Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Med slid og hårdt arbejde...

+3
SimpleMind
Thomas
grunj
7 deltagere

Go down

Med slid og hårdt arbejde... Empty Med slid og hårdt arbejde...

Indlæg af grunj Lør Apr 21, 2012 11:40 pm

http://www.dr.dk/dr2/deadline2230#/39576

1min inde i deadline 21/4 2012 siger statsministeren: "Jeg tror den epoke hvor man kan bygge noget op med slid og hårdt arbejder er slut"

Det er en kommentar til Mærsks liv og levned i forbindelse med hans begravelse, men jeg synes det er forstemmende at det åbenbart er andre måder man skal agere på, hvis man vil frem i Thornings verden.

grunj

Antal indlæg : 16

Tilbage til toppen Go down

Med slid og hårdt arbejde... Empty Sv: Med slid og hårdt arbejde...

Indlæg af Thomas Søn Apr 22, 2012 4:18 am

grunj skrev:
http://www.dr.dk/dr2/deadline2230#/39576

1min inde i deadline 21/4 2012 siger statsministeren: "Jeg tror den epoke hvor man kan bygge noget op med slid og hårdt arbejder er slut"

Det er en kommentar til Mærsks liv og levned i forbindelse med hans begravelse, men jeg synes det er forstemmende at det åbenbart er andre måder man skal agere på, hvis man vil frem i Thornings verden.

Tja, hvis hun så var kommet frem til at det var begavelse, der skulle til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af SimpleMind Søn Apr 22, 2012 10:02 am

Hun har jo grundlæggende ret. At hun så ikke forstår, at det faktisk er hendes opgave, at ændre på det - det er noget andet.

Men sådan tænker bobestyrere jo.

SimpleMind

Antal indlæg : 276

Indlæg af peter777 Søn Apr 22, 2012 2:09 pm

hvad er det man skal klikke på, for at komme til at se den sekvens som du refererer til? Jeg har en ide om, at jeg ser deadline for fredat 21/4, men jeg kan ikke se noget om Mærsk eller Helle Thorning Smidt ...
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Indlæg af grunj Søn Apr 22, 2012 4:01 pm

peter777 skrev:hvad er det man skal klikke på, for at komme til at se den sekvens som du refererer til? Jeg har en ide om, at jeg ser deadline for fredat 21/4, men jeg kan ikke se noget om Mærsk eller Helle Thorning Smidt ...

http://www.dr.dk/DR2/deadline2230/seudsendelser.htm#/39668

Det er 1:17 inde i 2230 lørdag 21/04/2012. Hun siger iøvrigt flid og hårdt arbejde...

Helle Thorning:
"Jeg tror den tristhed som vi allesammen har idag det handler om at en del af vores historie ikke længere er her mere... og jeg tror at mange af os har en fornemmelse af at den kommer heller ikke igen. Det er sådan en epoke hvor man ved flid og hårdt arbejde kæmper sig frem og opnår og skabe et livsværk som det vi ser Mærsk er. Og så er det vel også noget med at hr Møller gjorde os større end vi er og det har vi en enorm respekt for."

... suk. Blottet for ambition på landets vegne og fuld af foragt og modløshed overfor iværksætterdrømmen... hun tror ikke på at individer kan skabe noget på egen hånd. Crying or Very sad

grunj

Antal indlæg : 16

Indlæg af KPE Søn Apr 22, 2012 7:38 pm

Med størrelsen på den offentlige sektor og det skattetryk der opretholdes, så er der ingen tvivl om at hun har ret. Der er bestemt ikke nok at være flittig og arbejde hårdt, og det er der jo så heller ikke mange der gider mere...
KPE
KPE

Antal indlæg : 283

Indlæg af Lars_HH Søn Apr 22, 2012 10:16 pm

Grotesk udsavn, skræmmende mangel på forståelse for økonomi fra statsministerens side

Lars_HH

Antal indlæg : 954

Indlæg af mkof Man Apr 23, 2012 11:27 am

Jamen selv dukkebarnet fra Enhedslisten taler nu om, at det skal kunne betale sig at gøre en indsats. Og så går man ellers ud og lovgiver, så det virker eksakt modsat ...

Så det er fortsat nej tak til overarbejde herfra (selv om muligheden i den grad er til stede) og ja tak til skattefri fritid.

mkof

Antal indlæg : 119

Indlæg af peter777 Man Apr 23, 2012 5:48 pm

hvis det bare er den enkelte sætning fra statsministeren, så synes jeg måske også at man kan lægge for meget i nogle få ord ... og så er de jo sagt for at ære her Møller og ikke for at tale om hendes visioner for landets fremtid. Det være sagt, så kunne hun jo også tale om, at hans iværksætterånd burde være et forbillede for os andre.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Indlæg af Thomas Man Apr 23, 2012 5:55 pm

peter777 skrev:hvis det bare er den enkelte sætning fra statsministeren, så synes jeg måske også at man kan lægge for meget i nogle få ord ... og så er de jo sagt for at ære her Møller og ikke for at tale om hendes visioner for landets fremtid. Det være sagt, så kunne hun jo også tale om, at hans iværksætterånd burde være et forbillede for os andre.
Det væsentligste er meget ofte det, der IKKE bliver sagt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum