Venstre vil sænke danskernes lønniveau
4 deltagere
Side 1 af 1
Venstre vil sænke danskernes lønniveau
http://www.b.dk/politiko/venstre-vil-saenke-danskernes-loenniveau-0
Gad vide om de med flere års forsinkelser har læst flere af vores debatter/tråde og ikke mindst trådende Største økonomiske krise siden Anden verdenskrig.
Det som man kan kalde det Venstre ligger på bordet, er en del af hvad jeg tidligere har påpeget kan være en måde at øge vores konkurrance, og over tid så frø til ny vækst og investeringer.
Det er en process der kræve en omhyggelig tilrettelæggelse, og en bred vifte af kontroleret stabilitets tiltag der skal udføres sideløbende.
Jeg vil tillade mig at kalde modellen en kontroleret deflation.....jeg har brugt ordet tidligere i en løsningsformel jeg fremlagde efter Doctors ønske.
For at skabe en ligevægt skal ballastankende fyldes (eller sænkes om man vil) i en nøje symfoni af tiltag....lønnedgang/lønstop skal følges op så den øvrige økonomi ikke går helt i dvale....det kan bla vær en sideløbende reduktion af moms/skat.
Den ubehagelige del ved denne kur er at gæld bliver lidt sejere at tygge sig igennem, og derfor har de "tiltag" eller mangel af samme som man indtil nu har gjort/brugt, forværret muligheden for at træde vande ud af krisen og ligeledes at udvande Danmarks dårlige konkurrance evne.
Det er en grå, trist, og kedelig rute, og kommer til at tage år.....men den vil bære frugt i den anden ende.
det kan godt tage 10, 15 eller måske enda 20 år.....men vi har jo snart haft krise i 6 år...såå....
Gad vide om de med flere års forsinkelser har læst flere af vores debatter/tråde og ikke mindst trådende Største økonomiske krise siden Anden verdenskrig.
Det som man kan kalde det Venstre ligger på bordet, er en del af hvad jeg tidligere har påpeget kan være en måde at øge vores konkurrance, og over tid så frø til ny vækst og investeringer.
Det er en process der kræve en omhyggelig tilrettelæggelse, og en bred vifte af kontroleret stabilitets tiltag der skal udføres sideløbende.
Jeg vil tillade mig at kalde modellen en kontroleret deflation.....jeg har brugt ordet tidligere i en løsningsformel jeg fremlagde efter Doctors ønske.
For at skabe en ligevægt skal ballastankende fyldes (eller sænkes om man vil) i en nøje symfoni af tiltag....lønnedgang/lønstop skal følges op så den øvrige økonomi ikke går helt i dvale....det kan bla vær en sideløbende reduktion af moms/skat.
Den ubehagelige del ved denne kur er at gæld bliver lidt sejere at tygge sig igennem, og derfor har de "tiltag" eller mangel af samme som man indtil nu har gjort/brugt, forværret muligheden for at træde vande ud af krisen og ligeledes at udvande Danmarks dårlige konkurrance evne.
Det er en grå, trist, og kedelig rute, og kommer til at tage år.....men den vil bære frugt i den anden ende.
det kan godt tage 10, 15 eller måske enda 20 år.....men vi har jo snart haft krise i 6 år...såå....
Sidst rettet af Gorrion Lør Nov 10, 2012 1:27 pm, rettet 1 gang
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Sv: Venstre vil sænke danskernes lønniveau
Men samtidig skal vi huske på at krisen er skabt af bankerne og tåbelige politikere......
Det er dem man skal huske at takke for disse tider!
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Gorrion skrev:Men samtidig skal vi huske på at krisen er skabt af bankerne og tåbelige politikere......
Jeg tror også en kontrolleret deflation vil være til alles fordel: Problemet er, at flextumpernes gæld så bliver skrevet op - i forvejen købte de på forventning af voldsomt stigende lønninger.
Ting og kager
Men hvis Du prøver at se hvordan råvare priserne har udviklet sig (den enes råvare er den andens produkt).
Det er fuldstændig uigennemsigtigt hvordan de priser:
1) Ender henne, når spekulanterne er blevet ristet.
2) Hvordan dette roderi ender i prissedlerne i Fakta.
Det kunne godt være, at den bedste måde at give skattelettelser på var at lempe momsen f.eks.
Men det andet problem består jo fortsat: Nemlig at flextumperne IKKE kan hverken forrente eller afdrage deres gæld. Men jo - om ikke andet for at holde beskæftigelsen; men så skal der samtidig også komme muligheder for at virksomhederne kan investere til en rimelig rente (hermed mener jeg noget over flexrenten, som jo er ren og skær at fyre op med tømmerflåden for at holde varmen).
Det mener jeg så også skulle være muligt, for penge er der nok af; men de har ingen steder at gå hen.
Det kunne jo også være smart at udnytte de investeringer, der ER lavet, så de kan give et afkast.
Ellers er problemet jo bare lige det, at vores konkurrenceevne ser ikke så dårlig ud endda. Vi har konsekvent overskud på betalingsbalancen.
Men når Kina bryder sammen - for de kan ikke blive ved med at tage penge med på arbejde - så skal vi være klar til at byde ind på noget af det arbejde, der bliver hjemløst.
Thomas- Antal indlæg : 34541
man må da glæde sig over at venstre er begyndt at finde tilbage til virkeligheden så småt - og så håbe på de ikke ender tilbage i la la land når de ikke mere er opposition
Marovingian- Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her
Gorrion skrev:Men samtidig skal vi huske på at krisen er skabt af bankerne og tåbelige politikere......
Ok jeg giver mig: Det ER kontrolleret.
http://epn.dk/brancher/transport/luft/article4905410.ece
Flypersonale: "Vi har fået pistolen for panden"
doctor- Antal indlæg : 1673
doctor skrev:Gorrion skrev:Men samtidig skal vi huske på at krisen er skabt af bankerne og tåbelige politikere......
Ok jeg giver mig: Det ER kontrolleret.
http://epn.dk/brancher/transport/luft/article4905410.ece
Flypersonale: "Vi har fået pistolen for panden"
Det er den hårde måde at øge den gennemsnitlige produktivitet på!
Men vi skulle hellere nedlægge SAS i Sverrig. Men det sker nok også; men ikke i denne omgang. Man skal først have rationaliseret driften - så lader man dem gå konkurs!
Thomas- Antal indlæg : 34541
Lignende emner
» Ole Sohn vil have lavere lønninger og sænke skatten
» Lars Løkke har opgivet håbet om at blive statsminister igen
» Trump
» Kina i dybe problemer.
» Arbejdsudbud og lønniveau har noget med hinanden at gøre.
» Lars Løkke har opgivet håbet om at blive statsminister igen
» Trump
» Kina i dybe problemer.
» Arbejdsudbud og lønniveau har noget med hinanden at gøre.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|