Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Blå finanslov?

Go down

Blå finanslov? Empty Blå finanslov?

Indlæg af Thomas Lør Aug 24, 2013 6:46 am

Ja, selvfølgelig!
Enhedslisten skal kun bruges som afskrækkende eksempel i forbindelse med SIFI lovgivningen.
Makker Venstre ikke ret, så bliver SIFI vedtaget med Enhedslisten - problemet er om man vil kunne binde Dansk Folkeparti med i den pakke?

Helle T er så fræk som et kobbel slagterhunde, så jeg vil ikke regne noget for umuligt her.

Det vil således også umuliggøre et "blåt" flertal efter et valg.

En tilbagerulning vil ikke kunne ske, hvis man får Dansk Folkeparti med. V(+K) vil jo ikke flertal - selv efter et valg - uden Dansk Folkeparti.

Dvs. man vil ikke kunne lave en Venstreregering, der ikke fører socialdemokratisk politik - og det vil umuliggøre politisk indflydelse fra Danske Bank.

Nu skal man lige være opmærksom på at Tullemanden sidder i repræsentantskabet i Nationalbanken.
Det gør Ellen Nørby Trane OGSÅ - så længe det varer, når hun nu skal til EU. Det kunne være derfor, hun skal til EU: Hun har information, der gør det umuligt ikke at gå ind for SIFI reglerne i morgen. Det kan hun så nok ikke, fordi hun muligvis er privatøkonomisk presset (jeg ved det ikke);  men hun vil ikke kunne bakke op om en Venstrepolitik, der tager hensyn til Danske Bank.

Men véd I, hvor Tullemanden OGSÅ sidder: I Nationalbankens bestyrelse!

Jeg har faktisk svært ved at se, hvordan Dansk Folkeparti kan komme uden om at bakke op om en SIFI lovgivning i ondest mulig udgave!

Lars Løkke sidder nok i repræsentantskabet; men IKKE i bestyrelsen for Nationalbanken. Han skal da ikke fedtes ind i at smaske sine kreditorer - de kunne jo gå hen og blive ubehagelige. Nu kan han så bare slå ud med hænderne - og sige: "Han er skam IKKE blevet spurgt!"

Om jeg tror, at Helle T og Lars Rohde er så udspekulerede? Ja, det skal jeg garantere for, at jeg gør.

Lars Løkke véd det udmærket godt! Det er da derfor, han ikke skal have noget i klemme - og følgeligen holder sin kæft.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum