Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jeg vil ikke sige, at folk har mistet overblikket.

Go down

Jeg vil ikke sige, at folk har mistet overblikket. Empty Jeg vil ikke sige, at folk har mistet overblikket.

Indlæg af Thomas Søn Dec 21, 2014 9:27 am

Nu er det jo lidt svært at forestille sig noget mere ynkeligt og forvirret end et banksvin!

Hele situationen med Rusland! Det skulle da eller være til at finde ud af.

Først skal enhver dollar/euro/yen ud af det galehus.

Det kommer, fordi det ikke kan svare sig at investere i Rusland. Problemet p.t. er valutareserven. Den påstås stadig at være på 400 mia. USD - jeg har min alvorlige tvivl - alene de udtag fra bankerne til USD er en noget nær uberegnelig størrelse. Pointen er imidlertid, at den "reserve" vil være i guld - og dermed værdiløs: Den kan nemlig ikke sælges. Sendes guld på markedet i blot noget omfang, så drøner prisen ned som et banksvin, der hopper ud fra taget på en skyskraber - meget almindeligt i disse år - banksvins selvmord, ikke så meget skyskrabere.

Der er i den grad lagt op til, at Rusland, Iran og Nordkorea skal afvæbnes. Så derfor kommer der sandsynligvis et klask på guldprisen - mit gæt (og det er et gæt) er omkring ultimo Q1 2015. Så har man kun atomvåbnene at sælge.

De har heller ikke forstået, at Vesten vil genopruste.... men det bliver ikke rigtigt på russernes præmisser. Vi genopruster da først efter krigen. Efter fjenden har ødelagt sig selv. Det er meget billigere.

Man har heller ikke forstået, at fremskridtene i slagkraft har gjort materiellet lettere. Nu skal det kunne lufttransporteres. Der er heller ikke brug for så store enheder. Vi taler et kvalitativt skift i strategi. Vi vil ikke længere skulle bruge kvarte og halve år, som i Irakkrigene på at bringe de tunge enheder til indsats - kampen vil være afgjort inden de når frem.
Vi taler om - i lette enheder (de tunge kommer nemlig ingen vegne) - at Nato (excl. USA) har kapacitet til at løfte 9 bataljoner på én gang. Svarende til 9 brigader indenfor den tidsramme det vil kræve at få dem kørt i stilling. Det skulle være nok! De kan så sættes ned, hvor det nu er belejligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum