Her skal vidst ryddes op
3 deltagere
Side 1 af 1
Her skal vidst ryddes op
Et eksempel på det glade vanvid:
http://www.bt.dk/danmark/dsbs-ansatte-forgyldes-hun-tjener-en-halv-million
½ mille for at serverer kaffe
Det er sku da dyt
http://www.bt.dk/danmark/dsbs-ansatte-forgyldes-hun-tjener-en-halv-million
½ mille for at serverer kaffe
Det er sku da dyt
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København
Sv: Her skal vidst ryddes op
Jeg tror man skal lægge mærke til hun har tjenestemands pension og er gennemsitsløn. Et levn fra fortiden, men det er rent guld.
Sensationalism når det er bedst. Noget EB og BT åbenbart kæmper om.
En af mine kusiners mand er lokofører for s-toge. Og han tjener betydeligt mindre end damen der.
De formår dog også at skrive, at løn+pension+personalegoder osv allerede er 60000 mindre hvis man er på overenskomst.
Man fik i 2009 33451kr i løn som lokofører. Det passer nok også meget fint med han hiver 400K hjem, mens han har ansvaret for ofte over 1000 personer samt den store risiko for folk der hopper ud foran toget. Men der er langt op til artiklens 530K for ham.
Ikke at der ikke er plads til store forbedringer. Men mon ikke lønproblemet primært ligger i ledelsen, specielt mellemledelerne.
Sensationalism når det er bedst. Noget EB og BT åbenbart kæmper om.
En af mine kusiners mand er lokofører for s-toge. Og han tjener betydeligt mindre end damen der.
De formår dog også at skrive, at løn+pension+personalegoder osv allerede er 60000 mindre hvis man er på overenskomst.
Man fik i 2009 33451kr i løn som lokofører. Det passer nok også meget fint med han hiver 400K hjem, mens han har ansvaret for ofte over 1000 personer samt den store risiko for folk der hopper ud foran toget. Men der er langt op til artiklens 530K for ham.
Ikke at der ikke er plads til store forbedringer. Men mon ikke lønproblemet primært ligger i ledelsen, specielt mellemledelerne.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge
Ingen overraskelse
SortKaffe skrev:Et eksempel på det glade vanvid:
http://www.bt.dk/danmark/dsbs-ansatte-forgyldes-hun-tjener-en-halv-million
½ mille for at serverer kaffe
Det er sku da dyt
Slet, slet ikke - hvis man med eksperter mener dem, der har blot den mest tågede forestilling om, hvad de taler om.De høje tal forbavser eksperterne.
Da jeg havde et perifert kendskab til lokomotivførernes overenskomst - så var det soleklart, at de INTET lavede - og jeg mener virkelig intet. Den kan man ikke lave om. Nedlæg lortet.
Togpersonalet er folk, der har som opgave her i livet - og den udfører de med ildhu:
1) Vække passagererne hvert 20. minut. "NYE REJSENDE".
2) Tilkalde politiet, når utilfredse kunder går amok og skal smides af toget.
3) Vække passagerne, der efter sidste station er nikket hen. Det gøres ved et røveriforsøg, hvor der pånødes uspiselige snaks - der selvfølge også er ubetalelige.
4) Konferere med lokomotivføreren, så man kan skråle ud til den hårdt prøvede passager, at man nu igen er forsinket - og har mistet sin forbindelse - så man kan udstede en taxabon.
Thomas- Antal indlæg : 34595
Join date : 27/10/08
Sv: Her skal vidst ryddes op
Shintai skrev:Jeg tror man skal lægge mærke til hun har tjenestemands pension og er gennemsitsløn. Et levn fra fortiden, men det er rent guld.
Sensationalism når det er bedst. Noget EB og BT åbenbart kæmper om.
En af mine kusiners mand er lokofører for s-toge. Og han tjener betydeligt mindre end damen der.
De formår dog også at skrive, at løn+pension+personalegoder osv allerede er 60000 mindre hvis man er på overenskomst.
Man fik i 2009 33451kr i løn som lokofører. Det passer nok også meget fint med han hiver 400K hjem, mens han har ansvaret for ofte over 1000 personer samt den store risiko for folk der hopper ud foran toget. Men der er langt op til artiklens 530K for ham.
Ikke at der ikke er plads til store forbedringer. Men mon ikke lønproblemet primært ligger i ledelsen, specielt mellemledelerne.
Her er problemet tjenestemandsansættelsen.
I den kolde krigs tid skulle man have sikkerhed for forbindelsen mellem landsdelene - specielt af tungt materiel.
At det så i dag er sådan at en Leopard 2 kan parkeres på fladvogn; men halvdelen af bæltet rager udenfor - på begge sider. Den militære transport hænger på det yderste af fritrumsprofilen.
Dernæst var jernbanefærgerne også minelæggere.
Når Nils Wang og jeg er overbevist om, at den russiske flåde aldrig forlader en havn i Østersøen - uden vi har givet tilladelse - og jeg mener: Aldrig. SÅ kan vi få bygget Femern-forbindelsen.
Derfor skulle man have sikkerhed for, at togpersonale aldrig strejkede: Det var IKKE gratis.
Nu hænger man på tjenestemændene, som man gjorde i Københavns Sporveje - hvilket lavede skandale, fordi man kunne ikke fyre buschaufførerne - uden at de skulle have de 3 år på ventepenge, hvorfor de - ret beset - var gratis.
Der er ikke noget at bruge dem til - og de laver heller ikke noget.
Thomas- Antal indlæg : 34595
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Danske Banks dødedans.
» Fødekæden ,indehavere af ejerlejligheder, er brudt sammen
» Så kan det vidst ikke siges tydeligere
» Kina
» Vedr. guld: Kan man blive dummere?
» Fødekæden ,indehavere af ejerlejligheder, er brudt sammen
» Så kan det vidst ikke siges tydeligere
» Kina
» Vedr. guld: Kan man blive dummere?
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum