Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået.

2 deltagere

Go down

Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået. Empty Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået.

Indlæg af Thomas Lør Jul 06, 2013 2:20 pm

De eneste formål, jeg kan se er: Nordea vil have andre til at tage tabet. Det har de så ikke været begejstret for - at tage tabet altså.

Der ER jo ikke noget i Matas! Det er gået fra at være en materialist med forholdsvis primitive kemikalier til at være en kosmetikkæde. Udviklingen er hverken logisk eller hensigtsmæssig.
Oprindeligt byggede den på den viden som en farmaceut erhvervede sig i syntetisk kemi, hvor kemi så har udviklet sig væk fra den forholdsvis primitive gang kaustisk soda i toilettet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået. Empty Sv: Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået.

Indlæg af klogeaage 35 Man Jul 08, 2013 1:42 pm

Thomas skrev:De eneste formål, jeg kan se er: Nordea vil have andre til at tage tabet. Det har de så ikke været begejstret for - at tage tabet altså.

Der ER jo ikke noget i Matas! Det er gået fra at være en materialist med forholdsvis primitive kemikalier til at være en kosmetikkæde. Udviklingen er hverken logisk eller hensigtsmæssig.
Oprindeligt byggede den på den viden som en farmaceut erhvervede sig i syntetisk kemi, hvor kemi så har udviklet sig væk fra den forholdsvis primitive gang kaustisk soda i toilettet.


Matas-ejer: Aktien bliver slet slet  ikke holdt kunstigt oppe

geek 


Razz


Der må være en behjertelig sjæl der  sender ham til lægen for at  tegne et ur, korttidshukommelsen er ikke hvad den har været
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået. Empty Sv: Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået.

Indlæg af Thomas Man Jul 08, 2013 2:01 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:De eneste formål, jeg kan se er: Nordea vil have andre til at tage tabet. Det har de så ikke været begejstret for - at tage tabet altså.

Der ER jo ikke noget i Matas! Det er gået fra at være en materialist med forholdsvis primitive kemikalier til at være en kosmetikkæde. Udviklingen er hverken logisk eller hensigtsmæssig.
Oprindeligt byggede den på den viden som en farmaceut erhvervede sig i syntetisk kemi, hvor kemi så har udviklet sig væk fra den forholdsvis primitive gang kaustisk soda i toilettet.


Matas-ejer: Aktien bliver slet slet  ikke holdt kunstigt oppe

geek 


Razz


Der må være en behjertelig sjæl der  sender ham til lægen for at  tegne et ur, korttidshukommelsen er ikke hvad den har været

Ja det lugter ramt at diethyltellurid.

Der er sådan set ikke noget odiøst i det, for det er almindeligt ved en børsintroduktion, fordi man ikke må sælge nye aktier til underkurs - og emittenden kommer til at bære et evt.tab.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået. Empty Sv: Matas: Den børsintroduktion har jeg simpelt hen ikke forstået.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum