Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Venstre styrtdykker ????

+6
SortKaffe
guldimund
doctor
Plyds
Cirb
Thomas
10 deltagere

Side 6 af 6 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 6 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Tirs Jun 10, 2014 11:03 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:
Min dagsorden er, at jeg her for at blive klogere - det sker ind i mellem Wink
Og jeg kunne da ikke drømme om at fortælle Venstre, hvilken politik de skal føre - jeg synes da slet ikke de skal føre politik Smile  
Og det mål er de helt fint ved nå selv  Twisted Evil 

Mvh
Cirb

Fint nok; men Du tror da ikke for alvor, at Tulletåben får noget at skulle have sagt?

Så skal man nemlig også udenom de radikale. Det sker ikke. Sagen er jo den at Venstre har flertal i REGERINGEN også.
At Hellepigen er statsminister - hun vil jo så gerne - fint nok; men hun har at gøre som Lars Løkke siger. Det er ikke meget Løkke siger; men når han siger noget, så skal det gøres.

Derfor går han på talerstolen i tinget i dag: Helles dosmerseddel.

http://politik.tv2.dk/2014-06-10-trov%C3%A6rdighed-hvem-flopper-og-hvem-topper

De radikale indgår forlig med dem, der vil være med og giver mest mulig radikal indflydelse. Også dansk folkeparti.

Mvh
Cirb
Tvivler, for så får Dansk Folkeparti en behandling som SF glæder sig over, at de slap for.

Det andet er, at Løkke inden valget vil have syltet regeringen ind i forlig, så skinnerne er lagt. Det var det, der skete sidst. Nu er der ikke tid til at indgå et forlig og opsige det. Hvad Du end mener om Lars Løkke, så er han ikke dum. Læg mærke til, at han først melder sig på banen i sidste øjeblik.
Løkke har da set, at Hellepigen skal spise frokost med Merkel - og er der nogen, der kender noget til offentlig planlægning, så er det Løkke. Der kommer nemlig et problem omkring finansieringen af de Nordtyske projekter - som Løkke godt vil være med til; men vi kommer nok til at skulle have landbruget på plads først - læg mærke til, hvor Sass har travlt med fagforeningerne.

Der kommer nemlig nogle problemer omkring den Nordtyske infrastruktur:

1) Der er ikke nogen velrenommerede stor entreprenører tilbage i Danmark - og dem, der er, er fyldt op med ordrer til jernbaneplanen.
2) Et realkreditlån el. lignende kan først udstedes efter opførelsen. Det var det, der skete med Storebæltsbroen i sin tid, hvor finansieringen gik på plads ved at japanske investorer - til en dengang meget lav rente - halvt i USD og halvt i D-mark/EUR; men først EFTER broen var bygget - investorerne skulle lige have sikkerhed for at pengene ikke lige pludselig rejste sig op og gik.
Du kan se det helvedes hyr, der var med DONG og vindmøllefinansieringen. ATP og PFA laver ikke det nummer én gang til, at finansiere på løse løfter via en investeringsbank.
Derfor skal der en offentlig mellemfinansiering til. Det vil liiiiige kræve et rapt lille forlig omkring landbruget først!

Hvis Du ikke tror, at Løkke har set de problemer, så er Du lidt rigelig naiv: Der er ikke nogen, der har så megen planlægningserfaring. Samtidig kan Dansk Folkeparti næppe gå med i den finansieringsløsning! Du ved: EU og EUR! ;-)

Der skal være en mellemfinansieringsløsning indtil byggeriet er færdigt. Dvs. der skal udstedes nogle statsobligationer, som pensionskasserne kan købe inden en egentlig finansiering via driften i Tyskland kan finde sted. Investeringer i Danmark - fair nok; men at staten investerer i udlandet? Den kræver vist en lille snak i finansudvalget først inden man finder en løsning på det nummer. Bare se hvad rumænske chauffører afstedkommer af cabotage og grænsebomme. Pensionskasser må gerne investere i udenlandske obligationer, men staten - hvis det ikke er statsobligationer, hvilket det ikke bliver fra tysk side.
Jeg har på fornemmelsen, at Løkke har fat i den lange ende. Han har allerede afleveret afblokeringen, for der kommer ikke nogen blå regering - man kan vælte Lars Løkke; men så kommer Gade ind i stedet - og han er blevet løbet om hjørner med én gang - det gentager sig ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 6 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Ons Jun 11, 2014 9:11 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:
Min dagsorden er, at jeg her for at blive klogere - det sker ind i mellem Wink
Og jeg kunne da ikke drømme om at fortælle Venstre, hvilken politik de skal føre - jeg synes da slet ikke de skal føre politik Smile  
Og det mål er de helt fint ved nå selv  Twisted Evil 

Mvh
Cirb

Fint nok; men Du tror da ikke for alvor, at Tulletåben får noget at skulle have sagt?

Så skal man nemlig også udenom de radikale. Det sker ikke. Sagen er jo den at Venstre har flertal i REGERINGEN også.
At Hellepigen er statsminister - hun vil jo så gerne - fint nok; men hun har at gøre som Lars Løkke siger. Det er ikke meget Løkke siger; men når han siger noget, så skal det gøres.

Derfor går han på talerstolen i tinget i dag: Helles dosmerseddel.

http://politik.tv2.dk/2014-06-10-trov%C3%A6rdighed-hvem-flopper-og-hvem-topper

De radikale indgår forlig med dem, der vil være med og giver mest mulig radikal indflydelse. Også dansk folkeparti.

Mvh
Cirb
Tvivler, for så får Dansk Folkeparti en behandling som SF glæder sig over, at de slap for.


Det ville naturligvis være implicit. Det er ikke langsigtet et holdbart politisk standpunkt at være på julemandens side. Populister og utopister lider altid skibbrud, når de bliver syltet ind real politik - og de radikale fører ikke andet.

Jeg er imidlertid ikke sikker på, at DF har tænkt sig at blive sidene ude ved julemanden. 

Som du selv har været inde på er de konservastive (formentlig) færdige. 
Det efterlader et kæmpestort hul inde lidt til højre for midten i dansk politik for et nationalkonservativt parti med en socialt ansvarlig profil. 
Jeg tror et sådant parti med de rette profiler kan trække mellem 20 og 30 % af stemmerne - måske mere. Et sådant parti ville også på sigt være en naturlig bejler til statsministerposten. 
Thulesen har IMNHO sine øjne stift og beslutsomt rettede mod præcist den mulighed.

Hvis DF skal rykke inden om Venstre/LA/K og udfylde det hul kræver det en udrensning af de mere kulørte standpunkter og personer, men den proces har været igang i et lille årti.
Derudover kræver det at Thulesen og Co kommer i kontakt med nogle lidt mere stabile og "normale" vælgere - Løkke/Thorning har lige foræret ham 10-15% af den slags.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 6 Empty Vi er enige om, at protestbevægelser holder sig meget længe.

Indlæg af Thomas Ons Jun 11, 2014 12:55 pm

Jeg er heller ikke i tvivl om Tullemandens ambitionsniveau.

Jeg tror bare, man har for meget på ham.

Mere væsentligt er nok, at hans vælgerskare er den befolkningsgruppe, der står til en rundbarbering - dem, der tror de skal have de fede pensioner. De er der ikke - pengene altså.
Det kan være, at Danske Bank går ind og støtter ham; men det tror jeg ikke de har styrke til ret meget længere - Danske Bank altså. Danske Bank er også for hadet.

Men det er rigtigt, at det er dér faren ligger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 6 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Ons Jun 11, 2014 2:46 pm

Thomas skrev:
Mere væsentligt er nok, at hans vælgerskare er den befolkningsgruppe, der står til en rundbarbering - dem, der tror de skal have de fede pensioner. De er der ikke - pengene altså.

Hvem der egentlig stemmer på ham, må man kunne slå op et eller andet sted - men jeg tror ikke det er dem med store lukreative arbejdsgiver pensioner. De stemmer radikalt/LA/S/SF og måske venstre. Det er heller ikke flextumberne på Østerbro.

Min (udokumenterede) forestilling er at Thulesens stemmer i høj grad kommer fra folkepensionister, invalidepensionister, små  lønmodtager indkomster og små selvstændige (kiosk-ejere etc).  Jeg tror han trækker rigtig mange stemmer i udkanten.
Det er folk der vil have lov og orden, som ikke er særlig "omstillings parate", som i nødsituationer kun har det offentlige at falde tilbage på og som ikke har muligheden for at betale sig ud af de mere uheldige konsekvenser af hverken de sidste 30 års integrations politik eller arbejdskraftens fri bevægelighed inden for EU.
Det er også en gruppe hvis legitime politiske interesser stort set ikke er blevet båret relevant til tinge i 20 år. 

Ironisk nok er den selvhjulpne og lovlydige del af "ny-danskerne" formentlig potentielle kerne "Tulle-vælgere".

"Tulle" kan potentielt blive rigtig stor, og lidt overraskende for mig selv er jeg ikke sikker på det er en dårlig ting.

Mvh
Cirb

PS. http://politiken.dk/indland/politik/ECE2271960/her-er-vaelgerne-der-goer-df-rekordstort/

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 6 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 6 af 6 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum