Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Boligejerne får nye lån i utide.

2 deltagere

Go down

Boligejerne får nye lån i utide. Empty Boligejerne får nye lån i utide.

Indlæg af Thomas Tirs Maj 20, 2014 7:30 am

Jeg tror så ikke, det er boligejerne i noget videre omfang.

Men det får vi måske at se, når bankerne og Nationalbanken får snøvlet sig færdig med at lave en rimelig statistik - det er ét svineri i øjeblikket.

Jeg tror det er landbrug og udlejningsbyggeri, der fortrinsvis konverterer. Flextumper hverken kan eller vil betale - noget som helst. Det er så også underordnet, fordi det, det drejer sig om nu er at redde realkreditten - ikke institutterne; men princippet omkring realkredit.

Den højesteretsafgørelse om en uge vil være rimelig afgørende for om Nykredit kan overleve. Flextumperne kan ikke; men det ved vi - her skal pinen bare trækkes så længe ud som muligt.

Jeg tror så også det udslagsgivende i denne sammenhæng er, at Spar Nord, Jyske Bank og Sydbank - samt SEB og Handelsbanken - ikke kan skaffe likviditet til at holde flextumperne svævende.
Man strammer jo likviditetskruen på bankerne - fordi de ikke (forståeligt nok) vil købe flexlort. Kreditforeningerne er så i det omfang, de er interesserede i at overleve (altid et spørgsmål, når de er ejet af banker) nød til at lave obligationer, der kan sælges - ikke til sig selv; men til investorer.
Der er formentlig ikke megen tvivl om, at Nordea er stærkt upopulær både i Nationalbanken og Riksbanken for deres valutamanipulationer, som kræver at Rohde skal snakke med Bedemandsfjæs - endog høfligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejerne får nye lån i utide. Empty Sv: Boligejerne får nye lån i utide.

Indlæg af Pluto Tirs Maj 20, 2014 1:52 pm

Der er formentlig ikke megen tvivl om, at Nordea er stærkt upopulær både i Nationalbanken og Riksbanken for deres valutamanipulationer, som kræver at Rohde skal snakke med Bedemandsfjæs - endog høfligt..

Sikke noget sludder. Nordea er en meget populær bank i hele Norden.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum