Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danskerne tror ikke på folkepensionen

+3
doctor
Uffe
Gorrion
7 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gorrion Fre Okt 26, 2012 10:44 pm

http://epn.dk/privat/pension/article4886644.ece

Det er en meget dårlig udvikling at velfærdssamfundet bevæger sig i....
Selvfølgelig skal alle de der betaler skat idag for at opretholde folkepensionen, også selv have folkepension når de selv bliver gamle....og GAMMEL skal man sku være om 25-30 år....politikerne tror jo at alle arbejder til de bliver 70 i 2035.....det ved vi jo ALLE udemærket godt ikke holder!.
At man beder folk om at ligge skattepenge til folkepension nu....især til en "i den grad" forgyldt generation....og samtidg sige de selv skal spare op ved siden af...for de får ingenting...det skriger jo igen IGEN til himlen om generationstyveri af usmagelig format!.
At folk spare op er rigtig godt....men det skal altså være for at forsøde et evt seniorliv, og ikke være en straf!.
Alene snakken om at den skal afskaffes, eller der skal ske modregninger, underminere ihvertafald min lyst til at bidrage til fællesskabet.....for det er jo ikke et fællesskab....der er bare nogen der rager til sig, mens andre bliver beskattet, straffet, modregnet, og pisket til at arbejde til de er oppe i 70erne....

SELVFØLGELIG BLIVER FOLKEPENSIONEN IKKE AFSKAFFET, ELLER YDERLIGERE FORRINGET......for så kan man sku lige så godt skyde folk på deres 70 års fødselsdag!.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Uffe Fre Okt 26, 2012 11:34 pm

Jeg lyder som en grammofonplade med en ridse i.

Velfærdssamfundet er et ponzi-scheme! Der er INGEN opsparing! Alle investeringer forudsætter økonomisk og folkelig vækst, uden begge dele er det blot TAB.

Tab som skal bæres af de generationer der skal betale afdrag og renter af investeringer man aldrig ser fornuften i.

Det bedste vi kunne gøre var at afskaffe velfærdsstaten ELLER erstatte alle ordninger med forsikringer, sådan at der i det mindste var opsparing til ting som fx folkepension, arbejdsløshed og så videre!

Alle de ting du har klaget over herinde, Gorrion, angående velfærdsstaten ville have været løst på forhånd havde man blot valgt at anlægge velfærdsstaten som en forsikringsordning i stedet for et statsligt monopol med skatteyderfinansierede ydelser og ordninger.

Det er en kræftbyld der skal fjernes.

Jeg er så enig med dig i den manglende fornemmelse for fællesskabet - det skyldes bl.a. den tydelige uretfærdighed der udøves i tiden.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af doctor Lør Okt 27, 2012 1:11 am

Hvis man skal gøre sig nogen som helst forhåbninger om en solidarisk velfærdsstat, så skal man afskrive sig drømmen om Kina som resource for vækst.

De giver ikke andet end ulige konkurrence, valutamanipulation, korruption, fravær af demokrati, fravær af gode vilkår for arbejdstagerne, kopiering af vestens opfindelser og patenter.

det er så ulige en konkurrence, som du ikke vil indse Gorrion.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Thomas Lør Okt 27, 2012 1:18 am

Gorrion skrev:

SELVFØLGELIG BLIVER FOLKEPENSIONEN IKKE AFSKAFFET, ELLER YDERLIGERE FORRINGET......for så kan man sku lige så godt skyde folk på deres 70 års fødselsdag!.
Selvfølgelig gør den da ikke det.

Dem, der står til at miste noget er dem, der har noget at miste.

Tror man virkelig, at man for at redde fjolserne, der har taget lån i huset for at "investere" i en pensionsopsparing, der bruger afkastet fra de obligationer, man ikke betaler hverken rente eller afdrag på - at man så vil lade det gå ud over dem, der kun har folkepensionen?

Idioti - det er der ikke nogen penge i! Der, hvor der er penge at hente er i pensionskasserne og forsikringsselskaberne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af doctor Lør Okt 27, 2012 8:50 am

Hvis I to nu bare ville koncentrere jer om, at få bygget EUROPA op, så går det nok alt sammen. santa

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Jeg gør mit bedste;

Indlæg af Thomas Lør Okt 27, 2012 12:51 pm

doctor skrev:Hvis I to nu bare ville koncentrere jer om, at få bygget EUROPA op, så går det nok alt sammen. santa
men ulempetillægget er til at overse.

Nu har jeg nedlagt Sovjetunionen - ok, jeg fik lidt hjælp; men......

Dertil må jeg så sige at min egentlige mission i tilværelsen nok er at henvise Sverrig til sin rette plads på verdenshistoriens mødding! Noget, der fra begyndelsen har været en dårlig idé og inderlig misforståelse - Sverrig altså - ikke verdenshistorien.

Nu kommer Norge og Island tilbage - det tager tid; men det kommer.

Men i øvrigt Blekinge må De beholde, vi har fået Bornholm; men Gulland!


Sidst rettet af Thomas Lør Okt 27, 2012 6:08 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af doctor Lør Okt 27, 2012 5:24 pm

For en dansker anno 2012 forekommer dit synspunkt lidt altmodish, men

"De leder og søger i gamle bøger"
Hmmm. Hvor skal jeg begynde?

http://da.wikipedia.org/wiki/Svenskekrigene

Mon det er tabet af Skåne, Halland og Blekinge 1657-1658 der stadig rumsterer?

De hårde fredsbetingelser fik den danske rigshofmester Joachim Gersdorff til at udtale ordene: "Gid jeg ikke kunne skrive", da hans skulle underskrive traktaten

http://da.wikipedia.org/wiki/Freden_i_Roskilde

Man kan så sige, at der siden har været en eksplosion i skriveriet efter det traume.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Thomas Lør Okt 27, 2012 6:04 pm

doctor skrev:For en dansker anno 2012 forekommer dit synspunkt lidt altmodish, men

"De leder og søger i gamle bøger"
Hmmm. Hvor skal jeg begynde?

http://da.wikipedia.org/wiki/Svenskekrigene

Mon det er tabet af Skåne, Halland og Blekinge 1657-1658 der stadig rumsterer?

De hårde fredsbetingelser fik den danske rigshofmester Joachim Gersdorff til at udtale ordene: "Gid jeg ikke kunne skrive", da hans skulle underskrive traktaten

http://da.wikipedia.org/wiki/Freden_i_Roskilde

Man kan så sige, at der siden har været en eksplosion i skriveriet efter det traume.
Sådan har det jo altid været - selv på runesten!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af doctor Søn Okt 28, 2012 8:56 am

Nåh - du tænker på den "Gamle".
altså Gorm den Gamle.

Ja det var jo før folkepensionen blev indført i DK. For de gamle vikinger var det eneste ærefulde at dø i kamp. Ret tankevækkende ikke.

Hvis vi går tilbage til emnet folkepension, og selvopsparede pensioner og midler, så er problemet at ALLE i Danmark forventer at leve som millionærer, når først de bliver pensionister.
Problemet er at det så uanset hvilken generation vi taler om, er en KÆMPE BYRDE for næste generation. Gorrion synes, at fordi alle kunne spare mange penge op i forrige generation, så skal det også være sådan for de kommende generationer. Pensionistlivet skal være en dans på roser, mens arbejdslivet og familielivet så bliver en trædemølle for at servicere de ældre.

Det er vores indstilling til, hvornår vi skal på pension, og hvordan og hvornår det søde liv skal leves, der trænger til hjernevask.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gorrion Søn Okt 28, 2012 2:28 pm

Kære Doctor du har fået det lidt med at misforstå....eller opfatte mine indlæg efter en nyopfattet fantasi om at jeg er blevet forelsket i det kinisiske styre, eller påtaler den gyldne generation som om de "har sparet noget op" og ikke skal have folkepension...

Jeg vil dø for konge og fædreland hvis det kommer så vidt, det kan jeg garantere dig for, også derfor jeg træder vagt i gevær overfor en kriminel finansverden der har og fortsat underminere samfundets virke og sammenhold.
Genertionen før vores har jo levet efter en helt anden økonomisk opskrift.
Bla et meget stort fradrag for renteudgifter (rentefradrag)
Regulerende dyrtidspotioner der 100% hamlede op med inflation
Og en perlesnor af andre lukrative forhold der næsten uden egen indsats, har pumpet værdier op de sidste 40 år.....jovist har mange gået på arbejde....men for 30 år siden var det meget normalt at 1 indtægt kunne opretholde en rimelig levevis, og der var også plads til investering i ejerbolig af mellemstor format alligevel for gennemsnitsfamilien.
Den økonomiske opskrift de "nyere" og helt nye generationer stå ansigt til ansigt med er en helt anden.....den minder nærmest som en oprydning og en straf for den tidligere generations opskrift.....og oven i det et kollapset ponzi sceme fra finansverdenen.

At vi alle skal leve som millionære når vi er pensionister er da også et udtryk jeg tager som stødende.
har du sparet 3 millioner kroner op som 65 årig (-40% skat) =1.8 millioner delt med 20 pensions år (65år til 85 år) så er det ca 90.000 kroner om året du har lagt til side for at forsøde din alderdom ved siden af folkepensionen.
Folkepensionens grundbeløb udgør vistnok 5700kr i 2012 og derudover er pensionstillæg som vistnok bliver modregnet hvis du har over en vis gennemsnitslig indkomst igennem livet.
For en enlig pensionist med folkepension der har haft en årsindkomst på 395.000 kr i gennemsnit pr år (tror det måske er højt sat), er det vel ikke mere end 5800 udbetalt efter skat i folkepension? Ret mig gerne!.
Og hvis man deler de 90.000 kroner som man selv har sparet op, i 12 måneder, det giver 7500 kroner pr måned.....så er der 13.300 kroner

Er det at leve som millionær?
Og hvis du så prøver at fjerne folkepensionen helt....tja så er vi ved en kugle for panden som 70årig.

Jeg er i øvrigt slet ikke sikker på at der er ret mange der har sparet 3 millioner op som 65 årige.....når jeg sådan lige tænker efter, tror nok jeg dagdrømmer lidt...eller bare ser det lidt på hvordan jeg havde planlagt alderdommen....selvom man jo ikke kan planlægge noget OVERHOVEDET mere.
Man har jo allerede blæst yderligere 8 år på arbejdslivet...eller det mener politikerne ihvertfald....så jeg ved snart ikke....den kugle for panden som 70årig er vel egentlig ikke ret langt væk.
Ligningen går ihvertfald bedst op med en aflivning.


Sidst rettet af Gorrion Søn Okt 28, 2012 2:47 pm, rettet 1 gang
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gorrion Søn Okt 28, 2012 2:44 pm

Undskyld havde liiiige glemt at folkepensionsalderen jo er 70 år til den tid (har stadig efterlønsfeber).....jamen så er problemet løst.
Der bliver ingen pensions-alder....
OG SÅ PASSER LIGNINGEN!!!

UNDSKYLD!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Thomas Søn Okt 28, 2012 3:17 pm

Gorrion skrev:Undskyld havde liiiige glemt at folkepensionsalderen jo er 70 år til den tid (har stadig efterlønsfeber).....jamen så er problemet løst.
Der bliver ingen pensions-alder....
OG SÅ PASSER LIGNINGEN!!!

UNDSKYLD!
Hvem sagde grundbeløb?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af doctor Søn Okt 28, 2012 7:44 pm

Det var godt nok en grumme grim udregning, du der kom med Gorrion.

Jeg når da heller ikke at spare så meget op, nu hvor realrenten er negativ.
Specielt da jeg jo så nok må indse, at jeg er ret forvænt i forhold til den ligning.

Ikke for at være påtrængende, men alligevel -
Hvor mange kugler har du i den revolver?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Thomas Søn Okt 28, 2012 8:09 pm

doctor skrev:Det var godt nok en grumme grim udregning, du der kom med Gorrion.

Jeg når da heller ikke at spare så meget op, nu hvor realrenten er negativ.
Specielt da jeg jo så nok må indse, at jeg er ret forvænt i forhold til den ligning.

Ikke for at være påtrængende, men alligevel -
Hvor mange kugler har du i den revolver?

Det, der kommer til at ske er, at den såkaldte "opsparing" kommer til at forsvinde.

Vi skal først og fremmest af med den dobbeltregning (jeg ved ikke hvor meget, der er tale om; men frygter det er beskedent), hvor folk har taget afdragsfrit lån i huset og sat det ind på en kapitalpension el. lignende.

Her kommer folk godt nok til at betale for at låne deres egne penge!

Fuldstændig vanvittigt at tro, at man kan tjene på pensionsopsparing, når man ikke som bolig"ejer" vil betale hverken afdrag eller renter.
Lad os få klemt den bums ud og se hvor meget vi kan få bankudlån og pensionsopsparing slanket for dobbeltregning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af doctor Man Okt 29, 2012 1:14 am

Apropos realrente:
http://jornastruphansen.blogs.business.dk/2012/09/15/en-staerk-krone-men-i-forhold-til-hvad/

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gorrion Ons Okt 31, 2012 10:28 am

Mange får for lidt ud af egne pensionspenge
http://www.business.dk/pension/mange-faar-for-lidt-ud-af-egne-pensionspenge-0

Det er lige nøjagtig en del af problemet.
Man kan ikke fjerne et gode for en gruppe mennesker, som er med til at opretholde den selv samme gode for en endnu større gruppe mennesker.
Og OVENIKØBET sige til dem at de skal spare mere op selv, så de kan blive ENDNU mere modregnet, og ovenikøbet tror at normalen på arbejdsmarkedet er at arbejde til man er 71år i 2035.
De har FULDSTÆNDIGT mistet jordforbindelsen!.

Ikke nok med det så vil de samtidigt have at man skal gå ud at forbruge mere, altimens reallønnen falder, hundrede tusinder er blevet arbejdsløse, ingen udsigt til nyskabte fultids/vedvarende jobs i mange år frem, og inflationen på især de mest basale vare de senere år snapper op på 10% pr år.

Og så lige et kollapset ponzi sceme fra finansverdenen, der har efterladt ti-tusinder....og i årene frem endnu flere med en håbløs gæld!.

VÅGN OP POLITIKERE!!!
i lever på en anden planet!


Sidst rettet af Gorrion Ons Okt 31, 2012 12:29 pm, rettet 1 gang
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af doctor Ons Okt 31, 2012 11:09 am

God artikel.
Præcis samme konklusion er jeg kommet til.
Specielt da jeg bor til leje.

Det kan ikke betale sig at spare op til pension med private midler for sådan en som mig. Hvis min pensionsindkomst kun består af arbejdsmarkedspension, så bliver det en straf at have sparet op til kapital og ratepension.

Summasummarum:
Kapitalpensionen bliver slagtet i 2013.
Om min meget lille ratepension går samme vej har jeg endnu ikke overvejet.

I hvert fald bliver det noget med Hallal slagtning af pensionerne for mit vedkommende.

Ærgerligt at jeg ikke har råd til det her billede:
http://www.zeiss.dk/Brock%20og%20Michelsen/Presseforum/Storytelling/Carl%20Zeiss%20og%20Skriget.aspx




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gæst Ons Okt 31, 2012 11:23 am

doctor skrev:God artikel.
Præcis samme konklusion er jeg kommet til.
Specielt da jeg bor til leje.

Det kan ikke betale sig at spare op til pension med private midler for sådan en som mig. Hvis min pensionsindkomst kun består af arbejdsmarkedspension, så bliver det en straf at have sparet op til kapital og ratepension.

Summasummarum:
Kapitalpensionen bliver slagtet i 2013.
Om min meget lille ratepension går samme vej har jeg endnu ikke overvejet.

I hvert fald bliver det noget med Hallal slagtning af pensionerne for mit vedkommende.

Ærgerligt at jeg ikke har råd til det her billede:
http://www.zeiss.dk/Brock%20og%20Michelsen/Presseforum/Storytelling/Carl%20Zeiss%20og%20Skriget.aspx




Det lyder uhyggeligt. Men hvor kan man finde den rådgivning, der sikrer, at man ikke skyder sig i foden for egne penge?

Ja, man skal bruge pengene her og nu, ikke være gift og bo til leje. Gerne i byggeri med kunstig lav leje fra før 1990....

Grotesk. Den fallerede velfærdsstat slår til igen.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af doctor Ons Okt 31, 2012 11:51 am

BamsesFar:
Se det er en hemmelighed for de mange af os der bor til leje og som har måttet betale for boligboblen i form af skatteyderbetalte bankpakker og negativ realrente.

Vi har sådan en kæmpe stor "frimurerloge", som du vil blive indviet i, hvis du opfylder indgangskravene.
Enlig, bo til leje, lille indkomst.

Men Bamsesfar: Bliv du hellere, hvor du er. Det er trods alt en bedre forretning.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Thomas Ons Okt 31, 2012 12:36 pm

Gorrion skrev:Mange får for lidt ud af egne pensionspenge
http://www.business.dk/pension/mange-faar-for-lidt-ud-af-egne-pensionspenge-0

Det er lige nøjagtig en del af problemet.
Man kan ikke fjerne et gode for en gruppe mennesker, som er med til at opretholde den selv samme gode for en endnu større gruppe mennesker.
Og OVENIKØBET sige til dem at de skal spare mere op selv, så de kan blive ENDNU mere modregnet, og ovenikøbet tror at normalen på arbejdsmarkedet er at arbejde til man er 71år om i 2035.
De har FULDSTÆNDIGT mistet jordforbindelsen!.

Ikke nok med det så vil de samtidigt have at man skal gå ud at forbruge mere, altimens reallønnen falder, hundrede tusinder er blevet arbejdsløse, ingen udsigt til nyskabte fultids/vedvarende jobs i mange år frem, og inflationen på især de mest basale vare de senere år snapper op på 10% pr år.

Og så lige et kollapset ponzi sceme fra finansverdenen, der har efterladt ti-tusinder....og i årene frem endnu flere med en håbløs gæld!.

VÅGN OP POLITIKERE!!!
i lever på en anden planet!

Jamen det er det, jeg har sagt hele tiden! Med folkepensionen er pensionsopsparing noget vrøvl for almindelige mennesker.
ATP er jo et misfoster, der i den almindelig deformation har klaret sig relativt godt.
Men arbejdsmarkedspensioner er noget vrøvl - og har i øvrigt et alt for stort omfang.
Vil I lige forklare mig hvor samfundsnytten ligger i investeringer, der ikke giver noget afkast?

Det er helt typisk at investeringerne har et alt for stort omfang.

De samfundsmæssige investeringer betaler vi jo til over skatten.
Virksomhedernes investeringer over priserne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gæst Ons Okt 31, 2012 1:44 pm

doctor skrev:
Enlig, bo til leje, lille indkomst.

Er du ikke selvstændig praktiserende læge?

Dvs. en af de absolut bedst lønnede "lønmodtagere" (off reguleret område) i Dk?


Vi har alle forskellige værdier. Min primære var, at give børnene muligheder for at udnytte eget potentiale optimalt - på en måde som er godt for dem selv og samfundet. Det er lykkedes, men i kr. og øre, så bliver man ikke rig af den slags. Ja, jeg har da sammen med konen og hunden tilsyneladende 3 til 4 mio. kr. i pension og friværdi, men det er vist mest af alt nogle flygtige værdier, som man ikke kan bruge til det store engang.


Jeg har også et ønske om et - for mig - meningsfyldt arbejde, som på den lange bane gavner samfundet. Om det så lykkedes, må de diskutere, når asken engang skal drysses ud over Sejerøbugten....


/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gorrion Ons Okt 31, 2012 9:05 pm

Nye tal: Du får næsten ikke noget ud af at spare op til pension
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/10/31/123343.htm

Dette er simpelthen noget der kræver OMGÅENDE opmærksomhed fra politikerne!
Hvis ikke der kommer en ændring der tilskynder opsparing, SELVFØLGELIG med udsigt til fuld folkepension VED SIDEN AF!....så bør folk have lov til at hæve deres pensioner uden straf skat, og ligge en ny strategi for deres eventuelle alderdom.
Man kan i den grad tale om et historisk bedrageri af befolkningen, som man igennem flere år har tilskyndet at spare op til alderdommen, imens man med sleske og landsforræderiske "reformer" flår de selvsamme hårdtarbejdende skatteydere for alt hvad remmer og tøj kan holde.
Selv kuglen til at blive aflivet med ser ud til at blive sparet væk, man bliver simpelthen slået ned med en boltpistol som 70 årig.
Og så lige en ting til....
Siden hvornår er 29.200 kroner om måneden i en kategori der kan betegnes som LAV INDKOMST?!.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gorrion Ons Okt 31, 2012 9:19 pm

Er en mellemindkomst så 45.000 kroner....

Jeg sidder sku lidt og studser lidt over det.....for sååå er der godt nok MANGE der gå rundt til noget der må betegnes som slavearbejder(indkomst under...skal vi sige 25.000 kroner ? )

Det er jo helt tosset
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Gorrion Ons Okt 31, 2012 9:24 pm

Og hvad med dem som har mellem 25.001 - 29199 kroner....er det elendigt lønnet?
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Thomas Ons Okt 31, 2012 11:13 pm

BamsesFar skrev:
Jeg har også et ønske om et - for mig - meningsfyldt arbejde, som på den lange bane gavner samfundet. Om det så lykkedes, må de diskutere, når asken engang skal drysses ud over Sejerøbugten....
/BF

Man kan jo få sig en samfundsnyttig hobby!

Jeg f.eks. smadrer banker! Hvor god jeg er til det - det kan diskuteres; men det er jo en hobby!

bom

Nogen prøver at røve banker som levevej - se det er problematisk! Man ved jo så ikke på hvilken side af skranken forbryderen er!

Igen et "0/0" problem........


Sidst rettet af Thomas Ons Okt 31, 2012 11:16 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne tror ikke på folkepensionen Empty Sv: Danskerne tror ikke på folkepensionen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum