Tak for 2012
+4
Cirb
klogeaage 35
Gorrion
Thomas
8 deltagere
Side 1 af 1
Tak for 2012
Tak for 2012.
Selv om vi ind imellem forlader dydens smalle vej, så har det været en fornøjelse at konstatere det høje og seriøse vidensniveau.
Vi er åbenbart en helt del, der kan vores historie. Jeg erkender også blankt, at jeg har mødt mine overmænd her på det punkt. Det giver en lidt mere langsigtet tilgang til tingene. I den helt modsatte grøft ligger politikerne med deres "bankøkonomer" el. De lever fra daglig løgn til daglig løgn.
God Bagjul og Godt Nytår.
/BF
Selv om vi ind imellem forlader dydens smalle vej, så har det været en fornøjelse at konstatere det høje og seriøse vidensniveau.
Vi er åbenbart en helt del, der kan vores historie. Jeg erkender også blankt, at jeg har mødt mine overmænd her på det punkt. Det giver en lidt mere langsigtet tilgang til tingene. I den helt modsatte grøft ligger politikerne med deres "bankøkonomer" el. De lever fra daglig løgn til daglig løgn.
/BF
Gæst- Gæst
Sv: Tak for 2012
Selv tak og i lige måde.BamsesFar skrev:Tak for 2012.
/BF
Det er en daglig glæde at blive klogere - en hentastet bemærkning, der kan give inspiration til at se kendt stof i et nyt lys - en høst fra andre tilgange.
Årets pris går vel til Jomsviking for "Gibbs - fænomenet", hvor jeg ad åre håber at få så megen indsigt, at jeg kan komme med kvalificerede gæt på, hvad, der egentlig knak på et givet tidspunkt.
Det er de små uskyldige fornøjelser som de små sejre: Tvangsauktionerne, hjerteanfaldene og jagtulykkerne hos højere bankfunktionærer - alt sammen begivenhederne, der rører et sentimentalt og rørstrømsk sind.
Her kom julegaven i form af domfældelsen af Gude - mest fordi den formentlig har stoppet forældelsen af et utal af bedragerisager.
Det de stadige bekræftelser på, at de mest enkle, perfide og kyniske antagelser og tankegange har langt den største sandsynlighed for at være rigtige og give den bedst mulige kombination af præcision og sikkerhed i forudsigelser.
Her går påskønnelsen vel til Eivind Koldings useriøse, selvsmagende og bortforklarende kronik -
Det er de glædelige overraskelser med perspektiv, når et besøg fra Finanstilsynet afstedkommer nye overraskende nedskrivninger og frustrerede ambitioner hos provinsielle bankdirektører, når ubehagelige konsekvenser får svenske forhandlere til bittert at forlade lokalet under Vestagers hånlige tilråb. Når jagten på terrorister som biprodukt afslører og dokumenterer falsk og bedrageri i finanssektoren, der medfører "tid til familien", milliardbøder og fængsling.
Her går roserne til Astrup Hansen i Berlingske hvis åbenlyse glæde ved bedrageri, svindel og underslæb provokerede til en banning og bortcensurering af påvisning af Finanstilsynets fodslæbende indgriben overfor provinshullets tilsvar til den små Johanne - den små Frösig. Når spytslikkeri, udenomssnak og censur går op i en højere enhed: Tillykke
Og så siger man, at livet ikke til stadighed byder på nye og større glæder - åh jo glæderne og forventninger til 2013 kan dårligt blive højere:
- En begyndende og krybende evakuering af Nordea fra Dansk realkredit og finansverden.
- En stadig mere hårdhændet benlås til banker og flextumper.
- En stadigere dybere ompløjning af finansledelser efterhånden som bankunionen og inspektionerne får større beføjelser!
Glædelig Schäuble og god rockersex i fængslerne!
Thomas- Antal indlæg : 34544
Jeg vil foreslå følgende Jeg fik i et skriv, som front på økonomidebatten:
Sagen er - vi har ingen grund til at lyve - vi har intet at opnå!
Vildt imponerende højt vidensniveau I besidder herinde på debatten,tak for 2012,ser frem til endnu et spændende år.
Godt Nytår
Sagen er - vi har ingen grund til at lyve - vi har intet at opnå!
Vildt imponerende højt vidensniveau I besidder herinde på debatten,tak for 2012,ser frem til endnu et spændende år.
Godt Nytår
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Cirb- Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus
Også tak til alle og godt nytår. Ingen tvivl om, at 2013 bliver mindst lige så "interessant" som 2012, måske mere.
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Ja, godt nytår.
Jeg håber at 2013 byder på et opgør med generationstyveriet men det er nok mest ønsketænkning.
... om ikke andet så er der jo 7-9-13.
Storebror
Jeg håber at 2013 byder på et opgør med generationstyveriet men det er nok mest ønsketænkning.
Storebror
Storebror skrev:Ja, godt nytår.
Storebror
Skal vi ikke indskrænke optimismen til at det bare bliver rædselsfuldt? Kan vi ikke udsætte en katastrofe eller to til 2014? Vi må se at spare på ulykkerne!
Thomas skrev:Storebror skrev:Ja, godt nytår.
Storebror
Skal vi ikke indskrænke optimismen til at det bare bliver rædselsfuldt? Kan vi ikke udsætte en katastrofe eller to til 2014? Vi må se at spare på ulykkerne!
Var det ikke Lars Løkke og bankøkonomerne, der i sin tid lovede os, at "krisen" var ovre i 2013? Håndværkerordningerne skulle jo også lige netop slå bro over denne lille mellemperiode frem til 2013, hvor alt var normalt igen.....
De troede, at de kunne lade være med at tage korrektionen. Lemmingerne skulle bare snakkes i gang.
/BF
Gæst- Gæst
Lad os sige det sådan: Det er en vurdering Merkel IKKE kan tiltræde!BamsesFar skrev:Thomas skrev:Storebror skrev:Ja, godt nytår.
Storebror
Var det ikke Lars Løkke og bankøkonomerne, der i sin tid lovede os, at "krisen" var ovre i 2013? Håndværkerordningerne skulle jo også lige netop slå bro over denne lille mellemperiode frem til 2013, hvor alt var normalt igen.....
De troede, at de kunne lade være med at tage korrektionen. Lemmingerne skulle bare snakkes i gang.
/BF
Som passiv læser her i forumet vil jeg gerne takke for debatten som er stærk vanedannende, har læst med fra boligdebattens dage og følger jeres tanker om krisen og fremtiden.
Godt nytår
Godt nytår
blackadder- Antal indlæg : 1
Velkommen til
Det skal nok blive værre!blackadder skrev:Som passiv læser her i forumet vil jeg gerne takke for debatten som er stærk vanedannende, har læst med fra boligdebattens dage og følger jeres tanker om krisen og fremtiden.
Godt nytår
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum