Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lidt fra Bloomberg ang Basel

4 deltagere

Go down

Lidt fra Bloomberg ang Basel Empty Lidt fra Bloomberg ang Basel

Indlæg af dkguy66 Tirs Sep 25, 2012 12:59 pm

http://www.bloomberg.com/news/2012-09-24/denmark-is-biggest-loser-in-basel-plan-redefining-trading-assets.html


dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Lidt fra Bloomberg ang Basel Empty Sv: Lidt fra Bloomberg ang Basel

Indlæg af Plyds Tirs Sep 25, 2012 7:18 pm

De gamle fastforrentede skulle undtages efter min mening. Så kunne flex'erne gå med under Basel 3, så er det nemlig slut med det lort.

Men gammeldags annuiteter hører ikke med ind under basel 3. Udste3der har jo ikke megen risiko. Der er jo ikke loft over bidraget.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Lidt fra Bloomberg ang Basel Empty Jeg tror Du skal se det i en anden sammenhæng

Indlæg af Thomas Tirs Sep 25, 2012 7:49 pm

Plyds skrev:De gamle fastforrentede skulle undtages efter min mening. Så kunne flex'erne gå med under Basel 3, så er det nemlig slut med det lort.

Men gammeldags annuiteter hører ikke med ind under basel 3. Udste3der har jo ikke megen risiko. Der er jo ikke loft over bidraget.

Der er ikke nogen tvivl om, at det skal laves helt om - at så den femtedel af realkredit udlånet, der er fast forrentede annuiteter kan reddes - det er altså småpenge i denne sammenhæng.

Pointen er, at kridternes (og bankernes) realkreditter flytter til handelsbeholdningen fra anlægsbeholdningen.
Det nonsens med "holdes til udløb" - ja, hvad helvede havde man eller tænkt sig med obligationer der udløber inden for et år?

Det er bare en indikation af at det er uomgængelig nødvendigt med et regeringsindgreb.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lidt fra Bloomberg ang Basel Empty Sv: Lidt fra Bloomberg ang Basel

Indlæg af Jomsviking Ons Sep 26, 2012 12:38 pm

Pointen er, at kridternes (og bankernes) realkreditter flytter til handelsbeholdningen fra anlægsbeholdningen.
Det nonsens med "holdes til udløb" - ja, hvad helvede havde man eller tænkt sig med obligationer der udløber inden for et år?


Kan du forklare det i lidt dybere detalje?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Lidt fra Bloomberg ang Basel Empty Sv: Lidt fra Bloomberg ang Basel

Indlæg af Thomas Ons Sep 26, 2012 5:13 pm

Jomsviking skrev:
Pointen er, at kridternes (og bankernes) realkreditter flytter til handelsbeholdningen fra anlægsbeholdningen.
Det nonsens med "holdes til udløb" - ja, hvad helvede havde man eller tænkt sig med obligationer der udløber inden for et år?


Kan du forklare det i lidt dybere detalje?
Fidusen er at investeringspapirer i en bank skal have prima kvalitet, fordi de skal være reserve.

Dernæst kommer det lille problem omkring egne udstedelser. Jeg er rig, fordi jeg skylder mig selv mange penge.

Realkreditter har lav rente nu, dvs høj kurs. Når renten stiger falder kursen - dvs. der kommer et kurstab når man pr. 31/12 gør status - dvs. det gør der IKKE, fordi papirer i anlægsbeholdningen skal IKKE kursreguleres, de holdes nemlig til udløb.

Alt hvad bankerne har påstået omkring kvaliteten af realkreditobligationer er blevet fejet til side.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lidt fra Bloomberg ang Basel Empty Sv: Lidt fra Bloomberg ang Basel

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum