Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Boligdebatten.dk - boykot?

+9
gribben
Monet
Cirb
funkster
Baldrik
Skyblue
cej
Clark
CK83
13 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af CK83 Lør Okt 25, 2008 1:55 am

Jeg vil gerne lige stille dét spørgsmål, alle nye klikkere herinde har tænkt sig at læse på:

Boykotter vi boligdebatten.dk eller er dette et supplement? Hvorfor/hvorfor ikke?

CK83

Antal indlæg : 26
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Jeg synes vi skal boykotte

Indlæg af Clark Lør Okt 25, 2008 2:00 am

fordi:

1. så kan boligdebatten sande, at de begik en fejl ved at banne Thomas, som var en meget dygtig skribent

2. det er besværligt, hvis man skal checke flere fora, og der kan hurtigt blive en "paralleldebat", hvor de samme ting diskuteres flere steder (og med personsammenfald).

Så jeg er helt klart til, at der KUN postes her.

Clark

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Samsø

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af cej Lør Okt 25, 2008 2:07 am

Helt enig. Jeg har ikke i sinde at fortsætte med at deltage på boligdebatten mere.

cej

Antal indlæg : 23
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 2:16 am

Det synes jeg vi skal lade op til folk selv.

Personligt kunne jeg da godt forestille mig at vende tilbage når Thomas ban er overstået.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Baldrik Lør Okt 25, 2008 10:10 am

Kommer lidt an på, hvad der her udvikler sig til. Jeg vil helst være et sted uden politisk moderation, så længe spammers osv bliver holdt ude.

Hvis kendskabet til siden kan spredes, så der kommer nye til, vil dette forum have en god chance....Hvis det kun er folk fra boligdebatten, der rykker ind, så dør det i længden vil jeg tro.

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af funkster Lør Okt 25, 2008 10:12 am

Baldrik skrev:Kommer lidt an på, hvad der her udvikler sig til. Jeg vil helst være et sted uden politisk moderation, så længe spammers osv bliver holdt ude.

Hvis kendskabet til siden kan spredes, så der kommer nye til, vil dette forum have en god chance.....


Og så sælger man det $$$$ cheers

funkster

Antal indlæg : 2
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Blangstrup må have fået en hjerneblødning

Indlæg af Cirb Lør Okt 25, 2008 11:21 am

Eller også har Thomas sagt noget meget ubehøvlet ham til i de PMs vi ikke har set Twisted Evil......

Jeg har ikke lyst til at skrive på boligdebatten lige nu - det giver ikke helt enkelt ikke mening, men indtil for 48 timer siden, var det faktisk et rigtigt fornuftigt sted med en meget passende moderation, som jeg har været fuldstændig enig i.

Man kan heller ikke se bort fra at folkene bag Boliga og Boligdebatten uden diskussion er de personer i DK, der har gjort mest for at gøre boligmarkedet gennemsigtigt for almindelige mennesker.
Hvis tingene falder til ro og finder et naturligt leje igen kan jeg godt finde på at returnere.
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Gæst Lør Okt 25, 2008 11:33 am

Baldrik skrev:Kommer lidt an på, hvad der her udvikler sig til. Jeg vil helst være et sted uden politisk moderation, så længe spammers osv bliver holdt ude.

Hvis kendskabet til siden kan spredes, så der kommer nye til, vil dette forum have en god chance....Hvis det kun er folk fra boligdebatten, der rykker ind, så dør det i længden vil jeg tro.

Jeg tror, at det grundlæggende problem på Boliga er (eller rettere var) manglende moderation.

Jeg har personligt utrolig høj faglig respekt for HCGN, Gorrion og Thomas. Ikke så få gange har jeg dog ærgret mig over, at de kommer så langt ud i et overdrev (små grønne mænd, Ulrikkes undertøj, personangreb), at det skader deres mere fagligt uangribelige indlæg.

Vi der kender dem, kan sagtens se bort fra det - og enddog opfatte det som et morsomt break. Men for folk udefra - uanset lejr - så må det enten medføre, at de ikke tager de tre herrer alvorligt eller klager til Boliga.

Man kan omvendt mene, hvad man vil, omkring Mavericks faglige kvalitet, men han scorer helt klart på stort set at undgå ovennævnte skæverter. Hvis jeg kom ind udefra en gang imellem, så ville jeg da have pæn tiltro til ham. Klæder skaber som bekendt folk. Maverick har i øvrigt en utrolig høj posting frekvens - og det typisk også indenfor alm. arbejdstid. Spørgsmålet er om han bliver betalt for sin deltagelse. Hvis jeg skulle plante nogen i Boligas forum, ville jeg netop vælge en som Maverick. Han er tilpas "glat" men har alligevel nogle randmeninger, der næppe vil blive hørt i folketinget. Og så dækker hans holdninger lige præcis grænselandet af, hvad banker, kreditforeninger og ejendosmmæglere kan håbe at slippe afsted med i nærværende krise.

En løsning - hvis Boligas da vil have et forum, der er bedre ned Keybo's - ville være at indsætte en fornuftig bruger som moderator. Og at denne modererede i det åbne rum, frem for at skyde folk ned i det skjulte.

Små grønne mænd, Ulrikkes undertøj, personangreb - skader os alle før eller senere.

Hvis Boliga dog fortsætter med deres stasi-metoder, hvor man skal rette ind efter et ikke-nærmere defineret regelsæt, så er den selvfølgelig ikke længere. Og det med at slette hele tråde - den går heller ikke i 2008.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Monet Lør Okt 25, 2008 1:22 pm

Ang. den med Maverick, så koster det jo peanuts at betale en kandidatstuderende indenfor økonomi/samfundsfag for at poste på Boligdebatten løbende.

Hver evig eneste gang at vi råder folk til at vente med at købe eller byde prisen yderligere ned, så koster det jo finansindustrien. Og der er trods alt en del som har meldt ud hvor meget det har betydet at de har ventet med at købe. Jeg har da også personligt foretaget nogle dispositioner i 2006-2007, som jeg ikke ville have gjort hvis jeg havde fulgt med på boligdebatten på daværende tidspunkt.

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af gribben Lør Okt 25, 2008 1:35 pm

Altså: Maverick har også fremsat særdeles politisk ukorrekte meninger, fx om indvandrere og deres efterkommere i DK. Han er ikke betalt af nogen, men er, som mange andre af os, en passioneret debattør.
Mht frekvensen af indlæg: Der er mange, der har tid til overs på jobbet. kom så CK83, Skyblue... .. .. ok, jeg siger det: Især offentligt ansatte! tongue

Der har tidligere været flere bolighyppere som ham - boble, wash and go, rasmusklump osv. Men de er sjovt nok forsvundet igen, og maverick bliver nok også træt af at spytte imod vinden før eller siden. Cool

gribben

Antal indlæg : 26
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Vesterbro

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty tja

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 1:41 pm

BamsesFar skrev:Hvis Boliga dog fortsætter med deres stasi-metoder, hvor man skal rette ind efter et ikke-nærmere defineret regelsæt, så er den selvfølgelig ikke længere. Og det med at slette hele tråde - den går heller ikke i 2008.

en lidt sjov historie

Her kommer der så lidt af en indrømmelse: Jeg har faktisk selv måttet tage en banning fra Blangstrup. Jeg havde den daværende profil "goofp", og det gik fint derudad, indtil jeg begyndte at lave sjov med "husejer". Jeg skrev noget med, at han "SPAMMEDE debatten" med sine holdninger. Jeg tror godt, at husejer kunne se det sjove, men det var der så en tredie bruger ved navn "hippokrates", som ikke opdagede, og som så skrev "fatter du det ikke? Smut pomfrit." Derefter reagerede Blangstrup ved at slette rækken af indlæg, og poste den velkendte "debattone / aktiv moderation" tråd, hvor han så samtidig skrev, at "de pågældende har hermed fået første og eneste advarsel". Jeg skrev så en pm til Blangstrup, hvor jeg bad ham uddybe, hvad der var det anstødelige i det jeg havde skrevet, og hvortil han så fremhævede det med at spamme. Jeg svarede så tilbage, at det jo havde været for sjov. Det fik jeg så ikke videre svar på, men i tråden "debattone / aktiv moderation" skrev han så et indlæg om, at "de ikke havde tid til at sidde og skrive frem og tilbage med de pågældende debattører om, hvordan man skulle opføre sig".

Da jeg efter 3-4 dage ikke havde modtaget yderligere fra Blangstrup, heller ikke efter en henvendelse om at jeg nok forventede et svar fra ham, besluttede jeg mig for at trykke på knappen: Jeg skrev et brandhårdt indlæg, som gik cirka således "hvor arrogant har man lov til at være. Du vælter rundt som en elefant i et glashus. Man kan ikke fortælle folk at de overtræder reglerne uden at give dem et regelsæt at forholde sig til. OG SVAR SÅ PÅ MIT INDLÆG !!!" Der gik vist 10 minutter, før banningen var en realitet, ophæves aldrig. Husejer blev så også lige bannet ved samme lejlighed. Og "debattone / aktiv moderation" blev kortet ned til to indlæg og låst af admin, som åbenbart ikke er samme person. Admin lovede ved den lejlighed, at der skulle komme et regelsæt, hvad jeg også havde efterlyst, men som vi jo alle ved, er der ikke kommet noget endnu.

Min egen konklusion på det hændelsesforløb er, at Blangstrup ikke har et superstort overblik over begivenhederne, og der kan såmænd sagtens ryge en banning for ikke ret meget mere end en prut. Det gør, at det er et lidt kedeligt forum at poste i, og det er også derfor, at man har set mig tage den der sleske Overretssagfører Skjold-Hanssen attitude (efter at han havde været i kløerne på "befrierne"). Hvergang der var nogen som anklagede mig for personangreb, undskyldte jeg straks og glattede ud. Jeg skal bestemt ikke have noget klinket med Blangstrup.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Helt klart...

Indlæg af Twinbro Lør Okt 25, 2008 2:44 pm

Helt klart... jeg er ved at brække mig over Blangstrup tudefjæs og hans holdninger... han blander sig hele tiden når nogen siger skruppelløse jubelidioter som Bocian, Ekelund, Torp, Carstensen m.fl. imod... det er til at brække sig over. Jeg gider ikke rigtig poste flere indlæg på Boliga...
Twinbro
Twinbro

Antal indlæg : 6
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af ackroyd Lør Okt 25, 2008 4:06 pm

Tror dette forum kan overleve og videreudvikles. Den massive mængde videnskapital som blev genereret på boliga, kan jo fortsætte med at vokse hér, i takt med at debattørerne skriver. Videnskapital udgør en af de længstvarende konkurrencefaktorer - har jeg læst mig til engang -, så folk skal nok finde herhen, efterhånden som de får brug for at få opdateret deres viden og få stimuleret deres refleksionsniveau.

Jeg har tænkt over hvor meget dette brud egentlig er værd i kroner og øre? Altså udover at boliga nu taber de mest vidende og aktive debattører, hvad betyder det så for deres indtægt at brugerne måske forsvinder, fordi der ingen ordentlig information er at få? Færre bannerklik, ja, men der må også være andre ting, der spiller ind?
ackroyd
ackroyd

Antal indlæg : 22
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frb C

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 4:18 pm

Det var mit indtryk at de ikke tjente alverden på deres forum. Admin virkede rimelig sur over overhovedet at bruge tid på det.

Jeg kan kun antage at det giver dem alverdens problemer med sponsorer bag ved linjerne, for hvilke kreditforeninger, ejendomsmæglere eller andet, vil sætte reklamer på, når de har et site der i den grad sviner dem til?

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 4:19 pm

gribben skrev:Altså: Maverick har også fremsat særdeles politisk ukorrekte meninger, fx om indvandrere og deres efterkommere i DK. Han er ikke betalt af nogen, men er, som mange andre af os, en passioneret debattør.
Mht frekvensen af indlæg: Der er mange, der har tid til overs på jobbet. kom så CK83, Skyblue... .. .. ok, jeg siger det: Især offentligt ansatte! tongue

Der har tidligere været flere bolighyppere som ham - boble, wash and go, rasmusklump osv. Men de er sjovt nok forsvundet igen, og maverick bliver nok også træt af at spytte imod vinden før eller siden. Cool

Du vil ikke vide hvor mange pm'er jeg får, der spørger om jeg er offentligt ansat. Jeg kan kun antage at CK83 får lige så mange Very Happy Very Happy Very Happy

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 4:23 pm

Jeg tror også, at forum kan overleve. Helt personligt gider jeg dog ikke at have det store imod boligdebatten. Man kan jo også vælge at anerkende, at det er det debatsite, som har samlet os. Og at der faktisk skete nogle virkelig gode ting på boliga / boligdebatten.

Jeg ser det dog som nødvendigt, at vi får taget en snak om, hvor vi vil hen, og hvilket koncept vi kan samles om.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 5:59 pm

Personligt ville jeg meget gerne fortsætte på boligdebatten, det er der man bliver hørt. Men det kræver naturligvis at man bliver hørt. Hvis det skal være sådan at indlæg bliver slettet efter forgodtbefindende, så er der jo ingen pointe i at skrive dem.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Baldrik Lør Okt 25, 2008 6:12 pm

Jeg er offentlig ansat(har været det i to år) og har aldrig haft så travlt før. Jeg havde langt mere tid til debat fora fra arbejde, da jeg var ansat i det private.

Det er helt op til den enkelte virksomhed, offentlig eller privat. Der er ikke den store forskel mellem de to sektorer. Kan godt være der er en flok dovne sagsbehandlere et eller andet sted, men der er sket rigtig meget i den offentlige sektor. Kommer også meget an på typen af virksomhed. Måske kan en gartner i Guldborgsund slappe lidt for meget af, men det gælder ikke for embedsmanden i finansministeriet.

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 6:35 pm

Baldrik skrev:Jeg er offentlig ansat(har været det i to år) og har aldrig haft så travlt før. Jeg havde langt mere tid til debat fora fra arbejde, da jeg var ansat i det private.

Det er helt op til den enkelte virksomhed, offentlig eller privat. Der er ikke den store forskel mellem de to sektorer. Kan godt være der er en flok dovne sagsbehandlere et eller andet sted, men der er sket rigtig meget i den offentlige sektor. Kommer også meget an på typen af virksomhed. Måske kan en gartner i Guldborgsund slappe lidt for meget af, men det gælder ikke for embedsmanden i finansministeriet.

Jeg tror det kommer an på hvor stort et sted man er. Og om man sidder i foretagenets kerneområde eller ej. Personligt har jeg set både private og offentlige steder, hvor der ikke skete alverden. Men det er kun de store private steder, hvor folk kan gemme sig. I et lille privat sted, er der ikke rigtig plads til sådan noget..

Personligt trives jeg med noget at lave. Det er næsten værre hvis der ikke er noget. Det er nok derfor jeg har 3 jobs Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Trump Lør Okt 25, 2008 6:54 pm

Jeg tror det helt esentielle i alt dette handler om at man som debattør, uanset holdninger, skal gå efter bolden og ikke efter manden. Jeg er på mange punkter uenig med Thomas, men respekterer på trods af dette ham for hans holdninger og evne til at argumentere for dette. Der hvor jeg personligt syntes han og andre går over stregen er når der bliver skrevet om "Ulrikkes G-streng" eller andre tåbelige floskler som intet godt gør for hans indlæg. Jeg er overbevist om det også er dette Boliga mener, og at gemme sig bag ytringsfrihed eller lign. holder bare ikke IMO.

Lad os nu ikke skyde gråspurve med kanoner i en eller anden misforstået loyalitet med Thomas, men udnytte dette forum samtidig som Boliga for de som ønsker dette - enhver er jo fri til at vælge.

Og så tror jeg iøvrigt ikke man skal lægge for meget i hvad et forum som Boliga "koster" banker mm. Det er ikke desto mindre promiller af boligkøbere/sælgere som læser disse indlæg og hvem ved hvor mange som rent faktisk indretter deres køb/salg efter det?

Men hyggeligt med et nyt forum med et, syntes jeg, mere passende navn Smile.

Trump

Antal indlæg : 1
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Baldrik Lør Okt 25, 2008 7:37 pm

Jeg syntes egentlig ikke, Thomas gik over stregen. Ulrikke er for tiden en offentlig person og optræder tit i medierne, der giver en særlig eksponering og status. Det er jo ikke personligt, når Thomas skriver det, det er jo hendes meninger, han er uenig med.

Jeg tror mere, de ville af med Thomas. Der er tit skrevet lignende ting i boligdebatten blot mellem skribenter som regel. Tænk på de overhalinger, også navngivne, ejemdomsmæglere har fået gennem tiderne.

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 7:42 pm

Mit gæt er, at det er en kombination af nogle situationer, hvor nogle interessenter har meddelt til boliga, at der var noget knas omkring visse oplevelser de havde haft da de forsøgte at deltage på boligdebatten etc. og med den i baghovedet er tingene pludselig røget op i en spids da Thomas startede en tråd, som udviklede sig uheldigt ...

Jeg tror også, at jeg vil se økonomidebatten / boligdebat.nu som et kærkomment supplement, og når vores nye site vokser sig større, vil jeg da nok bruge mest tid der. Det er jo dejligt med den der brugerbestemte frihed.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Baldrik Lør Okt 25, 2008 9:47 pm

Gad godt vide hvem der er bag nogle af profilerne på boligdebatten, og hvem der ellers følger med.

Det er hårde odds, hvis man kommer og prøver at tale økonomien op pt. Maverick er så isoleret og usammenhængende efterhånden, at jeg mere eller mindre bare skimmer hans indlæg.

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 9:51 pm

Maverick ved nok om økonomi til at lyde overbevisende, men har tilstrækkelig uret til at han ikke kan underbygge noget af det med troværdige vidner.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af CK83 Lør Okt 25, 2008 10:57 pm

Se posten under denne!


Sidst rettet af CK83 Lør Okt 25, 2008 11:00 pm, rettet 1 gang

CK83

Antal indlæg : 26
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg

Tilbage til toppen Go down

Boligdebatten.dk - boykot? Empty Sv: Boligdebatten.dk - boykot?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum