Skrøbeligt boligmarked.
3 deltagere
Side 1 af 1
Skrøbeligt boligmarked.
Rimelig håbløst
Inkompetente økonomers standardudflugt: "Psykologien"!
Det er ikke min skyld, at jeg er idiot, det er regnvejret .....
Og psykologien bliver en afgørende faktor for, om boligmarkedet for alvor kan vende i 2013, mener han. I den forbindelse er der flere udfordringer. Ikke mindst kravet om opstramninger for flekslånene kan få stor betydning. Flere af de danske realkreditinstitutter lægger ikke skjul på, at der kan komme yderligere bidragsforhøjelser på flekslån.
Inkompetente økonomers standardudflugt: "Psykologien"!
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Skrøbeligt boligmarked.
Lol!
Godt nyt for THSV og Alberts Slum
Den her nyhed skal nok sætte gang i rækkehusene ude på den sjællandske tundra :
http://politiken.dk/incoming/ECE1877328/danske-jobtab-er-blandt-de-aller-vaerste-i-europa/
Jo færre i job, desto færre købere.
http://politiken.dk/incoming/ECE1877328/danske-jobtab-er-blandt-de-aller-vaerste-i-europa/
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
Ja eller denne?
SortKaffe skrev:Den her nyhed skal nok sætte gang i rækkehusene ude på den sjællandske tundra :
100.000
Påpeger blot, hvad jeg har sagt gennem flere år: Det er de yngste, der IKKE har en pensionsopsparing, der er højest forgældet - uden udsigt til nogensinde at kunne betale renter - og slet ikke afdrag.
Tidligere på året rettede de to realkreditforeninger Realkreditrådet og Realkreditforeningen henvendelse til erhvervs- og vækstminister Annette Vilhelmsen (SF) for at finde en løsning.
Brancheforeningerne foreslår, at man lader kunderne fortsætte med afdragsfrihed på den del af lånet, som ligger inden for 80 pct. af boligens værdi, og at man så tilbyder et nyt 10, 20 eller måske 30-årigt lån med afdrag på den overskydende del.
"Vi synes, at det er en pragmatisk løsning, fordi man så begynder at afdrage på gælden og nærmer sig en belåning på 80 pct. Det går ikke så hurtigt, som man ellers ville have set, men det går trods alt i den rigtige retning," siger direktør i Realkreditforeningen Karsten Beltoft.
Det er fantastisk, at han kan komme med det forslag. Og hvad så med banklånet oveni?
Skulle "idéen" vinde genklang, så er boligudlånet over 5 år i bankerne tabt.
Tidligere på året rettede de to realkreditforeninger Realkreditrådet og Realkreditforeningen henvendelse til erhvervs- og vækstminister Annette Vilhelmsen (SF) for at finde en løsning.
Brancheforeningerne foreslår, at man lader kunderne fortsætte med afdragsfrihed på den del af lånet, som ligger inden for 80 pct. af boligens værdi, og at man så tilbyder et nyt 10, 20 eller måske 30-årigt lån med afdrag på den overskydende del.
"Vi synes, at det er en pragmatisk løsning, fordi man så begynder at afdrage på gælden og nærmer sig en belåning på 80 pct. Det går ikke så hurtigt, som man ellers ville have set, men det går trods alt i den rigtige retning," siger direktør i Realkreditforeningen Karsten Beltoft.
Og det kommer han først i tanker om NU!!!!
Men alene det, at emnet tages op betyder, at det er spørgsmålet om at redde realkreditten - dvs. den fast forrentede annuitet - og ikke institutterne. Det har institutterne så ikke helt forstået - nemlig, at de ER grillkyllinger.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Lignende emner
» Boligmarkedet historisk skrøbeligt
» Spaniens boligmarked
» Gangrænøs boligmarked
» Det svenske boligmarked
» Det spanske boligmarked.
» Spaniens boligmarked
» Gangrænøs boligmarked
» Det svenske boligmarked
» Det spanske boligmarked.
Side 1 af 1