Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Boligejere får for dårlige råd om lån

5 deltagere

Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af klogeaage 35 Fre Aug 17, 2012 12:20 pm

Intet nyt er godt nyt ,pråsen er ved at gå op for selv overcheføkonomer

En test af 12 rådgivere hos fire institutter,dokumenterer at rådgivningen er mangelfuld og ikke lever op til lovgivningen.


Der er brug for, at banker og realkreditselskaber koncentrerer sig mere om at give god rådgivning til deres kunder og mindre om at sælge dem nye finansielle produkter

Det er et meget stort problem for den finansielle stabilitet, hvis folk sidder med forkerte lån og ikke kan betale deres husleje. Så konsekvensen af forkerte valg har stor betydning, og det er afgjort et samfundsmæssigt problem

Danske Bank / Realkredit Danmark får en bundplacering i testen, men har ikke ønsket at lade sig interviewe Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Skizo Fre Aug 17, 2012 12:32 pm

Man sælger ikke noget ved at gi' reel og ærlig rådgivning.

_________________
They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Thomas Fre Aug 17, 2012 12:34 pm

klogeaage 35 skrev:Intet nyt er godt nyt ,pråsen er ved at gå op for selv overcheføkonomer

En test af 12 rådgivere hos fire institutter,dokumenterer at rådgivningen er mangelfuld og ikke lever op til lovgivningen.


Der er brug for, at banker og realkreditselskaber koncentrerer sig mere om at give god rådgivning til deres kunder og mindre om at sælge dem nye finansielle produkter

Det er et meget stort problem for den finansielle stabilitet, hvis folk sidder med forkerte lån og ikke kan betale deres husleje. Så konsekvensen af forkerte valg har stor betydning, og det er afgjort et samfundsmæssigt problem

Danske Bank / Realkredit Danmark får en bundplacering i testen, men har ikke ønsket at lade sig interviewe Razz

Det er jo ikke fordi de ikke ved det henne i banken - det er bevidst vildledning - selvfølgelig er det det!

Vil se på problemet og bedre sig i fremtiden.... Der bliver ikke nogen fremtid - for dem!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Thomas Fre Aug 17, 2012 12:38 pm

Skizo skrev:Man sælger ikke noget ved at gi' reel og ærlig rådgivning.
De er jo fulde af løgn!

Det viser sig jo ubestrideligt, at de (bla. med CIBOR) i årevis har løjet Nationalbanken lige op i fjæset - det slipper de ikke godt fra!

Jeg tror simpelt hen, at de meget lave flexrenter lige nu er resultatet af, at Danske Bank har købt nogle repo forretninger tilbage fra pensionskasserne - specielt ATP - og de har godt nok taget fat: Det flexlort har godt nok været kostbart at købe tilbage!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Uffe Fre Aug 17, 2012 8:33 pm

Ovenpå alt det her lort burde man næsten starte en rådgivende virksomhed angående låntagning for private.

Hvis der altså var et marked for at låne penge nu til dags, var det nok en fornuftig idé ovenpå den ene skandale efter den anden fra bankernes side.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Thomas Fre Aug 17, 2012 9:55 pm

Uffe skrev:Ovenpå alt det her lort burde man næsten starte en rådgivende virksomhed angående låntagning for private.

Hvis der altså var et marked for at låne penge nu til dags, var det nok en fornuftig idé ovenpå den ene skandale efter den anden fra bankernes side.
Det har jeg gjort i mange f.eks. herinde - ganske gratis. Ingen gad lytte. Nu er det for sent.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af klogeaage 35 Lør Aug 18, 2012 12:02 am

Thomas skrev:
Uffe skrev:Ovenpå alt det her lort burde man næsten starte en rådgivende virksomhed angående låntagning for private.

Hvis der altså var et marked for at låne penge nu til dags, var det nok en fornuftig idé ovenpå den ene skandale efter den anden fra bankernes side.
Det har jeg gjort i mange f.eks. herinde - ganske gratis. Ingen gad lytte. Nu er det for sent.

Vi er en del der lyttede ,som stadig suger næring til os Very Happy

Finanstilsynet min bare .....
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Thomas Lør Aug 18, 2012 12:23 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:
Uffe skrev:Ovenpå alt det her lort burde man næsten starte en rådgivende virksomhed angående låntagning for private.

Hvis der altså var et marked for at låne penge nu til dags, var det nok en fornuftig idé ovenpå den ene skandale efter den anden fra bankernes side.
Det har jeg gjort i mange f.eks. herinde - ganske gratis. Ingen gad lytte. Nu er det for sent.

Vi er en del der lyttede ,som stadig suger næring til os Very Happy

Finanstilsynet min bare .....

Jeg ville ikke være så sikker - det tyder på et rimelig væsentligt lovinitiativ til efteråret.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Uffe Lør Aug 18, 2012 1:48 am

Thomas skrev:Det har jeg gjort i mange f.eks. herinde - ganske gratis. Ingen gad lytte. Nu er det for sent.

Jeg tænkte på en virksomhed der ligesom advokater og ingeniører rådgiver for en høj pris Very Happy

Det er jo velkendt at advokater og ingeniører kan rådgive til en høj pris fordi de har et vist ansvar som de så forsikrer sig imod at skulle udbetale hvis de går galt i byen.

Det samme kunne ske i den her fiktive virksomhed jeg lige har fundet på.

Man skulle være helt uvildig, ligesom advokaten og ingeniøren. Ikke som bankerne i dag, som er korrupte eller i hvert fald biased.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Thomas Lør Aug 18, 2012 3:37 am

Uffe skrev:
Thomas skrev:Det har jeg gjort i mange f.eks. herinde - ganske gratis. Ingen gad lytte. Nu er det for sent.

Jeg tænkte på en virksomhed der ligesom advokater og ingeniører rådgiver for en høj pris Very Happy

Det er jo velkendt at advokater og ingeniører kan rådgive til en høj pris fordi de har et vist ansvar som de så forsikrer sig imod at skulle udbetale hvis de går galt i byen.

Det samme kunne ske i den her fiktive virksomhed jeg lige har fundet på.

Man skulle være helt uvildig, ligesom advokaten og ingeniøren. Ikke som bankerne i dag, som er korrupte eller i hvert fald biased.

Du er ikke den eneste, der er rasende!
Afslag på aktindsigt i CIBOR

Det kan i øvrigt tilføjes, at indholdet af de pågældende dokumenter ikke har bragt Nationalbanken videre i forståelse af årsagerne til det i perioder højere rentespænd.

Hvis du er sur på bankerne, så er Onkel Nils frådende og helt personligt ond i sulet!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Gorrion Lør Aug 18, 2012 4:45 pm

Hvis du er sur på bankerne, så er Onkel Nils frådende og helt personligt ond i sulet!

Helt enig.
Hvis ikke det lige var fordi at det er too big to fail, så havde han ført kniven helt i bund på nuværende.
Selv Egon Olsen vil komme til kort hvis en remse af uduelighed kastes op!.

Man er godt nok ved at finde en afløser til den "kære" onkel....
Bliver spændende om vedkommende er i stand til at løfte den opgave.

For der er godt nok dømt Defcon 2 i Nationalbanken....Defcon 3 er FORLÆNGST overstået.
Er det Defcon 1 den kommende Nationalbankdirektør skal give sig i kast med ?

http://da.wikipedia.org/wiki/DEFCON
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Thomas Lør Aug 18, 2012 7:27 pm

Gorrion skrev:
Hvis du er sur på bankerne, så er Onkel Nils frådende og helt personligt ond i sulet!

Helt enig.
Hvis ikke det lige var fordi at det er too big to fail, så havde han ført kniven helt i bund på nuværende.
Selv Egon Olsen vil komme til kort hvis en remse af uduelighed kastes op!.

Man er godt nok ved at finde en afløser til den "kære" onkel....
Bliver spændende om vedkommende er i stand til at løfte den opgave.

For der er godt nok dømt Defcon 2 i Nationalbanken....Defcon 3 er FORLÆNGST overstået.
Er det Defcon 1 den kommende Nationalbankdirektør skal give sig i kast med ?

http://da.wikipedia.org/wiki/DEFCON

Tjaaa - det har jeg spekuleret lidt på....

Lars Rohde er jo den oplagte kandidat. En mand der hver aften knæler ned foran ATP's seneste regnskabsrapport og fromt siger: Kære Vorherre, lad mig have det en lille smule sjovt, lad mig hver dag gøre livet bare lidt mere uudholdeligt for Danske Bank - og Nordea. Lad dem vride sig i smerte.

Hvis bankerne har været utilfredse med Onkel Nils, så bliver de helt glade for ham, hvis Onkel Lars kommer til!

Hele problemet er: Hvis Lars Rohde bliver direktør for Nationalbanken, så får bankerne tæsk. Hvis han IKKE bliver direktør for Nationalbanken, så bliver han i ATP og så får bankerne tæsk.
Der er alt for mange huller i bankernes skude til at så enkle midler som et personskifte kan gøre det.
Bankerne kan ikke lukke ét hul uden at lavet et nyt og større!

Dithmer fra Økonomiministeriet - jeg tvivler: Han har med Finanstilsynet kun rettet de værste fejl op; men det er ikke en organisation, der er opgaven voksen med hovedbankerne. Han har til nød et pænt lille smedeværksted; men derfra og så til at lede et skibsværft?

Den interne kandidat? Jeg siger ikke at han vil være dårlig - slet ikke - men han bliver ikke bedre (for bankerne) end Onkel Nils. Og det vil ikke løse problemerne med ATP - (men mellem os, det er der ikke noget der vil).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af klogeaage 35 Lør Aug 18, 2012 10:40 pm

Thomas skrev:
Gorrion skrev:
Hvis du er sur på bankerne, så er Onkel Nils frådende og helt personligt ond i sulet!

Helt enig.
Hvis ikke det lige var fordi at det er too big to fail, så havde han ført kniven helt i bund på nuværende.
Selv Egon Olsen vil komme til kort hvis en remse af uduelighed kastes op!.

Man er godt nok ved at finde en afløser til den "kære" onkel....
Bliver spændende om vedkommende er i stand til at løfte den opgave.

For der er godt nok dømt Defcon 2 i Nationalbanken....Defcon 3 er FORLÆNGST overstået.
Er det Defcon 1 den kommende Nationalbankdirektør skal give sig i kast med ?

http://da.wikipedia.org/wiki/DEFCON

Tjaaa - det har jeg spekuleret lidt på....

Lars Rohde er jo den oplagte kandidat. En mand der hver aften knæler ned foran ATP's seneste regnskabsrapport og fromt siger: Kære Vorherre, lad mig have det en lille smule sjovt, lad mig hver dag gøre livet bare lidt mere uudholdeligt for Danske Bank - og Nordea. Lad dem vride sig i smerte.

Hvis bankerne har været utilfredse med Onkel Nils, så bliver de helt glade for ham, hvis Onkel Lars kommer til!

Hele problemet er: Hvis Lars Rohde bliver direktør for Nationalbanken, så får bankerne tæsk. Hvis han IKKE bliver direktør for Nationalbanken, så bliver han i ATP og så får bankerne tæsk.
Der er alt for mange huller i bankernes skude til at så enkle midler som et personskifte kan gøre det.
Bankerne kan ikke lukke ét hul uden at lavet et nyt og større!

Dithmer fra Økonomiministeriet - jeg tvivler: Han har med Finanstilsynet kun rettet de værste fejl op; men det er ikke en organisation, der er opgaven voksen med hovedbankerne. Han har til nød et pænt lille smedeværksted; men derfra og så til at lede et skibsværft?

Den interne kandidat? Jeg siger ikke at han vil være dårlig - slet ikke - men han bliver ikke bedre (for bankerne) end Onkel Nils. Og det vil ikke løse problemerne med ATP - (men mellem os, det er der ikke noget der vil).

Jeg stiler en kende højere.

Mit håb er:

1: At thsv vil erkende at hendes fra Juli 2008 - 11,673 posts,med råd til håbefulde unge mulige bolig købere ,viste sig at blive en økonomisk fælde med uhyggelige tragiske mangedimensionelle perspektiver.
2: Indrømme at hendes lattervækkende graf, er hendes egne børns simple streger.
3 :OG ikke mindst, at blåstemple min sanddruelighed = At give mere end 1 Like a Star @ heaven Very Happy
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af klogeaage 35 Lør Aug 18, 2012 10:54 pm




Hvor vores Andersens/Eviglejer---Realisten/HenrikSjælland belærte mig følgende :




1. Resumé og konklusion

Undersøgelserne i de 12 pengeinstitutter gav et overordnet billede af, at de undersøgte
pengeinstitutter generelt yder god og fyldestgørende rådgivning, når det drejer sig om lån
med sikkerhed i fast ejendom. Det er Finanstilsynets opfattelse, at denne rådgivning er i
overensstemmelse med kravene til rådgivning efter bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder.

Vi lader billedet s
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Uffe Søn Aug 19, 2012 1:22 am

Det er som om at man har iværksat en undersøgelse, der forbløffer dem der undersøger. Det leder dem til at gå tilbage til chefen og påpege at der hvor de sluttede, lå der en stor rygende lort.

Desværre nåede de kun at grave lidt i denne rygende lort, og en ny undersøgelse sættes i værk for at tilfredsstille nysgerrigheden.

Efter godt 4 år er vi ved at finde ud af at bankerne var korrupte, finanstilsynet utilstrækkeligt, svindlere i erhvervslivet kommer pludseligt frem til overfladen.

For bare et år siden havde bankerne stort set ikke begået en eneste fejl, erhvervslivet havde gjort deres bedste og finanstilsynet havde udført deres pligt til punkt og prikke.

Det bliver interessant at se hvor dybt de når i deres undersøgelser. De når nok lige præcis dertil hvor en i regeringen bliver blandet ind i det. Nu er vi så heldige at have en regering der ikke sad med lorten da den ramte blæseren, så det kan være at vi når ganske dybt ned. Jeg er fortrøstningsfuld.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Thomas Søn Aug 19, 2012 3:06 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:
Gorrion skrev:
Hvis du er sur på bankerne, så er Onkel Nils frådende og helt personligt ond i sulet!

Helt enig.
Hvis ikke det lige var fordi at det er too big to fail, så havde han ført kniven helt i bund på nuværende.
Selv Egon Olsen vil komme til kort hvis en remse af uduelighed kastes op!.

Man er godt nok ved at finde en afløser til den "kære" onkel....
Bliver spændende om vedkommende er i stand til at løfte den opgave.

For der er godt nok dømt Defcon 2 i Nationalbanken....Defcon 3 er FORLÆNGST overstået.
Er det Defcon 1 den kommende Nationalbankdirektør skal give sig i kast med ?

http://da.wikipedia.org/wiki/DEFCON

Tjaaa - det har jeg spekuleret lidt på....

Lars Rohde er jo den oplagte kandidat. En mand der hver aften knæler ned foran ATP's seneste regnskabsrapport og fromt siger: Kære Vorherre, lad mig have det en lille smule sjovt, lad mig hver dag gøre livet bare lidt mere uudholdeligt for Danske Bank - og Nordea. Lad dem vride sig i smerte.

Hvis bankerne har været utilfredse med Onkel Nils, så bliver de helt glade for ham, hvis Onkel Lars kommer til!

Hele problemet er: Hvis Lars Rohde bliver direktør for Nationalbanken, så får bankerne tæsk. Hvis han IKKE bliver direktør for Nationalbanken, så bliver han i ATP og så får bankerne tæsk.
Der er alt for mange huller i bankernes skude til at så enkle midler som et personskifte kan gøre det.
Bankerne kan ikke lukke ét hul uden at lavet et nyt og større!

Dithmer fra Økonomiministeriet - jeg tvivler: Han har med Finanstilsynet kun rettet de værste fejl op; men det er ikke en organisation, der er opgaven voksen med hovedbankerne. Han har til nød et pænt lille smedeværksted; men derfra og så til at lede et skibsværft?

Den interne kandidat? Jeg siger ikke at han vil være dårlig - slet ikke - men han bliver ikke bedre (for bankerne) end Onkel Nils. Og det vil ikke løse problemerne med ATP - (men mellem os, det er der ikke noget der vil).

Jeg stiler en kende højere.

Mit håb er:

1: At thsv vil erkende at hendes fra Juli 2008 - 11,673 posts,med råd til håbefulde unge mulige bolig købere ,viste sig at blive en økonomisk fælde med uhyggelige tragiske mangedimensionelle perspektiver.
2: Indrømme at hendes lattervækkende graf, er hendes egne børns simple streger.
3 :OG ikke mindst, at blåstemple min sanddruelighed = At give mere end 1 Like a Star @ heaven Very Happy

Det sker ikke!
Den slags kryber højst tilbage under den sten, de bor under.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Thomas Søn Aug 19, 2012 3:08 am

Uffe skrev:Det er som om at man har iværksat en undersøgelse, der forbløffer dem der undersøger. Det leder dem til at gå tilbage til chefen og påpege at der hvor de sluttede, lå der en stor rygende lort.

Desværre nåede de kun at grave lidt i denne rygende lort, og en ny undersøgelse sættes i værk for at tilfredsstille nysgerrigheden.

Efter godt 4 år er vi ved at finde ud af at bankerne var korrupte, finanstilsynet utilstrækkeligt, svindlere i erhvervslivet kommer pludseligt frem til overfladen.

For bare et år siden havde bankerne stort set ikke begået en eneste fejl, erhvervslivet havde gjort deres bedste og finanstilsynet havde udført deres pligt til punkt og prikke.

Det bliver interessant at se hvor dybt de når i deres undersøgelser. De når nok lige præcis dertil hvor en i regeringen bliver blandet ind i det. Nu er vi så heldige at have en regering der ikke sad med lorten da den ramte blæseren, så det kan være at vi når ganske dybt ned. Jeg er fortrøstningsfuld.
Det kan du ganske roligt - ikke være.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligejere får for dårlige råd om lån Empty Sv: Boligejere får for dårlige råd om lån

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum