Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fokus på Danmarks nationale interesser.

Go down

Fokus på Danmarks nationale interesser. Empty Fokus på Danmarks nationale interesser.

Indlæg af Thomas Man Maj 02, 2016 12:42 pm

Endnu en gang skriver man af efter mig.


  1. Optimering af ressourceanvendelse. Fjern miljøfims og støtte til terrorister
  2. Referanceramme. Øhhh... hvad er Danmarks interesser - sådan egentlig.
  3. Sammenhæng mellem international og national politik. Med 1000 mia. i udenrigshandel og 1800 mia  i BNP, så kan udenrigspolitikken ikke ses i isolation.


Han har da sørget for at trampe på flest mulige tæer, så det skal nok blive vedtaget - efter at Løkke har snakket med dem - sådan plejer det jo at gå.

Det er jo ikke ret meget, der skal flyttes - 15 milliarder på forsvar og tages fra miljøfims og kommunister.

  • Jagerfly - de 15 mia. er jo kun første halvdel, for vi skal nok op på 5 eskadriller eller 75 fly. Der vil gå nogle år fordi 2. type ikke kan indfases samtidig med den foreliggende.
  • Transportfly: Det er så ikke min tanke at få en Hercules til; men at lade amerikanerne forære os i form af Spartan.
  • En Huitfeldt-klasse til med missilforsvar har længe været en tanke. Jarlovs anskaffelse af ubåde tror jeg ikke på - jeg tror simpelt hen, at Østersøen er for lavvandet til, at man ikke i dag kan klare det på andre og billigere måder.
  • Ikke rent dansk brigade. Her fraregner jeg så den brigade, som allerede er disponeret til Polen. Men ellers lyder det meget fornuftigt at gå sammen med Norge og Holland - vi skal jo være opmærksom på at megen af logistikken i Europa behøver vi ikke at tage med, den er der i forvejen.


Men det er så noget, jeg næppe får noget ud af personligt. Men det er da rart nok at vide, at man har ret i de store linjer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fokus på Danmarks nationale interesser. Empty Vi kan være enige i at der skal nogle flere ansatte til

Indlæg af Thomas Man Maj 02, 2016 1:20 pm

i forsvaret. Der er et tryk på vores udsendte.

Der er brug for en friskningsreserve af stampersonel.

Det gælder så alle tre værn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum