Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kan man konvertere "for sent"?

2 deltagere

Go down

Kan man konvertere "for sent"? Empty Kan man konvertere "for sent"?

Indlæg af bookabuggy Lør Okt 25, 2008 1:04 am

Nå men jeg vil da gerne bryde isen her under Finansiering...
Jeg indrømmer indledningsvist blankt at jeg er boligejer hvilket jo undskylder niveauet af mit spørgsmål Smile
Jeg sidder i dag med 5% obl. lån som jeg på et tidspunkt måske gerne vil konvertere til 'noget andet' hvad det så end måtte være. Jeg forventer dog en fortsat stigende rente og vil derfor vente med at konvertere. Men for at konvertere skal jeg opkøbe obligationer. Hvad nu hvis der er så få tilbage pga at alle andre har indfriet eller konverteret deres lån at det er svært at opdrive den rigtige obligation? Altså at den serie nærmest er blevet liebhaveri. Så kan jeg jo ikke indfri lånet til den lave kurs jeg havde håbet. Kan sådan en situation opstå?

bookabuggy

Antal indlæg : 2
Geografisk sted : Farum

Tilbage til toppen Go down

Kan man konvertere "for sent"? Empty _

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 1:16 am

Ja teoretisk set kan den jo opstå, hvis netop som du siger, at serien er blevet nærmest et klenodie. Meeen ... tvivler lidt på at sådan en situation nogensinde vil opstå. Det vil altid være mindretallet som konverterer.

I gamle dage, var der et problem, for der var dine obligationer navnenoteret på en måde, så indehaveren bare kunne give dig fingeren, hvis du ville indløse. Der har man så lavet en lovgivning, hvor situationen er mere fleksibel til din fordel. I dag skal du jo bare opkøbe tilsvarende obligationer.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum