Bankpakke V
Side 1 af 1
Bankpakke V
Moodys
Det er det, jeg kalder, at de andre siger NEJ!
Altså, da der ikke er andre end Danske Bank (for praktiske formål), så må det jo være fordi Danske Bank er specielt rådden i Nordisk sammenhæng.
Blaafalk tilføjede, at de højere priser for danske banker gælder både usikrede og sikrede fundingkilder. Han forklarede, at der oftest er tale om ganske korte vinduer, hvor bankerne kan hente funding til rimelige penge.
Det er det, jeg kalder, at de andre siger NEJ!
- Danske banker bliver prisfastsat væsentligt over landene i Norden på markederne for Credit Default Swaps (forsikringer mod konkurs, red.), selvom vi alle fire er "AAA"-ratede lande. Det har en effekt, når man som dansk bank går på de internationale finansmarkeder, sagde han i et indlæg på Børsmæglerforeningens årsmøde.
Altså, da der ikke er andre end Danske Bank (for praktiske formål), så må det jo være fordi Danske Bank er specielt rådden i Nordisk sammenhæng.
Thomas- Antal indlæg : 34540
FIH har lange udsigter
Hvornår?
Der er jo et lille problem (ikke enkeltstående) med Bankia i Spanien, som allerede er i en form for Finansiel Stabilitet. Slagsmålet mellem regeringen og den nu tidligere ledelse drejede sig om, at man ikke ville akceptere en statsovertagelse fra Bankia's side; men ville have staten til at smide flere penge i hullet. Det kunne Rajoy ikke gå med til, hvorfor både ledelsen af Bankia og formentlig deres aktionærer mister pengene; men nu får man en rekapitalisering af den "sunde" del af den "sunde" bank.
Det er for indeværende det nærmeste jeg kan komme problemstillingen omkring FIH.
Der er jo et lille problem (ikke enkeltstående) med Bankia i Spanien, som allerede er i en form for Finansiel Stabilitet. Slagsmålet mellem regeringen og den nu tidligere ledelse drejede sig om, at man ikke ville akceptere en statsovertagelse fra Bankia's side; men ville have staten til at smide flere penge i hullet. Det kunne Rajoy ikke gå med til, hvorfor både ledelsen af Bankia og formentlig deres aktionærer mister pengene; men nu får man en rekapitalisering af den "sunde" del af den "sunde" bank.
Det er for indeværende det nærmeste jeg kan komme problemstillingen omkring FIH.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Lignende emner
» Bankpakke 6?
» Der var 1, der var 2, der var 3, der var 4, der var 5, på bankpakke tur, der var 6, der var 7 , der var 8, der var 9, der er 10 vi ik ka li
» Bankpakke 5
» Bankpakke IV
» Bankpakke X; Staten til banker: Hit nu med de landbrugslån
» Der var 1, der var 2, der var 3, der var 4, der var 5, på bankpakke tur, der var 6, der var 7 , der var 8, der var 9, der er 10 vi ik ka li
» Bankpakke 5
» Bankpakke IV
» Bankpakke X; Staten til banker: Hit nu med de landbrugslån
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|