Merkels nytårstale:
+3
Cirb
Thomas
klogeaage 35
7 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Statsministerens nytårstale.
Helle T
Det væsentlige var, hvad hun IKKE sagde!
Der var ikke det kompromisløse angreb på finanssektoren, som Merkel havde.
Det væsentlige var, hvad hun IKKE sagde!
Der var ikke det kompromisløse angreb på finanssektoren, som Merkel havde.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Sv: Merkels nytårstale:
nÆÆH - OG DET KOMMER NOK IKKE SÅ LÆNGE VESTAGER SIDDER SOM MINISTER!
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Sv: Merkels nytårstale:
Spørgsmålet er om man ikke har Danske Bank, FIH og Jyske Bank nogenlunde dér, hvor man vil have dem.Plyds skrev:nÆÆH - OG DET KOMMER NOK IKKE SÅ LÆNGE VESTAGER SIDDER SOM MINISTER!
Nej, jeg tror Du kikker det forkerte sted!
Man går helt tydeligt efter en branche opdeling i debitormassen - ikke efter banken som sådan.
Det drejer sig om at sanere udlån ikke banker. At der så er nogen banker, der ikke overlever den kur - det er noget andet. Jeg tror endog, når vi taler ejendomsudlån, at man går helt ned på debitorer.
Nu har man dømt Gude; men først har man skullet filtre hans ejendomme ud af den gordiske knude af banker. Derfor har man skulle bruge helt faste ejendomsværdier det sidste års tid.
Man har evt. skullet lave mageskifter mellem bankerne. Det var sådan, jeg ville gøre det.
Altså en bank er i Finansiel stabilitet - et antal platugleudlån, hvoraf nogen ligger yderligt - de opgøres værdimæssigt. Under inspektionerne udtager man en given banks engagement med de forskellige platugler. Her kan finansiel stabilitet så træde ind: Sælge et yderligt udlån til en bank med et inderligt udlån - evt. som (delvis) betaling tage et tilsvarende yderligt udlån på en anden platugle.
Jeg tror det er det, der foregår: Der har været meget stille om f.eks. Essex-Group det sidst års tid - jeg tror det er, fordi man er ved at udrede tråde.
Gude var en af de første platugler, der gik ned. Først nu har man udredt tilstrækkeligt til, at han ikke er interessant mere som kilde - så kan man knalde ham.
Jeg tror faktisk ikke det så primitiv, som Du forestiller Dig.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Side 2 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» Statsministerens nytårstale.
» Dronningens Nytårstale
» Merkels søvnbehov?
» Trump og Pence
» Tyskland, EU og Nato.
» Dronningens Nytårstale
» Merkels søvnbehov?
» Trump og Pence
» Tyskland, EU og Nato.