Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Doctors og min kamp for bedre musik støttet videnskabeligt.

Go down

Doctors og min kamp for bedre musik støttet videnskabeligt. Empty Doctors og min kamp for bedre musik støttet videnskabeligt.

Indlæg af Thomas Lør Jun 20, 2015 10:55 pm

Et af vor kulturs største problemer: Høje hæle!

Man skal ikke sige, at forespørgselsdebatterne i Folketinget, der i den nu opløste regerings tid drejede sig om noget uvæsentligt. På intet tidspunkt er fodtøj uvæsentligt!

Specielt i kulturlivet og opera er sko af afgørende betydning! Hvilket Birgit Nilsson så vægtigt påpegede.
Det går så endda så længe de er unge og nuttede; men med alderen tager de på - selv Damrau er blevet buttet efter hun er blevet mor. Bartoli må med Garfield erkende - endnu en fødselsdag - endnu en dobbelthage. En sopran må ikke tage imod applaus ved at bukke - hun skal sgu neje!
Det ses af, at når divaen bukker så er det med overhængende fare for at den rigelige barm beslutter sig for at erklære sig som politisk flygtning fra decolleté'en. Skulderstropper på kjolen er ikke nogen løsning, dels hæmmer de vejrtrækningen, hvis de skal være af så tilstrækkelig robust konstruktion, at det, der i mere prosaiske termer er en hængebro, skal kunne bære belastningen. Avancerede materialer er heller ikke løsningen, da vægtproblemet vil få stropper til at virke som osteskærere. Det er et problem, der er beskrevet i den medicinske faglitteratur under betegnelsen Ulcus Ibensi. Og så - endnu alvorligere - ser stropper rædselsfulde ud.

Det værste er såmænd ikke en yderligere blottelse af yveret. Det vil om ikke andet så tilføje endnu et overvældende underholdende element til forestillingen - man kan ganske enkelt ikke få for megen charme!

Næhh.... mere fatalt er den vægtforskydning, der sker når lasten forskubbes: Hvis man så samtidig står og balancerer usikkert på tæer - så skal der ikke meget til en decideret kæntring. Der er en grund til, at man kalder dem skuder!

Så har vi endda ikke nævnt knæproblemerne, der kommer med dels den gennem tiden tiltagende vægt, dels den uhensigtsmæssig gangart: Groucho Marx, der lister på tåspidserne. Stikkes røven - af balancehensyn - tilstrækkeligt langt bagud, så går det ud over den naturlige gangafvikling! Det er led og sener altså ikke bygget til - det skal (og gør) give smertefulde problemer!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Doctors og min kamp for bedre musik støttet videnskabeligt. Empty Anna Netrebko

Indlæg af Thomas Man Jun 22, 2015 6:01 am



Lad så Lehar være; men Netrebko understreger min pointe om at komme ud af de høje hæle! De 10 cm ekstra højde er købt dyrt!
Læg mærke til hvor kvæstede og deforme hendes tæer er!

Det giver så et decolleté-problem, da hun nusler koncertmesteren - hun står nemlig ikke på tæer mere. Som halssmykket falder frem, så må også andre tungere dele få en anden opfattelse af, hvor de hører til. Det er vel det nærmeste man kommer på at blive kvalt i charme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum