Domænet "www.økonomidebatten.dk"
+4
_Traver
peter777
Skyblue
clb
8 deltagere
Side 1 af 2
Side 1 af 2 • 1, 2
Domænet "www.økonomidebatten.dk"
FYI...
Jeg har netop købt domænet www.økonomidebatten.dk. I løbet af et par dage vil domænet linke til dette debat forum!
/clb
Jeg har netop købt domænet www.økonomidebatten.dk. I løbet af et par dage vil domænet linke til dette debat forum!
/clb
clb- Antal indlæg : 64
Geografisk sted : Cph
Sv: Domænet "www.økonomidebatten.dk"
Jeg må indrømme at jeg bedre kunne lide boligdebat.nu, men det er da et skridt i den rigtige retning
Skyblue- Antal indlæg : 155
Godt initiativ !!!
Enig med Sky i, at vi også bør købe boligdebat.nu, og så kan vi lade de to navne linke til forskellige subfora i vores site - for eksempel.
Enig med Sky i, at vi også bør købe boligdebat.nu, og så kan vi lade de to navne linke til forskellige subfora i vores site - for eksempel.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
clb skrev:FYI...
/clb
Hvis folk beslutter sig til at flytte tilbage, så synes jeg ikke, at du skal hænge på regningen alene. Skriv i så fald din bankkonto - og i alt fald jeg overfører så gerne 50,-
/BF
Gæst- Gæst
hehe... tak, det var en venlig tanke.
Et .dk-domæne koster dog kun 45kr om året, så 50kr fra dig ville give mig en fortjeneste på 5kr ;-)
Jeg tager gerne tabet af 45kr på egne skuldre såfremt debatten rykker igen!
/clb
Et .dk-domæne koster dog kun 45kr om året, så 50kr fra dig ville give mig en fortjeneste på 5kr ;-)
Jeg tager gerne tabet af 45kr på egne skuldre såfremt debatten rykker igen!
/clb
Well, det kan være vi kan mødes i byen (København). Så kan jeg evt, give en øl.
Så kører domænet!
http://www.økonomidebatten.dk/
http://www.økonomidebatten.dk/
Og det virker!
_Traver- Antal indlæg : 2
Geografisk sted : København syd
Så kan new yorker ikke være med? Der er jo ikke ø på hans keyboard
Generelt vil jeg ikke anbefale at benytte et domæne med de danske bogstaver idet jeg synes det giver visse begrænsinger ikke mindst fordi mange browsere stadig ikke har hentet de nødvendige plugins.
Tager man domænet www.boligdebat.nu vil der kunne opstå problemer i forbindelse med rettighederne idet det ligger meget tæt på www.boligdebatten.dk
Vil man gøre noget fornuftigt for at holde gang i siden vil det desuden være nødvendigt at skabe en side, hvor der er mulighed for at oprette indhold på på siden i form af enten nyheder eller artikler eller adgang til databasemateriale. Hvis ikke tror jeg ikke dette forum vil kunne leve længe.
Jeg er selv altid frisk på nye udfordringer og hjælper gerne til med at få et nyt site op at stå hvis det skulle blive nødvendigt.
En mulighed ville være at bygge et site i open source cms og derefter integrere siden med et forum ala vbulletin. Min personlige mening er dog at vbulletin nogen gange kan blive dyrt i forhold til de efterhånden mange gratis fora der findes.
Tager man domænet www.boligdebat.nu vil der kunne opstå problemer i forbindelse med rettighederne idet det ligger meget tæt på www.boligdebatten.dk
Vil man gøre noget fornuftigt for at holde gang i siden vil det desuden være nødvendigt at skabe en side, hvor der er mulighed for at oprette indhold på på siden i form af enten nyheder eller artikler eller adgang til databasemateriale. Hvis ikke tror jeg ikke dette forum vil kunne leve længe.
Jeg er selv altid frisk på nye udfordringer og hjælper gerne til med at få et nyt site op at stå hvis det skulle blive nødvendigt.
En mulighed ville være at bygge et site i open source cms og derefter integrere siden med et forum ala vbulletin. Min personlige mening er dog at vbulletin nogen gange kan blive dyrt i forhold til de efterhånden mange gratis fora der findes.
doncamillo- Antal indlæg : 11
Skal vi nu ikke bare kalde det økonomidebatten, og så komme lidt videre. Det er et udemærket navn, og det handler vel mere om at se på, om vi kan få noget trafik til sitet. Det er vel der anstrengelserne skal lægges.
Jeg har selv sat sitets navn i min signatur på boligdebatten, så vil der være en vedvarende reference til sitet. I andre kan jo gøre det samme, på de debatsites I skriver på. Det ville være en start.
Jeg har selv sat sitets navn i min signatur på boligdebatten, så vil der være en vedvarende reference til sitet. I andre kan jo gøre det samme, på de debatsites I skriver på. Det ville være en start.
peter777 skrev:Skal vi nu ikke bare kalde det økonomidebatten, og så komme lidt videre. Det er et udemærket navn, og det handler vel mere om at se på, om vi kan få noget trafik til sitet. Det er vel der anstrengelserne skal lægges.
Og så få valgt en ledelse på 2-3 personer, som udtænker og træffer beslutninger omkring strategi, økonomi, trafik, IT. Måske Rastha, Peter777 og Clark indtil videre skal gribe bolden, og få lavet en midlertidig plan for hvad der skal ske i de næste par måneder.
Og så måske en supportgruppe på 5-10 personer, som hjælper med at føre beslutningerne ud i livet.
Monet- Antal indlæg : 77
Well det må vel afhænge af om det skal være en ledelse i form af virksomhed eller i form af organisation.
Som sagt siger min erfaring mig at et forum alene ikke vil leve. Træffer man desuden det forkerte valg af cms og lign. risikerer man at blive stuck med et dårligt resultat som bliver svært at rette op på.
Et forum alene mener jeg er dødsdømt
Som sagt siger min erfaring mig at et forum alene ikke vil leve. Træffer man desuden det forkerte valg af cms og lign. risikerer man at blive stuck med et dårligt resultat som bliver svært at rette op på.
doncamillo skrev:Well det må vel afhænge af om det skal være en ledelse i form af virksomhed eller i form af organisation.
Der har tidligere været sankket om et evt. samarbejde med Keybo som henviser til forumet. Men ved ikke hvor langt det kom.
Den er vel ikke kommet videre, end at jeg ikke har hørt noget fra Keld Kosiara, som kører Keybo.
Men I andre er også velkommen til at kontakte ham, jeg synes ikke lige det virker passende at jeg kontakter ham 2 gange. Jeg vil foreslå at I simpelthen bruger tlf. nummeret, og så ringer og hører.
Jeg kan da heller ikke forestille mig andet, end at en del af boligdebattens brugere vil være interesseret i også at deltage på et Keybo-relateret forum, hvis det skulle komme så langt.
Med mindre man selvfølgelig synes at det er smart, at al den slags debat er koncentreret på et debatsite.
Vi kan ihvertfald konstatere, at der er et marked for den form for uafhængig rådgivning og debat.
Men I andre er også velkommen til at kontakte ham, jeg synes ikke lige det virker passende at jeg kontakter ham 2 gange. Jeg vil foreslå at I simpelthen bruger tlf. nummeret, og så ringer og hører.
Jeg kan da heller ikke forestille mig andet, end at en del af boligdebattens brugere vil være interesseret i også at deltage på et Keybo-relateret forum, hvis det skulle komme så langt.
Med mindre man selvfølgelig synes at det er smart, at al den slags debat er koncentreret på et debatsite.
Vi kan ihvertfald konstatere, at der er et marked for den form for uafhængig rådgivning og debat.
Keybo kan muligvis være en fordel, men som sådan kunne man ligeså godt lave noget lignede selv.
Jeg ser i hvert fald et market for et onlinebaseret medie med nyheder og rådgivning og aktivt community
Jeg ser i hvert fald et market for et onlinebaseret medie med nyheder og rådgivning og aktivt community
doncamillo skrev:Keybo kan muligvis være en fordel, men som sådan kunne man ligeså godt lave noget lignede selv.
Det mener jeg også at du har ret i. Jeg synes bare lige at vi mangler en 2-3 stykker som tør satse på at udvikle ideen.
Jeg kan godt være med på at udvikle den ide. Er næsten færdig med en nyhedsportal indenfor IT-verden med integreret brugerdatabase og forum.
Det behøver ikke koste det vilde, hvis man selv har noget forstand på det.
doncamillo skrev:Jeg kan godt være med på at udvikle den ide. Er næsten færdig med en nyhedsportal indenfor IT-verden med integreret brugerdatabase og forum.
Kunne du så ikke prøve at opstille en plan for hvad det kræver rent ressourcemæssigt, dvs.
1. Startkapital ved stiftelse af selskab, måske baseret på 10-20 andele.
2. Antal frivillige/anpartshavere, som er villige til at lægge gratis arbejdskraft til med IT-viden
3. Antal frivillige/anpartshavere, som er villige til at lægge gratis arbejdskraft til uden IT-viden
4. Aftaler med andre sites for at genere nok trafik til at sitet render rundt.
Monet skrev:doncamillo skrev:Jeg kan godt være med på at udvikle den ide. Er næsten færdig med en nyhedsportal indenfor IT-verden med integreret brugerdatabase og forum.
Kunne du så ikke prøve at opstille en plan for hvad det kræver rent ressourcemæssigt, dvs.
1. Startkapital ved stiftelse af selskab, måske baseret på 10-20 andele.
2. Antal frivillige/anpartshavere, som er villige til at lægge gratis arbejdskraft til med IT-viden
3. Antal frivillige/anpartshavere, som er villige til at lægge gratis arbejdskraft til uden IT-viden
4. Aftaler med andre sites for at genere nok trafik til at sitet render rundt.
Jeg vil gerne være med på 1 og 3 vognen Skal nok være med til at få det startet op skal sågar også gerne skrive til relavante sites om at få samarbejde op og køre, og yderliger ligge en del af min fritid samt arbejdstid i projektet(har ikke så meget at lave for tiden)
Kunne man tænke sig en løsning, hvor forumet skaber en mere direkte adgang til de trykte medier? Grunden til at f.eks DDB, Nybolig, Home mf. konstant ses i pressen skyldes bl.a. deres aktive rolle i at producere færdigtformulerede artikler (spin) som journalisterne æder rådt. En løsning kunne f.eks være, at man i forummet kan oprette et udkast til en artikel med et bestemt tema. Efterfølgende redigering udføres derefter af forummets brugere - lidt ala wikipedia, men hvor artiklens ejer har rollen som ansvarlig redaktør? Artiklerne kunne efterfølgende sendes til pressen. Artiklens afsender skal anføres som "Debatørene på www.økonomidebatten.dk". Det ville øge opmærksomheden på siden. Problemet opstår først når DDB, Nybolig osv. begynder at deltage på økonomidebatten og spamme indholdet med deres spin.
Jeg vil gerne medvirke til videreudvikling af dette forum - har en del erfaring med webudvikling.
/clb
Jeg vil gerne medvirke til videreudvikling af dette forum - har en del erfaring med webudvikling.
/clb
Jo det kan jeg sagtens.
Startkapital afhænger helt af målsætningen.
Jeg vil foreslå 2 scenarier:
Scenarie 1:
Vi benytter et Open Sourcebaseret CMS-system til at oprette en hjemmeside, med tilhørende brugerdatabase og forum.
Jeg har selv erfaring med Joomla v. 1.5.6, der er ganske gratis og med et utal af gratis extensions til. En mulighed vil være i første omgang at købe en template og efterfølgende rette den til, så det kommer til at passe til vores ønsker. Professionelle templates koster ca. 3-500 kr.
Selve opsætningen af Joomla vil jeg vurdere tager 20 timer. Dertil skal der ændres i layoutet. Det sidste vil jeg gerne have hjælp til og det skal evt. købes delvist. Hvis nogen iblandt os på siden har erfaring med CSS kan også dette gøres billigt.
Alternativt kan vi også købe et færdigt layout, som så skal kodes i Joomla. Dette vil mindst koste omkring 25.000kr.
Forum kan bruges Vbulletin eller phpbb. Begge er store stabile forums og et spørgsmål om smag i sidste ende.
Scenarie 2:
Dette er den dyre og helt professionelle løsning. Vi vælger et CMS system alá Dynamic Webs Corporate CMS. Dette vil koste omkring 40.000 alene for CMS systemet, men er nok også det bedste system på markedet. Vi får lavet et design hos et mediebureau og sat det op af en professionel programør. Pris omkring 15-20.000 for selve designet og 8-10.000 for programmeringen.
Kigger vi så på punkt 2.
Vælger vi Open Source løsningen og gør det så billigt som muligt i starten vil jeg mene vi skal have ca. 2-4 personer med IT-viden. Jeg kan selv sætte meget op i Joomla, men som sagt foretrækker jeg også en der er god til CSS til at hjælpe. Dertil vil det være en fordel at have en programør til hjælp.
Vælger vi løsning 2 kræver det som sådan kun 1 person der så skal fungere som webmaster idet Dynamicweb sætter siden op.
Ad 3.
Et springende punkt. Det er nødvendigt for at holde liv i en nyhedsside at der bliver skrevet noget HVER dag, hvilket indebærer, at det vil være nødvendigt med en nyhedsrotation. Det vil være nødvendigt for at kunne have de relevante nyheder at have 2-3 personer der skriver nyheder om dagen. Pr. person vil timeforbruget i alt efter en tilvænningsperiode kunne udgøre omkring 1-2 timer.
Der skal være en oplæring af disse personer i at bruge systemet også.
4. Hertil kræves grunding SEO(søgemaskineoptimering) samt linkbuilding. Selve SEO og linkbuildingen kan foretages af én person. Det vil dog være nødvendigt med en 3-4 mand der ca. 5 timer om ugen arbejder på at sprede budskabet til andre sites ligesom det vil være nødvendigt med en kommunikationskyndig der kan lave pressemeddelser og gerne at vi selv kunne lave nogle interviews og nyheder indimellem.
Det afhænger igen af hvad tidsrammen er for hvornår siden skal være rentabel og om hvordan den skal financieres, reklamer, abonnementer etc.
Startkapital afhænger helt af målsætningen.
Jeg vil foreslå 2 scenarier:
Scenarie 1:
Vi benytter et Open Sourcebaseret CMS-system til at oprette en hjemmeside, med tilhørende brugerdatabase og forum.
Jeg har selv erfaring med Joomla v. 1.5.6, der er ganske gratis og med et utal af gratis extensions til. En mulighed vil være i første omgang at købe en template og efterfølgende rette den til, så det kommer til at passe til vores ønsker. Professionelle templates koster ca. 3-500 kr.
Selve opsætningen af Joomla vil jeg vurdere tager 20 timer. Dertil skal der ændres i layoutet. Det sidste vil jeg gerne have hjælp til og det skal evt. købes delvist. Hvis nogen iblandt os på siden har erfaring med CSS kan også dette gøres billigt.
Alternativt kan vi også købe et færdigt layout, som så skal kodes i Joomla. Dette vil mindst koste omkring 25.000kr.
Forum kan bruges Vbulletin eller phpbb. Begge er store stabile forums og et spørgsmål om smag i sidste ende.
Scenarie 2:
Dette er den dyre og helt professionelle løsning. Vi vælger et CMS system alá Dynamic Webs Corporate CMS. Dette vil koste omkring 40.000 alene for CMS systemet, men er nok også det bedste system på markedet. Vi får lavet et design hos et mediebureau og sat det op af en professionel programør. Pris omkring 15-20.000 for selve designet og 8-10.000 for programmeringen.
Kigger vi så på punkt 2.
Vælger vi Open Source løsningen og gør det så billigt som muligt i starten vil jeg mene vi skal have ca. 2-4 personer med IT-viden. Jeg kan selv sætte meget op i Joomla, men som sagt foretrækker jeg også en der er god til CSS til at hjælpe. Dertil vil det være en fordel at have en programør til hjælp.
Vælger vi løsning 2 kræver det som sådan kun 1 person der så skal fungere som webmaster idet Dynamicweb sætter siden op.
Ad 3.
Et springende punkt. Det er nødvendigt for at holde liv i en nyhedsside at der bliver skrevet noget HVER dag, hvilket indebærer, at det vil være nødvendigt med en nyhedsrotation. Det vil være nødvendigt for at kunne have de relevante nyheder at have 2-3 personer der skriver nyheder om dagen. Pr. person vil timeforbruget i alt efter en tilvænningsperiode kunne udgøre omkring 1-2 timer.
Der skal være en oplæring af disse personer i at bruge systemet også.
4. Hertil kræves grunding SEO(søgemaskineoptimering) samt linkbuilding. Selve SEO og linkbuildingen kan foretages af én person. Det vil dog være nødvendigt med en 3-4 mand der ca. 5 timer om ugen arbejder på at sprede budskabet til andre sites ligesom det vil være nødvendigt med en kommunikationskyndig der kan lave pressemeddelser og gerne at vi selv kunne lave nogle interviews og nyheder indimellem.
Det afhænger igen af hvad tidsrammen er for hvornår siden skal være rentabel og om hvordan den skal financieres, reklamer, abonnementer etc.
Vil egentlig også gerne medvirke til udvikling af dette forum, men kan desværre ikke love noget konkret før om 1-2 måneder, pga. andre private projekter.
I givet fald vil det primært være som skribent og praktisk gris.
I givet fald vil det primært være som skribent og praktisk gris.
Side 1 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» Historien om Økonomidebatten
» Økonomidebatten.dk
» LYSET HAR RAMT LARS NIELSEN (IKKE REKLAME)
» Google - økonomidebatten
» Mangler i økonomidebatten?
» Økonomidebatten.dk
» LYSET HAR RAMT LARS NIELSEN (IKKE REKLAME)
» Google - økonomidebatten
» Mangler i økonomidebatten?
Side 1 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum