Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne.

2 deltagere

Go down

Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne. Empty Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne.

Indlæg af Thomas Tirs Sep 11, 2012 4:23 pm

Klyngevåben

Der, hvor de våben er velegnede er mod enten opmarch i beredskabsområder eller mod massive fremrykninger i åbent terræn. En form for offensiv minering. Ikke velegnede i skovområder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne. Empty Sv: Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne.

Indlæg af Marovingian Tors Sep 13, 2012 1:59 am

ser ikke lige en russisk invasion på vej heller, må jeg indrømme Smile

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne. Empty Sv: Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne.

Indlæg af Thomas Tors Sep 13, 2012 11:43 am

Marovingian skrev:ser ikke lige en russisk invasion på vej heller, må jeg indrømme Smile

Nej netop. Men det er jo ikke Danmark, der har været invasionsmålet de sidste 20 år - det er de Baltiske lande og Polen, der har været interessante i dansk sammenhæng.

Det besynderlige er, at man ikke bare lader dem ligge i depot. Danmark er jo mestre i at tage gammelt skrammel - pudse det lidt af og anvende det igen.

Tag bare de missiler som de nye fregatter er bevæbnet med: Det er jo fysisk de samme som "Hovsa-Olsen" fumlede med. De er så sat i en container - så de bare kan skiftes skib.

Jeg mener stadig at beredskabsstyrelsen har uniformer fra 1864 liggende i depot (det kan dog godt være, at de er ryddet op) - hvorfor ikke? Ammunition skal efterses ca. hvert 10. år for at se om det er blevet ustabilt.
Nu tror jeg så nok, at vi har skrottet de miner fra 1. verdenskrig, som ellers bare lå på depoter.

Det, der normalt gør at man sløjfer depoter er, at der ikke er nogen, der kan bruge grejet mere. Beredskabsstyrelsen havde nedpakkede nødsygehuse - alt udstyret blev efterhånden så gammelt, at der ganske enkelt ikke var nogen, der kunne betjene det!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne. Empty Sv: Man må have fået en form for sikkerhed fra Russerne.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum