Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Løkke overTrumper USA's præsident.

Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Løkke overTrumper USA's præsident.

Indlæg af Thomas Man Jan 29, 2018 3:04 pm

Det er noget, der nok må betegnes som et generelt tema! Også i den grad!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Hercules i forsvarsforliget.

Indlæg af Thomas Man Jan 29, 2018 4:14 pm

Hvis man kan sin hovedregning er der en finte, som man har overset i forsvarsforliget.

Der ansættes to besætninger til transporteskadrillen, hvilket vil øge kapaciteten med 20%.

x = antallet af besætninger efter udvidelsen.
2 / (x-2) = 1/5 <=>

x forskellig fra 2, vi kan ikke udelukke, at et banksvin kikker forbi, så vi skal sikre os, at vi ikke deler med 0, som de plejer.
[20% = 1/5 ....... ikk'?]

10 = x-2 <=>

Antallet af besætninger efter udvidelsen er 12.

Der er nok en årsag til, at transporteskadriller har 6 fly traditionelt? Ikk'???

Vedligeholdelsen er driftstimeafhængig, hvorfor det ikke bliver nævneværdigt dyrere at flyve ifht. niveau'et i dag. Der skal vel ikke flyves hverken mere eller mindre?

Det er et spørgsmål om forholdet mellem maximal evne til at flytte ting og sager og det rent faktiske gennemsnitlige behov. Begge betingelser skal kunne "løftes".

At der så kunne være tale om, at Trump skulle få en ubændig trang til at forære os 2 Hercules (noget tilsvarende gør sig nok gældende i Norge), så er det nok et behov, som vi kan være behjælpelig med at få tilfredsstillet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Spartan i forsvarsforliget.

Indlæg af Thomas Man Jan 29, 2018 5:37 pm

Se, nu er der tale om, at det i forsvarsforliget er forudsat, at der er 12 faste besætninger i transporteskadrillen.
De to ekstra besætninger er næppe til to ekstra fly.... det er til to ekstra eskadriller. Der må være et par besætninger/piloter, der kunne være modne til en forfremmelse.
De skal så i den daglige drift erstattes.

Der skal evt. noget supplement til form af reserveofficerer, som man kan tilbyde fast ansættelse eller hvis der kommer en aktivitetsudvidelse så få nogle flere.

Som jeg flere gange har påpeget, så står der nogle Spartan ude i den amerikanske ørken og laver: Ingenting, altså helt ingenting. Det skulle nok være muligt, at finde 6 stykker, som man kan forære Danmark. Driften og bemandingen skal vi nok stå for.

Vedligeholdelsesmæssigt skulle det ikke være noget problem, fordi motoren er den samme som på C-130J Hercules og det skulle nok være til at få en aftale med producenten om de øvrige reservedele. Det er så heller ikke noget bemandingsmæssigt problem: Der vil være det, der skal være, for at kunne indsætte styrken samlet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Globemaster i Forsvarsforliget.

Indlæg af Thomas Man Jan 29, 2018 5:59 pm

Sagen er jo, at der mangler at blive solgt nogle Globemaster, der står med hvide haler. Dertil kommer 2 stk. i Ungarn, hvor Nato's fælles struktur mangler effektivitet. Der skulle også være til nr. 6 til Canada.

Betalingen er - som jeg ser det - helt klart en Nato-infrastrukturomkostning.

Ledelsen er så den anden besætning, der er bevilget i Forsvarsforliget.

Besætningerne? Tja, der skal noget omskoling til; men efterhånden som SAS afvikles, så skulle der være piloter, der kunne være interesserede i en reserveofficerstjans. I nød og betryg kunne nogle af dem også være nordmænd - de plejer ikke at fejle noget i kompetencer.

Vedligeholdet kunne udliciteres til fabrikanten - Boeing - der i Kastrup har en hangar 243 med faciliteterne. Det skulle ikke undre mig om det var Nordea, der er den egentlige panthaver/ejer af hangar 243 - som sådan skulle de være interesseret i at minimere deres tab.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Challenger i Forsvarsforliget.

Indlæg af Thomas Man Jan 29, 2018 6:08 pm

Der er som, jeg før har bemærket to ældre (ex - Cimber Air) Challenger, med samme motorer som dem vi har i forvejen.

Det vil bringe antallet op på 6 i Challenger-eskadrillen. Vedligeholdet er underbeskæftiget, hvilket man kan se af, at den (billigt) indkøbte Challenger, som Dronningen flyver rundt i er blevet totalt renoveret og sat fint i stand af personellet på FSN Ålborg. Piloterne skulle også være til stede og i tjeneste - ellers kan de vel suppleres op med reserveofficerer i Cimber.

Driftsomkostninger? Nej, da vedligehold er driftstimeafhængigt. Det er så heller ikke sandt, fordi man vil skulle bruge nogle penge på at flyve afløsningsbesætninger til forskelle udsendelser rundt omkring i Europa.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Atlas i Forsvarsforliget.

Indlæg af Thomas Man Jan 29, 2018 6:17 pm

A400M er straks lidt sværere at få plads til i det danske forsvarsbudget.

Men her må vi jo nok snakke lidt godt for Norge - nu igen. De har jo samme problem som os med at få udgifterne til at slå til.

Flyene er allerede lavet og bl.a. Spanien har sine problemer med at finde ud af, hvad de skal stille op med dem.
Der er så vedligehold; men det er der ikke rundt omkring i Europa mangel på faciliteter til.

Jeg tror så ikke Norge har kapacitet til mere end 1 ekstra eskadrille, fordi de mistede en oberstløjtnant m.fl. i ulykken på Kebnekejser.

Der kommer naturligvis nogle omskolings og teknikeromkostninger; men det skulle også være til at bære. Faciliteter har Norge masser af. Mon ikke man kan finde parkeringsplads på Gardamoen - eller evt. Fornebu.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Sammenhæng?

Indlæg af Thomas Man Jan 29, 2018 7:23 pm

Ser vi på, hvad vi kan få stillet med i løbet af forholdvis kort tid: Med det samme er altid politisk - næste år.

En Transportkommando i Nato, der baserer sig på Danmark og Norge, der så skal finde ud af, hvem generalen skal være - evt. ved at lade det gå på skift - men den vil i løbet af kort tid (politisk er kort tid altid: Efter næste valg.)

Flytype______Antal_____Kacitet/tons___Volumen/tonkilometer
Globemaster64652.084.130
Atlas6222732.600
Hercules8160533.440
Spartan669121.379
Challenger36,144.838
I alt299223.516.387
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Kører sagen ned ad midten.

Indlæg af Thomas Ons Mar 21, 2018 12:26 pm

Afblokerer til dels Nazi-Marie.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Der er en pointe med Lars Løkkes

Indlæg af Thomas Fre Jul 13, 2018 9:06 pm

Bemærkning til Trump i forbindelse med orkanen i Caribien.

RAF var rent faktisk involveret i en nødhjælpsoperation.

Lad os sige det sådan: Det kunne betyde, at Tyskland var moden til at stille en eskadrille Atlas på Læk. På Læk vil den eskadrille have direkte forbindelse op i Jylland både af den østlige og vestlige længdebane - og dermed til havnene.

Hovedproblemet vil blive, at de containere der ankommer (og skal afskibes) vil være i ét syndigt rod. Dermed skal man bruge Jylland som rangerterræn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Samuelsen

Indlæg af Thomas Man Jul 16, 2018 9:38 pm

Vi er allierede med USA - ikke altid med Trump.

Løkke har arbejdet udenom Trump med Senatet.
Det er også vurderingen i Canada.

Jeg venter bare på, hvad Deutsche Bank gør?

Det er som om, man bare venter på, at Trump forsvinder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Løkke melder afbud.

Indlæg af Thomas Fre Sep 28, 2018 11:52 am

Dels er det for farligt, at være i nærheden af Obama på offentlige steder.
Dels tror jeg, at det, der skulle på plads er på plads. F.eks. dokumentationen for Trumps gæld til russiske kriminelle.

Tilsyneladende er Nordatlanten også gået helt på plads.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Macron skælder Trump ud.

Indlæg af Thomas Man Nov 12, 2018 1:02 am

Det er nok ikke tilfældigt?

Det var en tale, der vakte genklang også hos statsminister Lars Løkke Rasmussen, der under den afsluttende ceremoni i Paris sad lige bag Trump.

Ellers læste Macron Trump lektien på den overbærende og nedladende måde, der er så karakteristisk for fransk diplomati: Som om han talte til en svagt begavet og uvorn teenager.
Det efter Løkke må have fortalt Trump sagens sammenhæng for et halvt år siden.

Trump aflyste også lørdag en kransenedlæggelse ved en kirkegård, hvor mange amerikanere lå begravet. Regnen fik skylden – Trumps helikopter kunne angiveligt ikke lande på grund af lavthængende skyer. Men det faktum, at han ikke i stedet blev kørt til stedet i sin pansrede bil med navnet »The Beast«, fik de sociale medier til at gå amok både i USA og i Europa.

Der er så også en albue i øjet til det svenske banksvin til Tulletåben - efter at Nazi-Marie er blevet afsløret som notorisk landsforræder i forsvarsudvalget.

Men Trump kørte alene ligesom Ruslands præsident, Vladimir Putin.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Læg mærke til billedet

Indlæg af Thomas Tirs Nov 13, 2018 1:53 am

hvor Trump griner fidelt til Putin.

Det er ganske kort: 9:09.

Merkel og Macrón har skovlen under Putin. Løkke der har sit sædvanlige nonchalante udtryk - I véd - sådan lidt forvirret.

Jeg tror, at de har deres klamme hænder på pengekassen - med de penge, som Putin har lånt Trump!
Det er nok derfor; man har rykket mod Danske Bank.

Man skal også sammenholde Lars Løkkes udtalelser med Macrón's - de er ord til andet det samme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Læg i det, hvad I vil.

Indlæg af Thomas Lør Jan 05, 2019 2:39 pm

På sin facebook-side har Lars Løkke givet mig et "thumbs up" for bemærkningen om:

"Jeg har ikke glemt dit smørrede grin efter mødet med Trump."

Jeg tror, jeg overordnet, læser Løkke helt godt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Nu er alle i færd med at tale rigsretssag.

Indlæg af Thomas Lør Jan 05, 2019 4:17 pm

Jeg tror man kikker det forkerte sted.

Jeg tror ikke, at det er rigsretten, Trump er bange for - egentlig; men at Putin kommer til at betale for Trumps fallit. Putin har et opfarende og ondartede temperament. Efter Skripal-attentatet, så er Trump absolut ikke sikker - og han véd det!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Steny Hoyer

Indlæg af Thomas Man Jan 07, 2019 3:34 am

Lederen af det demokratiske flertal i repræsentanternes hus.

Han er af dansk afstamning.

Er det mon klogt af Lars Løkke, at udveksle synspunkter med ham?
Evt. påpege, hvor man kan komme med fornuftige løsninger, der gavner på danske og amerikanske skatteydere?

Ja, selvfølgelig er det det!

Løkke har en fornemmelse for hvad der rører sig i undergrunden.

Løkke er ikke en Thor, der smadrer alt med håndværktøjet (som han så ikke kan huske, hvor han har lagt); men en Heimdal, der kan se græsset gro og høre ulden vokse på fåret.
Så vogter han også regnbuebroen Rimfrost - eller rettere luft- og søvejen over Atlanten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Jared Kushners sikkerhedsgodkendelse

Indlæg af Thomas Fre Jan 25, 2019 8:25 am

i forbindelse med Danske Banks sorte penge fra Rusland.

Selvfølgelig har Løkke vist alt om det - og han har også vidst, at informationerne - givet i fortrolighed gik direkte videre til bedrageren.
Nu skal man være meget naiv, hvis man ikke tror, at Løkke har forholdt sig til det: Dvs. man har ikke givet de amerikanske myndigheder alle de oplysninger som er blevet tævet ud af banksvinene i kælderen.

Der er nok en grund til, at Løkke har dyrket Steny Hoyer, som man formentlig kan tale dansk til.

Jeg tror det er sådan, at man har fortalt de amerikanske efterretningstjenester, at de nok lige skulle passe lidt på, hvad de viser hvem hvad.
Samtidig har man forholdt efterretningstjenesterne den nærmere dokumentation. Det betyder, at Steny Hoyer, som flertallets leder i Repræsentanternes Hus, i et vidneforhør kan kalde indkalde vidner og smaske Jared Kushner og Trump.

Løkke har så givetvis overfor Trump antydet, at Løkke ved mere end han siger. Derfor det stupide udtryk på Trumps fjæs - mens Løkke grinede smørret.

Løkke er lige så røget som andre er speget. Trump ved så også, at ubehagelige oplysninger kan dukke op på et ubelejligt tidspunkt.

Her er Anders Samuelsen så udmærket som udenrigsminister til at ydmyge landsforræderne i Dansk Folkeparti - og Pia Kjærsgaards næseuddeling kan han trække på skuldrene ad. Pia Kjærsgaard forstår vist ikke rigtigt, hvor lang tid i buret, hun står til.

At det siver nu, tillægger jeg, at Løkke agter at skære halsen over på hele "ledelsen" i Dansk Folkeparti. Løkke ved formentlig også, at det var Tulletåben, der videregav journalisterne oplysningerne om Pia Kjærsgaards ferierende på Santorini - skønt hun ikke bruger Dankort.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Løkke skulle have fået bøllebank af Trump.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 29, 2019 12:33 pm

Der er noget her, jeg ikke fatter en snus af!

Dette er ikke et særligt struktureret indlæg, for jeg kan ikke finde hoved eller hale i situationen.

Ingen tvivl om, at det er det rigtige USA, der ønsker, at Nato bruger mere på forsvaret.
Her er det så svært at forstå Putin, fordi han provokerer ved at flyve med i fly, der krænker dansk luftrum - og lader det sive til amerikanerne.
Det er så lidt svært, at finde ud af, hvad USA egentlig mener, fordi Trump er helt klart en handskedukke for Putin.

Hvordan olieprisen kommer ind i dette, aner jeg ikke. Danmark er - i princippet - ligeglad med olieprisen.

Vi har vel pillet hovedet af Dansk Folkeparti, som de landsforrædere, de er. Der er tre DF'ere i Forsvarsudvalget; men de er så tydeligt kompromitteret, at DF's forsvarsordfører er fuldstændig grøn Jeppe Jakobsen - men det, at han er fuldstændig ignorant er måske hans væsentligste kvalifikation?
Det kan så også være årsagen til, at Peter Skaarup (der aldrig har tænkt noget - jeg mener: Slet ingenting) han går i forsvar for Martin Henriksen - hvilket er mere i overensstemmelse med den sædvanlige ondartede forvirring i Dansk Folkeparti.

Der er formentlig også en bitter intern magtkamp i Rusland, hvor KGB/FSB formentlig er alt andet end glad for at blive kostet rundt af en bevist inkompetent "oberst". GRU er ikke glad for hverken FSB eller Putin.

Danske Bank har vasket penge - penge som Putin har brug for i Rusland.

Det nærmeste, jeg kommer det er: Min gamle forudsigelse om, at Danmark overtager kontrollen af Østersøen - med Ruslands aftvungne velsignelse - fordi vi ganske enkelt er den billigste og bedste løsning for alle parter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Højere forsvarsbevillinger?

Indlæg af Thomas Ons Jan 30, 2019 1:32 am

Hmm......

Det er nok så meget, at Trump bruges som påskud til at gøre noget, man længe har villet.

Med sygehusreformen kommer der jo flere stillinger til gode Venstre-kommuner. De kunne så delvist finansiere bemandingen af et hospitals-/kongeskib.

Der er to miljøfimserskibe i udbud - og licitationen er gået om.

Det har vi været inde på før; men......

Det kunne være en gambit for at få USA til at hoste op med de Spartan, som står i ørkenen og keder sig. Det véd generalerne også godt - i USA.

»Pengene tages i den såkaldte offentlige investeringsramme, som bl.a. går til at lave veje, broer og den slags ting,« siger Lidegaard.

Det kunne være flyvestationer og flådestationer: Der er jo i forvejen - med Femarn-forbindelsen 4 færgelejer, der bliver ledige.

Løkke er en mester i at vinde et nederlag!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke overTrumper USA's præsident. Empty Sv: Løkke overTrumper USA's præsident.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum