig:

Ikke en hujende fis.

½ % 2027 sidste auktion for en måned siden havde en rente på 0,21% - og 2029 ½% er på 0,22%.

De kortere obligation går snildt i negativt afkast.

Den eneste grund til at man køber danske statsobligationer er, at den svenske krone med jævne mellemrum er overvurderet, hvorfor man tror, at man kan tjene penge på at veksle til danske kroner. Det er man da udmærket klar over i Nationalbanken - og indretter sig derpå - Nationalbanken udbyder da kun obligationer, hvis de kan tjene penge på det.

Selvfølgelig holder Nationalbanken sig til sin målsætning - og med 12 mia. solgte statsobligationer, så er man så rigeligt forud for det planlagte: Det betyder, at køberne godt kan indstille sig på prisforhøjelser på statsobligationerne.

I samme øjeblik SEK har nået en tilsyneladende stabilitet, så veksling kan finde sted, så går man i DKK og "KLUNK" falder den svenske krone.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty 27/2 2019

Indlæg af Thomas Ons Feb 27, 2019 11:51 am

Se da jeg var dreng var jeg en gang i Tivoli - Det Skøre Hus - hvor, der var to stiger, der kørte op og ned: Når den ene gik op gik den anden ned - og omvendt. Princippet kendes fra miner, hvor det bruges som elevator.

Det er det samme, der sker med den svenske rubel - i princippet altså.

Det sidste ca. et år har kursen for svenske rubler "kørt sidelæns" - sådan lidt i takt med bankskandaler (i øjeblikket er det SWEDBANK - men dem kommer der mange flere af - svenske bankskandaler. Nordea har fået placeret Tulletåben i Nationalbankens bestyrelse: Det er lidt svært at finde ud af: Hvem er den største kvajpande og forbryder? - Jeg mener: Hverken Tulletåben eller Bedemandsfjæs forekommer som værende umiddelbart indlysende kandidater til Nobel-prisen???

Kursen på svenske rubler ligger ret stabilt og roder mellem 70½ øre og 73½ øre.

Når svenske rubler står højt, så mener de mindre end mådeligt begavede banksvin, at de med kursgevinstfordelen kan lave en profit på at betale overkurs på danske statsobligationer - det kan de så nok også - en dags tid! Pointen er: Spekulationen i at veksle svenske rubler til danske kroner betyder, at svenske rubler omgående falder - hvorefter idioterne så prøver at lave det modsatte nummer - og svenske rubler stiger igen.

Kursen på DKK overfor EUR bevæger sig meget mindre ... ca. 1/10.

Når så presset på DKK (for revaluering) tager til, så køber Nationalbanken da bare tyske statsobligationer. Det gør, at det, der kommer til at give sig bliver svenske rubler i sidste ende; men så længe svikmøllen kører, så tjener Nationalbanken penge på at sælger danske statsobligationer til overpris.
Når ½% 2029 går i kurs 103, så tjener Nationalbanken 3% - her og nu. Det skal såmænd nok blive til nogle hundrede millioner om året - i fast arbejde og indtægt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty 28/2 2019

Indlæg af Thomas Tors Feb 28, 2019 4:47 pm

Jeg havde undret mig!

Indlånsrenten på svensk rubler er pr. 1/1-19 sat revolutionerend op (da det går så strålende i Sverrig) fra - 1 1/4% til -1%, nu får vi se, om katastrofen Sverrig kan nedgraderes til almindelig håbløshed? Jeg har min tvivl.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Februar 2019 Empty Sv: Februar 2019

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum