Lidt fra Bloomberg ang Basel
4 deltagere
Side 1 af 1
Lidt fra Bloomberg ang Basel
http://www.bloomberg.com/news/2012-09-24/denmark-is-biggest-loser-in-basel-plan-redefining-trading-assets.html
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Sv: Lidt fra Bloomberg ang Basel
De gamle fastforrentede skulle undtages efter min mening. Så kunne flex'erne gå med under Basel 3, så er det nemlig slut med det lort.
Men gammeldags annuiteter hører ikke med ind under basel 3. Udste3der har jo ikke megen risiko. Der er jo ikke loft over bidraget.
Men gammeldags annuiteter hører ikke med ind under basel 3. Udste3der har jo ikke megen risiko. Der er jo ikke loft over bidraget.
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Jeg tror Du skal se det i en anden sammenhæng
Plyds skrev:De gamle fastforrentede skulle undtages efter min mening. Så kunne flex'erne gå med under Basel 3, så er det nemlig slut med det lort.
Der er ikke nogen tvivl om, at det skal laves helt om - at så den femtedel af realkredit udlånet, der er fast forrentede annuiteter kan reddes - det er altså småpenge i denne sammenhæng.
Pointen er, at kridternes (og bankernes) realkreditter flytter til handelsbeholdningen fra anlægsbeholdningen.
Det nonsens med "holdes til udløb" - ja, hvad helvede havde man eller tænkt sig med obligationer der udløber inden for et år?
Det er bare en indikation af at det er uomgængelig nødvendigt med et regeringsindgreb.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Pointen er, at kridternes (og bankernes) realkreditter flytter til handelsbeholdningen fra anlægsbeholdningen.
Det nonsens med "holdes til udløb" - ja, hvad helvede havde man eller tænkt sig med obligationer der udløber inden for et år?
Kan du forklare det i lidt dybere detalje?
Fidusen er at investeringspapirer i en bank skal have prima kvalitet, fordi de skal være reserve.Jomsviking skrev:Pointen er, at kridternes (og bankernes) realkreditter flytter til handelsbeholdningen fra anlægsbeholdningen.
Kan du forklare det i lidt dybere detalje?
Dernæst kommer det lille problem omkring egne udstedelser. Jeg er rig, fordi jeg skylder mig selv mange penge.
Realkreditter har lav rente nu, dvs høj kurs. Når renten stiger falder kursen - dvs. der kommer et kurstab når man pr. 31/12 gør status - dvs. det gør der IKKE, fordi papirer i anlægsbeholdningen skal IKKE kursreguleres, de holdes nemlig til udløb.
Alt hvad bankerne har påstået omkring kvaliteten af realkreditobligationer er blevet fejet til side.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lignende emner
» Mette Frederiksen
» Kina er terminalt på røven.
» BASEL III og realkreditten
» Realkredit og Basel III
» Nationalbanken under pres?
» Kina er terminalt på røven.
» BASEL III og realkreditten
» Realkredit og Basel III
» Nationalbanken under pres?
Side 1 af 1