Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn.

Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn.

Indlæg af Thomas Tirs Aug 12, 2014 6:37 pm

Ok med undtagelse Bush i Persergolfen. Men det er underligt, at alle skal have nye hamburgere på samme tid.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Ved årsskiftet 2016/17

Indlæg af Thomas Lør Feb 04, 2017 5:53 pm

Dette havde jeg også bemærket.

Det er så mærkeligt, for hvis situationen var så farlig, så havde man haft nogle af dem til søs, så man ikke kunne fange dem alle.

Hvis jeg var på en USA-fjendtlig side, så ville jeg være urolig, fordi noget sådant ville man gøre, hvis man forberedte en større samlet operation.

Det er som man ville gøre, hvis man formodede et større fjendtligt angreb om nogen tid.

Det er såmænd ikke bare det, men også Lincoln, der ikke er kommet fra værft iht. tidligere annonceret.

Jeg aner ikke, hvad der foregår. Man holder end ikke skinnet af normal fredstidsøvelser - der er lidt men ikke noget videre.

Tager man i betragtning, at det nok ikke er specielt sandsynligt, at hverken Rusland eller Kina kommer til at operere med hangarskibe nogen sinde.
I det tilfælde er den nuværende flåde på 11 hangarskibe i overkanten af behovet.

Det jeg ville tænke på var muligheden for et samtidigt angreb fra både Rusland og Kina. Alene det, at Trump kun omtaler terroristtruslen. Problemet er om man man er i færd med at indføre generelt med droner, der vil mindske mandskabsbehovet drastisk.

Men nej, jeg kan ikke gennemskue, hvad det er, der foregår - eller rettere IKKE foregår.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Her er i det mindste noget af en forklaring.

Indlæg af Thomas Lør Feb 11, 2017 8:58 pm

Meeen det kan jo være det ikke er helt sandt. De er så luskede, de amerikanere.

En ting er sikkert: Hvis jeg var en af de skævøjede eller Putin, så ville jeg skide i bukserne af angst.
Det at man holder hangarskibene i havn - i øvrigt spredt - én i hver havn: Det kunne tyde på, at man er i færd med forberedelser til omfattende operationer. Som planlægger og general er det noget, man nødvendigvis må forholde sig til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Sv: Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn.

Indlæg af Thomas Man Apr 10, 2017 5:22 am

Hmm.... På mange måder ser jeg Syrien lige i øjeblikket som en afledning.

En ting er, at man har hangarskibene koncentreret i Stillehavet; men der er 5 på en eller anden form for værft. Der er faktisk kun 2 på, hvad man kunne kalde: Seriøs deployering.

De skibe, der har smækket Putin over fingrene er gamle skibe - alt rigeligt til russerne. Man har konstateret, at "hangarskibet" ikke er nogen trussel. Vi taler tidlige Arleigh Burke- og Ticonderoga-klasser, som er det størst anvendelige i Østersøen og Middelhavet. De virkelige muskler samles i Stillehavet. Der er hangarskibe, der skulle have været kommet fra værft for måneder siden.
Man tømmer værfterne for mindre skibe og sætter ikke nye i gang.

En del af det er givetvis finanslovs-fnidder, men det tror jeg også er sløring - det er ligesom med "olieefterforskning" - administrativt "vrøvl" og inkompetence: Det er forklaringer idioterne køber - HVER GANG. Den amerikanske udgave af "pruttende sild".

Det har russerne også set - når jeg kan se det, så kan alle se det! Derfor kommer Putin med de provokationer - det er for at se, hvor styrken rent faktisk ligger. Der er jo ikke for alvor sket noget - udover at hans debitor er blevet ruineret (og han selv har fået et direkte tab, hvis jeg gætter rigtigt). Der er en masse spilfægteri for tiden.

Situationen i Europa er på mange måder afdæmpet ifht. for et år siden. Som jeg tæller det, så er der ved at samle sig to massive kampgrupper i Stillehavet på 3-4 hangarskibe hver.
En nærliggende mulighed er, at man er nødt til at gøre noget ved flæskedrengen i Nordkorea og samtidig holde kineserne våde.

En Zumwalt ligner en Monitor, at Bath Ironworks ikke har det store at lave. Beordrede skibe er ikke køllagt.

En ting er, at man altid går på forøget beredskab med en ny præsident - specielt en så "utraditionel" som Trump. Men det forekommer mig at være rigeligt.
Man vil smække Putin over fingrene. så han ikke får dumme idéer, mens de voksne snakker.
Man er da godt klar over, at Rusland ikke er mere end man kan klare med briterne på kort sigt - langt sigt er slet ikke en betragtning i forbindelse med Rusland - dér ER simpelt hen ikke noget langt sigt.
Der er nogle milliarder snavsede penge; men ikke nogen alvorlig trussel mod noget, der kan kaldes en økonomi.

At Trump taler med Xi er nok så meget for at de skævøjede ikke skal få gode idéer.

I Europa kan vi formentlig forvente nogle arrestationer af landsforrædere og banksvin. Det har længe været mig en gåde, hvorfor disse - helt overflødigt - har fået lov til at sidde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty 4 stk. på vej til Korea.

Indlæg af Thomas Tirs Apr 18, 2017 8:09 am

Det skal nok passe.
De har i hvert fald været klar gennem ganske lang tid.

Two more American aircraft carriers – the U.S.S. Ronald Reagan (CVN-76) and the U.S.S. Nimitz (CVN-68) – are headed toward the Korean Sea and a possible a showdown with the Democratic People’s Republic of Korea (DPRK).

One American carrier – the U.S.S. Carl Vinson (CVN-70) – was diverted from Australia and is currently en route to the area, where it is scheduled to arrive sometime next week. The Reagan is currently stationed in Yokosuka, Japan

Man roser så Trumps beslutsomhed. Tjo.... men de har altså forberedt det gennem længere tid.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Forvirringen total???

Indlæg af Thomas Ons Apr 19, 2017 10:16 am

Såhhh..... hos hvem?

En meget nærliggende udlægning er, at Vinson flyttede nordpå og aflyste en øvelse. Nu kommer der formentlig en ud til afløsning, så patruljen kan genoptages.

En faktor er, at de defensivt skal spredes så meget som mulig (og praktisk) så fjenden skal lede efter dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Pressen er fornærmet.

Indlæg af Thomas Tors Apr 20, 2017 9:27 pm

Thomas skrev:Såhhh..... hos hvem?

En meget nærliggende udlægning er, at Vinson flyttede nordpå og aflyste en øvelse. Nu kommer der formentlig en ud til afløsning, så patruljen kan genoptages.

En faktor er, at de defensivt skal spredes så meget som mulig (og praktisk) så fjenden skal lede efter dem.

Det kan man jo altså ikke tage sig af! Jeg kan ikke se nogen grund til at lade fjenden vide, hvor de hangarskibe er henne.
Helt tydeligt er russerne i voldsom vildrede: Nu sender de Bear helt til Alaskas kyst for at finde dem.
Det er som det skal være!

Hvis jeg var den amerikanske præsident, så ville jeg også lyve groft og på alle måder prøve at vildlede.
Jeg kan ikke se, at det tjener et formål at angive position, så koreanere, kinesere eller russere kan prøve at sænke dem. Nordkorea og Kina kan da godt sende missiler for at sænke de skibe - bare de befinder sig langt fra nedslaget. Det med at ramme har sin helt egen kvalitet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Harry S. Truman

Indlæg af Thomas Man Jul 23, 2018 8:57 pm

Tja......

Ud af de 11 er 4 af dem på værft. Hvad mere er: To af dem har ikke nogen fly tilforordnet.
Det er så ikke så mærkeligt, fordi der er næppe nogen brug for dem i Atlanten.

Det er næppe en spareøvelse: Det minder langt mere om en forberedelse til noget alvorligt.
At Trump har aflyst øvelserne i Korea kan nok så meget være, at berolige Flæskedrengen og kinøjserne (så de kan lave flæskesvær af idioten).
Det kan også - nok så meget være, at de tilbagekaldes for at opbygge og efteruddanne.

At Hessen sejler i kampgruppe med dem siger ikke så lidt: USA har ikke nok fregatter af kvalitet og destroyerne skal dels bruges til noget andet, dels har ulykker vist, at standarden på de destroyere er langt fra tilfredsstillende. Alene det, at de skifter chef til gennemførelse af et bombardement i Syrien siger noget om, at der er nogle overvejelser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Hvor er hangarskibene?

Indlæg af Thomas Lør Jun 15, 2019 3:56 pm

15/6 - 2019

Det bemærkelsesværdige er, at 4-5 af de 11 hangarskibe er på værft. Dertil kommer, at ét af dem ikke vil få nyt atombrændsel - og dermed blive oplagt. Det vil sige, at rygter om, at man forbereder sig til krig er nok så overdrevne.

Den russiske flåde har jo vist sig IKKE at eksistere. Den kinesiske heller ikke.

Det, den amerikanske flåde mangler er de små enheder: Destroyere og fregatter.

Vi kan se, at den danske flåde har 3 fregatter/støtteskibe i øvelse på indeværende tidspunkt. Jeg afventer stadig et større byggeprogram fra Søværnets side.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty En russisk analytiker om:

Indlæg af Thomas Tors Sep 19, 2019 8:25 am

Flådekonflikt mellem USA og Kina.

Det er så en teori om at sætte lus i skinpelsen mellem USA og Kina. Konklusionen er klar nok: Det vil gå galt for Kina og Rusland - de to til sammen har lige så meget chance for succes som Hitler og Japan i 2. verdenskrig.

Det reflekterer og meget den amerikanske tænkning - ud fra det, man kan observere, at USA gør:

  1. Det USA gør er at sprede hangarskibene - praksis altså, hvilket er hvad der gik godt ved Pearl Harbor; nemlig at hangarskibene var [url=Flådekonflikt mellem USA og Kina.]spredt og i høj grad til søs[/url]. Japan fik sænket nogle gamle slagskibe; men ikke mere. De nye var på bedding.
    Ingen tvivl om, at USA's militære tænkning i høj grad er præget af 2. verdenskrig. De arbejder også ud fra den forudsætning, at de ikke ved alt. Her er det igen erfaringen, der taler: Væsentlige punkter omkring Yamato-klassen var ukendte under hele 2. verdenskrig for USA: Fart, kanonkaliber og beskyttelsen - de er som sådan ukendte den dag i dag, fordi japanerne destruerede optegnelserne.
  2. Det er i dag voveligt at se bort fra landbaserede fly - i det mindste i Atlanten. Fly har i dag længere rækkevidde - og højere fart - end de havde i 1942.
  3. USA har hangarskibe oplagt, hvad de p.gr.a. traktaterne ikke havde i nævneværdig grad i 2. verdenskrig. I det hele taget er USA et skridt foran situationen fra 1941/42.
  4. Man skal også være opmærksom på, at det, der vandt slaget om Atlanten var det billige materiel - dels det af ældre dato, dels hastigt sammenklappede korvetter.


Det interessante er imidlertid, at analysen også til en vis reflekterer russisk tænkning. Det forekommer som om man fra russisk side har viet tanken om en løs alliance med Kina en del opmærksomhed. Problemet er bare, at man lader til at være nået til en konklusion: Nemlig, at det vil ikke være i Ruslands interesse: Det kan kun gå galt for Rusland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Det er kun 7 af 11 hangarskibe, der har Air Groups p.t.

Indlæg af Thomas Man Mar 30, 2020 3:35 am

Det tyder på en ret så omfattende opbygning og retooling.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty CVN-70 Vinson og CVN-77 Bush

Indlæg af Thomas Tors Jul 16, 2020 2:36 am

Gik begge på værft februar 2019. Vinson med forklaring om et 15 mdr. værftsophold. Stadig kun 8 luftgrupper til 11 hangarskibe.

Betyder det noget? Aner det ikke. Men de skulle begge komme fra værft næste måned.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Influenza på ALLE tre hangarskibe???

Indlæg af Thomas Tors Dec 31, 2020 3:57 pm

PLADDER!

At de alle tre skal i havn tyder for mig på, at de skal have et andet våbenmix om bord.
Det skal så øves en måneds tid - og så kan de indsættes.

CVW-11 på CVN-71 har f.eks. fået en ekstra Super Hornet eskadrille om bord.

Men det er så det, man kan gætte på. Man får aldrig den fulde sandhed - hvis den kommer så bliver det om 50 år, når alle har mistet interessen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty De gule skævøjede fatter ikke, hvad der foregår!

Indlæg af Thomas Fre Jan 01, 2021 7:29 am

Desværre ikke overraskende.

  • CVN-71 Roosevelt
  • CVN-76 Reagan
  • CVN-70 Vinson
  • CVN-68 Nimitz


Hmm.... det er nok nærmere, at man har brugt Corona som påskud til en reorganisation af besætningerne på hangarskibene. Vi render jo alle rundt som idioter med kinesiske mundbind - om ikke andet giver det de kinesiske overvågning-computere med ansigtsgenkendelse - noget af en udfordring.
Kineserne bruger med garanti tonsvis af computertid på en detaljeret følgning - og kommer med rodet vrævl som resultat.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn. Empty Sv: Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum