Danmark gør det rigtige.
2 deltagere
Side 1 af 1
Danmark gør det rigtige.
Det er direkte et citat fra Schäuble. Han har brugt præcis den vending i andre tilfælde - om f.eks. Spaniens sparekurs.
Hvis vi ikke følger regeringens politik, så går landet i betalingsstandsning i morgen. Kapitalen vil flygte ud af landet hurtigere end i Spanien.
Men jeg er enig.
De penge, der skal bruges går til fornuftige ting.
Det var det Schäuble gerne ville gøre i Tyskland - der sker nemlig det, at de store investeringsvirksomheder snart mangler opgaver i f.eks. Kina, så bliver priserne til at tale med.
Det andet er, at Schäuble er bundet af Bundesrat, der ikke vil lave skatteskalaen om, så skattelettelserne kommer til de laveste indkomster (Geringverdienern). Herhjemme gør vi så det at vi letter virksomhedernes skattebyrde og det vil komme til forbrugerpriserne (og eksportpriserne) til gode. Samtidig sænker man forbrugsafgifter, hvilket - igen - kommer de lavere indkomster til gode.
Det betyder så også at de lavere indkomster kan justeres NED - uden det går ud over levestandard.
Hvis vi ikke følger regeringens politik, så går landet i betalingsstandsning i morgen. Kapitalen vil flygte ud af landet hurtigere end i Spanien.
Men jeg er enig.
De penge, der skal bruges går til fornuftige ting.
Det var det Schäuble gerne ville gøre i Tyskland - der sker nemlig det, at de store investeringsvirksomheder snart mangler opgaver i f.eks. Kina, så bliver priserne til at tale med.
Det andet er, at Schäuble er bundet af Bundesrat, der ikke vil lave skatteskalaen om, så skattelettelserne kommer til de laveste indkomster (Geringverdienern). Herhjemme gør vi så det at vi letter virksomhedernes skattebyrde og det vil komme til forbrugerpriserne (og eksportpriserne) til gode. Samtidig sænker man forbrugsafgifter, hvilket - igen - kommer de lavere indkomster til gode.
Det betyder så også at de lavere indkomster kan justeres NED - uden det går ud over levestandard.
Thomas- Antal indlæg : 34595
Sv: Danmark gør det rigtige.
Thomas skrev:Herhjemme gør vi så det at vi letter virksomhedernes skattebyrde og det vil komme til forbrugerpriserne (og eksportpriserne) til gode. Samtidig sænker man forbrugsafgifter, hvilket - igen - kommer de lavere indkomster til gode.
Det var da en optimistisk udmelding - taget i betragtning hvor sølle konkurrence-situationen er i DK.
Jeg gad f.eks. godt se en gennemarbejdet analyse på hvad lempelserne af fedt-skatten har betydet for forbrugerne. Min fornemmelse er at det i hvert fald ikke er eneste skattekrone brugt på lempelse, der er kommet forbrugerne til gode.
HenningK- Antal indlæg : 328
Sv: Danmark gør det rigtige.
Nej det er ikke noget, der kommer fra den ene dag til den næste.HenningK skrev:Thomas skrev:Herhjemme gør vi så det at vi letter virksomhedernes skattebyrde og det vil komme til forbrugerpriserne (og eksportpriserne) til gode. Samtidig sænker man forbrugsafgifter, hvilket - igen - kommer de lavere indkomster til gode.
Det var da en optimistisk udmelding - taget i betragtning hvor sølle konkurrence-situationen er i DK.
Jeg gad f.eks. godt se en gennemarbejdet analyse på hvad lempelserne af fedt-skatten har betydet for forbrugerne. Min fornemmelse er at det i hvert fald ikke er eneste skattekrone brugt på lempelse, der er kommet forbrugerne til gode.
Thomas- Antal indlæg : 34595
Lignende emner
» Forsvarsminister Trine Bramsen.
» Nu går Løkke til biddet.
» USA gør det rigtige -
» Infanteri
» Litauen
» Nu går Løkke til biddet.
» USA gør det rigtige -
» Infanteri
» Litauen
Side 1 af 1