Bidragsprocenter privat og erhverv Kreditforeninger.
2 deltagere
Side 1 af 1
Bidragsprocenter privat og erhverv Kreditforeninger.
Det er sjovt nok stort set samme administrationsbidrag.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Bidragsprocenter privat og erhverv Kreditforeninger.
Og der er godt nok nogen der bliver holdt flydende når gennemsnittet er under den vejledende bidragssats hos fx. Nykredit: http://nykredit.dk/bankvilkaar/erhverv/ressourcer/prisblad-for-nykredit-realkreditlaan/prisblad-realkreditlaan-erhverv.pdf
Mit bud er at der er en god del der ikke betaler bidrag.
Benjamin- Antal indlæg : 37
Eller meget, meget lidt.Benjamin skrev:Og der er godt nok nogen der bliver holdt flydende når gennemsnittet er under den vejledende bidragssats hos fx. Nykredit: http://nykredit.dk/bankvilkaar/erhverv/ressourcer/prisblad-for-nykredit-realkreditlaan/prisblad-realkreditlaan-erhverv.pdf
Jeg tror så det er omvendt: Dem, der betaler meget i administrationsbidrag er dem, der er de dårligste kunder.
Det gode - de kan gå deres vej og finde alternativ finansiering - og det vil ske med virksomhedsobligationer f.eks.
Der er de gode kunder der nok betaler under gennemsnittet. Lige under er mit bud, muligvis også over. Den spændende gruppe er de dårlige kunder, de kan groft inddeles i to grupper; dem der er de gode dårlige kunder, de har godt overskud, men skylder for meget, de betaler prisen. Den anden gruppe af dårlige kunder skylder for meget, kører en dårlig forretning og overlever kun fordi det er for dyrt (lige nu ) at lade dem dø.
Benjamin- Antal indlæg : 37
Det er den første gruppe, der er ustabil i kundeunderlaget, fordi de vil kunne finde alternativer.Benjamin skrev:Der er de gode kunder der nok betaler under gennemsnittet. Lige under er mit bud, muligvis også over. Den spændende gruppe er de dårlige kunder, de kan groft inddeles i to grupper; dem der er de gode dårlige kunder, de har godt overskud, men skylder for meget, de betaler prisen. Den anden gruppe af dårlige kunder skylder for meget, kører en dårlig forretning og overlever kun fordi det er for dyrt (lige nu ) at lade dem dø.
Du så det med Haldor Topsøe, Danish Crown og Ambu, som skiftede til virksomhedsobligationer med en løbetid på 5-10 år til 3½% i rente. Det var så bankudlån; men det samme kommer til at gøre sig gældende med realkreditkunderne. De vil ikke lade sig tage ved snothornet.
Problemet med flextumperne er, der er sgu ikke nogen gode kunder dér. De er bundet for evigt til deres kridte.
Lignende emner
» LEMPELSER I PENGEINSTITUTTERS LÅNEVILKÅR FOR ERHVERV
» Privat økonomierne er bundsolide??
» Privat boliggæld vs BNP de sidste 10 år
» Søren Pape Poulsen ?
» Erhverv: Regeringen sparer Danmark i knæ
» Privat økonomierne er bundsolide??
» Privat boliggæld vs BNP de sidste 10 år
» Søren Pape Poulsen ?
» Erhverv: Regeringen sparer Danmark i knæ
Side 1 af 1