Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG?

4 deltagere

Go down

Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG? Empty Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG?

Indlæg af Gorrion Tirs Jul 31, 2012 8:45 pm

http://epn.dk/privat/pension/article4793713.ece

Det kan da være lammetævende ligegyldigt, efter afskaffelsen af efterlønnen, og en folkepensions alder i 70érne, hvor man står med det ene ben i graven, eller rettere en "stok" i graven, da de fleste med et blot middel fysisk belastende arbejde er invalideret længe inden.
Og glem det spin om at vi alle bliver 90+ år om 25 - 30 år....det er jo latterligt.
Vi skal være heldige hvis vi får 10 år som pensionister.....og hva fan vil man bruge X millioner til, hvis fysikken kun kan klare en tur ned af gangstien på matriklen alligevel, hørelsen er væk, og synet er som en konstant tåge....selv smagsløgne er rustet op til den tid.

FUCK pensioner siger jeg bare efterhånden!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG? Empty Sv: Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG?

Indlæg af Marovingian Fre Aug 03, 2012 6:15 pm

pensionisttiden er jo en oplagt periode til at foretage de eksperimenter med euforiserende stoffer man ikke tør nu. man har alt at vinde, intet at miste!

men det er jo også for dyrt *suk*

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG? Empty Sv: Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG?

Indlæg af Gorrion Tors Aug 23, 2012 12:34 am

Danskere får færrest år som pensionister
http://www.b.dk/nationalt/danskere-faar-faerrest-aar-som-pensionister

Danmark vil sammen med Italien i 2050 have den højeste pensionsalder overhovedet i OECD-landene, nemlig 69 år.

Det er da endnu værre...ifølge den nye tilbagetræknings-hjerneblødningsreform, er folkepensionsalderen for en person der er 40 år idag, 70 år...i år 2042.
Det vil sige at en person der idag er 32 år har udsigt til en folkepensionsalder på ca 73 år i 2050.
Og for at få det HELT PÅ DET RENE, så er der INTET der indikere at levealderen er yderligt stigende de kommende 30-40 år. ligeledes har nedslidningen på mange arbejdspladser været voldsom i mange år, også de seneste 20 - 30 år som min generation har knoklet i....om det er blevet LIDT bedre idag...jo det vil jeg godt anerkende LIDT!.
Men det er intet der rykker nedslidnings omfanget i nogen mærkbar volume.

At man holder mennesker i live længere, har ikke rykket ved kroppens naturlige "fysiske" urværk. Det siger STOP......for langt de fleste sker det i starten af tresserne, for nogen før....nogle enkelte personer er dog i stand til at arbejde til de er meget gamle....om der er en genetisk arvemasse i visse personer der afvejer dette skal jeg ikke kunne sige...men disse mennesker kan bare ikke danne udgangspunkt for gennemsnittet.

15 milliarder sparet på at afskaffe efterlønnen?...GLEM DET, der kommer et ENORMT pres på senior førtidspensionsordningen, og ja det bliver i et omfang at det sikkert bliver lavet om, ligesom halshugningen af dagpengesystemet.
Danmark bliver et land hvor det bliver normalen at blive sat på gaden, og hvor man er en skændsel for samfundet hvis man er så fræk og uforskammet at blive meget over 70 år gammel!.
Batal din skat....OG DØ!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG? Empty Sv: Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG?

Indlæg af doctor Tors Aug 23, 2012 5:14 pm

- Det afgørende bliver, om folk oplever det som logisk retfærdigt, hvor mange år man bidrager med på arbejdsmarkedet, og hvor mange år man får til at nyde sit otium i bagefter, siger Bent Greve til Ugebrevet A4.

Desuden vil der være stor forskel mellem den pensionerede tandlæge og den pensionerede jord- og betonarbejder.

Lektor Henrik Brønnum-Hansen fra Institut for Folkesundhedsvidenskab på Københavns Universitet offentliggjorde i samarbejde med Arbejderbevægelsens Erhvervsråd i marts i år en undersøgelse, der påviste, at den rigeste fjerdedel af danske mænd i 2011 kunne forvente at blive 82 år, mens den fattigste fjerdedel af danske mænd kun bliver 72 år

Jeg indrømmer, at der er et problem som man bliver nødt til at sætte fokus på før eller siden. Om ikke andet så når tallene for førtidspensioneringsalder i relation til jobtype og antal år på arbejdsmarkedet begynder at tikke ind.
I øjeblikket er tallene for om folk har helbred til at arbejde jo sløret af, at folk går på efterløn.

Samlet set tror jeg "efterlønspengene" bruges bedst ved at øremærke dem til dem der er nedslidte, i stedet for at brede det ud til hele befolkningen.

Jeg fatter stadig ikke den lange overgangsperiode, hvor man igen favoriserer de ældre på arbejdsmarkedet.




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG? Empty Sv: Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG?

Indlæg af dkguy66 Tors Aug 23, 2012 6:33 pm

Doctor

Det er jo det der er den røde tråd i bla. min kritik af 68'ernes gøren og laden

Enhver ændring / opstramning af reglerne, sikre lige 68'erne fripas, til at fortsætte med at nyde de særdeles attraktive goder man tidligere indførte. Og samtid lade derres børn og børnebørn straffe for eget overforbrug, og massiv udnyttelse af tåbelige politiske love.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG? Empty Sv: Selv ét års arbejdsløshed skader pensionen: Gorrion......øhh OG?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum