Vestas på vej mod konkurs
4 deltagere
Side 1 af 1
Vestas på vej mod konkurs
Skriver ekstra Bladet:
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1774206.ece
Javel - ikke verdens mest pålidelige kilde, men ingen røg uden ild. Står deres kilder til troende, såehhh......
Sammenfald med et vist Kinesisk besøg i DK - man tænker sit.....
Hvis det passer, at de er ved at løbe tør for penge - og det er vel ikke utænkeligt, så byder jeg ind med at de snart er - helt eller delvist - på Kinesiske hænder..... Hvis ikke - så lukker biksen - efterfølgende restrukturering, overtagelser osv. I kender rumlen.
Fabrikken køres videre med ny ejer, men under hvilket navn og hvilken ejerkreds?
Javel - ikke verdens mest pålidelige kilde, men ingen røg uden ild. Står deres kilder til troende, såehhh......
Hvis det passer, at de er ved at løbe tør for penge - og det er vel ikke utænkeligt, så byder jeg ind med at de snart er - helt eller delvist - på Kinesiske hænder..... Hvis ikke - så lukker biksen - efterfølgende restrukturering, overtagelser osv. I kender rumlen.
Fabrikken køres videre med ny ejer, men under hvilket navn og hvilken ejerkreds?
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Sv: Vestas på vej mod konkurs
Plyds skrev:Skriver ekstra Bladet:
Hvis kineserne køber Vestas så køber de Vestas og de hidtidige ejere får tvangsindløst deres aktier. Problemet er her minoritetsbeskyttelsen.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Det er jo bare et spørgsmål om hvad aktien skal koste pr. stk. Pålydende er 1 krone - så det er vel et muligt bud.
I gamle dage løs den på en flad femmer. Det er heller ikke usandsynligt, hvis de er løbet tør for penge.
I gamle dage løs den på en flad femmer. Det er heller ikke usandsynligt, hvis de er løbet tør for penge.
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Nu er det sjældent at der er noget til aktionærerne i et konkursbo.Plyds skrev:Det er jo bare et spørgsmål om hvad aktien skal koste pr. stk. Pålydende er 1 krone - så det er vel et muligt bud.
Spørgsmålet er nærmere
Hvor mange banker går med ned?
Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis er en dårlig idé at redde Vestas.
Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis er en dårlig idé at redde Vestas.
Nu gav det da lidt overskud igen. Jeg er jo ikke bogholder, så jeg har noget svært ved at gennemskue de forskellige poster.
Er der nogen der har tid og lyst til at forklare hvad de forskellige poster betyder, som står i artiklen?
Free cash flow fx - det forstår jeg ikke. EBIT forstår jeg, fordi det er så simpelt forklaret i sin ikke-forkortede form.
Men der er da en positiv nyhed i det, vi er gået fra at smide godt en mia kr væk i kvartalet til at hive 200mio kr hjem til at betale renter med.
Er der nogen der har tid og lyst til at forklare hvad de forskellige poster betyder, som står i artiklen?
Free cash flow fx - det forstår jeg ikke. EBIT forstår jeg, fordi det er så simpelt forklaret i sin ikke-forkortede form.
Men der er da en positiv nyhed i det, vi er gået fra at smide godt en mia kr væk i kvartalet til at hive 200mio kr hjem til at betale renter med.
Uffe- Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede
Uffe skrev:Nu gav det da lidt overskud igen. Jeg er jo ikke bogholder, så jeg har noget svært ved at gennemskue de forskellige poster.
Jeg forstår heller ikke de nøgletal; men jeg forstår at banken så småt er ved at opgive at se alle deres penge igen.
Det jeg forstår er, at næste fyringsrunde bliver antallet af medarbejdere der skal fyres bestemt af Nordea.
Det skulle efter sigende blive i september.
Uffe- Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede
Uffe skrev:Det jeg forstår er, at næste fyringsrunde bliver antallet af medarbejdere der skal fyres bestemt af Nordea.
I Nordea eller Vestas ?
Spøg til side - vel næppe ingenører ? Og selv hvis, så er i vist den eneste gruppe i dk pt uden betydeene arbejdsløshed
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Lignende emner
» Vestas, insiderhandel eller bankaftale
» Vestas vil bygge havvindmøller på Lindø
» Cimber/Sterling konkurs
» Vestas-spekulation er en guldrandet forretning
» Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer
» Vestas vil bygge havvindmøller på Lindø
» Cimber/Sterling konkurs
» Vestas-spekulation er en guldrandet forretning