Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Enig med statsministeren.

2 deltagere

Go down

Enig med statsministeren. Empty Enig med statsministeren.

Indlæg af Thomas Tirs Dec 03, 2013 4:59 pm

Den "bytter" tog Løkke pænt!

Thorning gav regeringens initiativer æren for de positive toner i dansk økonomi, men havde også usædvanlig ros til Venstre, der netop har været med i årets finanslov sammen med De Konservative og regeringen.

»Venstre er både med i finansloven og satspuljeforliget. Og på den måde er de med til at forbedre velfærden på mange områder. Det er godt,« sagde Thorning, mens Lars Løkke Rasmussen nikkede i salen.
»Regeringens politik bygger videre på VK-regeringens økonomiske politik. Hvor er det dog dejligt, at man brød sine løfter,« sagde Lars Løkke Rasmussen i Folketingssalen.
Så er den på plads, så er vi lige gode venner for det!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34543

Tilbage til toppen Go down

Enig med statsministeren. Empty Halløjsa - hvad er nu det?

Indlæg af Thomas Tirs Dec 03, 2013 5:37 pm

Scharf har røvrendt Helle!

Har statsministeren tillid til landets øverst chef for Politiets Efterretningstjeneste?

Det ville Helle Thorning-Schmidt tirsdag ikke give svar på efter flere måneders kritik af PET-chef Jakob Scharf, der inden længe afleverer en længe ventet redegørelse om flere prekære sager.

»Jeg vil ikke gå ind i det spørgsmål. Der er en redegørelse på vej, og så synes jeg, at det er dårlig skik, at man går ind i den slags diskussioner. Det klæder ikke politikere. Det vil jeg ikke,« sagde Thorning på et kort pressemøde efter dagens såkaldte spørgetime på Christiansborg.
Hvad er det, han ikke har fortalt hende?

Det minder mig om en lidt kryptisk udtalelse fra Hellepigen for en måneds tid siden - vedr. aflytninger/USA.
"Er der én ting, jeg ikke er, så er det naiv, når det angår efterretningstjenester."

Det kan jo være mange ting. Jeg tror så nok, at man f.eks. ikke havde hende helt inde i billedet da Sohn blev minister - han havde i hvert fald mere end travlt med lige pludselig ikke at skulle være Erhvervs- og Vækstminister. At Søvndal var udenrigsminister forekommer også besynderligt. Man har formentlig fået at vide fra amerikanerne, at man ikke ville se Søvndal - eller andre kommunister.
Derfor kører det hele uden om Søvndal og SF.

USA vil mægtig gerne lave forretninger med os - også sikkerhedspolitisk - ingen tvivl om det; men de har en årsag til, at de ikke stoler på Søvndal & Co. Læg mærke til, hvordan Nick Hækkerup har overtaget Søvndals naturlige forbindelser på alt andet end det Ydre Mongoliet.

Amerikanerne stoler ikke på dem - og hvad værre er: De forstår ikke at Helle gør. Det har også undret Lars Løkke en hel del.

Helle har så stolet på det socialdemokratiske netværk og brugt det; men det har ikke de ressourcer de har haft. Slet ikke det styr på kommunister - og har siden Auken været for infiltreret. Det har Helle så været klar over, hvorfor hun ville i regering - koste, hvad det ville. Helle vil redde Socialdemokratiet - at det så betyder at landet skal ud af ulykken også, det er en biting.

Der er noget, der tyder på at Scharf har spillet sit eget personlige lille spil og jongleret lidt rigeligt med de gamle papirer: Jeg ved stadig ikke hvorfor Frihedsmuseet skulle brændes ned.
Thomas
Thomas

Enig med statsministeren. Empty Sv: Enig med statsministeren.

Indlæg af Nærigfryns Tirs Dec 03, 2013 11:24 pm

Teoretisk kunne Helle måske også være mindre end tilfreds med forløbet vedrørende Sass.
Måske hun vurderer ikke at have været tilstrækkeligt inddraget i processen og har diskret opfordret til at samle snavs i bunke.
Pudsigt at 5 fagforeningsfolk åbner ballet

Nærigfryns

Antal indlæg : 184

Indlæg af Thomas Tirs Dec 03, 2013 11:53 pm

Nærigfryns skrev:Teoretisk kunne Helle måske også være mindre end tilfreds med forløbet vedrørende Sass.
Måske hun vurderer ikke at have været tilstrækkeligt inddraget i processen og har diskret opfordret til at samle snavs i bunke.
Pudsigt at 5 fagforeningsfolk åbner ballet
Bestemt en mulighed.

Men det er helt klart, at fagbevægelsen bliver brugt i den sammenhæng. Man kan jo altid fyre folk p.gr.a. samarbejdsvanskeligheder.

Man kan ikke slippe af med Scharf ved hjælp af terror, for der har der været ganske gode resultater.

Men jo, Sass har sine snuskede forbindelser i rockermiljøet, som er Enhedslistens stormtroppers konkurrenter.
Der er et eller andet, som PET ikke i tide - evt. mens hun var i opposition - har "tipset" om potentielle problemer. Sådan en lille diskret henvendelse over en kop cappucino.........
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum