Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det kan godt være, jeg er grov; men

2 deltagere

Go down

Det kan godt være, jeg er grov; men Empty Det kan godt være, jeg er grov; men

Indlæg af Thomas Tors Mar 29, 2012 11:50 am

Klakørdebatten.

Det her udarter sig! Very Happy

Det minder om de kampe blanke våben for at sikre sig en plads i redningsbåden - der er bare ikke nogen redningsbåd.

Tænk på Kronan's forlis!
En Dansk-Hollands flåde havde optaget forfølgelse ved Øland af den svenske flåde med Kronan som flagskib.
Kronan sejlede som svenskere nu sejler - meget dårligt. Den Dansk-Hollandske flåde vinder selvfølge pænt ind på svensken.

Kronan har formentlig udsat krydset for længe, så danskerne kan krydse indenom og bestryge svensken langsskibs (ved det ikke). Kronan lægger roret hård over for at færdiggøre svajet. Her har den svenske kaptajn så - formentlig - glemt/overset, at kanonportene er åbnede efter ordren om at optage kampen har lydt. Nu var svenske skibe generelt toptunge (fordi de altid ville have et ekstra kanondæk ind) og med for ringe dybgang.

Der sker naturligvis det, at hun krænger så meget at kanonportene kommer under vandlinien. Det betyder - helt forudsigeligt - at hun kæntrer. Nu har kæmpefjolset - heller ikke overraskende - ikke beordret ilden slukket. Nu rasler de anbrudte krudttønder rundt - underlig nok eksploderer krudtet da det kommer i kontakt med ilden - det er faktisk meningen med stadset.
Det kræver helt speciel uddannelse at få skibet til at eksplodere EFTER det er sunket!

Mandskabet er nu desperat for at komme fra borde, så de hugger ind på hinanden - og hvad ild og vand ikke har udrettet, det gør huggerter, kofilnagler og hvad man ellers har ved hånden.

Hvorfor beordre ildåbning, når fjenden klarer det så udmærket selv?????

Som jeg mange gange har tænkt om boligdebatten: Med modargumentation på det plan, hvad skal man så selv med evner?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det kan godt være, jeg er grov; men Empty Sv: Det kan godt være, jeg er grov; men

Indlæg af sur gammel mand Tors Mar 29, 2012 11:32 pm

Og bemærk venligst at til sidst må moderatoren gå ind og påpege det med tonen.

Var det ikke selvsamme Skyblue Boliga på et tidspunkt gav samme behandling som dig, bortset fra hans bortvisning efter nogen betænkningstid blev tidsbegrænset.

Men ja det er nu morsomt at stå på sidelinien, når de står og pisser hinanden op og ned af benene. ...Min far kan tæve din far.... geek

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Det kan godt være, jeg er grov; men Empty Sv: Det kan godt være, jeg er grov; men

Indlæg af Thomas Fre Mar 30, 2012 12:18 am

sur gammel mand skrev:Og bemærk venligst at til sidst må moderatoren gå ind og påpege det med tonen.

Var det ikke selvsamme Skyblue Boliga på et tidspunkt gav samme behandling som dig, bortset fra hans bortvisning efter nogen betænkningstid blev tidsbegrænset.

Men ja det er nu morsomt at stå på sidelinien, når de står og pisser hinanden op og ned af benene. ...Min far kan tæve din far.... geek

Det skal nok passe - helt fint.
Jeg er f.eks. nok ikke den rette til at moderere. Som det udtrykkes på populært amerikansk: Bruger sagførerfirmaet Smith & Wesson!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det kan godt være, jeg er grov; men Empty Sv: Det kan godt være, jeg er grov; men

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum