En flok danske banker bliver torsdag erklæret for vigtige til at gå ned
+4
Storebror
SortKaffe
Thomas
Gorrion
8 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: En flok danske banker bliver torsdag erklæret for vigtige til at gå ned
Du opnår jo ikke mere gennemskuelighed ved at pakke problmerne ind i mere gavepapir.
Der er ikke noget gavepapir.Storebror skrev:Du opnår jo ikke mere gennemskuelighed ved at pakke problmerne ind i mere gavepapir.
Det, jeg imidlertid tænker på er, hvornår BRF klappes sammen - noget tyder på, at det er nært forestående.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Ja - jeg undrede mig også over, at BRF var taget med, for ud fra størrelsen, kan de jo ikke betegnes som systemisk vigtig, altså er min konklusion, at BRF er i så store vanskeligheder, at de må have statslig hjælp meget snart. Ved at lægge dem ind unde SIFI, har en man fast køreplan at gå frem efter, og undgår diverse særlovgivning m.v.
Så det varer nok ikke længe inden BRF hedder noget andet. Måske nogen skal regne med overarbejde i påsken?
Så det varer nok ikke længe inden BRF hedder noget andet. Måske nogen skal regne med overarbejde i påsken?
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Plyds skrev:Ja - jeg undrede mig også over, at BRF var taget med, for ud fra størrelsen, kan de jo ikke betegnes som systemisk vigtig, altså er min konklusion, at BRF er i så store vanskeligheder, at de må have statslig hjælp meget snart. Ved at lægge dem ind unde SIFI, har en man fast køreplan at gå frem efter, og undgår diverse særlovgivning m.v.
Forklaringen ligger i det modsatte snit! Snittet mellem banker og realkredit.
I rapporten er DLR nævnt; men den tager man hånd om på anden måde i forbindelse med landbruget - ellers er alle med kridter med.
Den anden ting er, at man ikke siger noget om at institutterne overlever - nej, man snakker om HVORDAN, de bliver snittet op.
Man skal også hæfte sig ved, at det ikke koster skatteyderne noget. Det tror jeg så er hovedpointen. Altså staten kan godt gå ind med ansvarlig kapital; men det bliver med henblik på at afvikle
Jeg hæfter mig også ved Rohdes henkastede bemærkning om Sverrig. I hele rapporten anses Nordea for at være et svensk problem.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Side 2 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» Spanske Banker ligner Danske Banker
» IMF mener banker bliver nød til at sælge aktiver.
» Danske Banker har det godt?????
» Danske Banker at all
» Pensionskasserne opgiver danske banker.
» IMF mener banker bliver nød til at sælge aktiver.
» Danske Banker har det godt?????
» Danske Banker at all
» Pensionskasserne opgiver danske banker.
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum