SAS
Side 1 af 1
SAS
Det er kun ruter fra Kastrup, der er interessante.
SAS blev startet efter 2. verdenskrig, hvor Danmark havde flyvepladserne - så noget godt kom der ud af værnemageriet. Norge havde piloterne som fløj i RAF. Sverrig havde pengene - tjent ved krigsspekulation.
I dag? Tjaa.... der er ikke brug for piloter til andet end de få ruter i Europa - og ganske enkelte lange ruter. Pengene er smidt væk og lufthavnen - tja den er der stadig - og har det udmærket!
..... lidt gode nyheder er der dog.
Så nedlæg det svenske rutenet - Ja, nedlæg Sverrig og fyr svenskerne.»Først må vi skabe en forretning, som bærer sig selv, og det er det, vi arbejder på. Når vi har en stabil og god indtjening, tror jeg, at gode ting kommer til at ske for SAS. Så kan vi byde ind med værdi til en potentiel konsolidering. Hvis vi ikke tjener penge, hvem vil så overtage os?« lyder det retorisk fra Rickard Gustafson.
SAS blev startet efter 2. verdenskrig, hvor Danmark havde flyvepladserne - så noget godt kom der ud af værnemageriet. Norge havde piloterne som fløj i RAF. Sverrig havde pengene - tjent ved krigsspekulation.
I dag? Tjaa.... der er ikke brug for piloter til andet end de få ruter i Europa - og ganske enkelte lange ruter. Pengene er smidt væk og lufthavnen - tja den er der stadig - og har det udmærket!
Hvorfor skulle de købe SAS? Københavns Lufthavn? Men det er nu ikke det samme som SAS - selvom SAS tror det.Jacob Pedersen vurderer, at Lufthansa fortsat er den mest oplagte partner for SAS, men den tyske koncern er optaget af en stor omorganisering og en spareøvelse.
Med det vil jo så betyde - som jeg siger - at Sverrig skal nedlægges. Lufthansa flyve fra Stockholm? Hvorfor dog dét?Det har vakt opsigt, at SAS i løbet af et år har sænket omkostningerne markant og har indgået kollektive overenskomster, som er konkurrencedygtige.
..... lidt gode nyheder er der dog.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Jeg tror ikke på, at SAS klarer sig.
Som jeg siger: Det er kun afgange til Kastrup, der er interessante.
Lad lortet gå konkurs og lav et dansk luftfartsselskab
Som Norge har gjort.
Lad lortet gå konkurs og lav et dansk luftfartsselskab
Som Norge har gjort.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det går som forudsagt.
Luftfragt fra Sverrig?
Men nu kommer en af mine mange tanker frem.
De 7 Condor fra Ukraine. Men luftfragt kan kun svare sig i det omfang det kan ske som supplement til passagerflyvning. Tunge ting skal sejles - evt. jernbane. Men hvad skal vi i det hele taget med svenskerne - op i træerne skal de!
Men nu kommer en af mine mange tanker frem.
De 7 Condor fra Ukraine. Men luftfragt kan kun svare sig i det omfang det kan ske som supplement til passagerflyvning. Tunge ting skal sejles - evt. jernbane. Men hvad skal vi i det hele taget med svenskerne - op i træerne skal de!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Nedlæg Sverrig
Omkostningerne skal ned - svensk lufttrafik skal nedlægges - kravle kan de få lov til!
Norge har kun indenrigsflyvning. Norge har ikke brug for en international lufthavn.
Danmark har ikke brug for indenrigsflyvning. Der er brug for Kastrup - med Billund som alternativ. Sturup blev aldrig til noget. Sverrig er ikke et sted man rejser til - undtagen for at blive spærret inde.
Norge har kun indenrigsflyvning. Norge har ikke brug for en international lufthavn.
Danmark har ikke brug for indenrigsflyvning. Der er brug for Kastrup - med Billund som alternativ. Sturup blev aldrig til noget. Sverrig er ikke et sted man rejser til - undtagen for at blive spærret inde.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Jeg tror heller ikke på, at SAS har en fremtid.
Danmark har en udmærket lufthavn.
Med reserve i Billund.
Den er der også andre, der kan beflyve. Hvorfor Danmark skal subsidiere svensk indenrigstrafik, kan jeg ikke se nogen grund til. Det behov svenskere har for en hovedstad - det kan da fint dækkes af Jokkmokk.
Med reserve i Billund.
Den er der også andre, der kan beflyve. Hvorfor Danmark skal subsidiere svensk indenrigstrafik, kan jeg ikke se nogen grund til. Det behov svenskere har for en hovedstad - det kan da fint dækkes af Jokkmokk.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS lynlukker to ruter.
Helt typisk
Det er jo egentlig svenske indenrigsruter, hvor man for at skaffe beskæftigelse til en turboprop og dovne svenske skinker.
At lukke København - Åbo - naturligt nok! At sende dem via Stockholm????
Det vil da være bedre at flyve dem til Helsinki og så køre dem i bus.
International trafik mellem Stockholm og Åbo - nedlæg lortet! Kan ikke svare sig. Stockholm-Birmingham??? Hvorfor ikke Irkutsk-Bogense??
Hele konceptet bag SAS er forældet! Sådan ca. fra starten.... SAS har været et sted at proppe overflødige svenskere hen.
Luftfart i Norden er tale om én international lufthavn: Kastrup, Norsk indenrigsflyvning og nix weiter!
Det er jo egentlig svenske indenrigsruter, hvor man for at skaffe beskæftigelse til en turboprop og dovne svenske skinker.
At lukke København - Åbo - naturligt nok! At sende dem via Stockholm????
Det vil da være bedre at flyve dem til Helsinki og så køre dem i bus.
International trafik mellem Stockholm og Åbo - nedlæg lortet! Kan ikke svare sig. Stockholm-Birmingham??? Hvorfor ikke Irkutsk-Bogense??
Hele konceptet bag SAS er forældet! Sådan ca. fra starten.... SAS har været et sted at proppe overflødige svenskere hen.
Luftfart i Norden er tale om én international lufthavn: Kastrup, Norsk indenrigsflyvning og nix weiter!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er ikke SAS, der betyder noget
Det er Kastrup
Hvis folk ikke vil betale for en slot, så kan de da lade være - og flyve fra Billund (også en udmærket løsning) - eller Stockholm; men nu er det så få, der kunne drømme om at komme til Stockholm.
Hvis folk ikke vil betale for en slot, så kan de da lade være - og flyve fra Billund (også en udmærket løsning) - eller Stockholm; men nu er det så få, der kunne drømme om at komme til Stockholm.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Ikke overraskende
Smid svenskerne ud af Danmark. Indvandrerpolitikken skal strammes!
Fidusen er den, at der er brug for én international lufthavn i Skandinavien: Kastrup! Danmark har ikke brug for svenske og norske piloter.
Hold Danmark rent - følg en svensker til færgen.
Alle svenske piloter skal fyres! Sverrig skal nedlægges.
Fidusen er den, at der er brug for én international lufthavn i Skandinavien: Kastrup! Danmark har ikke brug for svenske og norske piloter.
Hold Danmark rent - følg en svensker til færgen.
Alle svenske piloter skal fyres! Sverrig skal nedlægges.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Fuldt forudsigeligt
En spareplan til!
Hele SAS-konstruktionen er forkert - forstået som utidssvarende.
Norge har reelt ikke brug for international trafik. De har brug for en lokalrute til Kastrup - nix weiter!
De har så generelt et stort behov for lokaltrafik, som andre ikke har.
Den mest praktiske betragtning er at betragte København-Oslo som en lokalrute ud fra Olso som nav.
Danmark har ikke brug for lokaltrafik med fly - specielt ikke når København Ålborg med Jernbane tager 3 timer. Der er brug for Kastrup med Billund som reserve - nix weiter.
International trafik skal udgå fra Kastrup, hvor destinationer i Europa regnes for lokaltrafik og USA og evt. Asien er lange stræk.
Der er ikke brug for mere end én international lufthavn i Skandinavien - hvilket man også kan se af Finnair's problemer.
Sverrig? Der er slet ikke brug for Sverrig - overhovedet!
Svenske skal ikke flyve - de skal lænkes til de træer, de aldrig skulle være faldet ned fra.
Det er meget typisk, at man nævner en stigning i passagertallet. Det er da meget selvindlysende, at passagertallet stiger, når man insisterer på at opretholde lokaltrafik i Sverrig, som passagererne naturligvis ikke betaler for. Men noget egentligt volumen er der ikke i lokaltrafik.
Det man burde angive var trafikmængden målt i passagerkilometre. Så vil jeg antage, at billedet var et noget andet.
Der skal nedlægges lokale ruter i Sverrig - Skåne har f.eks. slet ikke brug for Sverrig. De har Kastrup.
Hvis man fortsat insisterer på at flyve aber fra et træ til et andet i Sverrig, så kan SAS ikke overleve. Det gør så heller ikke noget. Der skal nok komme et internationalt Dansk Luftfartsselskab. Lad bare idioterne flyve fra Stockholm - et sted alle vil væk fra og ingen til. Bare Danmark ikke skal betale for idioterne.
Hele SAS-konstruktionen er forkert - forstået som utidssvarende.
Norge har reelt ikke brug for international trafik. De har brug for en lokalrute til Kastrup - nix weiter!
De har så generelt et stort behov for lokaltrafik, som andre ikke har.
Den mest praktiske betragtning er at betragte København-Oslo som en lokalrute ud fra Olso som nav.
Danmark har ikke brug for lokaltrafik med fly - specielt ikke når København Ålborg med Jernbane tager 3 timer. Der er brug for Kastrup med Billund som reserve - nix weiter.
International trafik skal udgå fra Kastrup, hvor destinationer i Europa regnes for lokaltrafik og USA og evt. Asien er lange stræk.
Der er ikke brug for mere end én international lufthavn i Skandinavien - hvilket man også kan se af Finnair's problemer.
Sverrig? Der er slet ikke brug for Sverrig - overhovedet!
Svenske skal ikke flyve - de skal lænkes til de træer, de aldrig skulle være faldet ned fra.
Det er meget typisk, at man nævner en stigning i passagertallet. Det er da meget selvindlysende, at passagertallet stiger, når man insisterer på at opretholde lokaltrafik i Sverrig, som passagererne naturligvis ikke betaler for. Men noget egentligt volumen er der ikke i lokaltrafik.
Det man burde angive var trafikmængden målt i passagerkilometre. Så vil jeg antage, at billedet var et noget andet.
Der skal nedlægges lokale ruter i Sverrig - Skåne har f.eks. slet ikke brug for Sverrig. De har Kastrup.
Hvis man fortsat insisterer på at flyve aber fra et træ til et andet i Sverrig, så kan SAS ikke overleve. Det gør så heller ikke noget. Der skal nok komme et internationalt Dansk Luftfartsselskab. Lad bare idioterne flyve fra Stockholm - et sted alle vil væk fra og ingen til. Bare Danmark ikke skal betale for idioterne.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
For en gangs skyld enig med
Berlingske
Det er næsten planmæssigt, fordi det eneste interessante er Kastrup (som SAS ikke ejer) - den svenske lokaltrafik flyver med gamle fly. Der er næsten ikke nogen aktiver i selskabet. Risiko for konkurs? Bestemt!
Konsekvenser for Danmark? Bestemt; men til at overse! Udlandsdestinationerne med flyrettighederne skulle være til at købe. Det vil være dumt ikke at tro, at efter sidste års stunt, at man så ikke har planer for, hvad man gør i tilfælde af SAS-konkurs. Norge har jo så godt som afmønstret fra den galej og flyver Norwegean. Et rutenetværk fra Kastrup til Hovedstæder i Europa - med rimelig frekvens - kan etableres så at sige omgående.
Det er næsten planmæssigt, fordi det eneste interessante er Kastrup (som SAS ikke ejer) - den svenske lokaltrafik flyver med gamle fly. Der er næsten ikke nogen aktiver i selskabet. Risiko for konkurs? Bestemt!
Konsekvenser for Danmark? Bestemt; men til at overse! Udlandsdestinationerne med flyrettighederne skulle være til at købe. Det vil være dumt ikke at tro, at efter sidste års stunt, at man så ikke har planer for, hvad man gør i tilfælde af SAS-konkurs. Norge har jo så godt som afmønstret fra den galej og flyver Norwegean. Et rutenetværk fra Kastrup til Hovedstæder i Europa - med rimelig frekvens - kan etableres så at sige omgående.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Danmark på vej ud af SAS
Spørgsmålet er, hvornår Sverrig bliver nødt til at købe Danmark ud.
Det er én af grundene til, at jeg mener, at de Condor bliver danske. Sagen er jo, at der er en del gamle SAS-piloter, der har erfaring med både motor og store fly generelt. Om man vil være så latterlig, at lave et "kommercielt" luftfartsselskab med transportfly til tung transport? Jeg véd det ikke; men konstruktionen er i alle tilfælde en dødssejler.
Så vidt jeg husker var charterafgiften som Vestas betalte for Ruslan på et par millioner kroner. Det beløb kan man altså transportere rigtig mange containere med APM for.
Tyskland dur ikke, fordi Lufthansa har traditionelt aldrig taget tidligere militærpiloter. De har altid uddannet egne piloter fra bunden.
Det andet problem er om man vil oprette et nationalt dansk luftfartselskab - med helt ny overenskomst, så man kan få et ordentligt luftfartsselskab på lange og mellemlange strækninger. Tanken er helt klar at lade SAS rådne op i Sverrig. Norge har ikke brug for et internationalt luftfartselskab. Danmarksbåden dækker jo behovet for transport til Kastrup
En del af togplanen skyldes formentlig også, at man vil ud af SAS - dels er der ikke behov, dels dækker man så det behov, der er med tog. Men hovedmotivet er rimelig klart, at man vil ud af Svensk Alt Sammen. Danmark og Norge er trætte af at betale socialhjælp til svenske rensdyr.
Samtidig vil man kunne betjene lange tynde ruter med tomotores fly uden problemer idet man skal beholde Sdr. Strøm alligevel. (Det er spørgsmålet om alternativ, der spøger her). Reelt taler vi om, at SAS flåde er uinteressant - dels er den gammel, dels har flyene den forkerte størrelse.
Det er én af grundene til, at jeg mener, at de Condor bliver danske. Sagen er jo, at der er en del gamle SAS-piloter, der har erfaring med både motor og store fly generelt. Om man vil være så latterlig, at lave et "kommercielt" luftfartsselskab med transportfly til tung transport? Jeg véd det ikke; men konstruktionen er i alle tilfælde en dødssejler.
Så vidt jeg husker var charterafgiften som Vestas betalte for Ruslan på et par millioner kroner. Det beløb kan man altså transportere rigtig mange containere med APM for.
Tyskland dur ikke, fordi Lufthansa har traditionelt aldrig taget tidligere militærpiloter. De har altid uddannet egne piloter fra bunden.
Det andet problem er om man vil oprette et nationalt dansk luftfartselskab - med helt ny overenskomst, så man kan få et ordentligt luftfartsselskab på lange og mellemlange strækninger. Tanken er helt klar at lade SAS rådne op i Sverrig. Norge har ikke brug for et internationalt luftfartselskab. Danmarksbåden dækker jo behovet for transport til Kastrup
En del af togplanen skyldes formentlig også, at man vil ud af SAS - dels er der ikke behov, dels dækker man så det behov, der er med tog. Men hovedmotivet er rimelig klart, at man vil ud af Svensk Alt Sammen. Danmark og Norge er trætte af at betale socialhjælp til svenske rensdyr.
Samtidig vil man kunne betjene lange tynde ruter med tomotores fly uden problemer idet man skal beholde Sdr. Strøm alligevel. (Det er spørgsmålet om alternativ, der spøger her). Reelt taler vi om, at SAS flåde er uinteressant - dels er den gammel, dels har flyene den forkerte størrelse.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Han snakker om noget, han ikke har forstand på.
Sagen er, der er ikke brug for SAS.
Lad så være, at Ryan Air o.lign. flyver til priser, der nok ikke er holdbare i længden.
Men da SAS skal holde den svenske indenrigstrafik oven vande, så betyder det højere billetpriser på den internationale trafik.
Der er brug for et internationalt luftfartsselskab fra København; men der må ikke være svenskere i nærheden: De skal sidde fastspændt. Der er ikke nogen grund til at bruge feederlinere til afgange fra København - de kommer ganske af sig selv - med toget.
Lad så være, at Ryan Air o.lign. flyver til priser, der nok ikke er holdbare i længden.
Men da SAS skal holde den svenske indenrigstrafik oven vande, så betyder det højere billetpriser på den internationale trafik.
Der er brug for et internationalt luftfartsselskab fra København; men der må ikke være svenskere i nærheden: De skal sidde fastspændt. Der er ikke nogen grund til at bruge feederlinere til afgange fra København - de kommer ganske af sig selv - med toget.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS kan heller ikke flyve indenrigs i Sverrig
Det tyder kun på, at det er det rædselsfulde indenrigsnet i Sverrig, der haler SAS i afgrunden.
Lad os få afviklet SAS så hurtigt som muligt.
Lad os få afviklet SAS så hurtigt som muligt.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Ny spareplan
Alt regionalt fra Kastrup lægges over i Cimber.
Challenger var hovedtypen i Cimber CRJ900 produktionen skulle således have en sammenlægning. Men hvad har det med Spartan og Flyvevåbnets Challenger at gøre.
Tilsyneladende bliver Cimber helt dansk - så man kommer uden om overenskomstvrøvlet.
Hvis man så lægger al regional trafik, der giver mening over i Cimber sammen med vedligeholdet, så kan det udskilles. Dermed er der nok ikke noget, der hedder indenrigstrafik i Danmark mere ud over en rute eller to under Cimber.
Det kan så sælges til den danske stat, der evt betaler med SAS-aktier.
Challenger var hovedtypen i Cimber CRJ900 produktionen skulle således have en sammenlægning. Men hvad har det med Spartan og Flyvevåbnets Challenger at gøre.
Tilsyneladende bliver Cimber helt dansk - så man kommer uden om overenskomstvrøvlet.
Hvis man så lægger al regional trafik, der giver mening over i Cimber sammen med vedligeholdet, så kan det udskilles. Dermed er der nok ikke noget, der hedder indenrigstrafik i Danmark mere ud over en rute eller to under Cimber.
Det kan så sælges til den danske stat, der evt betaler med SAS-aktier.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sas genstarter dødskamp
Egentlig ikke.
SAS er et selskab under afvikling. Så svenskerne kan få lov til at få hele tabet.
Der er brug for en national dansk reserve af militære piloter - de skal så have noget at lave til hverdag.
SAS er et selskab under afvikling. Så svenskerne kan få lov til at få hele tabet.
Der er brug for en national dansk reserve af militære piloter - de skal så have noget at lave til hverdag.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Nu flytter man til udlandet.
Nedlæg SAS og fyr svenskerne.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS skal væk fra København.
helt væk!
SAS skal nedlægges og svenskerne smides ud. Bane 12-30 har altid givet problemer. Jeg mener, at det var i anflyvningen af den, hvor SAS for mange år siden mistede en DC-8.
Som jeg ser på Google Earth, så omfatter ombygningen en bane 17-35. Den er noget kortere; men vil give en lettere adgang til terminalen.
Anflyvning kan også ske uden at komme over bebygget område - fra begge ender.
SAS er da velkommen til at flytte sine flyvninger til Gardamoen - bare en skam, at ingen af deres passager skal dertil.
Det, der skal til er, at man skal bruge mindre fly til de lange strækninger. En koncentration om store 787 er ikke realistisk - det giver for lav en frekvens til at være interessant for de rejsende. Så kan de lige så godt bruge andre selskaber. Jeg kunne godt lide at se en passagerstatistik fordelt på afgangssted og destination - og luftfartselskab.
Jeg tror ikke der er nogen videre oversøisk lufttrafik for SAS. Der er en del; men så omfatter den også andre selskaber.
Kastrup er så stærk en passagermagnet, fordi den giver betjening til stort set hele området i Norden, hvor der er mennesker (her regner jeg skåninge med).
Det, der skal til er Cimber på rent danske hænder, som med mindre fly har en god frekvens til hele Nordeuropa og en effektiv terminalbehandling. Så kan de rejsende benytte billigselskaberne på de lange stræk og den videre befordring med Cimber.
Hvorfor skulle Cimber ikke stå for USA-trafikken og mellemlande på Keflavik? Så kan man have rigeligt med destinationer i USA?
Men først og fremmest: Vi slipper for svenskerne.
Det giver også mening, hvis man gør Billund til reserven om man bruger Billund eller Kastrup til at skifte fly i, kan være ligegyldigt - de skal jo bare videre. Dem med destination i Danmark kan tage toget. Om man kører tog fra Kastrup eller Billund er vel transporttidsmæssigt ét fedt. Trafik til og fra København? Nej, da! Der er kun flextumper og de skal INGEN steder.
SAS skal nedlægges og svenskerne smides ud. Bane 12-30 har altid givet problemer. Jeg mener, at det var i anflyvningen af den, hvor SAS for mange år siden mistede en DC-8.
Som jeg ser på Google Earth, så omfatter ombygningen en bane 17-35. Den er noget kortere; men vil give en lettere adgang til terminalen.
Anflyvning kan også ske uden at komme over bebygget område - fra begge ender.
SAS er da velkommen til at flytte sine flyvninger til Gardamoen - bare en skam, at ingen af deres passager skal dertil.
Det, der skal til er, at man skal bruge mindre fly til de lange strækninger. En koncentration om store 787 er ikke realistisk - det giver for lav en frekvens til at være interessant for de rejsende. Så kan de lige så godt bruge andre selskaber. Jeg kunne godt lide at se en passagerstatistik fordelt på afgangssted og destination - og luftfartselskab.
Jeg tror ikke der er nogen videre oversøisk lufttrafik for SAS. Der er en del; men så omfatter den også andre selskaber.
Kastrup er så stærk en passagermagnet, fordi den giver betjening til stort set hele området i Norden, hvor der er mennesker (her regner jeg skåninge med).
Det, der skal til er Cimber på rent danske hænder, som med mindre fly har en god frekvens til hele Nordeuropa og en effektiv terminalbehandling. Så kan de rejsende benytte billigselskaberne på de lange stræk og den videre befordring med Cimber.
Hvorfor skulle Cimber ikke stå for USA-trafikken og mellemlande på Keflavik? Så kan man have rigeligt med destinationer i USA?
Men først og fremmest: Vi slipper for svenskerne.
Det giver også mening, hvis man gør Billund til reserven om man bruger Billund eller Kastrup til at skifte fly i, kan være ligegyldigt - de skal jo bare videre. Dem med destination i Danmark kan tage toget. Om man kører tog fra Kastrup eller Billund er vel transporttidsmæssigt ét fedt. Trafik til og fra København? Nej, da! Der er kun flextumper og de skal INGEN steder.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Cimber sælges
Ja, jeg tænkte det nok, at man ville bruge en stråmand.
Nu skal staten bare have sine penge ud af SAS, så man kan købe tilbage.
Som CAD har bevæget sig, så er det lige tidspunktet at sælge Huitfeldt-klasser til Canada - og lukke positionen med Challenger.
Nu skal staten bare have sine penge ud af SAS, så man kan købe tilbage.
Som CAD har bevæget sig, så er det lige tidspunktet at sælge Huitfeldt-klasser til Canada - og lukke positionen med Challenger.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er det, jeg hele tiden har sagt:
SAS skal da bare dø!
De kan jo lade være med at regne i svenske rubler.
De kan jo lade være med at regne i svenske rubler.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Vi skal da bare have Cimber aktierne for SAS aktier.
Thomas skrev:SAS skal da bare dø!
De kan jo lade være med at regne i svenske rubler.
Så kan SAS bare gå fallit.... ærlig talt: Hvem kunne drømme om at rejse til Sverrig?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er det, det hele går ud på:
Få svenskerne smidt ud af SAS.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Pilotstrejke koster bonus.
Det er helt fint.
SAS skal overhovedet ikke flyve. Nu venter vi bare på, at Norwegean går på røven, så man kan få en overenskomst på de store fly, som den man har på de små i Cimber.
Svenskere skal jo overhovedet IKKE flyve, de skal nedkastet over øde skovområder med radioaktivt affald.
SAS skal overhovedet ikke flyve. Nu venter vi bare på, at Norwegean går på røven, så man kan få en overenskomst på de store fly, som den man har på de små i Cimber.
Svenskere skal jo overhovedet IKKE flyve, de skal nedkastet over øde skovområder med radioaktivt affald.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS sælger Air Greenland til Grønland.
Det er vel en af de få ruter, der giver overskud.
Men det hiver piloterne ud af SAS overenskomsterne.
Hvornår mon Cimber følger trop?
Men det hiver piloterne ud af SAS overenskomsterne.
Hvornår mon Cimber følger trop?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum