Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rockerkontakt koster Sass ministerpost

+6
doctor
sur gammel mand
dkguy66
mkof
Cirb
Shintai
10 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Shintai Tors Sep 29, 2011 4:42 pm

http://www.bt.dk/politik/rockerkontakt-koster-sass-ministerpost

- Forelagt den oplysning har jeg bedt Helle Thorning-Schmidt om at se bort fra min person i forbindelse med en eventuel regeringsdannelse, fortsætter han.

Henrik Sass Larsen uddyber overfor TV2 News, at han også vil frasige sig posten som politisk ordfører i den nye folketingsgruppe.

Så er det slut for backstabberen!

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Backstabber
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Thomas Tors Sep 29, 2011 5:09 pm

Fint nok! Det regnede jeg heller ikke med.
At han har siddet på samme værtshus som en rocker - det er godt nok en af de tyndeste historier, jeg endnu har hørt.

Nej sagen er nok en anden: Nemlig, at han står bag forsøget på at vælte Helle Thorning med den skattehistorie. Der fik hun så hjælp af Lars Løkke.

Jeg synes godt nok på valgaftenen, at han så noget mellemfornøjet ud - hvilket kun bekræftede min mistanke.

Han lignede ikke en minister: Man kan ikke stole på ham - han er for træsk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Cirb Tors Sep 29, 2011 5:53 pm

Thomas skrev:Fint nok! Det regnede jeg heller ikke med.
At han har siddet på samme værtshus som en rocker - det er godt nok en af de tyndeste historier, jeg endnu har hørt.

Nej sagen er nok en anden: Nemlig, at han står bag forsøget på at vælte Helle Thorning med den skattehistorie. Der fik hun så hjælp af Lars Løkke.

Jeg synes godt nok på valgaftenen, at han så noget mellemfornøjet ud - hvilket kun bekræftede min mistanke.

Han lignede ikke en minister: Man kan ikke stole på ham - han er for træsk.

Helt enig - den er simpelthen for tynd. Manden er færdig i dansk politik, men åbenlyst af andre grunde. Jeg tror faktisk Thomas har ret med hensyn til skattesagen - ret godt set, respekt !

Machiavelli jr kan godt glemme alt om at "arbejde sig op igen". Helle Thorning styrer nu socialdemokratiet hårdere og mere enevældigt end nogen anden har gjort siden Kragh, og det forekommer mig, at hendes tilgivende og overbærende sider er meget hurtigt beskrevne. Mit bud er at han "frivilligt" forlader folketinget om 1 år max 2, når folk har glemt, hvem han er, og at han engang havde betydning - måske et lille kortvarigt ben i Bruxelles. Og derefter høres der aldrig fra ham igen...
Man kan begynde at blive helt bekymret for Børstings personlige sikkerhed, hvis han ikke snart retter ind ....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Der har nu været flere indikationer

Indlæg af Thomas Tors Sep 29, 2011 8:24 pm

Cirb skrev:Helt enig - den er simpelthen for tynd. Manden er færdig i dansk politik, men åbenlyst af andre grunde. Jeg tror faktisk Thomas har ret med hensyn til skattesagen - ret godt set, respekt !

Machiavelli jr kan godt glemme alt om at "arbejde sig op igen". Helle Thorning styrer nu socialdemokratiet hårdere og mere enevældigt end nogen anden har gjort siden Kragh, og det forekommer mig, at hendes tilgivende og overbærende sider er meget hurtigt beskrevne. Mit bud er at han "frivilligt" forlader folketinget om 1 år max 2, når folk har glemt, hvem han er, og at han engang havde betydning - måske et lille kortvarigt ben i Bruxelles. Og derefter høres der aldrig fra ham igen...
Man kan begynde at blive helt bekymret for Børstings personlige sikkerhed, hvis han ikke snart retter ind ....

Mvh
Cirb

Der har været flere indikationer:

1) Hende skattedamen fra Århus - Anne-Marie Meldgaard - genopstillede ikke (mere tid til familien, alderen trykker, har aftjent sin værnepligt, hendes fodterapeut tilråder). I stedet kom Wammen ind med et stort antal personlige stemmer.
Hvor fanden kommer de oplysninger, som Ekstrabladet fik fra? Meldgaard er højt nok på strå til at logge ind på Helle Thornings selvangiver. Det har hun så også nok været nød til - for Helle bor i København - bla.
Meldgaard har med garanti ikke personligt tilsendt Ekstrabladet den kuvert; men hun har brugt sin ligningsekspertise til at finde det mulige angrebspunkt - det er dels så tyndt, dels så snirklet. Jeg ved f.eks. en udenlandsk rejseafregning i det offentlige er så indviklet, at der ganske enkelt ikke er ret mange, der kan lave den rigtigt - overhovedet.
Så at Helle Thorning ikke har kunnet lave den korrekte selvangivelse på det punkt - det tillægger jeg overhovedet ikke nogen mening: Det er noget nær umuligt - bogstavelig talt.
Skat lader formentlig sådanne passere, hvis de ikke ser meget mystiske ud. Hvis de gik dem nøje igennem alle sammen, så kunne de ikke lave andet.
Skattesvig opdages generelt ved mere eller mindre anonyme henvendelser fra bedragne ex-ægtefæller, kasserede elskerinder, misundelige naboer, utilfredse ansatte.
Læg også mærke til, at der blev ved at komme nye papirer.

2) Det er ikke sådan en borgerlig kommer en fjende til livs - man venter til han kører ind i en betonklods. Helt anden måde at gøre tingene på - helt anden toneart. Det er også derfor, jeg er så sikker på, at Lars Løkke er en modstander - IKKE en fjende. Helle Thorning fik al den hjælp man kunne give hende fra Skatteministeriets side - alt undtagen at rette "skrivefejl": Det kunne man nemlig ikke - dokumentationen forelå jo på avisen. Meldgaard er heldig, at hun ikke ender i buret - det er virkelig grov pligtforsømmelse hun har begået.

3) Hvorfor blev Sass ikke fjernet som politisk ordfører? Af den simple grund, at Helle Thorning var nød til personligt at overvåge ham: Keep Your freinds close, but Your enemies even closer.
Hun har jo ikke kunnet fyre ham som politisk ordfører - ikke uden betydelige skvulp i andedammen.
Derfor er svaret på Hans Engells spørgsmål ret enkelt: Man kan ikke stole på Sass - for den oplysning om rockeren har man haft længe.
Man kan så heller ikke have sådan en varyler som Sass til at tumle bankerne, når de nu bryder sammen. Danske Bank har jo allerede kostet én økonomiminister livet (ferie Lene) - med overbelånt ejendom. Det var så et tab, der var til at bære - men det kommer til at blive dyrt for direktionen i Danske Bank - hele direktionen.

4) Hvorfor nu? Fordi man ikke kan have en psykopat siddende som Finansminister. Det er så også lidt problematisk, fordi Sass også sidder i Nationalbankens repræsentantskab og har gjort det i en årrække. En ting er ministerposten; men han skal væk, når nu bankerne kommer trimlende.

Der er mange små indikationer.



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Cirb Tors Sep 29, 2011 10:29 pm

Slutspil..

Og Johanne Schmidt står uden for døren og føler sig forladt...

Mvh
Cirb


Sidst rettet af Cirb Fre Sep 30, 2011 4:10 pm, rettet i alt 2 gange

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Thomas Tors Sep 29, 2011 11:44 pm

Cirb skrev:Slutspil..

Og Johanne Schmidt står uden for døren og føler sig forladt...

Mvh
Cirb

Selvfølgelig får hun da intet at skulle sige: Det er det dansk politik altid går på: Isolation af yderfløjene. Først passificering - så eliminering.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Cirb Fre Sep 30, 2011 10:32 am

PET: Tommy Kamp var problemet for Sass

Lidt mere sandsynlig forklaring. På den anden side, hvis Thomas har ret, er det sådan set fint turneret. Først fyrer vi manden på en undskyldning som alle kan gennemskue er løgn, og bagefter lader vi en lidt mere ubehagelig og sandsynlig grund sive, og satser på at den reelle, og for partiet stærkt destruktive, årsag får lov at hvile i fred....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Thomas Fre Sep 30, 2011 11:36 am

Cirb skrev:PET: Tommy Kamp var problemet for Sass

Lidt mere sandsynlig forklaring. På den anden side, hvis Thomas har ret, er det sådan set fint turneret. Først fyrer vi manden på en undskyldning som alle kan gennemskue er løgn, og bagefter lader vi en lidt mere ubehagelig og sandsynlig grund sive, og satser på at den reelle, og for partiet stærkt destruktive, årsag får lov at hvile i fred....

Mvh
Cirb

Det minder mere og mere om Columbo: "Liiiiige et spørgsmål til!"

Hver eneste gang en detalje bliver forklaret er det med alt andet end den rigtige forklaring.

Det er jo sådan politiet arbejder: Stiller spørgsmål, der afføder nye spørgsmål, der afføder nye spørgsmål, o.s.v.
De få lejligheder, jeg har skullet snakke med politiet - så har det ikke taget ret lang tid. Det hjælper altså gevaldigt, når man kan fortælle sandheden - og en sandhed som kan kontrolleres.

Det, der er det underlige er, at det overhovedet er kommet så langt. Under normale omstændigheder ville en bums som Sass Larsen været blevet sorteret fra langt tidligere. Han er så bare ligeglad - han kører bare videre. Dumt.
Sagen er formentlig, at hvis ikke politiet har været groft forsømmelige i tjenesten, så bliver en person som Sass checket på et langt tidligere tidspunkt.

Men det pointerer klart det meget store problem, Helle Thorning har: Hun kan ikke stille med et fuldt hold ministre. Heller ikke suppleret med de radikale er der nok. SF er komplet håbløse.

S og V kan tilsammen nok stille et rimeligt hold ministre. Om man skal gennem en byzantinsk konstruktion med en svag minister, der så har en "skyggeminister" i Venstre? Skal man hente embedsmænd ind? Evt. folk udefra?
Det bliver meget, meget rodet.
En SV regering kan nok teknisk set køre - ikke at der er nogen, der ønsker det; men man kan jo blive tvunget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af mkof Fre Sep 30, 2011 12:17 pm

Helle fik meddelelsen fra PET først. Sådan fungerer det, hun sender selv ministerlisten til godkendelse hos PET.

Hvorfor forsøger de så at bilde os ind, at Sass-Larsen selv tog beslutningen, da han fik meddelelsen af PET? Han fik ikke en skid, gjorde han ej. Han blev "prikket" af bossen - og for en hel del mere end vi har hørt indtil nu.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af dkguy66 Fre Sep 30, 2011 3:47 pm

mkof

Naturligvis, er det den måde det sker på.

Hvorfor orientere Sass om at han ikke kan godkendes, hvis han ikke var på listen? Så derfor har du helt ret i fremgangsmåden.

Thomas. Når du siger at Helle T ikke kan stille et helt hold, skyldes det jo primært at hun har forsværget at regeringen skal betså af et lige antal mænd og kvinder. Og der er det at problemet kommer til at opstå. Der skal altså findes 10 kvinder i de 3 partier, der er tunge nok til at sidde i et ministerium. Og det er nok problemet at finde disse. For mange af dem er jo nogle typiske tågehorn, der har det hele i munden, men forventer at alle andre gør arbejdet, mens de selv sejler glat igennem.

Min egen erfaring med kvindelige politikere, er at nogen tror at de kan nyde uden at yde i samme grad som en mand. Hvorfor bruge tid på en masse sure opgaver, hvis man kan lege lillepige, og få andre til at gøre det?

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Shintai Fre Sep 30, 2011 4:09 pm

Nu kender jeg godt PETs sikkerhedsgodkendelse via arbejdet, hvor vi har med aflytninger osv at gøre.

Deres godkendelser giver langt fra altid mening. Så jeg ville nu engang ikke blive forundret hvis det blot var grundet noget yderest banalt. Ligeledes ser vi også folk der aldrig burde kunne sikkerhedsgodkendes men dog alligevel bliver det. Og resultatet er jo de gladeligt fortæller om hemmeligheder i en brandert på bodegaen og i andre situationer.

Hvis man f.eks. står i RKI bliver man afvist. Og der kan man jo f.eks. havne helt uden grund. Vi har f.eks. før smidt en i RKI som en joke mellem kollegaer.

Til gengæld kunne Henriette Kjær godt blive sikkerhedsgodkendt. Selvom hendes mand og formentligt hende selv lavede så meget fusk og lort. Til trods for netop dette er et decideret punkt:

• Oplysninger om en ægtefælle eller samlevers adfærd og karakter kan tilsvarende tillægges vægt ved afgørelsen om sikkerhedsgodkendelse.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af dkguy66 Fre Sep 30, 2011 6:48 pm

Nu skal man ikke være blind for at det kan være en undskyldning af de store for at vrage Sass-Larsen som minister.

Sagen kan i al sin banalitet være at Helle T ikke ønsker at belaste en regering med Sass, efter de problemer der har været om hans person i lokalområdet. Hun har derfor så sikkert brugt det som en tydelig pegepind overfor PET, der jo tjener sin Herre, som de skal. Derefter har PET ganske enkelt udtalt at på baggrund af en "tvivlsom" adfærd og kontakter, vurderes han ikke at kunne cleares, og vupti, så er der det problem mindre.

Politik er som bekendt møg beskidt, når man er tæt på toppen.

At en person i RKI ikke kan sikkerhedsgodkendes må da være en tåbelig grund, hvis det handler om eks gæld fra en konkurs forretning, eller lign, og gælden ikke er uoverstigelig.

Husk på at personer der må sætte sin bolig på tvangsauktion jo også kommer i RKI, uanset om kreditten får fuld dækning eller ej. OG noteringen gælder jo i 5 år, så det er jo latterligt hvis det er et grundlag for en afvisning.

Tværtimod burde en ministerløn jo glæde enhver kreditor, der netop kan se sine fordringer indfriet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Thomas Fre Sep 30, 2011 8:27 pm

Shintai skrev:Nu kender jeg godt PETs sikkerhedsgodkendelse via arbejdet, hvor vi har med aflytninger osv at gøre.

Deres godkendelser giver langt fra altid mening. Så jeg ville nu engang ikke blive forundret hvis det blot var grundet noget yderest banalt. Ligeledes ser vi også folk der aldrig burde kunne sikkerhedsgodkendes men dog alligevel bliver det. Og resultatet er jo de gladeligt fortæller om hemmeligheder i en brandert på bodegaen og i andre situationer.

Hvis man f.eks. står i RKI bliver man afvist. Og der kan man jo f.eks. havne helt uden grund. Vi har f.eks. før smidt en i RKI som en joke mellem kollegaer.

Til gengæld kunne Henriette Kjær godt blive sikkerhedsgodkendt. Selvom hendes mand og formentligt hende selv lavede så meget fusk og lort. Til trods for netop dette er et decideret punkt:

Den grund man giver er aldrig den rigtige: Hvorfor skulle man det?
Hillingsø blev - efter hvad han selv fortæller - konfronteret med sin store gæld: Hvilket skyldtes et huskøb.

Det, der fælder i en sikkerhedsgodkendelse, vil du aldrig selv få noget at vide om. Det kan endog være, at der ikke er noget at finde - fordi oplysningerne ikke er registreret. Det en sikkerhedstjeneste hader mest af alt er den, der ikke er noget at finde på: F.eks. et udenlandsophold på f.eks. 4 år. De oplysninger eksisterer ikke og kan ikke fremskaffes.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af sur gammel mand Lør Okt 01, 2011 3:27 am

Thomas skrev:

Selvfølgelig får hun da intet at skulle sige: Det er det dansk politik altid går på: Isolation af yderfløjene. Først passificering - så eliminering.

Det kan jeg sgis'me ikke få til at harmonere med dansk politik af i dag. Hvis der rent værdipolitisk er noget der hedder yderfløj i dagens Danmark er det da det Radikale Venstre.
Det er vist mange år siden, at man mente at åbne grænser gav os lige præcis den indvandrersammenhæng, der ville sikre os som samfund i det lange løb.

Omvendt: Hvis jeg ellers gad at læse deres partiprogram, er jeg sikker på at jeg i stor grad ville være enige i deres økonomiske program.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Cirb Lør Okt 01, 2011 9:43 am

Avis: Henrik Sass blev fældet af telefonaflytninger

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af doctor Lør Okt 01, 2011 9:49 am

That calls for a Carlsberg.

http://jp.dk/jptv/nyheder_erhverv/erhverv/article2560436.ece

Selvfølgelig må der ligge andet bag end bare et enkelt møde på en bar med en rocker.

Bliver f.eks. de få par der ikke forlod salen, men fandt et sæde nu bandlyst som potentielle ministre. Kan de ikke sikkerhedsgodkendes?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Cirb Lør Okt 01, 2011 1:06 pm

Det overrasker mig ikke, at Sass er blevet historie

Nu er listen over begivenheder Peter Mogensen havde set komme i lang tid efter de var passerede vel kun matched af Henrik Qvortrups ditto. Og hans indebrændthed over ikke at være den, der så Helle Thorning som en mulig vinder, behøver man ikke går mellem linierne for at læse. Men derfor er der stadig nogle læsværdige passager i analysen.

En regering, som stort set ikke har noget S-SF-politik tilbage, og som herfra skal finde det lige så naturligt at ligge på knæ foran de radikale som det at trække vejret.
cheers

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af huspålandet Lør Okt 01, 2011 8:33 pm

Hvor går grænsen for sikkerhedsgodkendelse fra PET? Hvorfor skal formanden for Socialdemokraterne i Køge ikke godkendes? Har han ikke mulighed for at få informationer, der kan true rigets sikkerhed?

huspålandet

Antal indlæg : 110
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Thomas Lør Okt 01, 2011 8:51 pm

huspålandet skrev:Hvor går grænsen for sikkerhedsgodkendelse fra PET? Hvorfor skal formanden for Socialdemokraterne i Køge ikke godkendes? Har han ikke mulighed for at få informationer, der kan true rigets sikkerhed?

Grænsen fastsættes af statsministeren, hvorfor departementschefen også var udlånt til den kongelige undersøger.

Fordi Socialdemokraterne i Køge er en lovlig politisk forening.
Hvis de har mulighed for at få informationer - på ulovlig vis, der kan true landets sikkerhed - så er det efter omstændighederne spionage. Det er noget helt andet.

Regeringen er jo reelt landets udøvende magt - hvor der står "Kongen" i grundloven - læs: Regeringen.

Nu kan jeg ikke huske, hvem det var; men på et tidspunkt for år tilbage var justistsministeren ferieafløser for forsvarsministeren - og joken var: "Så kan jeg lave mit eget private statskup."
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Cirb Søn Okt 02, 2011 9:13 am

Thomas skrev:

Grænsen fastsættes af statsministeren, hvorfor departementschefen også var udlånt til den kongelige undersøger.

Fordi Socialdemokraterne i Køge er en lovlig politisk forening.
Hvis de har mulighed for at få informationer - på ulovlig vis, der kan true landets sikkerhed - så er det efter omstændighederne spionage. Det er noget helt andet.

Regeringen er jo reelt landets udøvende magt - hvor der står "Kongen" i grundloven - læs: Regeringen.

Nu kan jeg ikke huske, hvem det var; men på et tidspunkt for år tilbage var justistsministeren ferieafløser for forsvarsministeren - og joken var: "Så kan jeg lave mit eget private statskup."

Hvis man kortvarigt accepterer tanken om, at Sass stod bag skattesagen er hele det sidste års lidt pinlige venten på et valg pludselig også velforklaret. To til tre topembedsmænd hos PET, departementschefen i statsministeriet, Lars Løkke og Helle Thorning ville være de eneste, der blev fuldt delagtigt gjort i sådan en opdagelse.
Helle Thorning ville ikke kunne fyre Sass eller gå ud i offentligheden med oplysningerne, i samme øjeblik hun i den grad skabte og signalerede splittelse i topledelsen hos S, ville vi skulle til valg 3 uger senere. Lars Løkke ville ikke kunne bruge oplysningerne direkte , men han kunne gøre en ting - vente og håbe, at den eksplosive situation i toppen af S detonerede af sig selv, så han kunne udskrive valg på trykbølgen fra braget. Politisk ville Helle Thorning være låst; forsøge formulere en ny økonomisk politik sammen med SF ? ...... med manden, der lige havde forsøgt at dolke hende bagfra som mægler og væsentligste liason affraid

Nej, hun kunne kun gøre en ting, holde tæt øje med Sass og så iøvrigt så lidt som muligt, mens hun ventede på valget og håbede på at metaltrætheden hos regeringen i sig selv ville være nok til at bære hende ind i statsministeriet. Det havde så også den fordel at det eneste gennemarbejdede bud på en økonomisk politik blokken ville have til rådighed efter valget, ville være de radikales. Alle aftaler SF måtte mene, de havde om det økonomiske regeringsgrundlag, døde da Thorning kunne orientere dem om, at deres nærmeste forhandlingspartner var ude og hele tiden iøvrigt havde været små-utilregnelig.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Thomas Søn Okt 02, 2011 11:32 am

Cirb skrev:

Hvis man kortvarigt accepterer tanken om, at Sass stod bag skattesagen er hele det sidste års lidt pinlige venten på et valg pludselig også velforklaret. To til tre topembedsmænd hos PET, departementschefen i statsministeriet, Lars Løkke og Helle Thorning ville være de eneste, der blev fuldt delagtigt gjort i sådan en opdagelse.
Helle Thorning ville ikke kunne fyre Sass eller gå ud i offentligheden med oplysningerne, i samme øjeblik hun i den grad skabte og signalerede splittelse i topledelsen hos S, ville vi skulle til valg 3 uger senere. Lars Løkke ville ikke kunne bruge oplysningerne direkte , men han kunne gøre en ting - vente og håbe, at den eksplosive situation i toppen af S detonerede af sig selv, så han kunne udskrive valg på trykbølgen fra braget. Politisk ville Helle Thorning være låst; forsøge formulere en ny økonomisk politik sammen med SF ? ...... med manden, der lige havde forsøgt at dolke hende bagfra som mægler og væsentligste liason affraid

Nej, hun kunne kun gøre en ting, holde tæt øje med Sass og så i øvrigt så lidt som muligt, mens hun ventede på valget og håbede på at metaltrætheden hos regeringen i sig selv ville være nok til at bære hende ind i statsministeriet. Det havde så også den fordel at det gennemarbejdede eneste bud på en økonomisk politik blokken ville have til rådighed efter valget, ville være de radikales. Alle aftaler SF måtte mene, de havde om det økonomiske regeringsgrundlag, døde da Thorning kunne orientere dem om, at deres nærmeste forhandlingspartner var ude og hele tiden iøvrigt havde været små-utilregnelig.

Mvh
Cirb

Det har gennem lang tid været klart, at VKO af forskellige årsager havde udlevet sig selv. Det Løkke har gjort er at baste og binde den økonomiske politik. Men når Danske Bank skred i svinget - så skulle det være et flertal, hvor ledelsen i de andre partier ikke er decideret debile. Man har jo gennem lang tid vidst, at det er et spørgsmål om tid inden Danske Bank knækker - når jeg kan se det, så kan alle.
Så lad være med at tro, at Løkke har nogen interesse i at kaste Socialdemokratiet ud i endnu et internt blodbad. Tværtimod: Pensionskasserne skal stækkes - og det er dem, der kommer til at finansiere banker og kreditforeningers underbalancer - det kan kun en socialdemokrat gennemføre - uanset, hvor nødvendigt det måtte være.
Læg mærke til, hvor klogt ATP har spillet sine kort: Hele tiden været en del af løsningen fremfor en del af problemet.
Helle Thorning har på ingen måde håbet på metaltræthed hos regeringen.

Hun havde nemlig et andet lille problem, der skulle klares i forbindelse med "skattesagen" (og det er med vilje, jeg sætter den i citationstegn) - der var vitterligen ikke nogen sag - og det er det, der er problemet: Der er nok ikke noget væsentligt at finde på Helle T - og afpresse hende med. Det har så været en ærgrelse for Sass: Hun havde alt på ham - og han intet på hende: IKKE noget godt udgangspunkt for en symbiose.

Se den ret spidsfindige analyse, der ligger bag oplysningerne til ekstrabladet kræver en speciel skatteteknisk indsigt. En ting er, at det er ret få, der kan logge ind på oplysningerne - en anden er, at få en kvalificeret udlægning af de indviklede regler. Læg mærke til at skatteministeriet embedsmænd kom på overarbejde. Vi begynder at kunne indsnævre kilden til de oplysninger.
En formodning om at det er Anne-Mette Meldgaard - skatteinspektør i Århus - støttes dels af at hun ikke genopstillede, dels af at Vammen pludselig omkring det tidspunkt ville forlade sin solide borgmesterpost i Århus for at komme i Folketinget - uden garanti for en ministerpost. Socialdemokratiet i Århus er virkelig blevet rusket godt igennem. Læg mærke til, at Frank Jensen ikke skal videre.

Løkke har ikke bare ventet og håbet: Han har snøret hele den økonomiske politik så en ny regering ikke har nogen manøvre. Statsministerposten er IKKE afgørende for Lars Løkke - det er magten derimod.

Selve timingen kommer af sig selv: Nemlig Danske Banks prekære situation. Da jeg på boligdebatten stiller spørgsmålstegn ved om det er nu Danske Bank knækker: Så kommer hele klakørkoret op på lakridserne.
Spørgsmålet er også, hvor interesseret Løkke rent faktisk var i VKO samarbejdet. Bindingen til de Konservative bankhandskedukker vil kun være i vejen, at Liberal Alliance så hugger deres mandater er ikke nogen fordel: Det gjorde intet for den svage gennemsnitlige intelligenskvotient 0+0 er stadig 0.

Løkke er jo også klar over, at Helle T er den bedste formand for Socialdemokratiet, han kan ønske sig: Det er så få af "kammeraterne", hun skylder noget - andet end fem kolde tæer.
Læg mærke til, at under hele valgkampen fortæller Løkke hende HELE tiden: "Lad være med at love noget, du ikke kan holde." Helt fint, at hun vil inddrage "arbejdsmarkedets parter" - Løkke ved da godt at Børsten hverken er til at hugge eller stikke i: Fint, så skylder hun heller ikke LO noget - dermed heller ikke pensionskasserne.

Helt fundamentalt er pensionens størrelse pensionssparerne ligegyldig: Det drejer sig om, hvad de kan få for pensionen, når den skal udbetales. Opsparingen bliver jo også so-oder-so modregnet i folkepensionen.

Selve timingen af valget er givet af realkredit og banker - hvilket også angiver alvoren i situationen.

renten

Fra midten af juli burde alle have regnet ud, at den var gruelig gal. Dels kommer der panik på den 5 årige statsobligation og den sikrede og usikrede 3 mdr. kredit begynder at skride fra hinanden.

obligationsejerne

Alene den omstændighed at tal for egenbeholdningerne ikke ligger klar endnu for 7 og 8 måned - de var "lovet" klar ult SEP.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Nå Ole Sohn skulle heller ikke være inde og rode

Indlæg af Thomas Man Okt 03, 2011 2:29 pm

Halløjsa

Ole Sohn skal ikke med i det centrale koordinationsudvalg.

Desuden har Ole Sohn torsdag efter torsdag indfundet sig på Henrik Sass Larsens (S) kontor, for i samarbejde med Thor Möger Pedersen (SF) og Thornings stabschef Bjarne Corydon (S) at udvikle og sikre det tætte samarbejde mellem S og SF.


Jaså: Det er Corydon, der har holdt øje med de to.

Det forklarer jo unægtelig en hel del!

Thor Möger Pedersen (SF) har nok haft samme funktion for SF.

og Berlingske
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Nu er Sass så faldet med cyklen?

Indlæg af Thomas Fre Nov 04, 2011 7:52 pm

Motion er farlig!

Var det ikke Straarup, der havde et tilsvarende "uheld" på den tohjulede op til generalforsamlingen i 2009? Efter det rockerrelaterede Stein Bagger mellemspil?

Godt nok har jeg tidligere noteret mig, at de oksehudsbeklædte cykelkædevirtuoser udviser en decideret modvilje mod miljøvenlig transport; men.......

Mit gæt - og det er et helt vildt gæt - er, at både Straarup og Sass har fået ganske gemene tæsk - simpelthen fordi de har fortalt platfødderne lidt mere end de efter "Benny's Inkassoservice" opfattelse burde. Det har naturligvis konsekvenser!

Der er en forunderlig parallellitet mellem de to færdselsuheld:
1) Cykler
2) Lige før en generalforsamling
3) Rockerassociation
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Cirb Fre Nov 04, 2011 10:33 pm

Thomas skrev:Motion er farlig!

Var det ikke Straarup, der havde et tilsvarende "uheld" på den tohjulede op til generalforsamlingen i 2009? Efter det rockerrelaterede Stein Bagger mellemspil?

Godt nok har jeg tidligere noteret mig, at de oksehudsbeklædte cykelkædevirtuoser udviser en decideret modvilje mod miljøvenlig transport; men.......

Mit gæt - og det er et helt vildt gæt - er, at både Straarup og Sass har fået ganske gemene tæsk - simpelthen fordi de har fortalt platfødderne lidt mere end de efter "Benny's Inkassoservice" opfattelse burde. Det har naturligvis konsekvenser!

Der er en forunderlig parallellitet mellem de to færdselsuheld:
1) Cykler
2) Lige før en generalforsamling
3) Rockerassociation

Aah, hva`...

Jeg tror, han er kommet til at se Corydons fremlægning af finansloven og efterfølgende tv interviews, og det er lige så stille gået op for Sass, at han i den grad er out-matched. Selv hvis, såfremt og når Thorning en dag måtte slippe tøjlerne, kommer Sass aldrig i nærheden af rigtig magt igen. Han har fået en depression...

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Thomas Lør Nov 05, 2011 4:41 pm

Cirb skrev:

Aah, hva`...

Jeg tror, han er kommet til at se Corydons fremlægning af finansloven og efterfølgende tv interviews, og det er lige så stille gået op for Sass, at han i den grad er out-matched. Selv hvis, såfremt og når Thorning en dag måtte slippe tøjlerne, kommer Sass aldrig i nærheden af rigtig magt igen. Han har fået en depression...

Mvh
Cirb
Nu er der det ved officielle forklaringer: De er meget sjældent decideret forkerte; men de er som regel utilstrækkelige og vildledende.
Der er ikke nogen tvivl om at Sass har en usmagelig association med det kriminelle miljø, som bliver surt, når det ikke mener at få, hvad de med "rimelighed" har krav på.
Det er bare ikke den sammenhæng, der forklarer faldet fra magtens tinde. Man skal skelne mellem forklaring og påskud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rockerkontakt koster Sass ministerpost Empty Sv: Rockerkontakt koster Sass ministerpost

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum