Endnu et overset lovforslag fra Erhvervs- og vækstministeriet.
Side 1 af 1
Endnu et overset lovforslag fra Erhvervs- og vækstministeriet.
Erhvervsdrivende fonde.
Som jeg ser det, så bliver der tale om, at man hermed kan udskille de fast forrentede realkreditobligationer ved frasalg af serierne til en "erhvervsdrivende fond" f.eks. RealDania Fonden!
Det skulle ikke være så vanskeligt! Med SIFI lovgivningen vil der komme højere kapitalkrav til Danske Bank - og Nykredit, Nordea og BRF - for ikke at tale om DLR. Hvad alle paphovederne har overset er at den forøgede soliditet kan opnås på to måder:
Nu er RealDania Fonden ikke aktionær i Danske Bank - længere!
Dermed kan de fast forrentede realkreditobligationer afhændes (for muligvis en lige så symbolsk sum) til RealDania Fonden, der fremover som erhvervsdrivende fond vil foretage gammeldags realkreditudlån.
Flexlortet med tilhørende tumper bliver så til bankudlån, der er "securitiserede" - ganske som erhvervsudlånet bliver "securitiseret" i erhvervsobligationer. Forskellen er bare at flexlortets obligationer er Danske Bank stadig nød til at finansiere.
Så Plyds: Jo man havde set faren ved "securitisering" - nemlig at man ompakkede lånene og så skulle Nationalbanken belåne dem. Men man har i Nationalbanken faktisk også læst "Lærebog i Finansiering for Banksvin!" - også kapitel 2.
Enten tvinger man udskillelsen via likviditeten - dvs. Danske Bank (og de andre) er nød til at omlægge lånet så der er tale om et reelt gammeldags realkreditlån i en HELT anden kreditforening - eller in casu - erhvervsdrivende fond.
Eller man gennemtvinger udskillelsen via soliditeten: Danske Bank har slet ikke egenkapital til det ALT for store udlån.
Læg så mærke til følgende passage:
Jeg formoder, at der er en eller anden landbrugsfond et eller andet sted, der kan forestå opkøbet af DLR aktierne til en symbolsk værdi - og så vil annullere disse aktier i en landbrugets realkreditforening.
Dermed pilles bankerne fra hinanden - debitor for debitor.
Tilbage står bankerne - og de gamle kridter - med alle flextumperne. Efterhånden som administrationsbidraget sættes op i bankerne, så kan det være at en finansiering med ordentlige realkreditobligationer i de "nye" realkreditforeninger bliver interessant - naturligvis indenfor 80% (70%) af ejendomsværdien.
Der er så også en ganske lille realkreditforening for almennyttigt byggeri, som måske kunne ejes af en eller anden afart af Landsbyggefonden. som vil påtage sig at finansiere udlejningsbyggeri af upåklagelig værdi - evt. indenfor 60% af ejendomsværdien: Det er jo lejernes penge - hvorfor skulle de ikke anvendes til at begunstige lejerne?
Hvis ikke de bestående banker og kridter ønsker at medvirke positivt - og det må man nærmest betegne som aldeles udelukket - så vil man pille de gode kunder fra dem.
Et af de elegante små fjederhop, som en administration kan anvende - uden nogen finder ud af det, for de er så skide selvoptagne og overbevist om egen uundværlighed.
Det løser IKKE bankkrisen; men det løfter nogle ud af den.
Som jeg ser det, så bliver der tale om, at man hermed kan udskille de fast forrentede realkreditobligationer ved frasalg af serierne til en "erhvervsdrivende fond" f.eks. RealDania Fonden!
Det skulle ikke være så vanskeligt! Med SIFI lovgivningen vil der komme højere kapitalkrav til Danske Bank - og Nykredit, Nordea og BRF - for ikke at tale om DLR. Hvad alle paphovederne har overset er at den forøgede soliditet kan opnås på to måder:
- Aktionærerne indbetaler flere og nye penge til Danske Bank - og stråmandsselskaberne fjernes. Det må siges at være umuligt, fordi de nuværende aktionærers penge i Danske Bank er kun symbolsk at regne for værende i live.
- Man bringer udlånet ned - evt. ved afhændelse - hermed formindskes nævneren i brøken: Egenkapital/udlån.
Nu er RealDania Fonden ikke aktionær i Danske Bank - længere!
Dermed kan de fast forrentede realkreditobligationer afhændes (for muligvis en lige så symbolsk sum) til RealDania Fonden, der fremover som erhvervsdrivende fond vil foretage gammeldags realkreditudlån.
Flexlortet med tilhørende tumper bliver så til bankudlån, der er "securitiserede" - ganske som erhvervsudlånet bliver "securitiseret" i erhvervsobligationer. Forskellen er bare at flexlortets obligationer er Danske Bank stadig nød til at finansiere.
Så Plyds: Jo man havde set faren ved "securitisering" - nemlig at man ompakkede lånene og så skulle Nationalbanken belåne dem. Men man har i Nationalbanken faktisk også læst "Lærebog i Finansiering for Banksvin!" - også kapitel 2.
Enten tvinger man udskillelsen via likviditeten - dvs. Danske Bank (og de andre) er nød til at omlægge lånet så der er tale om et reelt gammeldags realkreditlån i en HELT anden kreditforening - eller in casu - erhvervsdrivende fond.
Eller man gennemtvinger udskillelsen via soliditeten: Danske Bank har slet ikke egenkapital til det ALT for store udlån.
Læg så mærke til følgende passage:
Dvs. med et regelsæt, der ligner Finanstilsynets; men IKKE er en del af Finanstilsynet.Evm skrev:der forudsættes nedsat en Komité for god Fondsledelse, der skal udarbejde anbefalinger til god fondsledelse, som fondene skal forholde sig til efter et ”følg-eller-forklar” princip
Jeg formoder, at der er en eller anden landbrugsfond et eller andet sted, der kan forestå opkøbet af DLR aktierne til en symbolsk værdi - og så vil annullere disse aktier i en landbrugets realkreditforening.
Dermed pilles bankerne fra hinanden - debitor for debitor.
Tilbage står bankerne - og de gamle kridter - med alle flextumperne. Efterhånden som administrationsbidraget sættes op i bankerne, så kan det være at en finansiering med ordentlige realkreditobligationer i de "nye" realkreditforeninger bliver interessant - naturligvis indenfor 80% (70%) af ejendomsværdien.
Der er så også en ganske lille realkreditforening for almennyttigt byggeri, som måske kunne ejes af en eller anden afart af Landsbyggefonden. som vil påtage sig at finansiere udlejningsbyggeri af upåklagelig værdi - evt. indenfor 60% af ejendomsværdien: Det er jo lejernes penge - hvorfor skulle de ikke anvendes til at begunstige lejerne?
Hvis ikke de bestående banker og kridter ønsker at medvirke positivt - og det må man nærmest betegne som aldeles udelukket - så vil man pille de gode kunder fra dem.
Et af de elegante små fjederhop, som en administration kan anvende - uden nogen finder ud af det, for de er så skide selvoptagne og overbevist om egen uundværlighed.
Det løser IKKE bankkrisen; men det løfter nogle ud af den.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Så er det realkreditten!
Det bliver en start på folketingsåret med ild måsen.
Bankpersonale skal i fremtiden medbringe toilettaske på arbejde, da "overarbejde" i detentionen kan forudses.
På godt dansk: Vi har så travlt, at vi ikke har konsekvensrettet alle lovforslagene endnu.Det bemærkes, at lovforslaget er udarbejdet i forhold til gældende ret, og at der på et senere tidspunkt inden vedtagelsen vil blive foretaget en nødvendig tilpasning af lovforslaget i forhold til lovforslag, der endnu ikke er trådt i kraft, men som træder i kraft den 1. januar 2014 eller før. Dette gælder bl.a. i forhold til forslag til lov om ændring af lov om finansiel virksomhed, lov om værdipapirhandel m.v., straffeloven, retsplejeloven, lov om forvaltere af alternative investeringsfonde m.v. og forskellige andre love, der blev sendt i høring den 28. juni 2013.
Regner man med ikrafttræden kl. 10:01?Finanstilsynet er interesserede i at modtage bemærkninger til lovforslaget, før det skal behandles i Folketinget. Vi skal derfor anmode om at modtage eventuelle bemærkninger til udkastet til lovforslag senest torsdag den 12. september 2013 kl. 10:00.
Bankpersonale skal i fremtiden medbringe toilettaske på arbejde, da "overarbejde" i detentionen kan forudses.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Finanstilsynet har end ikke tid til at publisere de inspektionsrapporter
Og har ikke lyst til at fortælle, hvad man fandt - udover direktøren hængende umotiveret og dingle på toilettet.Thomas skrev:Det bliver en start på folketingsåret med ild måsen.På godt dansk: Vi har så travlt, at vi ikke har konsekvensrettet alle lovforslagene endnu.Det bemærkes, at lovforslaget er udarbejdet i forhold til gældende ret, og at der på et senere tidspunkt inden vedtagelsen vil blive foretaget en nødvendig tilpasning af lovforslaget i forhold til lovforslag, der endnu ikke er trådt i kraft, men som træder i kraft den 1. januar 2014 eller før. Dette gælder bl.a. i forhold til forslag til lov om ændring af lov om finansiel virksomhed, lov om værdipapirhandel m.v., straffeloven, retsplejeloven, lov om forvaltere af alternative investeringsfonde m.v. og forskellige andre love, der blev sendt i høring den 28. juni 2013.Regner man med ikrafttræden kl. 10:01?Finanstilsynet er interesserede i at modtage bemærkninger til lovforslaget, før det skal behandles i Folketinget. Vi skal derfor anmode om at modtage eventuelle bemærkninger til udkastet til lovforslag senest torsdag den 12. september 2013 kl. 10:00.
Bankpersonale skal i fremtiden medbringe toilettaske på arbejde, da "overarbejde" i detentionen kan forudses.
Ringetone: Finanstilsynet, Finanstilsynet, Finanstilsynet.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Nyt fleksrente lovforslag
» Flekslån reddet...
» Lars Rohdes tale ved Finansrådets årsmøde.
» Erhvervs- og vækstministeret og flexlortet.
» "Kernesunde" Danske Banker
» Flekslån reddet...
» Lars Rohdes tale ved Finansrådets årsmøde.
» Erhvervs- og vækstministeret og flexlortet.
» "Kernesunde" Danske Banker
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|